Year 8 Spanish Unit 1 – Self and Family. Vamos a estudiar…. YO Y MI FAMILIA 1) Describing yourself. 3) jobs 2)Describing other people 5) Telling the time.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Los verbos reflexivos Objective:
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
El reglamento de la casa
Mi dormitorio My bedroom
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Please make sure you get your shield in today.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Daily Routine Assessment-Monday!
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
LOS COLORES REPASO.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
If you won the lottery, what would you do?
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Year 8 Spanish Lesson 1 – September. Starter What letter on the end of a verb means ‘I’ ? What letters on the end of a verb mean ‘you’ ? How do you say.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Year 8 Spanish Lesson 1 – September. Starter Soy Eres Es Me gusta Te gusta Le gusta Tengo Tienes Tiene vivo Vives Vive Me llamo Te llamas Se llama mido.
Year 8 Spanish Self and Family. Buscad la frase Mpeg Mmep Maeb Mtem Mpee Mves Mpteuh Mmteuc mpteuo Mi padre es granjero Mi madre es peluquera Mi abuelo.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Year 8 Spanish Self and Family. Starter Clock on miniboards – draw the time your teacher says Or Stand up and use your arms as clock hands – make the.
Transcripción de la presentación:

Year 8 Spanish Unit 1 – Self and Family

Vamos a estudiar…. YO Y MI FAMILIA 1) Describing yourself. 3) jobs 2)Describing other people 5) Telling the time. 6) Daily routine 9) Peer Speaking Assessment. 8) Revision and Assessment Preparation 4)Family relationships. 7) Typical day

Starter On the large piece of paper – note down any vocab you can remember from year 7 which will be useful to talk about this unit. Swap papers and compare your notes.

Hoy vamos a apreneder….. TODOS LA MAYORÍA ALGUNOS Will understand a description of someone and will revise basic self description vocab. Will also be able to give a basic description of themselves in Spanish. Will be albe to give a detailed description of themselves including opinions and reasons.

En los cuadernos Escribid el titulo y la fecha y subrayalos. HOLA – SOY YO!

Listos 2 Verde – pagina 6 Ex 1ª - Lee la información sobre Enrique y Jennifer. Empareja las preguntas con las respuestas. Extension – Neatly note down any vocab you need to look up in the dictionary from the texts. Think about how you would pronounce the questions and answers in the two texts.

Listos 2 Verde – pagina 6 Ex 1ª - Lee la información sobre Enrique y Jennifer. Empareja las preguntas con las respuestas. 1e1 b 2d2 a 3a3e 4b4 c 5c5d Escucha – ex 1b para comprobar.

En parejas – Haz la entrevista por Enrique y Jennifer Atención a la pronunciación!

Spanish Pronunciation. - say every letter. - if there are no accents – you stress the second to last syllable – think inteligente. - if there is an accent you stress that syllable – think fantástico, NOT fantastico! - most letters sound like they do in English – EXCEPT! A – ah, E-eh, I = ee, O = oh, U= ouuu V = b J= h LL = y RR = rrrrr( roll the tongue) C and G are a bit tricky as it depends on the letter after. Ce - th – or –s in South America CI - th Co - k Ca – k Cu - k Ge – h Gi – h Ga – g Go – g Gu - g There are very few double letters in Spanish – only L and R Think how you say Kitchen - cocina

Hoy vamos a apreneder….. TODOS LA MAYORÍA ALGUNOS Will understand a description of someone and will revise basic self description vocab. Will also be able to give a basic description of themselves in Spanish. Will be albe to give a detailed description of themselves including opinions and reasons.

Leed el texto sobre Lionel Messi, y completa la entrevista. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana? Me llamo Tengo Mi cumpleaños es Soy Vivo en Tengo ……tengo Tengo el pelo Mis ojos son Soy, Mido Me gusta

Leed el texto sobre Lionel Messi, y completa la entrevista. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana?

