La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

The Present Tense Speaking Practice The Present Tense Speaking Practice Español ©2011 The Enlightened Elephant.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "The Present Tense Speaking Practice The Present Tense Speaking Practice Español ©2011 The Enlightened Elephant."— Transcripción de la presentación:

1 The Present Tense Speaking Practice The Present Tense Speaking Practice Español ©2011 The Enlightened Elephant

2 Thank you for your interest in this product. If you decide to give this product a rating, please leave a comment as well! Some other products you might be interested in Present Tense Speaking Activity httphttp://www.teacherspayteachers.com/Product/The-Present-Tense-Spanish-Speaking-Activity Estar with Location Speaking Activity Conjugating Verbs Games The Present Tense Connect Four Game Some other products you might be interested in Present Tense Speaking Activity httphttp://www.teacherspayteachers.com/Product/The-Present-Tense-Spanish-Speaking-Activity Estar with Location Speaking Activity Conjugating Verbs Games The Present Tense Connect Four Game Follow us on Facebook and The Enlightened Elephant Blog to receive, updates, links to products and sale information! Follow us on Facebook and The Enlightened Elephant Blog to receive, updates, links to products and sale information!

3 Tips for use SPEAKING The following set of slides are prompts to help students use the present tense in Spanish, in context via questions and answers and through speaking. The main focus is to practice using the correct verb endings and pronunciation. The presentation is meant to be used as a whole class activity. Teacher/presenter will ask the question to the entire class as it appears on the screen. Students should answer questions chorally, as if they are one person, and in complete sentences. This will enable the teacher to hear student responses. (this takes a couple of practice tries, but they catch on quickly) The picture should prompt student response. However, if students arent sure of the vocabulary, click on the screen and the words will appear, but students will still be responsible for conjugating the verbs correctly.

4 ¿Qué Haces?

5 Beber la leche ¿Qué Haces? Yo bebo la leche.

6 Nadar en la piscina ¿Qué Haces? Yo nado en la piscina.

7 Comer una manzana ¿Qué Haces? Yo como una manzana.

8 Correr en la pista ¿Qué Haces? Yo corro en la pista.

9 Escribir correos electrònicos ¿Qué Haces? Yo escribo correos electrònicos.

10 Contestar preguntas ¿Qué Haces? Yo contesto preguntas.

11 Leer un libro ¿Qué Haces? Yo leo un libro.

12 Cantar ¿Qué Haces? Yo canto.

13 Vender el helado ¿Qué Haces? Yo vendo el helado.

14 Nadar en la piscina ¿Qué Hace Paco? Paco nada en la piscina.

15 Beber la leche ¿Qué Hace Miguel? Miguel bebe la leche.

16 Comer una manzana ¿Qué Hace Marta? Marta come una manzana.

17 Cantar ¿Qué Hace Anita? Anita canta.

18 Correr en la pista ¿Qué Hacen ana Y Marta? Ana y Marta corren en la pista.

19 Escribir correos electrònicos ¿Qué Hacen Ana y Miguel? Ana y Miguel escriben correos electrònicos.

20 Contestar preguntas ¿Qué Hace Ella? Ella contesta preguntas.

21 Escuchar la música ¿Qué Hacen Ellas? Ellas escuchan la música

22 Leer un libro ¿Qué Hace Rafael? Rafael lee un libro.

23 Vender el helado ¿Qué Hace Pablo? Pablo vende el helado.

24 Tomar apuntes ¿Qué Hace Miguel? Miguel toma apuntes.

25 Beber la leche ¿Qué Hacen ustedes? Nosotros bebemos la leche.

26 Comer una manzana ¿Qué Hacéis vosotros? Nosotros comemos una manzana.

27 Hablar por teléfono ¿Qué Hacen ustedes? Nosotros hablamos por teléfono.

28 Correr en la pista ¿Qué Hacéis vosotros? Nosotros corremos en la pista.

29 Escribir correos electrònicos ¿Qué Hacen ustedes? Nosotros escribimos correos electrònicos.

30 Tomar apuntes ¿Qué Hacéis vosotros? Nosotros tomamos apuntes.

31 Leer un libro ¿Qué Hacen ustedes? Nosotros leemos un libro.

32 ¿Qué Comes?

