La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

2 Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying “I don’t understand”. 3.Know when talking and socializing is okay and when you should be quiet and listen. 4.Check your grades at least every other day.

3 ALC 45 Hoy es viernes el 24 de enero, 2014. Identificar el tiempo en español. 1-7

4 1

5 2.

6 3.

7 4

8 5

9 6

10 7.

11 Las respuestas 1.Está nublado. 2.Hace sol. 3.Hace viento. 4.Está lloviendo. (llover-llueve) 5.Hace frío. 6.Hace calor 7.Está nevando (nevar – nieva)

12 Hoy es viernes el 24 de enero, 2014. Content objective What I will do. I will review my bienvenida cards, Cornell notes write my new vocabulary and read a short article. Language objective How I will do it. I will review my bienvenida cards and Cornell notes with a partner. I will use my unit vocabulary sheet to write the words in Spanish. I will read a short article that uses some of the new vocabulary and write the questions and responses.

13 Organizar Por favor, devuelvan la ALC a la carpeta de anillos. (primera hoja) Saquen las tarjetas de la bienvenida.

14 Responses for the following questions. Hoy es viernes el 24 de enero, 2014. ¿Cómo estás? So so. ¿Qué tiempo hace? ¿Dónde está tu mamá? Mi mamá está en

15 Rows 1 and 3 please turn your bodies or your desks around to face the person behind you and do the bienvenida.

16 Responses for the following questions. Hoy es viernes el 24 de enero, 2014. ¿Cómo estás? So so. ¿Qué tiempo hace? ¿Dónde está tu mamá? Mi mamá está en

17 Despues de la bienvenida. When you are finished, please count your cards and be ready to tell Sr. Slade how many you have.

18 Actividad: leer rápido (goal # 2) 1.Work with the person next to you. 2.One person will have the questions to the bienvenida showing on the desk in random order, the other person will have the answers showing also in random order. 3.Teacher will read a question or response and you will need to get the card before your partner. 4.The one with the least amount of cards will get to sing with others in front of the class. 5.Old McDonald. Animal cow.

19 Por favor, pongan las tarjetas de la bienvenida en la carpeta de anillos. (goal # 2) 1.Necesitan sacar la tarea (la bienvenida). 2.Calificar la tarea. 3.Cada respuesta vale 2 puntos. 4.Escribe los puntos recibiste arriba de la palabra La en el título y pongan un círculo alrededor de los puntos.

20 Cornell note review. (goal # 1 & 2) Filas 1 y 3 trabajen con filas 2 y 4. Contestan las preguntas en la hoja de la tarea.

21 Repaso de las notas de Cornell 1.What does hard work look like? (2 respuestas) 2.What does quality work look like? (2) 3.What does turning in an assignment look like? (2) 4.What does ready to learn look like? (2) 5.List 2 of the goals Sr. Slade gave the class that you feel will help you the most.

22 Please take out the unit vocabulary paper and stamps to answer the following question. 6. What do you think would be the best way to pass off the circled expectations?

23 Califcar el repaso de las notas de Cornell. 18 points possible. Cada pregunta contestada vale 3 puntos. Suma los puntos y escribe la calificación arriba de la palabra bienvenida con un rectángulo alrededor.

24 Paper turn in Two scores on paper. One is circled, 20 possible homework. One has a rectangle around it. 18 possible in class assignment. Place in order on the table.


Descargar ppt "¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat."

Presentaciones similares


Anuncios Google