DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
ROBERTO CLEMENTE, REVIEW, WRITING, TEST PREP SPANISH 1-- REVIEW FOR CHAPTER 5.
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
VÁMONOS 1. Escribe la fecha. 2. What is mother in Spanish 3. What is father in Spanish 4. What is nice in Spanish 5. What is grandmother in Spanish MUY.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
Calentamiento Write the answers to each question.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
¿Que te gusta? = What do you like?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
GUSTAR.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Preguntas y respuestas
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
To say a person likes something, or that something is pleasing to them use the following phrases: Me gusta… / Me gustan… Te gusta… / Te gustan… Le gusta…
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Transcripción de la presentación:

DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I

HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each item with a statement below. Write the question & answer! 1. Nuestro equipo ____ muchos partidos. Es fantástico. 2. Me gustan ____. Son bonitas. 3. Yo no quiero jugar el balconesto. Me ____ los deportes. 4. Mi amiga no puede jugar tenis. Ella no tiene su ____. 5. Nosotras ____ la pelota en un partido de tenis.

CLASS WHO RAISES THE MOST MONEY WINS A PIZZA PARTY!!! COMPETITION BENEFITTING ST. JUDE

CHAPTER 5 TEST NEXT BLOCK!!!!!

ROBERTO CLEMENTE QUESTIONS ON YOUR TEST!!

PREGUNTAS… 1.Roberto Clemente es de _____. 2.Clemente juega la posición de ______. 3.Los Piratas son un ______ profesional de béisbol de _______________, PA. 4.Clemente busca un avión porque quiere enviar provisiones a _________________. 5.Clemente tiene ________ hijos. 6.¿Por qué Nicaragua necesita la ayuda de Roberto Clemente?

Write a brief paragraph about a sport we have discussed during Chapter 5. Use as many new verbs and vocabulary words as you can to explain how the sport is played.

PARTNER WRITING ACTIVITY: You’ve resorted to using Match.com to find a date for Valentine’s Day. With a partner, write a paragraph about your (or someone of your choice) likes, dislikes, and interests. Tell what classes interest you, what food you like, and if you play any sports.

¡JUEGO! !!! AVALANCHEEE!!!

singular plural VERB