33 una hamburguesa ¿Qué Comes? Yo como una hamburguesa.

34 Un sándwich de jamón y queso ¿Qué Comes? Yo como un sándwich de jamón y queso.

35 La sopa ¿Qué Comes? Yo como un la sopa.

36 unas bananas ¿Qué Comes? Yo como unas bananas.

37 una manzana ¿Qué Come Susana? Susana come una manzana.

38 las uvas ¿Qué Coméis vosotros? Nosotros comemos las uvas.

39 el desayuno ¿Qué Comen Ellas? Ellas comen el desayuno.

40 la cena ¿Qué Come Cristina? Cristina come la cena.

41 El almuerzo ¿Qué Comen tus Amigos? Mis amigos comen el almuerzo.

42 una hamburguesa ¿Qué Come Ana? Ana come una hamburguesa.

43 un sándwich de jamón y queso ¿Qué Come Juan? Juan come un sándwich de jamón y queso.

44 la sopa ¿Qué Come miguel? Miguel come la sopa.

45 unas bananas ¿Qué Comen ellos? Ellos comen unas bananas.

46 una manzana ¿Qué Comen ellos? Ellos comen una manzana.

47 las uvas ¿Qué Comen ustedes? Nosotros comemos las uvas.

48 el desayuno ¿Qué Coméis vosotros? Nosotros comemos el desayuno.

49 la cena ¿Qué Comen ustedes? Nosotros comemos la cena.

50 El almuerzo ¿Qué Come Paco? Paco come el almuerzo.

51 ¿Qué Bebes?

52 El café ¿Qué Bebes? Yo bebo el café.

53 El jugo de naranja ¿Qué Bebes? Yo bebo el jugo de naranja.

54 la leche ¿Qué Bebéis vosotros? Nosotros bebemos la leche.

55 un refresco ¿Qué Beben Ustedes? Nosotros bebemos un refresco.

56 El café ¿Qué Bebe Paco? Paco bebe el café.

57 El jugo de naranja ¿Qué Beben ana y pablo? Ana y Pablo beben el jugo de naranja.

58 La leche ¿Qué Beben ustedes? Nosotros bebemos la leche.

59 Un refresco ¿Qué Beben ellos? Ellos beben un refresco.

60 El Fin ¡ B u e n T r a b a j o !

61 Como Comes Comen Come Comemos Bebemos Bebo Lees Bebes Beben Bebe vendes hablas habla hablamos hablo viven vivo vives vive vivimos vivís corro corre corremos corréis You eat I live We eat You talk escribe escriben escribo Escribes escribimos He reads You all live (inf) llega llegan llego llegas llegáis llegamos Leo Lee Leen

62 Directions: Matapalabras Project the game slide onto your regular whiteboard or a white wall. Divide your class into two teams. One person from each team comes to the board with a flyswatter. Teacher calls out a word, conjugation etc (in the opposite language, ie. If the word on the screen is come, then teacher calls out he eats.) First person to find and hit the word gets a point for their team. Next two people come to the board. Players in the audience can yell out locations/directions (arriba, abajo, el centro, a la derecha, a la izquierda), but only in Spanish. They cannot, however, tell the students the word. If there happens to be a tie, then the flyswatter on the bottom is the winner. They cannot slide their flyswatter underneath the other persons flyswatter. Play continues until all words have been used up or a certain time limit. The team with the most points wins.

63 Print out the game slide. Make enough copies so that every two people will have a copy. Divide your class into pairs. Give each pair of students a copy of the words and a different colored, crayon. Teacher calls out a word, conjugation etc (in the opposite language ie. If the word on thepaper is beben, then teacher calls out they drink.) First person to translate, find and circle the word gets a point. Call a new word. Play continues until all words have been used up or a certain time limit. The player with the most circled words, wins! Directions:¡ Oye! ¡Circulá!


Descargar ppt "The Present Tense Speaking Practice The Present Tense Speaking Practice Español ©2011 The Enlightened Elephant."

Presentaciones similares


Anuncios Google