ICF Zurich Logo. Serienlogo Joël Vögeli JOËL VÖGELI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Había un hombre rico, que vestía de púrpura y lino y banqueteaba espléndidamente cada día. Y había un pobre, llamado Lázaro, cubierto de llagas y echado.
Los mandatos informales Informal Commands Ven conmigo 2, Cap. 5.
ICF Zurich Logo. Serienbild Namen Leo Bigger GenX 2 Peter 3, 9 Instead he is patient with you, not wanting anyone to perish, but everyone to come to.
ICF Zürich Logo 1.
Paz y bien Peace and All Good Cindy: Most high, all powerful, good God, praise, glory, and honor and all blessing are yours. ALL: PRAISE AND BLESS MY.
ICF Zurich Logo 1.
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
English Lesson 5.
Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism Tres Simbolos Del Bautismo Romans / Romanos 6:3-11 Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
ICF Zurich Logo. Series’ design Nicolas Legler Esther Fabricano.
ICF Zurich Logo. Series’ design Dani Fürst Simon Lämmle.
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Las Siete Últimas Palabras de Cristo en la Cruz Seven Last words Of Christ on the Cross.
Calvary Chapel West Merry Christmas Feliz Navidad The Light of the World La Luz del Mundo Luke / Lucas 2:
Repaso: Los mandatos informales
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
LOS MANDATOS COMMANDS Camina Dibuja Come ¿Cómo se forman estos mandatos? Vas a usar la tercera persona del presente. ¿Cuáles son las formas de la tercera.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
ICF Zurich Logo. Series’ design Leo Bigger Teddy bear The most expensive teddy bear in the world price: euro El osito más caro del mundo Valor:
ICF Zurich Logo. Leo Bigger Patricia Gonzalez Picture Simon & Stefan.
II Chronicles 7:12-15 NIV II Chronicles 7:12-15 NIV 12 the LORD appeared to him at night and said: “I have heard your prayer and have chosen this place.
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
Translation Be not troubled, be not frightened. Those who seek God, shall never go wanting. Be not troubled, be not frightened. God alone fulfills our.
Trophies of God's Grace P.2 Trofeos de la Gracia de Dios P.2 Romans / Romanos 8:29, 30 Bienvenidos Septiembre 30, 2012 Trophies of God's Grace P.2 Trofeos.
Calvary Chapel West Bienvenidos Mayo 29, 2011 The Eternal Memorial Day El Dia de los Caidos Eterno 1st Corinthians 11:
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
ICF Zurich Logo. Series’ design Simon Lämmle Simon Laemmle.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
English Lesson 3.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
ICF Zurich Logo. Series’ design Joël Vögeli Dani Fürst.
Posessive adjectives A Song to practice with
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Los mandatos informales Español 2. Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
El Rezo Del Señor.
First Grade Spanish High Frequency Words.
The passion of the Lord Jesus From the Gospels of Matthew, Mark, Luke and John.
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
U ¿Qué Pasa Con Mi Fe? u What Is Happening To My Faith?
ICF Zürich Logo. Joël Vögeli Simon Lämmle Nicolas Legler.
ICF Zurich Logo. Series’ design Simon Lämmle Esther Fabricano.
Haz lo siguiente: (Do the following) 1. Take out your notes on prayers 2. Identify familiar words or cognates 3. Underline with pencil ONLY the words you.
Los verbos reflexivos Una presentación por la Sra. Black.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
The Old – a representation The Tabernacle Hebrews 9:1-10.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¿Cómo te llamas? Me llamo... Cosas de la Clase. Greeting Adults in our Classroom Buenas tardes, clase. Dios les bendiga. Buenas tardes, Señorita. Dios.
WILLIAM CAMILO CEBALLOS BRAYAN DANIEL DE LA CRUZ 10-1
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Transcripción de la presentación:

ICF Zurich Logo

Serienlogo

Joël Vögeli JOËL VÖGELI

Simon Lämmle SIMON LÄMMLE

Andi Pantli ANDI PANTLI

Andi Pantli ESTHER FABRICANO

Andi Pantli ANNINA WALDER

Andi Pantli MATT BOSSARD

Leo Bigger LEO BIGGER

1. Francis of Assisi 1. Francis of Assisi: grew up carefree and rich! 1181 – 3rd October, Francisco de Asís: ¡crece sin problemas en un entorno adinerado! 1181 – 3. octubre 1226

Assisi 1 «Why are you serving the servant instead of the master?» Francis: «Lord, what do you want me to do?» «¿Por qué sirves al exclavo en vez de al Señor?» Francisco: «¿Qué quieres, Señor, que yo haga?»

