La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can review classroom commands, numbers and colors Vocab/Ideas: – Classroom commands (review) – Numbers (review) – Colors.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can review classroom commands, numbers and colors Vocab/Ideas: – Classroom commands (review) – Numbers (review) – Colors."— Transcripción de la presentación:

1 *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can review classroom commands, numbers and colors Vocab/Ideas: – Classroom commands (review) – Numbers (review) – Colors (review) Vámonos: – Write the following times in complete sentences in Spanish: – 7:30 PM – 8:05 AM – 2:45 PM – 12:00 AM – 12:00 PM

2 6 th grade Semester Review Day 1

3 Mandatos de la clase

4 Saquen un lápiz

5 Escriban

6 Saquen un libro

7 Hagan una fila

8 Limpien sus escritorios

9 Saquen papel

10 Escuchan

11 Levantense

12 Sientense

13 Levanten la mano

14 Silencio

15 Abran el libro

16 Cierren el libro

17 Matamoscas We will be playing a review game with flyswatters I will divide the class into teams When it is your turn, come to the board I will say a command in Spanish and the first person to swat the picture will get a point for their team The winning team gets a prize!

18

19

20 Los números You have 47 seconds to look at the screen and memorize all of the numbers that are there. I will take ONE number away, and you need to tell me EN ESPAÑOL what number that is. We will be using… PIZARRITAS!!! You will write the number EN ESPAÑOL on your whiteboard.

21

22

23 19 diecinueve

24

25 12 doce

26

27 25 veinticinco

28

29 8 ocho

30

31 27 veintisiete

32

33 31 treinta y uno

34

35 10 diez

36

37 14 catorce

38

39 23 veintitrés

40

41 16 dieciséis

42 Una canción: Diez amigos (To the tune of Ten Little Indians) 1. Uno, dos tres amigos, cuatro, cinco, seis amigos, siete ocho, nueve amigos, diez amigos son.

43 Una canción: Diez amigos (To the tune of Ten Little Indians) 2. Diez, nueve, ocho amigos, siete, seis, cinco amigos, cuatro, tres, dos, amigos, un amigo es.

44 Una canción: Diez amigos (To the tune of Ten Little Indians) 3. Once, doce, trece amigos, catorce, quince, dieciséis amigos, diecisiete, dieciocho, diecinueve amigos,veinte amigos son.

45 Los colores

46

47

48 Colors ANARANJADO ROSADO AZUL GRIS CAFÉ/ MARRON VERDE AMARILLO BLANCO NEGRO MORADO/ VIOLETA ROJO

49 CIERTO O FALSO Ustedes me van a decir si la declaración es falsa or cierta.

50 CIERTO O FALSO: EL ELEFANTE ES BLANCO. FALSO

51 CIERTO O FALSO: LAS CEREZAS SON ROJAS. CIERTO

52 CIERTO O FALSO: EL GATO ES NEGRO. CIERTO

53 CIERTO O FALSO: EL PERRO ES MORADO. FALSO

54 CIERTO O FALSO: LAS ROSQUILLAS SON ROJAS. FALSO

55 CIERTO O FALSO: EL OSITO DE PELUCHE ES AZUL. FALSO

56 CIERTO O FALSO: LA CARA FELIZ ES AMARILLA. CIERTO

57 CIERTO O FALSO: LA NARANJA ES VERDE. FALSO

58 CIERTO O FALSO: EL CRAYÓN ES MORADO CIERTO

59 CIERTO O FALSO: EL CÉSPED ES VERDE. CIERTO

60 CIERTO O FALSO: EL CHOCOLATE ES CAFÉ. CIERTO

61 TAREA Review the powerpoint from the wiki page Write down 5 things you understood REALLY WELL Write down 5 things you need to STUDY MORE


Descargar ppt "*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can review classroom commands, numbers and colors Vocab/Ideas: – Classroom commands (review) – Numbers (review) – Colors."

Presentaciones similares


Anuncios Google