Primeros Pasos-5 minutes Divide a piece of paper into 6 pieces. Use pg 25. green tags, make flash cards for the following words: 1) ¿Cómo se llama? 2)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Advertisements

Lección Preliminar.
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Classroom Expressions
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Cuál es tu número de teléfono?
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
***You have 3 Minutes *** Objective I can tell the time before the half hour Vocab/Ideas Mañana Tarde Noche Cuarto Media Mediodía Medionoche Vámonos Next.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los Saludos y Las Despedidas
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Classroom Language.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Los saludos y las despedidas
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Introductions in Spanish Presentaciones Hola. _________ Señora Matisak. ____ Señora Matisak. Soy Me llamo.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Review Assignment Unidad 3 Lección 1.  With singular nouns use: me, te, le, nos, les with GUSTA  With plural nouns use : me, te, le, nos, les with GUSTAN.
Survival Spanish – SPA II y III
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
DO NOW: Solve each math problem
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Expresiones útiles para la clase de español
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Saludos y Despedidas Greetings and Goodbyes ¡Hola! Hello!
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
World Languages Survey Grade 6
TELLING TIME IN SPANISH
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time.
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Primeros Pasos-5 minutes Divide a piece of paper into 6 pieces. Use pg 25. green tags, make flash cards for the following words: 1) ¿Cómo se llama? 2) Se llama… 3) ¿Cómo te llamas? 4) el gusto es mío 5) Encantado(a) 6) Te/le presento a… yellow tags, make flash cards for the following words: 1) Igualmente 2) mucho gusto 3) ¿Quien es? 4) Es… 5) Me llamo… 6) ¿Cómo estas?

Number RightPercentGrade A A B B B C C C D F

Spelling/Numbers 1)Juegos 2)Flores 3)Diez cuatro-siete dos nueve- uno tres seis cero 4)Tres uno siete- cuatro cinco uno- cero nueve seis ocho

Reasons to learn Spanish Learning style: Visual, tactile or auditory

Commands 9) Levántense Stand Up 10) Siéntense Sit Down 11) Levanten la mano Raise your hand 12) No hablan Don’t talk

Good Morning Buenos D’ias Good Afternoon Buenas Tardes

Hola Carlos! ¿Que tal? ¿Cómo estas, Sara? Mal.

17) Llamo 18) Cómo 19) Gusto 20) Presento 21) mío 22) es/eres 23) De 24) Hasta

Record Exam Grades File Exams/Unit reflections Study cards with partner 10 minutes Who can get the most right? If you got a D or an F: You may do an assignment to improve your grade. I will hand it out before the end of the week.