Lionel Messi factfile Nombre – Lionel Messi Cumpleaños – 24 junio Edad – 25 años Nacionalidad – Argentino Domicilio – Barcelona Hermanos – 2 hermanos, 1 hermana. Mascotas – no Ojos – marrones Pelo – corto, liso y marrón Mide – 1metro 69 = bajo Pasatiempos – jugar con los videojuegos

Highlight the verbs here. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana? Me llamo Lionel Messi. Tengo 25 años. Mi cumpleaños es el 24 de junio. Soy Argentino. Vivo en Barcelona. Tengo dos hermanos y una hermana. No tengo animales. Tengo el pelo corto, liso y marrón. Mis ojos son marrones. Soy bajo. Mido 1 metro 69. Me gusta jugar con los videojuegos porque es divertido. WHAT DO YOU NOTICE ABOUT HOW THE VERBS END IN THE QUESTIONS AND THE ANSWERS? What is the difference? Why are they different? Are there some that don’t fit in with the pattern?

Highlight the verbs here. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana? Me llamo Lionel Messi. Tengo 25 años. Mi cumpleaños es el 24 de junio. Soy Argentino. Vivo en Barcelona. Tengo dos hermanos y una hermana. No Tengo animales. Tengo el pelo corto, liso y marrón. Mis ojos son marrones. Soy bajo. Mido 1 metro 69. Me gusta jugar con los videojuegos porque es divertido. WHAT DO YOU NOTICE ABOUT HOW THE VERBS END IN THE QUESTIONS AND THE ANSWERS? What is the difference? Why are they different? Are there some that don’t fit in with the pattern?

Questions The verbs end in –es/-as This means ‘you’ Tienes = Te llamas = Vives = Answers The verbs usually end in – 0 This means ‘ I ‘ Me llamo = Tengo = Vivo = Mido = The ‘odd’ one is I am = SOY This is an irregular verb! Me gusta is another odd one – We translate it as Ilike – but it doesn’t have an –o, Literally it means ….pleases me – that’s why there is no –o!

Is ES Are SON

Hablar – en parejas haz la entrevista con tu pareja. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana?

Hablar – en parejas haz la entrevista con tu pareja. ¿Cómo te llamas? ¿cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿Dónde vives? ¿Tienes hermanos? ¿Tienes mascotas? ¿Cómo es tu pelo? ¿De qué color son tus ojos? ¿Eres alto/a of bajo/a? ¿Qué te gusta hacer el fin de semana? Me llamo……. Tengo……. Mi cumpleanos es el… Soy… Vivo en …. Tengo… Tengo el pelo… Mis ojos son… Soy… Me gusta ……

Hoy vamos a apreneder….. TODOS LA MAYORÍA ALGUNOS Will understand a description of someone and will revise basic self description vocab. Will also be able to give a basic description of themselves in Spanish. Will be albe to give a detailed description of themselves including opinions and reasons.

Deberes Write a description of yourself – you can do it as an interview, using the examples from today, or as a paragraph. Try to add an opinion and reason – saying what you like and why for level 4. You could think back to last year at how you would say ‘I would like / I am going to ‘ and include a future when talking about your hobbies and say what you are going to do / would like to do next weekend ‘ el fin de semana próximo’ for level 5? Use the vocab sheets and check over your spellings carefully before you hand it in! Remember Literacy rules – capital letters and the start of sentences, and for names of people and places! If you prefer you can research another famous person – preferably one from a Spanish speaking country and write the passage as if you were them.

Plenary – Quién es ?

1.largo = long hair 2.corto = short hair 3.esponjado = frizzy hair 4.rizado = curly hair 5.liso = straight hair 6.marrόn = brown hair 7.negro = black hair 8.rubio = blonde hair 9.rojo = red hair 10.castaño = light brown hair 11.gris = grey hair b.Tengo los ojos…a.Tengo el pelo… 13. azules = blue eyes 14. verdes = green eyes 15. marrones = brown eyes 16. grises = grey eyes c.Soy… 17.alto /a = tall 18.bajo/a = short 19.gordo/a = fat 20.delgado/a = thin 21.mediano/a = medium 22.simpático / a = nice 23.antipático / a = mean/unpleasant 24.Inteligente = intelligent 25.tonto /a = silly 26.deportivo /a = sporty 27.perezoso / a = lazy Extra 29.Bastante 30.Muy 31.Un poco 32.tengo 33.tiene 34.soy =quite =very =a little =I have =he / she has =I am 35.es = he/she is

Vocab – self description Get slide from year 7 stuff