STARTER ¿Qué es la capital de la región ?..................La capital de la región es Barcelona ¿Quién es el dueño actual de la casa?......El dueño actual.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Ser and Adjectives.

Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Las Palabras Interrogativas
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Telling Time.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Definite & indefinite articles
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Questions in Spanish.
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Interrogatives. Un poco más… ¿Dónde..? = Where? & usually goes with está/están (Where is / Where are?) ¿Qué..? = What?/Which? & can be combined with other.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
For the teachers…. This is the lesson slides for a consecutive pair of lessons I did linked to exclamations in Spanish. There’s a few exercises and a Blockbusters.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
PALABRAS INTERROGATIVAS
PREGUNTAS: Questions and Question Words
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

STARTER ¿Qué es la capital de la región ? La capital de la región es Barcelona ¿Quién es el dueño actual de la casa?......El dueño actual es un futbolista ¿Cuántas habitaciones hay?..... Hay cinco habitaciones ¿Dónde está el cuarto de baño?.... El cuarto de baño está en la segunda planta ¿Por qué no tiene garaje? …… porque no hay espacio ¿Hay conexión al internet? …. Sí hay conexión de banda ancha ¿puedes llegar a la costa fácilmente?...Sí puedes llegar a la costa en cinco minutos ¿Cuándo empiezan las clases de yoga?.. Empiezan el primer sábado de marzo ¿A qué hora llega el cartero?.... El cartero llega a las ocho cada día ¿Cómo llegas a la casa?..... Llegas en coche o taxi porque no hay autobús Click in slide show view to practice Underneath is a set of 10 questions, your job is to guess what each interrogative (question word) means by looking at the answers.

Interrogatives

Un poco más… ¿Dónde..? = Where? & usually goes with está/están (Where is / Where are?) ¿Qué..? = What?/Which? & can be combined with other words (en qué – in which…? a qué – to which / at which?) ¿Hay..? = Is there / Are there? & used with nouns (¿Hay un gimnasio?) ¿Puedes..? = Can you? & used with verbs (-ar/-er/-ir) (¿Puedes añadir un garaje?) ¿Cuánto…Cuántos…? = How much / How many? Can be made feminine too..¿Cuántas chicas hay en la clase? or made into How much?..¿Cuánto cuesta?

Entrevista con tu pareja ¿Qué…? ¿Qué es tu color favorito? ¿Qué es la capital de Australia? ¿Qué hay en tu estuche? ¿Quién…? ¿Quién es tu mejor amiga? ¿Quién es la chica más inteligente de la clase? ¿Quién es Superman? ¿Cuántos…? ¿Cuántos hermanos tienes? ¿Cuántas piernas tienes? ¿Cuántos insectos hay en tu pelo? ¿Dónde…? ¿Dónde está Kathmandu? ¿Dónde están Kiran y Iqrah? ¿Dónde hay una discoteca ? ¿Por qué…? ¿Por qué te gusta el español? ¿Por qué eres tan guapa? ¿Por qué no hay tigres en Inglaterra ? ¿Hay…? ¿Hay canguros en Inglaterra? ¿Hay una araña en mi pelo? ¿Hay extraterrestres? ¿Puedes…? ¿Puedes llorar por favor? ¿Puedes comprarme un yate? ¿Puedes nadar? ¿Cuándo…? ¿Cuándo puedo parar esta entrevista ? ¿Cuándo fue la batalla de Hastings? ¿Cuándo puedes pagarme mi dinero ? ¿A qué hora…? ¿A qué hora es tu programa favorito? ¿A qué hora te despiertas? ¿A qué hora es mi operación de cerebro? ¿Cómo…? ¿Cómo puedes matar una araña? ¿Cómo puedes llegar a la luna ? ¿Cómo puedes enfadar a Raheesa? Prepara una entrevista de un minuto en parejas utilizando las 10 palabras abajo – puedes hacer preguntas generales o personales. Os voy a grabar con el micrófono para que podamos escuchar las entrevistas más tarde. Ejemplo

Interrogatives

Exclamations Mmm really Zoya ! How interesting! Hi Atheeqa, Im a Kangaroo, How cool! In English exclamations sound like this How cool / How stupid In Spanish we use Qué + an adjective (Qué raro! = How weird) (Qué tonto! = How stupid) There are also some good ones with nouns Qué desastre! – What a disaster! Qué pena – What a shame Qué lástima – What a pity Qué idiota – What a dimwit! Qué casualidad – What a coincidence Qué suerte – How lucky!

Exclamations with nouns Qué gatito más hermoso Sometimes youll want to give an exclamation about a noun (What a pretty cat) In this case youll need to use Qué + Noun + Más + Adjective Qué sitio más interesante What an interesting place! Qué chicas más aburridas What boring girls! Qué casa más lujosa What a luxurious house

Giving instructions We can also use these two phrases: Debes / Hay que + A verb -Debes comer menos chocolate – You must eat less chocolate -Hay que ir al gimnasio – You have to go to the gym -No hay que fumar – You mustnt smoke If the words that follow your instruction phrase dont end in –er/-ar/-ir then they are not verbs. EXTRA – TO SAY WHO YOU WANT TO DO SOMETHING TO …ADD LO FOR HIM / LA FOR HER / LOS FOR THEM Debes salvar (you must save) Debes dejarme – You must leave me alone Debes salvarla – You must leave her alone Debes salvarlos – You must leave them alone

Adverbs describe how you do something: he walked slowly To make them: 1 st find the adjective for your adverb (find slow if you want to say slowly) If this adjective is not the same, for example when the masculine singular form ends in an o, then the -o should be changed to an -a. Here are some examples: AdjectiveFeminine singularAdverb triste tristemente alegre alegremente furiosofuriosafuriosamente normal normalmente rápidorápidarápidamente lentolentalentamente fácil fácilmente Adverbs Debes romper el saxófono inmediatamente

A: B: A: B:

A: C: A: C:

A: C: A: C:

A: B: A: B:

A: B: D: B: