La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs"— Transcripción de la presentación:

1 PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs
Departament de Sanitària. Cicle Formatiu de Grau Superior Documentació Sanitària. PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs

2 Documentació Sanitària
L'Equip Docent de DS Berta Safont (Tutora): C3 i C6 Francisca Linde: C2 i C3 Miquel Àngel Lopezosa: C4, C5 Elena Ferrandiz: FOL i RAT Pilar Tomé: C1

3 Documentació Sanitària
Què és Documentació Sanitària? DS és un CF de GS que dura un curs acadèmic (1400 hores). La competència general és organitzar l’arxiu d’històries clíniques, fent el tractament de la documentació sanitària, validant, explotant i codificant el Conjunt Mínim Bàsic de Dades, segons la normativa i sota la supervisió corresponent. Amb la superació del curs s’obté el Títol de Tècnic Superior en Documentació Sanitària, que permet: Treballar a la Unitat de Documentació Clínica d’Hospitals. Secretaria mèdica de CCEE. CAP i ABS. Empreses de codificació. Cursar estudis universitaris.

4 Documentació Sanitària
Segopa Promoció de Tècnic Superior de DS Curs 08/09, és la Segona Promoció de DS. L’objectiu principal de l’equip docent és la Qualitat dels ensenyaments: Implicació del professorat i de l’alumnat. Organització del contingut curricular del CF. Treball en equip. Actitud crítica amb la feina. Recerca de punts de millora. Avaluació dels processos formatius.

5 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR El desplegament dels crèdits del CF pretén integrar: CONCEPTES PROCEDIMENTS ACTITUDS

6 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Criteris d’avaluació Coneixements Procediments Actituds Per què ho fem? Com ho apliquem? Amb quina qualitat?

7 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Autoaprenentatge. L’estratègia metodològica és implicar al nostre alumnat en el seu aprenentatge, donant totes les eines tècniques i didàctiques perquè succeeixi. Això implica: Dotar dels recursos tecnològics i didàctics necessaris a l’alumnat. Donar suport conceptual i metodològic actiu. L’elaboració dels continguts teòrics, en funció dels procediments que es volen treballar. Impregnar dels valors actitudinals en cadascuna de les activitats que es proposen. Establir el pes específic que tindrà cada part a l’avaluació.

8 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals I. Hi ha dues motivacions de l’alumnat que cursa DS: El nostre objectiu és: INTEGRAR LES DUES MOTIVACIONS. PER, L’ASSOLIMENT DE LES EXPECTATIVES INDIVIDUALS DELS ALUMNES Món Laboral Estudis Universitaris VS

9 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals II. La nostra tasca docent es basa: Inculcar la importància de ser un bon professional documentalista. Implicar-los en fer les coses Ben Fetes  Actitud positivista dels estudis. Donar-los una visió àmplia dels estudis, més enllà de les expectatives immediates dels alumnes. La interiorització de la capacitat autocrítica per extraure les seves pròpies conclusions  Aplicació a tots els nivells de la vida. El treball en equip com una eina de Qualitat i d’integració en els models professionals actuals.

10 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals III. INNOVACIÓ EN ELS PROCESSOS D’APRENENTATGE/ SOCIALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE. Integrar l’aspecte acadèmic, laboral i social. L’IES com un centre socialitzador no únicament formador. Obertura i apropament entre l’institut i les empreses sanitàries: Plans de formació conjunts. Visites als centres sanitaris. Recerca de necessitats formatives i professionals. Borsa de treball ACTIVA i DINÀMICA. Formació fora de l’IES; Cursos organitzats per la Universidad de Granada.

11 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR CRÈDITS. C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

12 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

13 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

14 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

15 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

16 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

17 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

18 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

19 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

20 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

21 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

22 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits I. És una de les peces CLAU en el desenvolupament d’activitats d’ensenyament/ aprenentatge de Qualitat. El procés d’interrelació dels crèdits és difícil doncs implica: Treballar en equip. Feed-back periòdic dels acords presos en les reunions d’equip docent. Seguiment conjunt de la programació per part dels docents implicats. Adaptació continua dels continguts segons el ritme d’aprenentatge de l’alumnat. Control de qualitat continu.

23 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits II. Crèdit 1. Organització d’arxius Clínics. Crèdit 2. Definició i tractament de documentació clínica. S’organitzen de tal forma que es puguin integrar els procediments d’ambdós crèdits. Disseny dels sobres de les històries clíniques i dels documents que la integren. Ordre dels documents dins la història clínica. Normativa de protecció de dades confidencials.

