La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Regidoria de Promoció Econòmica

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Regidoria de Promoció Econòmica"— Transcripción de la presentación:

1 Regidoria de Promoció Econòmica
Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

2 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
CAMPANYA INSPECCIÓ ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA SERVEIS ASSISTÈNCIA TÈCNICA NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS BOTIGUES MULTIPREU

3 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
DATES DE REALITZACIÓ. 1ERA FASE NOVEMBRE 2004 2ONA FASE JUNY 2005 NOMBRE ESTABLIMENTS 65

4 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
OBJECTIUS: Informar i assessorar de l’adequació del servei prestat a la normativa vigent amb la finalitat de millorar la qualitat del servei i la defensa dels usuaris.

5 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
TIPOLOGIA D’ESTABLIMENTS: Especialistes. Parades de venda de pa en mercats municipals. Establiments no elaboradors que el comercialitzen. Establiments explotats directament pel fabricant.

6 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
DESCRIPCIÓ ACTUACIÓ Suport tècnic del Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, a petició de l’Ajuntament Actuació en dos fases Primera fase; es visiten tots els establiments registrats al cens municipal. Segona fase; visita dels establiments on s’havien detectat mancances respecte a la normativa vigent del sector.

7 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
ACTIVITAT Preparació protocols d’inspecció Preparació documentació informativa decret 333/1998 de 24 de desembre Decret 70/2003 de 4 de març Planificació campanya amb col.laboració OMIC Desenvolupament de la campanya i visita d’establiments 1 tècnic en consum i dos tècnics auxiliars del servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona

8 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA. (1) Documentació administrativa Impost d’Activitats Econòmiques Permís municipal Informació al consumidor Visibilitat dels cartells dels drets del consumidor Balança amb vista al públic Fulls de reclamacións

9 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA (2) Condicions de venda del pa Col.locació del pa (prestatgeries, separat del públic…) Utilització per part del venedor/a de protecció sanitària adequada per preservar el producte de qualsevol contaminació (cobrament…) Informació del producte no envasat : denominació del producte Pes Preu venda al públic

10 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
RESULTATS PRIMERA FASE (1) Documentació admnistrativa i informació al consumidor Permís municipal obertura establiment. 2% Cartell drets consumidor en lloc visible 45% Balança % Fulls de reclamació 62%

11 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
RESULTATS PRIMERA FASE (2) Condicions de la venda de pa Protecció sanitària 54% Preu % Pes % Denominació producte 38% Taulell 89%

12 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
DADES COMAPARATIVES ENTRE LES FASES era i 2ona Permís municipal % % Cartells drets consumidors 45% % Balança % % Fulls reclamació % %

13 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
DADES COMAPARTIVES ENTRE LES FASES 1era i 2ona Taulell 89% 89% Protecció sanitària 54% 71% Denominació 38% 68% Pes 20% 55% Preu 42% 68%

14 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
CONCLUSIONS: (1) S’ha complert l’objectiu de la inspecció. Informar i assessorar de l’adequació necèssària del servei a la normativa Valoració positiva de l’esforç fet pels titulars al llarg de la campanya. Sensible millora en la informació al consumidor Sensible millora en les condicions de venda

15 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
CONCLUSIONS: (2) La campanya ha permès la confecció de: un cens municipal actualitzat. Una base de dades que romanen al servei de salut Pública i Consum de la Diputació amb caràcter confidencial, per fer posteriors estudis comparatius Bona disposició i interès en la campanya per part dels responsables dels establiments

16 ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA
La campanya ha estat possible gràcies a la coordinació entre el personal tècnic de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i de la Diputació de Barcelona.

17 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
DADES REALITZACIÓ 1ERA FASE NOVEMBRE 2004 2ONA FASE JULIOL 2005 NOMBRE ESTABLIMENTS 13

18 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
OBJECTIU Informar i assessorar als propietaris dels establiments de prestació de serveis sobre bens de naturalesa duradora, sobre l’adequació del servei que presten en relació a la normativa vigent.

19 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
ACTIVITAT Preparació protocols d’inspecció Preparació documentació informativa Real Decreto 213/2001, de 24 de juliol Planificació campanya amb col.laboració OMIC Desenvolupament de la campanya i visita establiments Un tècnic de consum i dos tècnics auxiliars especialistes en Serveis de Salut Pública i Consum de la Diputació

20 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA Informació al consumidor Cartell de preus Cartell de drets de l’usuari Fulls de reclamació Garanties del consumidor Pressupost per escrit Resguard de dipòsit

21 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
PRIMERA FASE Al llistat facilitat per l’Ajuntament hi havia 25 establiments. Finalment han estat visitats 13 establiments. D’aquests dos complien tots els requisits On no ha estat possible fer la inspecció ha estat per: Botigues d’electrodomèstics que no fan intermediació en la reparació Establiments ubicats en domicilis particulars. Únicament s’han inspeccionat els SAT amb local obert al públic. Establiments amb canvi d’adreça no comunicada.

22 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
SEGONA FASE Es visiten un total d’11 establiments

23 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
RESULTATS PRIMERA FASE Informació al consumidor Fulls de reclamació 69% Cartell drets usuaris 54% Cartell de preus 61% Garanties dels consumidors Pressupost per escrit 61% Resguard de dipòsit 78%

24 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
DADES COMPARATIVES ENTRE FASES era i 2ona Fulls de reclamació 69% 84% Cartell drets usuari 54% 69% Cartell de preus 61% 69% Pressupost per escrit 61% 61% Resguard de dipòsit 78% 84%

25 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
CONCLUSIONS: (1) S’ha complert l’objectiu Informar i assessorar als titulars dels establiments Un % elevat dels SAT compleixen amb les exigències normatives com: Informació al consumidor Garanties als consumidors Alguns dels establiments no compleixen garanties considerades fonamentals

26 SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA
CONCLUSIONS: (2) El canvi a l’any 2001 de la normativa reguladora dels SAT que inclou els establiments d’intermediació a més dels de marca i prestadors de serveis, ha comportat cert desconeixement d’aspectes de la normativa La realització de la campanya ha proporcionat a l’Ajuntament un cens actualitzat del sector Una base de dades que roman al servei de salut Pública i Consum de la Diputació amb caràcter confidencial, per fer posteriors estudis comparatius

27 NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS
DATES DE REALITZACIÓ 1ERA FASE MAIG 2005 2ONA FASE NOVEMBRE 2005 NOMBRE D’ESTABLIMENTS 105

28 NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS
OBJECTIUS Assessorar i informar als propietaris dels establiments, sobre la llei 1/1998 de 7 de gener de Política Lingüística i de la Llei 3/1993 de 5 de març de l’Estatut del Consumidor

29 NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS
DESCRIPCIÓ Aquesta campanya ha constat de dues fases. En la primera es visiten tots els establiments registrats en el cens municipal. En la segona es visiten aquells on s’han detectat incidències o mancances respecte a la normativa vigent

30 NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS
RESULTATS PRIMERA FASE 105 Establiments visitats 68 complien la normativa vigent RESULTATS SEGONA FASE 37 Establiments visitats 17 Establiments han corregit les incidències 20 Establiments continuen incomplint la normativa

31 NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS
RESULTATS Els establiments que passada la segona fase encara incomplien la normativa justificaven aquesta en la lentitut de la gestió. D’aquests establiments un petit % havia corregit tan sols una part de les mancances


Descargar ppt "Regidoria de Promoció Econòmica"

Presentaciones similares


Anuncios Google