HISTORIA DEL KIWI STORY OF THE KIWI BIRD. 1. Érase una vez un kiwi que le gustaba mucho la contaminación por eso vivía cerca de la central que contaminaba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Advertisements

Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect
Las Palabras Interrogativas
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
preterite vs imperfect
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect Page 90 – Chapter 2 Realidades 3.
¿Adónde vas? ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
El Imperfecto!!!!!! We have learned about the preterit now its time to learn about the other past tense….
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
THE IMPERFECT TENSE.
NOT YOUR RELATIVES PRONOUNS… Relative Pronouns QUE THAT WHICH WHO WHOM.
El Pretérito y El Imperfecto Both are past tense…so what is the difference?
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Indirect Object Pronouns What is an Indirect Object? A noun or phrase that answers the question to who(m) after the verb. Nayeli wrote a letter to Adriana.
El Imperfecto The Imperfect. Quick Review Spanish has two past tenses the preterite and the imperfect.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Francisco de Goya ( ) El quitasol (The umbrella) 1777
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
Francisco de Goya ( ) El quitasol (The umbrella) –1777 –As a design for a royal tapestry Elegance and realistic portrayal of ordinary events Brilliant.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
Preterito vs. imperfecto Both past tenses. PRETERITO single event Visité Barcelona el sábado I visited Barcelona on Saturday. Fui a España el año pasado.
Simple future Ir + a + infinitive Ir = to go A = to Infinitive= verb not conjugated (bailar, caminar, correr)
Ir a infinitivo La Alhambra is a palace/fortress in Granada that was built by the Moors during their rule of Spain. Known for its beauty and serenity,
IrEstar Complete the sentence EmotionsCulture.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
Estoy muy feliz ¡Es un mercado fenomenal! La artesanía de Otavalo es excelente. Miguel y Patricia están caminando yhablando. Voy a comprarle un regalo.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect.
Using the Indicative mood with habitual or past actions.
Madrid. Esta es la calle donde está situado el colegio This is the street where the school is situated.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
SPANISH 3 Ch 4 ORAL EXAM CHAPTER 4. It costs a lot to attend a university.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Do you know who I am? (¿Sabes quién soy?) Soy alguien con quien convives a diario I’m somebody you live with every day.. (Soy alguien con quien convives.
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
FUTURE CAREER PLANS. Higher 5. ¿Quieres ir a la universidad? Sí, me interesa ir a la universidad de… = I am intereted in going to … Uni He escogido esta.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
And now, the end is near Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento al al telon final. My friend, I'll csay it clear Amigo,
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
El uso de las canciones y los cuentos tradicionales en la clase de inglés. El enfoque es amplio.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
English Lesson 3.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
1 2 Subjuntivo (a) 3 Subjuntivo (b) 4 Subjuntivo (c)
First Grade Dual High Frequency Words
<<<ALREDEDOR<<<10>>>
Transcripción de la presentación:

HISTORIA DEL KIWI STORY OF THE KIWI BIRD

1. Érase una vez un kiwi que le gustaba mucho la contaminación por eso vivía cerca de la central que contaminaba mucho. 1. Once upon a time a kiwi who liked pollution a lot, lived near the power station which contaminated a lot.

2. Una mañana fue a la ciudad y vio que los coches echaban mucha contaminación y decidió quedarse a vivir allí … 2. One morning, he went to the city and saw that the cars tossed a lot of contamination and he decided to lived there

3. Pregunto a ver si se podía quedar a vivir en el ayuntamiento pero el señor alcalde y los concejales le dijeron que no. 3. He asked if he could live in the city council, but the mayor and the councilmen told him that it was impossible.

4. Pregunto en la universidad pero el director le dijo que asustaría a los niños y el pobre kiwi se fue triste. 4. He asked at the university, but the director told him that kiwi was going to scare the children: Poor kiwi. He left very sad.

5. Fue a la iglesia ortodoxa y el padre Jon palvisII le dijo que no se podía quedar que la gente no iría a misa. 5. Kiwi went to the orthodox church and the priest Jon Palvis II told him that he could not stay because people would not go to mass.

6. Decidió ir al centro comercial y puso la excusa de que podría trabajar para ellos si le dejaban dormir ahí y le dijeron que no que la gente no iría a comprar. 6. He decided to go to the shopping center. He wanted to work at the shopping center in order to sleep there. They told him that anybody would buy.

7. Decidió ir al campo a vivir el solo pero cuando paso cerca de una bodega la gente le empezó a insultar y se fue corriendo porque le empezaron a tirar piedras. 7. He decided to go to the countryside, but when he passed near a cellar, people started to insult him and he left running because they began to throw him stones.

8. Entonces cuando iba por una gran calle se preguntó: ¿Por qué nadie me deja vivir con ellos? entonces se quedo mirando a un escaparate y vio que era muy feo y pensó que seguro era por eso. 8. Then, when he was in a big street he wondered: Why does anybody allow me to live with them? Then he looked at a window shop and he saw himself. He was very ugly and he thought it was the reason.

9. Llego a un parque y vio a una monja y le pregunto que si ella creía que el era muy feo y la monja le dijo que no, que era muy guapo y le preguntó si quería ir a la iglesia a vivir con ella. 9. He arrived at a park and he saw a nun and asked her: - Am I ugly? The nun answered: no. You are very beautiful. Do you want to live with me at the church?

10. Y entonces el kiwi se puso muy contento y vivieron felices y comieron perdices en esa iglesia. 10. And then the kiwi was very happy They lived happily ever after at the church

THE END Trabajo realizado por: -Yolanda -Mariano -Luis