Maestros Cooperadores Metodología y Práctica PPMES-UPRM Adaptación de instrumento de evaluación de Práctica Docente alineado a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Comparison of Instructor-Centered and Student-Centered Paradigms Comparando paradigmas From Figure 1-2 in Huba and Freed, Learner-Centered Assessment on.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Dra. Mirta Enid Rivera Prof. Hilda Mejías Prof. Yaira Ortiz viernes, 10 de octubre de 2014.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Herramientas de telecolaboración y enseñanza-aprendizaje de la L2 by María Jordano Cep-Almería, 8 May, 2003.
WASC HOME GROUP MEETING: SCHOOLWIDE LEARNER OUTCOMES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.
Estatus de los Informes de Program Review Report y del Institutional Report Cuando viene el equipo de “Board of Examiners” (BoE) y qué esperan en su visita.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
Alison Bixby Stone School 24 September/Septiembre 2014.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
INTRODUCTION TO DIFFERENTIATION INTRODUCCIÓN A LA DIFERENCIACIÓN Alison Bixby Stone School.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
DEFINITION OF A ELLIPSE STANDARD FORMULAS FOR ELLIPSES
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Filosofía de la Educación General del Recinto Universitario de Mayagüez.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Fortaleciendo las condiciones para el progreso académico estudiantil Decanato de Asuntos de Académicos Dra. Sonia Balet, Decana 20 de agosto de 2009.
For presentation at ACTFL 2008 Gustavo Mejía, Ph. D. Paloma Lapuerta, Ph. D. Central Connecticut State University Enhancing Heritage Language Learning.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
HISD GLOBAL GRADUATE 1 With the help of community and business partners, as well as leaders from Houston’s largest industries, HISD has developed the Global.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Dirección Académica de la RZMM Competencias para el Acceso y Uso de la Información (CAUI) / Information Literacy Un aprendizaje para la vida... Octubre.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Directores de Centros de Práctica y Supervisores de Distritos
Best Practices, Best Teaching, Best Schools
Maestros Cooperadores Metodología y Práctica PPMES-UPRM
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Foundations of Success
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

Maestros Cooperadores Metodología y Práctica PPMES-UPRM Adaptación de instrumento de evaluación de Práctica Docente alineado a InTASC según requisito de CAEP UPRM 30 octubre 2014 Dra. Canny Bellido, Coordinadora CAEP

Objetivo de los trabajos de hoy: Conocer un nuevo instrumento de evaluación de práctica docente alineado a los estándares de InTASC que cumple con los requisitos de acreditación de CAEP

Temas a presentar y discutir Acreditación CAEP – Estándar 1 Estándares de InTASC Presentación del nuevo instrumento de evaluación practica docente del PPMES alineado a InTASC CAEPInTASCRúbrica PPMES

Standard 1 The provider ensures that candidates develop a deep understanding of the critical concepts and principles of their discipline and, by completion, are able to use discipline ‐ specific practices flexibly to advance the learning of all students toward attainment of college ‐ and career ‐ readiness standards. Council for the Accreditation of Educator Preparation CONNECT WITH CAEP | |

InTASC Standards 1.1 Candidates demonstrate an understanding of the 10 InTASC standards at the appropriate progression level(s) in the following categories: Learner and Learning; Content; Instructional Practice; and Professional Responsibility. Council for the Accreditation of Educator Preparation CONNECT WITH CAEP | |

Key Changes from the 1992 Standards to 2011 Developmental Continuum: Standards no longer just for beginning teachers but ALL teachers. –INTASC becomes InTASC (Interstate Teacher Assessment and Support Consortium) A Focus on 21st Century Knowledge and Skills: Problem solving, curiosity, creativity, innovation, communication, interpersonal skills, the ability to synthesize across disciplines, global literacy, ethics, and technological expertise. Personalized Learning for Diverse Learners: Teachers need knowledge and skills to customize learning for learners with a range of individual differences.

Increased Emphasis on Assessment Literacy: Teachers need to have greater knowledge and skill around how to develop a range of assessments and how to use assessment data to improve instruction and support learner success. A Collaborative Professional Culture: Teaching is no longer a private act. New Leadership Roles for Teachers and Administrators: A shift in leadership from teachers working autonomously in their classrooms to administrators, teachers, and others sharing leadership roles and responsibilities for student learning. Key Changes from the 1992 Standards to 2011

For each and every standard Performance Critical Dispositions Standards 1 to 10 Essential Knowledge

Recomendaciones de CAEP para las rúbricas de evaluación docente No exceder de 25 a 30 items en el total de la rúbrica (la nueva tiene 24 en total) Siempre deben mostrar claramente el alineamiento y fraseo de los estándares de INTASC Usar categorías que demuestren un continuo crecimiento y expliquen como mejorar. Ej: Emerging / Developing / Proficient / Accomplished Emergente / En Desarrollo / Proficiente / Ejemplar

Alineamiento de la rúbrica nueva y los estándares de InTASC

Trabajo individual Se le asignará 4 ítems de la Rúbrica nueva a cada persona para que valide

Trabajo individual (5 minutos) Materiales: – Rúbrica para Evaluar el Maestro Practicante (EMP) – Instrumento de validación de rúbrica nueva EMP Determine si estas de acuerdo con el alineamiento y descripción de los ítems asignados usando el instrumento de validación de rúbrica nueva EMP

Trabajo en grupos (8 minutos) Discusión de trabajo individual

Presentaciones de trabajos por grupos de ítems Cada grupo tiene 3 minutos para presentar

Rúbrica del Instrumento de Observación para el Mejoramiento de Práctica Docente

Próximos Pasos 1.Le estaremos enviando la versión final de la rúbrica con sus recomendaciones en la próxima semana a Maestros Cooperadores y Supervisores. 2.Le enviaremos la versión en Excel para facilitar las sumatorias de la evaluación. El formato será similar a la que se usa actualmente. 3.Agradecemos a los Maestros Cooperadores entreguen copia electronica a los Supervisores (pero se aceptan en papel). 4.Agradeceremos a los supervisores envien copia electronica al PPMES al final del semestre junto a los demás documentos que se nos solicitan.

Validación de uso de la rúbrica 1.Valoramos que los maestros cooperadores y supervisores de práctica que utilicen esta rúbrica para pasar las evaluaciones de practicantes de Octubre y Noviembre Agradecemos que luego de usarla para evaluar los practicantes, llenen el cuestionario de Qualtrics que le enviaremos por al menos una vez y nos den comentarios para mejorar el uso de la rúbrica.