La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Les marques de territori i la comunicació de proximitat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Les marques de territori i la comunicació de proximitat"— Transcripción de la presentación:

1 Les marques de territori i la comunicació de proximitat
La necessitat de crear un relat de marca a través del periodisme Xavier Ginesta, Jordi de San Eugenio i José A. Corral

2 Introducció La marca de territori com la reinvenció del lloc basat en un procés de branding. El procés de construcció de marca de territori parteix de la posada en valor dels tangibles i intangibles del lloc, vinculats a les identitats individuals i col·lectives. La dinamització del territori, en el marc de la globalització, adquireix molta importància a nivell econòmic, polític, social o cultural. Els fluxos de capital presten molta atenció a com els territoris estan posicionats en els mercats internacionals. Els territoris tenen un contingut simbòlic per part dels seus habitants. 23/11/2018

3 El procés de la marca Una marca de territori ha de ser permanent, acceptada i usada. La construcció de la marca de territori passa per tres fases: Diagnosi Conceptualització Disseny del logotip i el claim El procés ha de ser participatiu per part de la ciutadania i els agents locals. També ha de ser acceptat i consensuat per la classe política. 23/11/2018

4 Metodologia aplicada (I)
23/11/2018

5 Metodologia aplicada (II)
Grups focals de discussió, entrevistes en profunditat i enquestes 23/11/2018

6 Avantatges del model Democratització del procés Transparència
Impacte directe a la ciutadania i als agents implicats Compromís dels diferents targets. Visió crítica dels agents socials. 23/11/2018

7 La nova Marca Vic 23/11/2018

8 El paper de la Premsa (I)
Els mitjans de comunicació generen relat del territori. Els mitjans de proximitat són observadors privilegiats de la realitat local. La marca no té continuïtat sense relat. Els mitjans han de ser còmplices en el procés de legitimació de la marca davant la ciutadania: En l’exposició de la proposta. En la conceptualització (formen part d’entrevistes i grups focals). En la implementació, interiorització de la marca. 23/11/2018

9 El paper de la Premsa (II)
23/11/2018


Descargar ppt "Les marques de territori i la comunicació de proximitat"

Presentaciones similares


Anuncios Google