© European Communities, 2011 INTRODUCCIÓN El Municipio de Pergamino se encuentra a 33º 56 de latitud Sur y 60º 33 de longitud Oeste inserto en la Región.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gestión Estratégica de Comercialización Externa Inteligencia Comercial para el Desarrollo de Exportaciones y Diversificación de Mercados para Sectores.
Advertisements

Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Glassy – Winged Sharpshooter: Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here Address/es Goes Here, Address/es Goes Here Introduction First… Check.
Business Unit or Product Name Confidential | Date | Other Information, if necessary Presentation subtitle:20pt Arial Regular,teal R045 | G182 | B179Recommendedmaximum.
El Mercado de Pastas Alimenticias Año 2004
Future. Before learning to form the future it in English: I will speak. The future tense in English ALWAYS has the word “will” (or “shall”). It can be.
Telling Time.
1 – 999,999,999.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
POWERPOINT DEL VOCABULARIO: EJEMPLO. MAKE SURE EACH SLIDE INCLUDES AN IMAGE OR IMAGES THAT APPROPRIATELY AND EFFECTIVELY REPRESENT THE VOCABULARY WORD.
Poster title goes here, containing strictly only the essential number of words... Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here Address/es Goes.
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los verbos reflexivos Objective:
Printing: Your printer might not print the same way our printers do, so make sure to try a couple of test prints. If things aren’t aligning quite right,
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
BUENOS DÍAS. EL SOCIAL GURÚ BUSINESS LAB QUÉ ES GURÚ? POR QUÉ UN SOCIAL BUSINESS LAB? OBJETIVOS DE NEGOCIO ESTRATEGIA Y EJECUCIÓN RESULTADOS EL FUTURO.
Gestionando cumplimiento y riesgo operacional en un nuevo ambiente CLAIN 2015, Perú
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar la ropa de la lista del vocabulario.
Tecnología y Estructura de Costos. Technologies u A technology is a process by which inputs are converted to an output. u E.g. labor, a computer, a projector,
LOS MANDATOS INFORMALES AFIRMATIVOS. The Informal commands (Telling your family & friends to do stuff!) When we are with friends, siblings or children,
IF Clauses. “Si” Clauses “Si” (“if”) is an adverbial conjunction, but it’s different from all other adverbial conjunctions. It NEVER gets the PRESENT.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Dalí: La persistencia de la memoria miro Rompecabezas de####### Yo/ mirar.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Energy In Our Life (Spanish Team) Gobierno de Canarias.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Two-dimensional Shapes Las formas bidimensionales
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Introduction First… Check with conference organizers for their specifications of size and orientation before you start your poster, for example maximum.
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Los números.
Título de Proyecto Paso 1 Paso 2 Paso 3 Paso 4 Presentación
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
TABLET INFORMATION SUBMIT A Presentation Template.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

© European Communities, 2011 INTRODUCCIÓN El Municipio de Pergamino se encuentra a 33º 56 de latitud Sur y 60º 33 de longitud Oeste inserto en la Región Pampeana de la República Argentina. El objetivo general del trabajo consistió en la identificación de los vectores de la dinámica del sistema agroalimentar (SAG) del municipio de Pergamino, dentro de un análisis prospectivo de los agronegocios. Los objetivos específicos son caracterizar el SAG, identificar los principales stakeholders, identificar las variables-llave de cada uno de los eslabones del SAG y cuantificar el inter- relacionamiento entre estas variables, y por último, detallar las tendencias de cada uno de los sectores del SAG. METODOLOGIA Las entrevistas semi-estructuradas fueron direccionadas a los distintos actores/stakeholders, realizando una muestra no probabilística intencional. Se priorizó en tener el mayor número de representantes del SAG que tuvieran capacidad de tomar decisiones relevantes y de peso que pudiesen influir en el sistema. Se realizaron 49 entrevistas y consultas a ocho experts. A los entrevistados se les formulo las siguientes preguntas: Cuales son las variables relevantes en el sector?; Cuales son los factores condicionantes actuales de cada uno de los sectores del SAG: abastecedor, producción, industria y consumidor?; Cual es la situación actual de los sectores y cuales son los objetivos a ser alcanzados al año 2030, así como las tendencias? RESULTADOS Los principales stakeholders vinculados al sistema de estudio, particularmente al sector insumos, son 57 empresas, con las casas-matrices fuera del municipio, siendo estas responsables por tomar las principales decisiones. Vinculados a la producción local existen empresas agropecuarias. En el sector de la industria exportadora existen en la Argentina 26 empresas, siendo los principales actores dinamizadores de este sector. Estas