Madrid 26 Mayo 2010 Comenius REGIO Crossing Networks for Content and Integrated Language Learning CN4CLIL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ASOCIACIÓN ESCOLAR COMENIUS REGIO CN4CLIL
Advertisements

PAP: PROGRAMAS EUROPEOS
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Comenius REGIO Crossing Networks for Content and Integrated Language Learning OPENING CONFERENCE.
ASOCIACIÓN ESCOLAR COMENIUS REGIO CN4CLIL
La Fecha Telling the date.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Lección 5 página 138 La fecha.
1 What is to be in Spanish? 2 There are 2 forms of to be in Spanish: ser & also estar.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Centro Europeo de Lenguas Modernas del Consejo de Europa,Graz.
Unidad Marzo Unidad Marzo 1 – 5 Unidad Marzo 1 – 5.
Cooperación finlandesa para el desarrollo en Perú
Aqui está Señoras y Señores !!!!!
CULENDARIO 2007 Para los Patanes.
Español I - El Calendario
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Hoy estudiamos: Los verbos ?Donde están los verbos?
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Fecha Date.
IES A Sangriña A Guarda. Galicia-ES EUROPEAN EDUCATIONAL CONFERENCE “Future Teachers According to the Lisbon Strategy” Crete, October 2010.
 Translate the following: 1. I arrive to (a, no en) school by car. 2. Isabel arrives to school by school bus. 3. You talk a lot, but I don’t listen. 4.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Aspects Actions at UNH Sustainabitlity actions PROJECT.
Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
El enfoque AICLE: La planificación en EP
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
DEBATE 1: INMIGRACIÓN Economía Internacional Term 4 – EMBA ’09 5 de Febrero de 2009 Team 1.
Filosofía de la Educación General del Recinto Universitario de Mayagüez.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya
How to work in groups. 1.Whisper 2.Question person – (middle) is the only member of the group who may ask me questions. 3.Gopher – (youngest) is the only.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
El calendario.
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
Los meses del año The months of the year Los meses del año The months of the year.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Date. La Pregunta:  ¿Qué día es hoy?  What day is today? La Respuesta:  Hoy es…  Today is…
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
El Calendario El Calendario el mes el año la semana el día.
Enhancing the studies and practice of the social and solidarity economy in higher education Consolidando Estudios y Práctica de Economía Social y Solidaria.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
En la escuela Es una foto de dos jovenes y de una profesora en la escuela. ¿Qué son los jovenes? ¿Qué hay también en la foto?
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Bart Verswijvel-2010 etwinning - una comunidad para escuelas en europa.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE CHIRIQUÍ ENGLISH DEPARTMENT He projects everything that occurred in the semester PROPONENT: GROUP # Santa Montero Génesis.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
Transcripción de la presentación:

Madrid 26 Mayo 2010 Comenius REGIO Crossing Networks for Content and Integrated Language Learning CN4CLIL

Madrid 26 Mayo 2010 Objectives of the partnership and relevance to the objectives of the project The principal aim of this association is the creation of a structure for the permanent cooperation between the Department of Education of Castilla y Leon and Sefton Childrens Services Authority; a Framework Agreement for Cooperation This agreement will support the necessary actions to facilitate the learning of English and Spanish as Foreign Languages in the schools of both regions.

Madrid 26 Mayo 2010 Sub-objectives. Objective 1: The creation of a bilateral commission to: reach agreement as to the development of the project reach agreement as to the development of the project design and develop the Framework Agreement for Cooperation design and develop the Framework Agreement for Cooperation To provide a discussion forum for the development of other initiatives (like the training of Seftons teachers) To provide a discussion forum for the development of other initiatives (like the training of Seftons teachers)

Madrid 26 Mayo 2010 Objective 2: To create a network of twinned schools for the exchange of best practices the exchange of best practices the realisation of exchanges/job shadowing/team teaching by teachers employing the cross curricular/CLIL approach. the realisation of exchanges/job shadowing/team teaching by teachers employing the cross curricular/CLIL approach. The realisation of classroom activities by the students involved in the programme using ICT. The realisation of classroom activities by the students involved in the programme using ICT.

Madrid 26 Mayo 2010 Objective 3: The creation and assessment of training modules on specific classroom techniques. Objective 4: To organise an international celebratory event at the conclusion of the project, to sign the Framework of Agreement for Cooperation

Madrid 26 Mayo 2010 CN4CLIL :estructura del proyecto - Tres niveles institucionales paralelos en las dos regiones participantes: Consejería de Educación (Junta de Castilla y León) Sefton Council Centro de Formación del Profesorado en IdiomasLiverpool Hope University CEIP Francisco PinoLander Road Primay School

Madrid 26 Mayo 2010 MID-PROJECT REPORT: * WORK PLAN FOR THE PROJECT: * ACHIEVEMENTS UP TO NOW. PROGRESS. * STATE-OF-THE- ART * VLE * JOB SHADOWING * PRODUCTOS: - TWO-WEEK PRIMARY TEACHER COURSE - WEB CN4CLIL

