¡Buenas tardes clase! 26.8.2015. Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas
Preguntas de conversación
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Telling Time.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Thank you for taking my classes
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Las palabras interrogativas
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
YO PUEDO… -agree & disagree -express my opinions and preferences -negotiate and come to a conclusion
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
¡Hola clase! Yo puedo… -discuss my spending habits -compare my spending habits to those of classmates -agree and disagree with others -ask questions.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Empareja el español y el inglés.
Preguntas y respuestas
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
EL FUTURO.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Transcripción de la presentación:

¡Buenas tardes clase!

Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica por qué.

La escuela debe empezar a las 7 por la mañana.

Para ser saludables, debemos comer chocolate para el almuerzo todos los días.

Los Cubs de Chicago van a ganar el Mundo Serial este año.

Cuando estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que sí estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica por qué.

La clase de español es mi favorita.

Nunca debemos tener tarea.

Sólo debemos ir a la escuela 3 meses cada año.

Todos deben tener un millón de dólares.

Chicago es la ciudad más bonita de los EEUU.

La escuela debe empezar a las 9:00 de la mañana.

Ahora…. Escriban TRES frases con tu opinión. EJEMPLOS (en inglés)  Students should wear uniforms to school.  Baseball is more fun than basketball.  McDonalds is as healthy as Chilis.  Math class is less interesting than Spanish class.

Habla con CINCO personas diferentes en la clase. Lee tus opiniones y escucha sus opiniones. Usa una expresión para reaccionar. Estoy de acuerdo porque … No estoy de acuerdo porque …

Situación: It is Sra’s birthday. Because she is your favorite teacher, you and your friend decide to buy her a gift. You have $50 to spend and you must spend all of it. Talk to your partner and come to an agreement on exactly what you will buy for Sra. Will you go to different places? Where should you go? Should you split the money and get two separate gift. What will you buy? / How much?

Situación: You must divide your itunes card up with your friend. It is valued at $15. Will you buy songs, apps, books, or movies? Come to an agreement. WHICH songs/apps/books/movies will you buy? How much of each? Will you buy some to share or buy separately?

Situación: Persona A: It’s your best friend’s birthday and you need to get a present but have no idea what to buy. Ask your partner for help coming up with ideas. Persona B: Your partner needs help coming up with ideas for a present. Find out what their best friend likes to do or go. Make suggestions as to what they could buy. Vocabulario Útil: debo – I should debes – you should

Situación: It’s homecoming and you and your partner are going in the same group of friends. Everyone has asked you two to decide where to go eat before the dance. Come to an agreement about where to eat and how to get there. Also include pricing information and what you might eat at the restaurant.