Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAndrea Segura Montoya Modificado hace 8 años
1
ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink
2
ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. respuestas Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado
3
Agenda test next time ALC 14 (Ya hecho) Content objective 1 tarjetas nuevas para la bienvenida. 1 para la actividad Tarjetas de la bienvenida miércoles Practicar la ropa: Ayer yo llevé… Repaso de los números y el tiempo martes Cornell notes jueves
4
Content objective Hoy es lunes el 30 de septiembre SWBAT identify the numbers from 1-1000+ and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns 1-1000 and colors to their Cornell notes.
5
Stamps that should be traced around the circle. Please make sure the following stamps have been marked. Read the words inside each circle traced to your elbow partner.
6
New beinvenida flash cards. ¿Qué día es hoy? Hoy es _________ Side 1 Side 2
7
Please make sure you have the following cards and spelled correctly as well as accents and correct punctuation. ¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español. ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cómo estás? ¿Cómo se dice____ en español? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu número de télefono? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué día es hoy?
8
Pasen con el compañero del miércoles. No compañero, pasa al frente de la clase.
9
Flash card review. Compañero del miércoles. Time your partner Write the time on the miércoles square of your partner clock and highlight it. The next slide has prompts for three questions.
10
Bienvenida responses for today. ¿Cómo estás? ¿ Cómo se dice I am tired en español? ¿Qué tiempo hace?
11
Reconocer la ropa Tell your partner what you wore or did not wear yesterday using pictures on the slide Ayer yo llevé… Ayer yo no llevé..
12
Ayer yo llevé… Ayer yo no llevé
13
Pasen con el compañero del martes No compañero, pasa al frente de la clase. Practicar los números Van a usar la tarjeta extra (3x5).
14
Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from 1-1000+ and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns 1-1000 and colors to their Cornell notes.
15
Competencia de los números You will see the number on the screen. Compete against your partner to see who can spell it on their paper first. If you spell it first correctly, you get the point. Keep track of your points. The answer will be shown so that you can check your answers. There are 15 slides in all. Write your numbers in columns on the card.
16
12 doce
17
14 catorce
18
30 Treinta
19
20 veinte
20
4 cuatro
21
22 veintidós
22
10 diez
23
7 siete
24
0 cero
25
26 veintiséis
26
15 quince
27
19 diecinueve
28
Suma los números y escribe la respuesta.
29
cinco más doce son diecisiete
30
Cuatro más nueve son trece
31
Siete más dos son Nueve
32
Catorce más seis son Veinte
33
Repasar el tiempo Idenitifiquen las fotos del tiempo en español antes de que lo haga tu compañero Identify the weather pictures in Spanish before your partner can. Marca el punto con una tacha en la tarjeta. Make a tally mark (tacha) on the card
34
Hace frío.
35
Está nublado.
36
Hace viento.
37
Está nevando.
38
Hace fresco.
39
Hace calor.
40
Está lloviendo.
41
¿ ? ¿Qué tiempo hace?
42
Hace sol.
43
Hace frío.
44
Está nublado.
45
Hace viento.
46
Está nevando.
47
Hace fresco.
48
Hace calor.
49
Hace frío.
50
¿ ? ¿Qué tiempo hace?
51
Hace sol.
52
Hace frío.
53
Está nublado.
54
Hace viento.
55
Está nevando.
56
Hace fresco.
57
Hace calor.
58
Está lloviendo.
59
¿ ? ¿Qué tiempo hace?
60
Hace sol.
61
Pasen con el compañero del jueves No compañero, pasa al frente de la clase. Necesitan las notas de Cornell de la clase pasada.
62
Entregar la tarjeta Make sure your name and number are on the card. Place your card on the chair.
63
Notas de Cornell
64
Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from 1-1000+ and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns 1-1000 and colors to their Cornell notes.
65
Cornell notes EQ What are the numbers colors I need to know how to say and spell correctly?
66
New Chunk Los números 10-1000
67
Diez Veinte Treinta Cuarenta Cincuenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien
68
Cien/Ciento Doscientos Trescientos Cuatrocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Ochocientos Novecientos Mil
69
Ojo 100 is cien 100 plus other numbers is ciento
70
Ojo Saying and writing the numbers in Spanish. Say the 1000s column, 100s column, 10s column, the word and (y) and finish with the 1s column. Quinientos cincuenta y cinco 555 If you place the and (y) in between the other columns it has the same meaning as a decimal point Quinientos y cincuenta y cinco. 500,55
71
Ojo In Spanish a period is used to indicate thousands, and a comma is used as a decimal point. English 2,672.89 Spanish 2.672,89
72
Practicar Tarjetas de memoria You will need the stop watch on your phone or use the second hand on the clock Divide responsibilities: timer, card flipper, communicator. Say as many cards as you can in 30 seconds. When you finish write the number of cards you said by the 100’s number you were working with. Rotate responsibilities. When all have done the numbers, exchange cards with the cards on the chairs in front.
73
Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from 1-1000+ and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns 1-1000 and colors to their Cornell notes.
74
New Chunk Los colores
75
¿De qué color es…? What color is…?
76
Escribe los colores y colorea un cuadro con los crayolas. Blanco Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado
77
Colorea un cuadro al lado de la palabra con el color correcto usando los crayolas. Blanco Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado
78
Colors are adjectives Adjectives in Spanish will show number and gender. Rojo Roja Rojos Rojas
79
Colors that end with a consonant will only show number Azul Azules Gris Grises
80
Another exception Verde
81
Adjectives follow the noun English is The blue pants Spanish is Los pantalones azules.
82
Write the following items in Spanish as well as their colors on your notes for examples of noun adjective agreement. 1 2 3 4 5 6 7
83
La camisa anaranjada La camiseta blanca Los tacones negros El vestido negro La falda morada El traje negro El traje de baño verde/rosado
84
New chunk
85
¿Qué llevas? What do you wear?
86
Write what you wear for 5 different types of weather. Include the color. Cuando hace _____yo llevo______ ______.
87
Lectura Read the short story Answer the questions on your quiz paper.
88
Pasa con tu compañero del lunes. Get a short story off the chair. Read the short story out loud and in parts with your partner. We will take turns reading it out loud in the class.
89
Por favor escriban su nombre y # (número) en la tarjeta. Pongan la tarjeta en la silla y pasen con el compañero del domingo. Saquen las notas de Cornell de la clase pasada.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.