En La Estación To learn how to buy train tickets in Spain Learning Objectives.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

HOY VAMOS A: 1. Aprender los verbos necesarios para poder invitar
Starter. Pair the languages Me molesta Me da independencia La parada de autobus El medio amnbiente Odio esperar It gives me independence I hate to wait.
Español 3 septiembre, 2013.
Using the preterite, how would you say... 1.I won (ganar) gané 2.I forgot (olvidar) olvidé 3.I bought (comprar) compré 4.I hired (alquilar) alquilé 5.I.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
1:00 am Un ladrón = thief repaso.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Find your new assigned seat!. Parte 1 1.El tenis 2.La natación 3.El golf 4.El ciclismo 5.El esquí 6.El fútbol americano Parte 2 1.Trabajar 2.Descansar.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
En la estación de tren tren el sale las a dos El tren sale a las dos
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Thank you for taking my classes
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
¿Qué es tu ? el 10 de septiembre. Camina en la clase y habla con otros estudiantes. Necesitas hablar con 5 personas. Escribe la información en tu.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
¿Q UÉ HORA ES ? U NIDAD 2.1 Telling time en español.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
Fui al Cine Learning Objectives To be able to describe what a movie is about Using the Present and Past Tenses together (National Curriculum Level 5a)
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
HAZLO AHORA Tienes 3 minutos. Escribe 3 actividades que hacia cuando era niño/a en frases completas EN Inglés. (Write 3 activities you did when you were.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Palabras interrogativas Question Words. Palabras interrogativas Question words are used to request information. ALL question words have written accents.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Hagan Ahora Escriban al menos 3 ideas sobre este tema:
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Cuál es la isla pequeña en Islas Caribe? ¿Cuál es la isla más grande?
Español 3 14 de noviembre de 2016.
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
To ask what time it is in Spanish we say ______________
¿Qué hora es? What time is it?
Español 1 10 de febrero de 2017.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
La hora.
Time Expression with Hacer
Una conversación It would be Looney not to know these…
El Restaurante Parte 1. El cliente.
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Telling Time Para Empezar.
Review present tense conjugations
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

En La Estación To learn how to buy train tickets in Spain Learning Objectives

Repaso de Numeros

When telling the time in Spanish in reference to a timetable the 24 hour clock is often used. e.g = las diecisiete cincuenta e.g = las veintiuno treinta 11:47 9:39 23: 15 16: 52

Buenos días Buenos días. ¿Qué quiere usted? Quiero dos billetes para Bilbao, por favor Sólo de ida o de ida y vuelta? De ida y vuelta. ¿Cuánto son? Son 12 euros ¿A qué hora sale el tren? Sale a las 9:48 ¿De qué andén? Sale del andén 2 Y ¿a qué hora llega? Llega a las 11:05 ¿Es directo? Si, es directo. No hay que cambiar

Escucha y escribe la información que faltaDESTINOANDÉNSALIDALLEGADADIRECTO1Bilbao10:35NO 220:34 3Berriz 4DurangoSI 5Eibar21:45 SI San Sebastian :43 11:18 9:34 22:47 10:12 8:18 13:50 2 NO SI

Con tu compañero, haz los diálogos cambiando los datos en rojo Escribe UNO de los dialogos en tu cuaderno. Buenos días Buenos días. ¿Qué quiere usted? Quiero tres billetes para Gernika, por favor ¿ De ida o de ida y vuelta? De ida. ¿ Cuánto son? Son 20 euros ¿ A qué hora sale el tren? Sale a las 11:48. ¿ De qué andén sale? Sale del andén numero 4 ¿ Y a qué hora llega? Llega a las 12:15 ¿ Es directo? Si, es directo. No hay que cambiar.

Lee la conversación y luego contesta a las preguntas en español en tu cuaderno Iñaki fue de excursión a Gernika con su amigo inglés, Liam

Describe un viaje en a tu amigo/a español/a - Say where you went, how and with whom.…. - Say what time the train left, what time it arrived, how long the journey was.…. - Mention what you did during the journey - Write about something that you liked and something that you didn’t like during the journey - Mention what you did when you arrived and what you are going to do/would like to do for your next short-holiday

Con tu compañero, haz los diálogos cambiando los datos subrayados Escribe UNO de los dialogos en tu cuaderno. Buenos días Buenos días. ¿Qué quiere usted? Quiero tres billetes para Gernika, por favor ¿ De ida o de ida y vuelta? De ida. ¿ Cuánto son? Son 20 euros ¿ A qué hora sale el tren? Sale a las 11:48. ¿ De qué andén sale? Sale del andén 4 ¿ Y a qué hora llega? Llega a las 12:15 ¿ Es directo? Si, es directo. No hay que cambiar.