Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Carmen Lomas Garza De: Areli Hernandez
RONDA 1 La Cultura.
Expressing Future Events and Conditions I will Will he? Willy?
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
Expressing Posession in Spanish
Fondo cultural Estados Unidos
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Vamos a repasar la tarea
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Digital Photography: Selfie Slides
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
By: Justin Nell. Acompaña Su familia la acompaña al aeropuerto de Los Ángeles Her family accompanies her to airport in Los Angeles.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Brittany Hepfer Pobre Ana Chapter 3. Tres meses más tarde Ana está emocionada porque se va a México en dos días. Three months later, Ana is excited because.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
Preguntas y respuestas
CARLOS AMORALES BY: MADISON SHIRLEY. Él se llama Carlos Amorales. Carlos es bajo, inteligente, y divertido.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Las artes plásticas y la arquitectura
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
Agenda -Warm up: Vocabulary practice: 5 segundos -Videos: Q&A (Months and Seasons) -Projecto: El Calendario. DUE: 4 de octubre.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
MI INFANCIA: MY CHILDHOOD BY: KELSEY ROWE. Un año de edad: One year of age ◦Español: Cuando yo tenía uno, jugaba con animales de peluche. Mi animal favorito.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza

Carmen Lomas Garza Nació en Kingsville, Texas el 5 de abril Nació en Kingsville, Texas el 5 de abril Es una artista chicana. Es una artista chicana. Pinta escenas de familia de su niñez. Pinta escenas de familia de su niñez. Sus obras representan cultura Mexicana- Americana (chicana) Sus obras representan cultura Mexicana- Americana (chicana) Hoy vive y pinta en San Fransisco, CA. Hoy vive y pinta en San Fransisco, CA.

¿Qué es una artista chicana? As a child, Carmen and her siblings were punished at school for speaking Spanish and taught to be ashamed of their Mexican heritage. Because of her large and close-knit family, Carmen developed an even stronger pride in her culture. Her illustration of this pride is what makes her a Chicana artist. As a child, Carmen and her siblings were punished at school for speaking Spanish and taught to be ashamed of their Mexican heritage. Because of her large and close-knit family, Carmen developed an even stronger pride in her culture. Her illustration of this pride is what makes her a Chicana artist.

"I was thirteen years old when I decided to become an artist. I taught myself to draw by practicing every day. I drew whatever was in front of me--books, cats, my left hand, my sisters and brothers, chairs, chilies, paper bags, flowers--anything or anybody that would stay still for a few minutes.... I have three college degrees. When I was in high school I could hardly wait to graduate so I could go to college and study art." [Carmen Lomas Garza. 1996]

FAMILIA Carmen pinta muchas escenas de sus recuerdos (memories) con su familia cuando era niña. Es uno de los temas principales de sus obras.

Lomas Garza incorporated everyday family events into her paintings, but also included special occasions like birthdays and holidays.

Lomas Garza también pinta obras que representan la religión y supersticiones. La espiritualidad es otro tema importante en la cultura y el arte de Carmen Lomas Garza.

OTRAS OBRAS

16 x 24 copper metal cutout of two Jarabe Tapatio dancers from Mexico.

Responde a las preguntas en español 1. ¿Qué no podía hacer (could not do) Carmen en la escuela? 2. ¿Cuáles son los temas de su arte? 3. ¿Qué colores usa ella en sus pinturas? 4. ¿Cuántos años tenía ella cuando decidió ser artista? 5. ¿Cuántos diplomas tiene ella?

Responde a las preguntas en español 1. ¿Qué no podía hacer (could not do) Carmen en la escuela? No podía hablar/usar el español en clase 2. ¿Cuáles son los temas de su arte? Sus temas son la familia, celebraciones/fiestas de familia, la religión/las supersticiones/la espiritualidad

Responde a las preguntas en español 3. ¿Qué colores usa ella en sus pinturas? Ella usa los colores vivos 4. ¿Cuántos años tenía ella cuando decidió ser artista? Carmen tenía trece (13) años 5. ¿Cuántos diplomas tiene? Ella tiene tres diplomas