DESCRIBIR QUÉ LLEVAN PUESTO LAS PERSONAS Ropa y colores Instructions: Each pair of students has one piece of paper. For each question that follows, discuss.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Advertisements

Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
¿De qué color es la bandera?
Miércoles el 24 de febrero
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Definition
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Prompts and Rubrics Read the prompt. Underline the important pieces for both the writing and speaking assessments. Read the rubric. Highlight KEY words.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
¿De dónde son? On a piece of paper, write down how to say the following people are from the places beside their names.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
DO NOW: Solve each math problem
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Spanish I 1B Day 30.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Do Now.
REPASEMOS LA TAREA write in Spanish 5 sentences that tell what you are going to do this weekend ej. Este fin de semana, yo voy a visitar a mi primo en.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Así se dice My name is ________________________ I am _____________________________ And you? What’s your name? __________ I’m from New York __________________.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
ESPAÑOL 2, el 9 de octubre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la m.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Poster project.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Transcripción de la presentación:

DESCRIBIR QUÉ LLEVAN PUESTO LAS PERSONAS Ropa y colores Instructions: Each pair of students has one piece of paper. For each question that follows, discuss how to answer it correctly with your partner. Trade off each question writing the answer down on the paper. After it is written, both partners Should check it over to make sure it is correct.

Ejemplo: ¿Qué llevan puesto Lorena y Paula? Lorena y Paula llevan puesto unos vestidos azules.

1. ¿Qué compra Juan?

2. ¿Qué lleva puesto Juan?

3. ¿Qué se pone Marcos?

4. ¿Qué lleva puesto Marcos?

5. ¿Qué tiene Pablo?

6. ¿Qué no lleva puesto Pablo?

7. ¿Qué tiene Ricardo?

8. ¿De qué color es la casa?

9. ¿Qué lleva puesto Fabricio? Fabricio Elena

10. ¿Qué lleva puesto Elena? Fabricio Elena

11. ¿Qué necesita Fabrico? Fabricio Elena

12. ¿Como es Elena? Fabricio Elena

13. ¿Qué lleva puesto Anita?

14. ¿De qué colores es la falda?

15. ¿Qué lleva puesto Paco?

16. ¿Qué tiene Paco? Paco tiene un sueter feo de la navidad.