Madrid 26 Mayo 2010 WORK PLAN FOR PROJECT OCTOBER NOVEMBER-DECEMBER ST MEETING: KICK OFF CONFERENCE VALLADOLID HOMEWORK IN BETWEEN VISITS TASK: LIST OF CENTRES (SCHOOLS) DEADLINE: 1 ST DECEMBER TASK: SEND LISTS TO EACH OTHER ( SP TO SF, SF TO SP) DEADLINE: 2 ND DECEMBER PREPARE THE PATTERN 1 FOR TEACHERS TO DETECT THEIR NEEDS

Madrid 26 Mayo 2010

2011 JAN FEBMARAPRMAYJUNE 4 TH MEETING SEFTON: EVALUATION OF THE MODULES AND GOOD RACTICES ORGANITATION OF FINAL CONFERENCE CELLEBRATORY EVENT: CONFERENCE IN VALLADOLID HOMEWORK IN BETWEEN VISITS ALL THE DOCUMENTS, REPORTS AND FORMS WILL BE UPLOADED TO THE PLATFORM

Madrid 26 Mayo 2010 CN4CLIL:achievements -Para operatividad y ejecución del proyecto se crea: * la página web CN4CLIL CN4CLILCN4CLIL * dos aulas virtuales alojadas en la plataforma educativa del CFPI job shadowing group y Comenius Regio groupworkjob shadowing groupComenius Regio groupwork * se mantienen reuniones presenciales organizativas e informativas con los centros educativos colaboradores

Madrid 26 Mayo 2010 De los objetivos recogidos en el proyecto se han conseguido: -Creación de la comisión bilateral, toma de decisiones en la marcha del proyecto. -Dos reuniones de proyecto: primera reunión del proyecto Kick Off Conference celebrada en Valladolid octubre 2009.Segunda reunión en Liverpool 6-10 marzo Formalización del grupo participante en el job shadowing, sub objetivo 3.

Madrid 26 Mayo 2010 CN4CLIL: FACTS AND FIGURES JOB SHADOWING -En el grupo de trabajo virtual JOB SHADOWING en la plataforma CFPI aula virtual están registradas 62 personas como usuarios, coordinadores, tutores e invitados.CFPI aula virtual -Además del trabajo en este grupo, se planifican dos intercambios o periodos de job shadowing: el primero se debía haber realizado del 18 al 24 de abril. Un total de 18 movilidades para profesores de ambos países y cuatro coordinadores.

Madrid 26 Mayo En el grupo de trabajo virtual COMENIUS REGIO hay un total de 21 usuarios. Comenius Regio aula virtualComenius Regio aula virtual -En el programa TWO–WEEK PRIMARY TEACHER COURSE, del cual hubo dos ediciones, una en octubre de 2006 y otra en febrero de 2010, se implicó un total de 40 profesores repartidos en cuatro centros de la ciudad de Valladolid y 16 profesores visitantes, de Merseyside. Este programa es un producto surgido de la primera reunión del proyecto, no contemplado en el mismo. Estas cifras representan el alcance y compromiso de los centros y profesorado implicado directamente en estos programas.

Madrid 26 Mayo 2010 Problemas surgidos en el desarrollo del proyecto: -Debido al cierre de espacio aéreo y aeropuertos por nube volcánica, el job shadowing previsto para el de abril de 2010 fue suspendido, reorganizando las fechas de nuevo en dos visitas: la primera mayo y segunda 6-12 junio de En el caso del grupo de profesores españoles a Merseyside, y por la misma causa, se suspendió la visita del mayo, estando pendiente fijar nueva fecha.

Madrid 26 Mayo 2010 Two-week Primary Teacher Course -Otro programa derivado del proyecto. Consiste en una visita de estudio-observación, para los profesores ingleses. -Asisten a clases de español en el centro de idiomas de la Universidad de Valladolid y hacen prácticas en colegios de la capital. -Duración: 2 semanas -Dos ediciones: octubre 2009 y febrero 2010.Total profesorado implicado: total de 40 profesores

Madrid 26 Mayo 2010 DIFICULTADES ENCONTRADAS: -Imprevistos: ash cloud. *Ocasionó reorganización de calendario varias veces. *Generó gastos difíciles de justificar: cancelaciones, gastos hechos sin actividad realizada, entre otros. -Diferentes calendarios escolares, horarios. -Dificultades de comunicación: fallo de canales. -Burocracia diferente: ejemplo el Criminal record

Madrid 26 Mayo 2010 PROSPECTIVAS DE FUTURO 2010/ Continuar con el producto Two-Week primary teacher course. Siguiente edición prevista para octubre de Comenzar con intercambios (visitas de estudiantes) de Sefton a centros de Castilla y León, tanto de primaria como de secundaria. -Posibilidad de ampliar los intercambios a directores de centros. -Módulo de formación sobre CLIL, en plataforma VLE y para ambos países.

Madrid 26 Mayo 2010 Muchas gracias

Madrid 26 Mayo 2010