Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMoisés Juarez Modificado hace 10 años
1
Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries fx.cleries@gencat.cat El pacient té la paraula
2
Afavorir la comunicació amb els professionals de la salut
3
I per què millorar la comunicació? Proporciona beneficis tangibles: en el procés clínic i en la satisfacció dels pacients i dels propis professionals
4
I com sha de fer? Centrats en el cas clínic Centrats en les persones Activitat assistencial en termes humans Observa el problema del pacient Es vol la decisió del pacient completament informat El pacient bàsicament igual al professional El professional habitualment escolta molt Font: Engel, 1977;De Monchy, Richardson, Brown i Harden, 1998 Activitat assistencial en termes professionals Necessitat dun diagnòstic (físic) de la malaltia L opinió del professional és decisiva El pacient bàsicament no-igual al professional El professional habitualment parla molt Font: Engel, 1977;De Monchy, Richardson, Brown i Harden, 1998
5
5
6
Disease: presència objectiva de malaltia Illness: percepció subjectiva envers un trastorn determinat
7
Sentiment de malaltia no expressat Manifestació de malaltia expressada Tipificació de malaltia objectiva 1 2 Coincideix la percepció subjectiva del pacient amb levidència objectiva mèdica Es pateix el trastorn, però no hi ha evidència mèdica
8
Del zoom (cas clínic)
9
Al gran angular (la persona i el seu entorn)
11
UNIDISCIPLINARIETAT Pacient Metge de família Endocrí Neuròleg Psiquiatre i/o psicòleg
12
INTERDISCIPLINARIETAT Metge de família Neuròleg Psiquiatre i/o psicòleg Endocrí
13
Cal integrar Entorn social i cultural Psicologia Biologia
16
Lorenzo's Oil (1992) El nen Lorenzo Odone és víctima duna estranya malaltia, ladrenoleucodistròfia (ALD). És una malaltia genètica de pronòstic molt greu. El gen afectat codifica un enzim defectuós que provoca dificultats en la transmissió nerviosa de diverses àrees del cervell.
18
Els pares prenen la paraula
20
Els límits de la ciència
22
Els interessos de la societat
24
Què és important en la comunicació dels professionals? Escoltar Dir
25
Indicis esperançadors
26
Què cal aprendre en comunicació? Respect e a la persona EmocionsDiversitat Principis ètics Incertesa Relacions interprofes sionals Contextos clínics Font: Fragstein M. UK consensus statment on the content of communication curricula In undergraduate medical education. Medical Education 2008: 42:100-7
27
Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries fx.cleries@gencat.cat Moltes gràcies
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.