Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Advertisements

Accents and Punctuation
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. I used to walk every day. Yo.
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
The Preterite/El Pretérito
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Las Preguntas (the questions) pg
Emergent Reader: Parent Workshop Helping new readers at home. Lectores Emergentes: Un taller para los padres Ayudar los lectores nuevos en su casa.
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Día número 3 Español 1—Acelerado
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children

Cada ni ñ o est á listo para leer en su biblioteca® Asociación de Bibliotecas Públicas Asociación de Servicios para Niños en las Bibliotecas

Print Motivation and Vocabulary with Special Information on Reading Books Workshop One: Early Literacy Skills

Peek-a-Boo Peekaboo! Peekaboo (Cover your face with hands) I see you! (Open hands to uncover face) I see your button nose. (Point to your nose or childs nose) I see your tiny toes. (Point to childs feet) I see you! Peekaboo! (Cover and uncover face with hands)

Peek-a-Boo Peekaboo! Peekaboo (Cubre tu cara con tus manos) ¡Te puedo ver! ¡Te estoy viendo! (Mueva sus manos y descubra su cara) Veo tu nariz chiquita. (Toque su nariz o la nariz de su hijo) Veo tus pies con tus deditos chiquitos. (Toque los pies de su hijo) ¡Te puedo ver ! Peekaboo! (Cubra y descubra la cara con sus manos)

Children get ready to read long before they start school. Parents and Caregivers Can Help

Los ni ñ os se preparan para aprender a leer antes de entrar en la escuela. Los padres y cuidadores pueden ayudar e

Every time you read, talk, rhyme and sing with a child, you are providing the early language experiences that lead to reading.

Cada vez que lees, hablas, dices rimas, o cantas con tu hijo, le das las experiencias de lenguaje tempranas necesarias para aprender a leer.

YOU Are Important YOU know your children best Children learn by doing. Children model parents behavior First five years set the stage

TÚ eres importante T Ú conoces mejor a tu hijo Los ni ñ os aprenden mejor haciendo cosas Los ni ñ os imitan la conducta de sus padres Los primeros cinco a ñ os forman la gu í a para toda la vida

Pre-Readers Four- and Five-Year Olds Early Talkers Newborns to Two-Year-Olds Talkers Two- and Three-Year Olds

Leyendo prematuramente De cuatro a cinco a ñ os de edad Hablando prematuramente De reci é n nacido a dos a ñ os de edad Hablando De dos a tres a ñ os de edad

WHAT IS EARLY LITERACY?

¿Qué es la alfabetización temprana?

Early literacy is what children know about reading and writing before they can actually read or write.

La alfabetizaci ó n temprana es lo que los ni ñ os saben acerca de la lectura y la escritura antes de que puedan leer y escribir.

Building Early Literacy Skills Starting from birth, READ to young children every day and make it fun! Learning to Read Grades K through 3 Reading to Learn Grades 4 to Higher Education Readers and Lifelong Learners Developed by Youth Services Staff at the Cedar Mill Community Library

Desarrollando las destrezas de la alfabetizaci ó n temprana ¡Desde el nacimiento, LEA a sus hijos menores todos los d í as de forma divertida! Aprender a leer Desde el Kindergarden hasta el 3er. grado Leer para aprender Desde el 4to. grado hasta la educaci ó n superior Lectores Y Personas que aprender á n toda la vida Desarrollado por el personal de Servicios a la Juventud de la Bibliotaca Comunitaria de Cedar Mill

From birth, children begin learning six early literacy skills. Children who have these six early literacy skills when they enter school learn to read more easily.

Desde el nacimiento, los niños empiezan a aprender las seis destrezas de alfabetización temprana. Los niños quienes tienen esas seis destrezas de alfabetización temprana aprenden a leer más fácilmente cuando ellos entran a la escuela.

Early literacy skills build the foundation for learning to read.

Las habilidades de aprendizaje temprano crean la fundación para aprender a leer.

Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Developed by Youth Services Staff at the Cedar Mill Public Library

PhonicsSounding out wordsPhonicsSounding out words Understanding and learning from what you read.Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Mencionar las palabras en voz alta Entender y aprender de lo que lees Desarrollado por el personal de Servicios Juveniles de la Biblioteca Pública de Cedar Mill.

Six Skills To Get Ready to Read Print Motivation Vocabulary Print Awareness Narrative Skills Phonological Awareness Letter Knowledge

Seis destrezas para estar listo para leer Motivaci ó n de la palabra escrita Vocabulario Conciencia de la palabra escrita Destreza narrativa Conciencia Fonol ó gica Conocimiento de las letras

Childs interest in and enjoyment of books Print Motivation

Interés y gozo del niño con los libros Motivaci ó n de la palabra escrita

Research Shows Children who enjoy books and reading will be curious about how to read. They will read more. The more pleasurable the book sharing is, the more attentive and responsive the child will be. The more pleasurable the book sharing is, the more regular and frequent an activity it will become.

Estudios muestran que Los niños quienes disfrutan leer libros serán más curiosos acerca de cómo leer. Ellos leerán más. Entre más placentero sea compartir un libro, el niño estará más atento y comunicativo. Entre más placentero sea compartir un libro, más regular y frecuente la actividad será.