24 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits III. Crèdit 3. Codificació de dades clíniques i no clíniques. Crèdit 4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries. Crèdit 6. Anatomofisiologia i patologia bàsica. El crèdit 3 i el 4 s’estructuren de forma que s’integrin els conceptes del CMBD amb la codificació de les variables clíniques i no clíniques d’aquesta base de dades, l’aplicació d’eines estadístiques i metodologia de qualitat. El crèdit 3 i el 6 s’organitzen de tal forma que es relacionin l’estudi anatòmic i fisiològic dels aparells i sistemes amb la patologia, els procediments relacionats i la codificació dels diagnòstics i procediments dels mateixos.

25 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits VI. Crèdit 5. Aplicacions informàtiques generals. Es tracta d’un crèdit transversal i comú a tots els crèdits cursats en aquest CF. És un crèdit bàsic per a l’aplicació informàtica dels diferents documents que composen la història clínica, així com per al disseny de tota la documentació sanitària, exposició de treballs, etc.

26 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Crèdit de síntesi. El crèdit de síntesi es desplega de tal forma que s’integrin de forma àmplia els continguts dels diferents crèdits cursats. Una porció dels alumnes desenvoluparan una part del crèdit de síntesi dins d’un curs monogràfic de codificació de diagnòstics i procediments, que s’impartirà a l’Aula de Formación Permanente de Ciencias de la Salud, que organitzarà la Universidad de Granada a Mojácar, Almeria durant el mes de maig de 2009. Es potencia el treball en equip. El treball realitzat s’exposa i defensa davant un tribunal format per l’equip docent.

27 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball I. Fonamental per a la integració dels aprenentatges treballats a l’aula. Col·laboren l’Hospital de Mollet, l’Hospital de Granollers i el CAP de Mollet. Es podran iniciar en gener de 2009 (període gener/juny) Els tutors de l’FCT en els centres sanitaris són persones molt implicades amb la seva professió i amb l’aprenentatge del nostre alumnat. Hi ha una comunicació molt estreta entre els tutors d’FCT a l’escola i en els centres sanitaris, per tal de: Identificar problemes precoçment i proposar mesures correctives. Fer una avaluació continua del ritme d’aprenentatge. Revisar el PAP per introduir millores.

28 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball II. AVALUACIÓ Hi ha tres moments: Inicial: adaptació dels PAP a l’alumnat segons els requeriments i característiques del centre sanitari. Intermèdia: aproximadament a la meitat d’hores de pràctiques, amb el propòsit de valorar el ritme d’aprenentatge i el seguiment del PAP. Final: en finalitzar el període d’FCT, on es realitza una avaluació de les destreses, habilitats i actituds assolides, que estan reflectides en el PAP.

29 Documentació Sanitària
DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball III. CONTROL DE QUALITAT Té l’objectiu de valorar i avaluar els processos implicats en l’elaboració, execució i seguiment de l’FCT. Com es realitza: Amb el seguiment quinzenal de l’FCT entre el tutor de pràctiques i el seu grup d’alumnes. Mitjançant una enquesta a l’alumnat, en finalitzar l’FCT. Control de Qualitat continu Control de Qualitat final

30 Documentació Sanitària
ESTUDIS UNIVERSITARIS Amb el CF GS, a la UNIVERSITAT poden estudiar: DIPLOMATURES: Infermeria Fisioteràpia Logopèdia Podologia Mestre (Totes les especialitats) Biblioteconomia i documentació Educació social Teràpia ocupacional Treball social LLICENCIATURES: Llicenciatura de documentació

31 Documentació Sanitària
SORTIDES PROFESIONALS Hospitals CCEE CAP/ ABS Empreses de codificació Centres de Salut Mental Centres mèdics

32 Departament de Sanitària
... UNA REFLEXIÓ PRÒPIA EL QUE ENS DIFERENCIA DELS NOSTRES PARENTS ELS PRIMATS, ÉS LA CAPACITAT DE TROBAR EL MILLOR DE NOSALTRES, PER PODER AJUDAR ALS ALTRES, MITJANÇANT EL RESPECTE, LA SOLIDARITAT I LA COMPRENSIÓ “Una cosa és saber i una altra és saber ensenyar” Marco Turio Ciceron

33 Departament de Sanitària
Moltes gràcies per la vostra atenció! L’equip docent de SANITÀRIA IES Gallecs. Setembre 2009


Descargar ppt "PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs"

Presentaciones similares


Anuncios Google