SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA ANGLÉS 4t ESO Vocabulari d’especialitat: Influència cultural de l'anglés; contacte i contrast amb el català. Curs de Capacitació per.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué están haciendo? What are they doing?.
Advertisements

Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Quasimodo: (son las doce)
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Indirect Object Pronouns
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA ANGLÉS 4t ESO Vocabulari d’especialitat: Influència cultural de l'anglés; contacte i contrast amb el català. Curs de Capacitació per a l'ensenyament en valencià Curs:2014 / 2015 Autora:Estefania Pigem Recobeni Assignatura:Llengua Catalana d'Especialita Professors: Maria Àngels Francés Isabel Marcillas Josep M. Escolano

Descripció alumnat

Programació

Activitats ACTIVITAT 1 Pay attention to the teacher's examples (Presentation). Then, answer his/her questions using the same verbal structure, the pictures will guide you in your answers (Practice). In pairs, describe to your partner a typical day in your life (Production). Pay attention to the vocabulary! ACTIVITAT 2 Pay attention to the teacher’s examples (Presentation). Then, answer his/her questions using the same verbal structure, the picture will guide you in your answers (Practice). In groups of six, play Gesture game (Production). Everyone take a card including an activity in progress, one by one, play them and your partners will ask you what are you doing (Are you listening to the radio?) for discovering the hidden action. Pay attention to the vocabulary!

Activitats ACTIVITAT 3 Watch the video “L’ús d’anglicismes en el català” and classify the anglicisms (loanword and barbarism) and neologisme you detect. Then, make three sentences using one loanword, one barbarism and one neologism using Present Simple or Present Continuous tenses.“L’ús d’anglicismes en el català”

Activitats ACTIVITAT 4 Look for fifteen examples of anglicisms (you can’t repeat examples of activity 3). Do we have a Catalan equivalent for any of them? ACTIVITAT 5 Make a sentence (P. Simple or P. Continuous) with each false friend, one in English and another one in Catalan language. Which is the correct equivalent in Catalan? Do you now more false friends English/Catalan? Write them.

Activitats ACTIVITAT 6 Relate the picture with the most suitable idiom sentence and think about the Catalan language equivalent ACTIVITAT 7 DIGITAL Make a Glogster poster about Present Simple and Present Continuous use. You must include anglicisms, false friends and idioms to write examples of each verb tense. You have examples about what to do below.

Activitats ACTIVITAT 8 REFORÇAMENT Pass the paper ball! Answer the questions slides when the paper ball falls in your hands. Then, identify the vocabulary and specify if it exist a Catalan word or not. ACTIVITAT 9 AMPLIACIÓ Watch the video and transcribe what they are saying. Then, underline Present Simple and Present Continuous tenses. Have you detect any loanword that English has adopted from other language? Which one?

Criteris qualificació

Rúbrica qualificació

Prova avaluació In groups of 4, record a dialogue which mainly includes the verbal forms and the specific vocabulary learned. Material: Vídeo i situació comunicativa Temporalització: 60 minuts

Valoració de l’assignatura i dels aprenentatges assolits