Assisi 2 The Lord: «Return to your homeland, because there I want to fill you with a spiritual kind of vision.» El Señor: «Vuelve a tu patria, pues quiero llenar tu rostro de forma espiritual.»

Situation 1 The situation at that time: Violence between citiesViolence between cities Situación de aquel entonces: Violencia entre ciudadesViolencia entre ciudades

Situation 2 The situation at that time: Violence between citiesViolence between cities Social injusticeSocial injustice Situación de aquel entonces: Violencia entre ciudadesViolencia entre ciudades Injusticia socialInjusticia social

Situation 3 The situation at that time: Violence between citiesViolence between cities Social injusticeSocial injustice Collapse of the churchCollapse of the church Situación de aquel entonces: Violencia entre ciudadesViolencia entre ciudades Injusticia socialInjusticia social Caida de la iglesiaCaida de la iglesia

Situation 1 The situation at that time: Violence between citiesViolence between cities Social injusticeSocial injustice Collapse of the churchCollapse of the church Oppression of the womenOppression of the women Situación de aquel entonces: Violencia entre ciudadesViolencia entre ciudades Injusticia socialInjusticia social Caida de la iglesiaCaida de la iglesia Opresión de las mujeresOpresión de las mujeres

2. Francis of Assisi 2. Francis of Assisi: A radical dropout 2. Francisco de Asís: Un radical alternativo

Quote 1 «Up to now I have called you my Father on earth, from now on I want to say: Our Father, who is in heaven.» «Hasta hoy te llamé padre en esta tierra; a partir de ahora quiero decir: Padre que estás en el cielo.»

Quote 2 «Go, Francis, and repair my house, which as you see is falling into ruin.» «Francisco, vé y construye mi casa otra vez. Lo que ves, está desmoronándose.»

Situation in the church 1 Situation in the church: Strong hierarchy in the political powerStrong hierarchy in the political power Situación de la iglesia: Jerarquía política fuerteJerarquía política fuerte

Situation in the church 2 Situation in the church: Strong hierarchy in the political powerStrong hierarchy in the political power luxurious lifestyleluxurious lifestyle Situación de la iglesia: Jerarquía política fuerteJerarquía política fuerte Estilo de vida lujosoEstilo de vida lujoso

Situation in the church 3 Situation in the church: Strong hierarchy in the political powerStrong hierarchy in the political power luxurious lifestyleluxurious lifestyle excessive lifestyleexcessive lifestyle Situación de la iglesia: Jerarquía política fuerteJerarquía política fuerte Estilo de vida lujosoEstilo de vida lujoso Estilo de vida ligeroEstilo de vida ligero

Matthew 19:21 MATTHEW 19:21 «If you want to be perfect, go, sell your possessions and give to the poor, and you will have treasure in heaven. Then come, follow me!» MATEO 19:21 «¿Quieres ser perfecto? pues vé, vende todo lo que tienes, y dáselo a los pobres, así tendrás tu tesoro en el cielo; y después, ¡ven y sígueme!»

Luke 9:3 LUKE 9:3 «Take nothing for the journey—no staff, no bag, no bread, no money, no extra shirt.» LUCAS 9:3 «No lleven nada para el camino: ni bastón, ni bolsa, ni pan, ni dinero, ni dos mudas de ropa.»

Luke 9:2 LUKE 9:23 «Whoever wants to be my disciple must deny themselves and take up their cross daily and follow me.» LUCAS 9:23 «Si alguien quiere ser mi discípulo, que se niegue a sí mismo, lleve su cruz cada día y me siga.»

3. Francis of Assisi 3. Francis of Assisi: A radical follower 3. Francisco de Asís: Un seguidor radical

Vows 1 Vows at the monastery: Vow to follow GodVow to follow God El pacto del monasterio: Pacto de seguir a DiosPacto de seguir a Dios

Vows 2 Vows at the monastery: Vow to follow GodVow to follow God Vow of povertyVow of poverty El pacto del monasterio: Pacto de seguir a DiosPacto de seguir a Dios Pacto de pobrezaPacto de pobreza

Vows 3 Vows at the monastery: Vow to follow GodVow to follow God Vow of povertyVow of poverty Vow of obedienceVow of obedience El pacto del monasterio: Pacto de seguir a DiosPacto de seguir a Dios Pacto de pobrezaPacto de pobreza Pacto de obedienciaPacto de obediencia

Vows 4 Vows at the monastery: Vow to follow GodVow to follow God Vow of povertyVow of poverty Vow of obedienceVow of obedience Vow of chastityVow of chastity El pacto del monasterio: Pacto de seguir a DiosPacto de seguir a Dios Pacto de pobrezaPacto de pobreza Pacto de obedienciaPacto de obediencia Pacto de castidadPacto de castidad

Situation of wealth Situation of wealth: They started a social movement so that the rich would take care of the poor. They started a social movement so that the rich would take care of the poor. Situación de la riqueza: Lanzaron un movimiento social, en el que los ricos se preocupan de los pobres.

