TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
This is an interactive presentation
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
EXPAND PARAGRAPH AT LEAST 75 WORDS. Expand sentences with adjectives and phrases. Use at least 4 expansion words: cuando con quien porque donde también.
Direct Object Pronouns
¿De qué color es la bandera?
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Location of Direct Object Pronouns
Direct Object Nouns & Pronouns
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Capítulo Uno: Primer paso
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Español 1 Introducción del verbo ser Capítulo 1. Subject pronouns 1 st ) Yo~ I 2 nd ) Tú~ you (familiar) 3 rd ) Él~ he 3 rd ) Ella~ she 3 rd ) Ud.~ you.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Español III – Un repaso del conditional y más práctica con por vs. para TASKS: 1)Saquen Uds. su tarea de anoche (WB pp. 105 y 106) 2)Saquen Uds. sus apuntes.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Español II – Examen de escuchar y leer y preparación para la actividad hablar TASK: 1) Saquen Uds. un lápiz o bolígrafo 2) Saquen Uds. una hoja de papel.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Español II: El vocabulario en el aeropuerto y los pronombres del complemento indirecto TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Vocabulario) 2) Saquen.
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
T3 Clase 3. Turn-in your Slide Show printouts of your story retell. (Wocabulario de invierno; see last week!) Task: See handout; answer on the bottom!
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
Las Descripciones Físicas
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Español 1 9 de diciembre de 2016.
El Imperfecto Español 2.
Las Palabras Interrogativas
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Aim: To review listening strategies
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Irregular Preterite IR and SER
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know, but in a different sense. Saber means to know facts or information. Here are the conjugations of.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas de INGLES a ESPANOL por 5 minutos

#1) Toma una lectura #2) Toma un paquete de colores #3) Identifica Uds. el siguiente en el primer párafo del ensayo verde A.) Los cognados en el color verde azul B.) Los verbos en el color azul negro C.) Las palabras importantes en el color negro rojo D.) Las palabras que no sabes en el color rojo

#1) Look at the title and make a prediction about the potential content of the story. Try to visualize the content. #2) Identify cognates and familiar verbs to help establish meaning. #3) Dont stress trying to understand every word in your reading. Use context clues to guess the meaning of words that you dont know. You can still get the gist or main idea of the paragraph with a loose translation. #4) As you read, highlight or underline key words that might be important to the meaning of the story. #5) To avoid feeling overwhelmed, try to focus on reading one paragraph at a time. #6) After each paragraph make a mental note or write a note in the margin about the main idea of the paragraph. #7) Ask yourself after concluding the reading – what was the authors purpose?