empresas son las mismas que participan en la exportación de granos no procesados. Por último, en el sector de mercados consumidores se destaca la importancia de países como China, España, Italia, Países Bajos, Dinamarca, Tailandia e India en el mercado del grano, aceite y harina de soja. En el caso del maíz existe un mayor número de países consumidores, siendo los más relevantes Malasia, Chile, Egipto, España. El trigo tiene por destino principal Brasil y las carnes frescas, Canadá, Israel y Brasil. Las carnes del corte Hilton son dirigidas a Alemania y a Gran Bretaña; las carnes procesadas a Estados Unidos y Gran Bretaña Los menudos y vísceras tienen por destino final principalmente Hong-Kong, Perú, Angola y Brasil. La investigación destacó un total de 24 variables-llave, relevantes a los agronegocios del municipio de Pergamino: Por otro lado, se obtuvieron la incidencia de las principales tendencias portadoras de futuro para cada sector de los agronegocios de Pergamino, Argentina. CONCLUSIONES La dinámica de los agronegocios de la Pampa Argentina es altamente influenciada por la demanda de los productos en los mercados internacionales, debido a que la mayor parte de la producción del municipio – sobre todo la soja – es exportada. Las variables-llave de mayor frecuencia se refieren a las políticas nacionales del Estado Argentino, a la bioenergia, a la demanda asiática, a la biotecnología y a las barreras comerciales. Al analizar las variables-llave de mayor inter-relacionamiento que dinamizaría el SAG, se destacan la demanda internacional, la concentración de empresas en los sectores de insumos e industria, las políticas del Estado Nacional, la biotecnología y la bioenergia. Estas observaciones reafirman la fuerte inserción y dependencia internacional de la economía agronegocial del municipio de Pergamino, tanto por la mención destacada de las variables-llave referentes al sector internacional, como por el menor valor de inter- relacionamiento atribuido a la variable-llave concerniente al papel de las políticas nacionales del Estado, en comparación con la variable-llave concentración de empresas. Contact Person Name Institute Name Tel. +xx xxxx xxxxxx Fax +xx xxxx xxxxxx NOTES 1.Poster Title Replace the mock-up text of the poster title (Joint Research Centre) with the text of your own title. Keep the original font colour (100c 80m 0y 0k). Keep the flush-right justification. Set it in Helvetica Rounded Bold Condensed, if you own the typeface. Otherwise, in Arial, Helvetica or Verdana – plain or bold. Keep the original font body size (102 pt or, preferably,120 pt) and the title on a single line whenever possible. Reduce the body size and/or set the title on more than one line only if unavoidable. 2.Poster Subtitle Replace the mock-up text of the poster subtitle (Place Your Poster Subtitle Here) with the text of your own subtitle. Keep the original font colour (black). Keep the flush-right justification. Set it in MetaPlusBook-Roman, if you own the typeface. Otherwise, in Arial, Helvetica or Verdana. Keep the original font body size (72 pt) and the subtitle on a single line whenever possible. Reduce the body size and/or set the subtitle on more than one line only if unavoidable. If your poster does not have a main subtitle, delete the subtitle mock-up text or its text-box altogether. 3.Poster Main Text and Illustrations Replace the mock-up text of the poster with your own text. Keep it within the boundaries of the two main-text boxes provided. Keep the original font colour (black). Should you need a second colour within your text, use the same one of the poster title (100c 80m 0y 0k). Keep the flush-left justification. Set the main text in MetaPlusBook-Roman and the section headings in MetaPlusBold-Roman, if you own the typefaces. Otherwise, the main text in Arial, Helvetica or Verdana, and the section headings in their respective bold weights. Adjust the font body size and leading to the needs of your own text, depending on its overall length, for optimal display and legibility. Should you need a second level of text, set it in a smaller body size than that of your main text (and, in the case of photo captions, in italics, too). Place your illustrations (pictures, graphs, etc.) within the boundaries of the two main-text boxes. Adjust your text-flow as needed. 4.Contact Box Replace the mock-up contents of the contact box with your own data. Keep the contact box in place if possible. Place it elsewhere only if unavoidable for layout reasons, but in that case try, at least, to align it with some main element of the poster. 5.Additional Logos Should you need to display additional logos (e.g., of partner organizations or universities), reduce or enlarge them to a height within those of the JRC logo and the Directorate or Institute logo. Place any additional logos on the bottom of the poster, evenly spaced between the JRC and (if there is one) the Directorate or Institute logo, and vertically centred with them INTERNATIONAL CONFERENCE FUTURE SCENARIOS OF AGRIBUSINESS IN ARGENTINE PAMPAS WITH FOCUS IN THE LAND USE IN PERGAMINO COUNTY Leavy, Sebastian-