Situation of the women 1 Situation of the women: They had no rightsThey had no rights Situación de las mujeres: No tenían derechosNo tenían derechos

Situation of the women 2 Situation of the women: They had no rightsThey had no rights Marriage: to „submit“ themselves to their husbandsMarriage: to „submit“ themselves to their husbands Situación de las mujeres: No tenían derechosNo tenían derechos Matrimonio: „someterse“ al hombreMatrimonio: „someterse“ al hombre

Situation of the women 3 Situation of the women: They had no rightsThey had no rights Marriage: to „submit“ themselves to their husbandsMarriage: to „submit“ themselves to their husbands Children: high death rate at birthChildren: high death rate at birth Situación de las mujeres: No tenían derechosNo tenían derechos Matrimonio: „someterse“ al hombreMatrimonio: „someterse“ al hombre Niños: alta mortalidad en los recién nacidosNiños: alta mortalidad en los recién nacidos

Situation of the women 4 Situation of the women: They had no rightsThey had no rights Marriage: to „submit“ themselves to their husbandsMarriage: to „submit“ themselves to their husbands Children: high death rate at birthChildren: high death rate at birth Provision: it was difficult to survive without being marriedProvision: it was difficult to survive without being married Situación de las mujeres: No tenían derechosNo tenían derechos Matrimonio: „someterse“ al hombreMatrimonio: „someterse“ al hombre Niños: alta mortalidad en los recién nacidosNiños: alta mortalidad en los recién nacidos Mantenimiento: sin matrimonio, difícil de salir adelanteMantenimiento: sin matrimonio, difícil de salir adelante

Francis and Clare Francis and Clare of Assisi Francisco y Clara de Asís

Francis and Clare Order of Poor Ladies (Poor Clares) Orden de Damas Pobres

Amount of Poor Clares monasteries 1 Amount of Poor Clare Monasteries: 1253: 150 monasteries1253: 150 monasteries Cantidad de los monasterios de las claritas: 1253: 150 monasterios1253: 150 monasterios

Amount of Poor Clares monasteries 2 Amount of Poor Clare Monasteries: 1253: 150 monasteries1253: 150 monasteries 1400: 400 monasteries1400: 400 monasteries Cantidad de los monasterios de las claritas: 1253: 150 monasterios1253: 150 monasterios 1400: 400 monasterios1400: 400 monasterios

Amount of Poor Clares monasteries 3 Amount of Poor Clare Monasteries: 1253: 150 monasteries1253: 150 monasteries 1400: 400 monasteries1400: 400 monasteries 2010: 16,000 monasteries2010: 16,000 monasteries Cantidad de los monasterios de las claritas: 1253: 150 monasterios1253: 150 monasterios 1400: 400 monasterios1400: 400 monasterios 2010: 16`000 monasterios2010: 16`000 monasterios

Situation of the violence Situation of the violence: They put the weapons down in the monasteries! Situación de la violencia: ¡Abandonaban las armas en los monasterios!

4. Francis of Assisi 4. A radical aim in life calls for a radical lifestyle 4. Una meta radical en la vida determina un estilo de vida radical

Radical lifestyle 1 Radical lifestyle: FaithFaith Estilo de vida radical: FeFe

Radical lifestyle 1 Radical lifestyle: FaithFaith FellowshipFellowship Estilo de vida radical: FeFe ComuniónComunión

Radical lifestyle 1 Radical lifestyle: FaithFaith FellowshipFellowship CommunityCommunity Estilo de vida radical: FeFe ComuniónComunión ComunidadComunidad

Radical lifestyle 1 Radical lifestyle: FaithFaith FellowshipFellowship CommunityCommunity GivingGiving Estilo de vida radical: FeFe ComuniónComunión ComunidadComunidad DarDar

Radical lifestyle 1 Radical lifestyle: FaithFaith FellowshipFellowship CommunityCommunity GivingGiving EqualityEquality Estilo de vida radical: FeFe ComuniónComunión ComunidadComunidad DarDar Igualdad de derechosIgualdad de derechos

ICF Zurich Logo