Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes el 6 de enero.
Advertisements

Entrega el cartel de cumpleaños
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
ALC 43 Hoy es lunes el 9 de enero.
ALC 73.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Horario ALC 20 martes el 19 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo anuncio Flash cards – bienvenida Speed date Flash cards of stem changers – word search.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
ALC 121 Miércoles el 23 de marzo Prepare Cornell notes to turn in.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
 Escribe los meses del año.  enero  febrero  marzo  abril  mayo  julio  junio  agosto  septiembre  octubre  noviembre  diciembre.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 121 Miércoles el 23 de marzo. Bienvenida Ponte con un compañero/a frente a frente Uno mirando la pantalla, uno mirando la otra dirección. Lee la pregunta.
Please make sure you get your shield in today.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Things to do before we start.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 55 Responde a las preguntas.
ALC 73. ALC 73 Escribe las frases correctamente. 1.oy is Miercoles de 23 el April doc mill cautorce. 2.Me companero si llamo Jaun/a. 3.Élla estoy my bein.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
ALC 42 Hoy es jueves el 5 de enero.. Bienvenida. Front section turn and face the back section.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 4. Escribe los meses del año. ALC 4 Lunes el 30 de agosto.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Transcripción de la presentación:

Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move to the next slide.

ALC 24 Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. Write short answers for the 11 questions on your ALC paper. Press the space bar or arrow key when you are ready to advance to the next slide.

1. ¿De qué color son los ojos? Verdes Azules Negros Cafés/castaños Grises

2. ¿De qué color son los ojos? Verdes Azules Negros Cafés/castaños Grises

3. ¿De qué color son los ojos? Verdes Azules Negros Cafés/castaños Grises

4. ¿De qué color son los ojos? Verdes Azules Negros Cafés/castaños Grises

5. ¿De qué color son los ojos? Verdes Azules Negros Cafés/castaños Grises

6 ¿De qué color es el cabello o pelo? Café/Castaño Negro Rojo Rubio

7 ¿De qué color es el cabello o pelo? Café/Castaño Negro Rojo Rubio

8 ¿De qué color es el cabello o pelo? Café/Castaño Negro Rojo Rubio

9. ¿De qué color es el cabello o pelo? Café/Castaño Negro Rojo Rubio

10 ¿De qué color son tus ojos?

11. ¿De qué color es tu cabello/pelo?

Respuestas 1.Azules 2.Grises 3.Negros 4.Verdes 5.Cafés/Castaños 6.Rojo 7.Café/Castaño 8.Negro 9.Rubio 10.Your eye color 11.Your hair color

Content objective (What I will do) Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos. I can also review verb conjugating. Language Objective (How I will do it) I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos by answering questions while viewing a brief video. I can also review verb conjugating on a conjugating website.

Please place your ALC in your binder. Press the space bar or arrow key when you are ready to go on.

La bienvenida. The next slides are on a timer. Read the questions and respond to them by yourself in a soft voice. If you need to go faster press the space bar or arrow key. Write your time in the content objective square for today.

Hola, buenos días. Hola, buenos días

Bienvenido/a a la clase de español. Gracias.

¿Cómo te llamas? Me llamo________

¿De dónde eres? Soy de…

¿Cómo estás? Estoy_______.

¿Qué día es hoy? Hoy es…

¿Cuál es la fecha? La fecha es día el # de mes.

¿De qué color son tus ojos? Mis ojos son __________. Or Tengo los ojos el color.

¿De qué color es tu cabello/pelo? Mi cabello/pelo es_________. Or Tengo el pelo color.

¿Cuántos años tienes? Tengo…años.

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el # de mes.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número es ocho cero uno…

¿Qué hora es? Son las hora y minuto.

¿Cómo eres? Soy_______ GenerosoTacaño PacienteImpaciente OrdenadoDesordenado GraciosoSerio PrudenteAtrevido TrabajadorPerezoso

¿Qué tiempo hace? Hace …Está Sollloviendo Calornevando Frío nublado Fresco Viento

¿Cómo se dice ______?

¿Qué te gusta hacer? Me gusta_____.

¿Dónde vives? Yo vivo en West Valley City.

¡Ojo! The previous bienvenida slides have the questions you need on the flash cards. They are all spelled correctly. Make sure your cards are all written correctly.

Assignment paper information needed. Número Nombre Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. Español Período Título El día de los muertos

Content objective (What I will do) Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos. I can also review verb conjugating. Language Objective (How I will do it) I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos by answering questions while viewing a brief video. I can also review verb conjugating on a conjugating website.

Write the following questions on your assignment paper. 1.What do Mexicans think about death? 2.What are the two days when el día de los muertos is celebrated? 3.Why do they make altars for those that have passed on? 4.How long has the ritual been going on? 5.What are three different decorations that you saw? 6.Where do the people go during the night of el día de los muertos and why?

Click on the video link to watch the video.video link 1.Answer the questions on your assignment paper with the information given in the video.

Content objective (What I did) Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos. I can also review verb conjugating. Language Objective (How I did it) I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos by answering questions while viewing a brief video. I can also review verb conjugating on a conjugating website.

Content objective (What I will do) Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos. I can also review verb conjugating. Language Objective (How I will do it) I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos by answering questions while viewing a brief video. I can also review verb conjugating on a conjugating website.

Content objective (What I did) Hoy es miércoles el 30 de octubre. Hoy es jueves el 31 de octubre. I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos. Language Objective (How I did it) I can have an understanding of the cultural event known as el día de los muertos by answering questions while viewing a brief video.

Verb conjugation review Conjugate regular present tense verbs on the screen for 5 minutes. You have three attempts or have a 90% proficiency level writing 20 verbs or more. Record each attempt. Click on the link to begin ConjugarConjugar

Verb conjugation review This is frontloading for the next unit of reflexive verbs. You will have two attempts. Click on the link to begin Los reflexivosLos reflexivos

You will be playing 3 different games. Follow the instructions for each game.

Game 1 Los verbos Reach $1,000,000. Write the total you received before you start a new game if you don’t make the million dollar mark. When you finish, go to the next slide.

Game 2 Los números Reach $1,000,000 again. Write the total you received before you start a new game if you don’t make the million dollar mark. When you finish, go to the next slide.

Game 3 El tiempo This is hangman. After you guess the word/phrase, write it on your paper.

Turn your paper in on the corner of the third table back on the right side of the room. Please make sure it is placed in order.