Read often Make it fun Good moods Cuddle baby on lap Stop when tired Early Talkers

Lea a menudo H á galo de forma divertida Est é de buen humor Abraza a tu ni ñ o en tu regazo Deje de leer cuando el ni ñ o se canse Hablando prematuramente

Read often Make it fun Good moods Relate book to childs life Stop when tired Talkers

Lea a menudo H á galo de forma divertida Est é de buen humor Relacione el libro a la vida del ni ñ o Det é ngase cuando el ni ñ o se canse Hablando

Read often Make it fun Good moods Follow childs interests Stop when tired Pre-Readers

Lea a menudo H á galo de forma divertida Est é de buen humor Siga los inter é s del ni ñ o Det é ngase cuando el ni ñ o se canse Lectores prematuros

Vocabulary Knowing the names of things

Vocabulario Conociendo el nombre de las cosas

carrot carrot

ALA granted permission from Janellen Huttenlocher.

Research Shows The more that parents talked with babies and toddlers, the more vocabulary the children had. Children whose parents had a high level of speech with their children had a vocabulary five times as high as those children whose parents had a low level of speech

Talk Read Sing Rhyme Early Talkers

Hablar Leer Cantar Rimar Hablando prematuramente

Talk Read Sing Rhyme Label Feelings Talkers

Hablar Leer Cantar Rimar Identificar las emociones Hablando

Vocabulary Things Feelings Concepts

Vocabulario Cosas Emociones Conceptos

Explain unfamiliar words Expand on what you read Talk about concepts Pre-Readers Talk Read Sing Rhyme Label feelings

Explica las palabras nuevas Expande en lo que leas Habla acerca de conceptos Lectores Prematuros Hablar Leer Cantar Rimar Identificar emociones

Napping House by Audrey Wood

Research Shows Research shows that it is best for parents to speak to their child in the language they know best. The child hears the primary language spoken fluently. Parents can explain many things to the child in their primary language.

Estudios muestran que Estudios muestran que es mejor que los padres le hablen a sus hijos en el idioma que ellos conocen mejor. Los hijos oyen el idioma originario hablado de forma elocuente. Los padres pueden explicar muchas cosas a sus hijos en su idioma originario.

Three Developmental Skills for Early Literacy Reading Books Dialogic Reading Phonological Awareness Games

Tres habilidades de desarrollo para la alfabetización temprana Lectura de Libros Lectura de Dialogos Juegos de conciencia fonológica

Five Steps for Sharing Books With Your Baby Pick the best time Show baby the book Talk and enjoy Watch what baby does Share a book with your baby every day

Cinco pasos para compartir los libros con su beb é Escoja el mejor momento Ens éñ ele el libro al bebé Converse y divi é rtase Vea qué es lo que hace su beb é Comparta el libro con su beb é todos los d í as

What books are good for this age? How do I know what to choose?

¿Qu é libros son los mejores a esta edad? ¿C ó mo saber qué debo escoger?

Thick sturdy pages Small size Bright colorful pictures Simple geometric shapes Pictures of human faces Few words Nursery Rhymes Babies and Toddlers like books that have:

Tips for Sharing Books With Your Toddler Choose engaging books Get them involved Play to their favorites Read rhymes, sing songs, do fingerplays Keep reading!

Consejos de cómo compartir libros con su niño Elija libros atractivos Haga que participen Juegue con los que sean sus favoritos Lea rimas, cante canciones, haga obras teatrales con sus dedos ¡Continúe leyendo!

What Books Are Good For Toddlers? Books that have: More involved stories Detailed pictures Every-day things they can relate to Rhyme and rhythm Repeated phrases or repeated happenings Predictable stories

Qué libros son buenos para los niños? ¿ Libros que tengan: Historias más interesantes Ilustraciones detalladas Cosas cotidianas con las que ellos se puedan relacionar Rimas y ritmos Repeticiones de frases y repetición de sucesos Historias predecibles

Tips for Sharing Books with Your Pre-readers Child helps choose books Child practices retelling the story Talk about pictures, events and characters Encourage imagination and predictions Point out letters Choose books with repetition and rhyme Read aloud with pauses to allow child time to fill in the words

Consejos para compartir libros con sus lectores prematuros El niño ayuda a seleccionar los libros El niño practica repitiendo la historia Habla acerca de los dibujos, eventos y personajes. Promueva la imaginación y las predicciones Señale las letras Escoja libro con repeticiones y rimas Lea en voz alta con pausas que le den al niño tiempo para añadir palabras

What Books Are Good For Pre-readers? Books that: Tell stories Make them laugh Have simple text they can memorize Have playful or rhyming language Are about kids that are like them Are about kids who are different from them Are about going to school Are about making friends Are about the real world Alphabet books, Counting books, Vocabulary books

¿ Qué libros son buenos para sus lectores prematuros? Libros que: Tengan historias Los hagan reír Tenga texto sencillo que puedan recordar Tenga un lenguaje juguetón o en rimas Son acerca de niños como ellos Son acerca de niños que sean diferentes a ellos Sean acerca de ir a la escuela Sean acerca de cómo hacer amigos Sean acerca del mundo real Libros de alfabetos, libros para contar, Libros de vocabulario

Books can do it all! Books can … Build print motivation. Build vocabulary (word and world knowledge). Build print awareness. Build narrative skill. Build phonological awareness. Build letter knowledge.

¡Los libros pueden hacerlo todo! Libros pueden… Crear motivación. Crear vocabulario (palabra y conocimiento del mundo). Crear conciencia de la letra impresa. Crear habilidad narrativa. Crear conciencia fonológica Crear conocimiento de la letra.

Promoting literacy does not mean creating a school-like setting in your home, but taking advantage of all the opportunities that are present in everyday life. (Straight Talk About Reading by Hall and Moats)

La promoción de la alfabetización no quiere decir que su casa se convierta en una escuela, pero en lugar tomar ventaja de las oportunidades que la vida diaria presenta. (Straight Talk About Reading por Hall and Moats)

Its that simple!

¡Así de sencillo es!