SELF- REGULATION Auto- regulacíon Presented by: Bonnie Tanaka Jeff Lagozzino.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Las Palabras Interrogativas
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Bienvenidos a la Noche de las Familias de ESL!!! El que las Familias se involucren en la Educación de nuestros niños, es la mejor INVERSIÓN que una Familia.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Preguntas y respuestas
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Discussion Voice Activity 1.05
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
If you won the lottery, what would you do?
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014
Transcripción de la presentación:

SELF- REGULATION Auto- regulacíon Presented by: Bonnie Tanaka Jeff Lagozzino

Successful Students/ Estudiantes Exitosos Self-regulation are skills students need in order to be responsible for their own learning and performance. Son destrezas que se necesitan los estudiantes para ser responsables para su aprendizaje

Successful Students/ Estudiantes Exitosos These behaviors are planned and adapted to support the pursuit of personal goals. Estas destrezas se planean y se adaptan para apoyar el logro de metas personales.

Successful Students/ Estudiantes Exitosos Successful students know how to self-regulate. Los estudiantes exitosos saben como regularse.

Gifted Students/ Estudiantes Dotados Many gifted students do not self-regulate because learning is easy. There is less effort and organization put into their work. Muchos estudiantes dotados no se regulan porque el aprendizaje es facil. Ponen menos esfuerzo y organizacíon en su trabajo.

Gifted Students/ Estudiantes Dotados Some gifted students are perfectionists and need to learn to work towards their personal best rather than perfection. Algunos estudiantes dotados son perfeccionistas y necesitan aprender como trabajar al nivel mas alto posible y comprender que a veces no van a alcanzar lo perfecto.

Gifted Students/ Estudiantes Dotados Self-regulation strategies are skills that are used at school and in life. Las destrezas de auto-regulacíon se usan en la escuela y en la vida.

Gifted Students/ Estudiantes Dotados These strategies can be taught, learned and controlled. Se pueden enseñar, aprender y controlar estas destrezas.

Organizing and transforming information – Outlining, summarizing, using flash cards, drawing diagrams or pictures Organizar y transformar informacion – Poner estructura, resumir, usar tarjetas de práctica, dibujar diagramas o dibujos PERSONAL STRATEGIES/ Estrategias personales

Keeping records and monitoring – Understanding their strengths and weaknesses – May include note-taking, use of an assignment binder, maintaining a portfolio of work that is special to them Archivar datos y vigilar progreso – Comprender sus esfuerzos y necesidades – Puede incluír notas, una carpeta para las tareas, un portafolio de trabajo que se valua PERSONAL STRATEGIES/ Estrategias personales

PERSONAL STRATEGIES/ Estrategias personales Written and/or verbal rehearsing and memorizing Practica escrito, oral y memorizado

BEHAVIORAL STRATEGIES/ Hábitos de trabajo Checking their own progress and quality of work Aprobar su progreso y calidad de trabajo

Self-evaluation – Did I meet the teacher’s expectation? – Did I put the necessary time and effort into the task? Auto-evaluacíon – ¿Alcanzé las espectativas del maestro? – ¿Puse el tiempo y esfuerzo necesario para el trabajo? BEHAVIORAL STRATEGIES/ Hábitos de trabajo

Self-reflection – What will happen if I do not study for this test? Auto-refleccíon – Cuáles son los efectos posibles si no estudio para el examen? BEHAVIORAL STRATEGIES/ Hábitos de trabajo

Delay gratification – I can play video games after I study for my test. Posponer diversíon – Puedo jugar los videos después de estudiar. BEHAVIORAL STRATEGIES/ Hábitos de trabajo

ENVIRONMENTAL STRATEGIES/ Estrategias del ambiente Use of external resources – Going to the library or internet to do research – Seeking help from adults – Re-reading the notes or textbooks Usar recursos externales – Biblioteca o Internet – Ayuda de adultos – Releer notaciones o textos

ENVIRONMENTAL STRATEGIES/ Estrategias del ambiente Structuring the study environment – Finding a place to study – Breaking up the study time into smaller chunks Poner estructura el ambiente de estudio – Encontrar un lugar para estudiar – Darse pausas durante el tiempo de estudio

Three Phases of Self-regulation/ Tres Pasos de la auto-regulacíon Phase 1 – Forethought Paso 1- Antepensar Phase 2 – Performance Control Paso 2- Control de Esfuerzo Phase 3 – Self-reflection Paso 3- Auto-refleccíon

Phase 1 - Forethought/ Paso 1- Antepensar Involves processes before the performance – setting goals (short-term and long-term) and planning Procesos pensativos antes de ponerse metas y planear

Phase 1 - Forethought/ Paso 1- Antepensar As homework increases, the student asks themselves: – When will I start this work? – Where will I do the work? – How will I get started? Mientras que se aumentan las tareas, el estudiante se pregunta: – ¿Cuándo voy a empezar este trabajo? – ¿Dónde voy a hacerlo? – ¿Cómo voy a comenzar?

Phase 2 – Performance Control/ Paso 2- Control de esfuerzo Involves process and strategies used during the actual learning – Am I doing what I hoped to do? – Am I being distracted? – How can I encourage myself to keep working? Se trata de los procesos y estrategias aplicadas durante el aprendizaje – ¿Estoy realizando lo que esperaba hacer? – ¿Estoy enfocado en el trabajo o estoy distraído? – ¿Cómo puedo animarme para continuar trabajando?

Phase 3 – Self-reflection Paso 3- Auto-refleccíon Involves reflection after the performance Se basa en refleccionar después de terminar con la obra

Phase 3 – Self-reflection Paso 3- Auto-refleccíon Self-evaluation of outcome compared to goal – Did I accomplish what I planned to do? – Did I become distracted, and if so, what did I do to get back to work? – Did I plan enough time to complete the assignment? Not enough time? Comparacion de trabajo completado al trabajo planeado (la meta) – ¿Logré lo que quería hacer? – ¿Si se me distrayó de la meta como me guié en la dirección correcta? – ¿Me dí tiempo/horario suficiente para terminar el trabajo?

Guide children by helping them acquire specific strategies Guiar los hijos en su desarollo de estrategias especificas How Parents Can Help Como los padres pueden ayudar

Model these strategies – There is a quiet time every evening when everyone works and reads together Ser modelo de estas estrategias – Establecer tiempo de silencio cada tarde cuando toda la familia trabaja y lee How Parents Can Help Como los padres pueden ayudar

How Parents Can Help Como los padres pueden ayudar Discourage your child from comparing themselves to others No dejar que su hijo se compare con otros

How Parents Can Help Como los padres pueden ayudar Talk about goals and the work habits needed to achieve their goals Hablar de metas y hábitos de trabajo que se necesitan para lograr las metas