La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL"— Transcripción de la presentación:

1 LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida, 16,17 i 18 d‘abril de 2009

2 LES CACERES DEL TRESOR Una cacera del tresor és un recurs educatiu amb moltes possibilitats didàctiques i competencials que es pot utilitzar en totes les àrees i nivells educatius. Consisteix en desenvolupar una unitat didàctica o un nucli d’activitat concret utilitzant les TAC a l’aula. A més, aconsegueixen despertar l’interès de l’alumnat i permeten treballar diferents continguts segons el ritme d’aprenentatge de cada alumne. Una cacera del tresor consta de 5 parts: Capçalera Introducció Preguntes La gran pregunta Recursos d’internet Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

3 EXEMPLES DE CACERES Educació infantil Educació especial Educació primària Educació secundària Cicles formatius i Batxillerat Educadors Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

4 LES WEBQUEST Una WebQuest és una proposta didàctica  de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d'Internet. Té en compte el desenvolupament de les  competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats. Una webquest consta de 7 parts: Portada Introducció Tasca Procés Avaluació Conclusió Crèdits Guia didàctica Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

5 CRITERIS PER A RECONÈIXER BONES WEBQUEST
Per elaborar o reconèixer bones webquest només cal seguir les pautes que trobarem en la plantilla (format zip) i en la taula d’avaluació de la Comunitat Catalana de Webquest Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

6 EXEMPLES DE BONES WEBQUEST
Educació infantil: Sant Jordi. Josefina Rosa i Sebastià Capella. Llengua P5 Educació primària: Els contes de...Hans Christian Andersen. Núria Cervera i Anna Pérez. Cicle inicial. Educació secundària: Explica’m un conte. Carme Barba. Primer cicle d’ESO Batxillerat: Viatjant amb Gershwin. Carme Miró Cicles formatius: Multi Colour WebQuest. Fina Dènia Educadors: Recursos informàtics per a les Aules Obertes. Maria del Mar Lluelles Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

7 LES MEVES WEBQUEST Recursos informàtics per educació especial. Educadors Recursos informàtics per alumnes nouvinguts. Educadors Recursos informàtics per a les aules obertes. Educadors Aprèn amb el Barça. Primària i NEE Webs accessibles. Cicles formatius i batxillerat Aqüeductes i termes romanes a Europa. Primària Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

8 COMUNITAT CATALANA DE WEBQUEST
Cursos/ Formació Base de dades Eines per crear webquest Experiències a l’aula Articles webquest Portals webquest Jornades Primeres Jornades (març 2006) Segones Jornades (març 2008) Caceres del tresor Blocs Fes-te soci Les webquests en l’educació infantil i primària Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

9 QUI SOM I QUÈ FEM? Jordi Adell Núria Alart Guida Al·lés Carme Barba Sebastià Capella Núria Cervera Núria Coma Ramón Doménech José Luis Fierro Mercè Genis Herrera, Vero Maria Ivanova Maria del Mar Lluelles Carme Miró Imma Palahí Anna Pérez Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

10 COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

11 COMPETÈNCIES COMUNICATIVES
Comunicativa lingüística i audiovisual Comunicar oralment (conversar i escoltar) Expressar-se per escrit Utilitzar llenguatges audiovisuals Artística i cultural Comprendre, apreciar i valorar manifestacions culturals i artístiques Saber crear Amb les caceres i les webquest aconseguim: Consultar informacions amb diferents suports Llegir, interpretar i escriure Posar en joc l’esforç i el treball individual però també el treball en parelles o en grups que porta a parlar, argumentar, convèncer, consensuar, etc Estimular la curiositat i la creativitat de l’alumnat Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

12 COMPETÈNCIES METODOLÒGIQUES
Tractament de la informació i competència digital Utilitzar les TIC per informar-se, aprendre i comunicar-se Matemàtica Comprendre, utilitzar i relacionar números Operacions bàsiques Entendre i resoldre problemes Aprendre a aprendre Consciència, gestió i control de les pròpies capacitats i coneixements Capacitat de cooperar, d’autoavaluar-se Amb les caceres i les webquest aconseguim: Facilitar a l’alumnat els millors recursos d'internet Resoldre les activitats proposades Potenciar l'aprenentatge cooperatiu i col•laboratiu Fomentar l’autoavaluació Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

13 COMPETÈNCIES PERSONALS
Autonomia i iniciativa personal Responsabilitat, perseverança, coneixement d’un mateix, autoestima, creativitat, autocrítica Control emocional Calcular riscos i afrontar problemes Aprendre de les errades Amb les caceres i les webquest aconseguim: Potenciar la responsabilitat i l’autonomia personal Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge Obtenir bons resultats gràcies a una estratègia didàctica engrescadora Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

14 COMPETÈNCIES CONVIURE I HABITAR EL MÓN
Coneixement i interacció amb el món físic Interpretar la informació que es rep Predir i prendre decisions amb iniciativa i autonomia Social i ciutadana Comprendre la realitat social Actitud constructiva, solidària i responsable Amb les caceres i les webquest aconseguim: Traspassar l’aula tot interaccionant directament amb el món físic, mitjançant recursos totalment actualitzats i del món real. Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

15 MARIA DEL MAR LLUELLES PERERA www.xtec.cat/~mlluelle mlluelle@xtec.cat
Professora d' informàtica IES-SEP CAPARRELLA Formadora del Departament d'Educació Formadora del CRP del Segrià Formadora del Curs d’Aptitud Pedagògica (ICE de la UdL) Membre i formadora de la Comunitat Catalana de Webquest Col•laboradora i formadora del Projecte Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009


Descargar ppt "LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google