La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”"— Transcripción de la presentación:

1 Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
L’Experiència de Sabadell Anna Roca Tècnica de comerç Ajuntament de Sabadell Desembre 2005

2 La Ciutat de Sabadell Dades de la ciutat
La població de Sabadell aquest any ha arribat als habitants, amb un augment de persones. Sabadell acull persones procedents de: Barcelona, Cerdanyola del Vallès, Sant Quirze, Santa Coloma de Gramenet, l'Hospitalet de Llobregat i Badalona. Pel que fa a la distribució territorial de la població, cal destacar que dels 7 districtes tots han crescut en els dos últims anys, especialment el districte 1 (Sectors Centre i Sant Oleguer), el 4 (Sectors Concòrdia i Can Rull) i el 5 (Sectors de Gràcia i Can Feu).

3 La Ciutat de Sabadell El Comerç a Sabadell
Sabadell té un comerç de proximitat, variat, agradable i dinàmic que cobreix totes les necessitats de la població, i està localitzat per tota la ciutat. Sabadell compta amb més de comerços, prop de establiments de restauració i més de 500 establiments dedicats a serveis personals, entenent com a tals les perruqueries, tintoreries, agències de viatge i establiments de fotografia.

4 ACTUACIONS D’INSPECCIÓ
Campanya de Requisits Mínims Horaris Comercials Xarxa d’Alertes Inspeccions de Consum

5 1. CAMPANYA REQUISITS MÍNIMS
L’Objectiu principal de la campanya, és facilitar a tots els comerciants informació i assessorament dels requisits mínims tipificats en la normativa d’horaris i establiments comercials i política lingüística. Així com comprovar i controlar tant l’adequació dels productes i serveis a la normativa vigent, com en general que en la relació entre oferta i demanda es respectin les disposicions sobre ordenació del mercat.

6 Planificació Territorial
Eixos comercials de Sabadell Centre Ca n’Oriac La Concòrdia Creu Alta Via Massagué La Creu Eixample Sol i Padrís Sabadell Oest

7

8 Coordinació amb Entitats
Associacions de Comerciants Ca n’Oriac La Concòrdia La Creu Alta Comerç Creu Centre Altres Departaments de l’Ajuntament Llicències Urbanisme

9 Metodologia Material de Recolzament Carta informativa de la campanya
Document elaborat específicament amb els punts bàsics de la Normativa (Català i Castellà) Fulls de Reclamació/ Denúncia i Cartell Pàgina Web de l’Ajuntament de Sabadell

10 Protocol Protocol Inspeccions
Visitar establiment per establiment segons organització territorial Lliurar documentació (Carta i Normativa). En el cas que l’establiment no disposi de fulls de reclamació / denúncia o del cartell, es deixa un model per establiment. Complimentar Acta d’Inspecció Respondre a dubtes o qüestions relacionades amb la normativa

11 Dades Actes d’Inspecció
Si No Horari Visible 55% 45% Fulls R/D 64% 36% Cartell Fulls R/D 39% 61% Targetes 53% 47% Preus Visibles 96% 4% PVP 52% 48% Impostos 94% 6% Tiquet Factura 98% 2% Etiquetatge 72% 28% Català 71% 29% Les dades s’han extret de les actes de 750 establiments inspeccionats

12

13

14

15 2. HORARIS COMERCIALS Campanyes en Diumenges Establiments Multipreu
Carnisseries Àrabs (diumenge tarda) Campanya Pirotècnics

16 3. XARXA D’ALERTES (I) Establiments Multipreu
S’han inspeccionat diversos establiments comercials anomenats Multipreu i/o Basars xinesos. L’objectiu principal és detectar si posen a la venta productes tipificats com Xarxes d’Alertes retirats del mercat i si compleixen amb la normativa d’etiquetatge.

17 3. XARXA D’ALERTES (II) Resultats
S’han visitat un total de 25 establiments amb diverses mancances: Productes sense etiquetar o mal etiquetats Etiquetatges en idiomes no oficials Productes en venta retirats del mercat Manca de Fulls de reclamació /Denúncia

18 4. INSPECCIONS DE CONSUM Reclamacions OMIC
S’ha col·laborat amb la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, en aquelles reclamacions d’establiments que han reiterat diverses vegades en la mateixa reclamació, i que no han donat contesta a les notificacions de la OMIC. L’objectiu era personalitzar-se a l’establiment i recollir en una acta d’inspecció la resolució de la reclamació per part de l’establiment, així com oferir la possibilitat de sotmetre el cas a la Junta Arbitral de Consum, per tal de resoldre el conflicte de manera àgil i gratuïta.

19 ANÀLISI I CONCLUSIONS Les Conclusions de les Actuacions d’Inspecció són, en general, molt positives i satisfactòries Impacte: S’ha detectat una manca important d’informació per part dels comerciants Elements d’èxit: Cal valorar la motivació pel compliment de la normativa i la importància de les associacions de comerciants per informar als associats Dificultats: Desacords amb aspectes concrets de la normativa, així com malestar per la competència deslleial

20 Moltes gràcies per la vostra atenció
Anna Roca Tècnica de comerç Ajuntament de Sabadell


Descargar ppt "Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”"

Presentaciones similares


Anuncios Google