La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ

Presentaciones similares


Presentación del tema: "FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ"— Transcripción de la presentación:

1 FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ
Mòdul B FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ Bloc 1 Normes bàsiques d’autoprotecció Josep M Feliu 2013

2 NORMES BÀSIQUES Sentencies del Tribunal Constitucional
L’Estatut de Catalunya i la Llei 4/1997 de protecció civil de Catalunya Reial Decret 393/2007 Norma bàsica d’autoprotecció Decret 82/2010 d’autoprotecció de la Generalitat de Catalunya Decret 127/2013 de fixació de nous terminis La plataforma de registre dels PAUs i signatura electrònica

3 ESTATUT D’AUTONOMIA DE CATALUNYA 2006
L’Estatut de Catalunya i la Llei 4/1997 de Protecció Civil de Catalunya ESTATUT D’AUTONOMIA DE CATALUNYA 2006 Art 132: 1. Correspon a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva en matèria de protecció civil, que inclou, en tot cas, la regulació, planificació i l’execució de mesures relatives a les emergències i la seguretat civil, i també la direcció i la coordinació de serveis de protecció civil, que inclouen els serveis de prevenció i extinció d’incendis, sens perjudici de les facultat dels governs locals en aquesta matèria, respectant el que estableixi l’Estat en exercici de les seves competències en matèria de seguretat pública. 2. La Generalitat de Catalunya, en els casos relatius a emergència i protecció civil d’abast superior a Catalunya, ha de promoure mecanismes de col·laboració amb altres comunitats autònomes i amb l’Estat. 3. Competència exclusiva en salvament marítim, en els termes que determini la legislació de l’Estat. 4. La Generalitat de Catalunya participa en l’execució en matèria de seguretat nuclear, en els termes que siguin acordats en els convenis subscrits a aquest efecte, i, si s’escau, en les lleis.

4 PLANS DE PROTECCIÓ CIVIL
L’Estatut de Catalunya i la Llei 4/1997 de Protecció Civil de Catalunya PLANS DE PROTECCIÓ CIVIL TIPUS DE PLANS TERRITORIALS ESPECIALS AUTOPROTECCIÓ Plans generals per a qualsevol risc no especial Per a riscos denominats especials en la normativa Municipi Plans bàsics d’emergència municipal Plans d’actuacions municipals (PAM) Plans d’autoprotecció responsabilitat del municipi Plans específics municipals Generalitat Pla de protecció civil de Catalunya (PROCICAT) Plans especials (inundacions, nevades, incendis forestals, etc) Plans d’autoprotecció responsabilitat de la Generalitat Estat Pla nuclear Plans d’autoprotecció responsabilitat de l’Estat Pla bèl·lic Particulars Plans d’autoprotecció responsabilitat dels particulars

5 Normativa que demana l’elaboració de plans d’autoprotecció
Normativa sectorial (conjunt de normativa per diferents àmbits i aspectes) Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals D 112/2010 Reglament d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics. RD 1254/1999 accidents greus que intervinguin substàncies perilloses. Llei 5/1998 de ports de Catalunya Llei 12/2002 de transport per cable Llei 5/2003 de mesures de prevenció d’incendis a les urbanitzacions RD 2267/2004 Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials Normativa d’autoprotecció - Llei 2/1985 de protecció civil Llei 4/1997 de protecció civil de Catalunya RD 393/2007 pel que s’aprova la norma bàsica d’autoprotecció D 82/2010 pel que s’aprova el catàleg d’activitats i centres per mesures autoprotecció. Plans d’emergència de protecció civil Pla territorial i plans especials als elements i zones que es defineixen, d’acord amb els plans i amb les Directrius Bàsiques. RD 1196/2003 DB accidents greus, Res. 31/1/95 DB inundacions, Or. 2/4/93 DB incendis forestals, etc.

6 PAU LPRRLL Àmbit d’aplicació
Interfase existent entre protecció civil i els riscos laborals Determinats accidents dels treballadors poden generar emergències incloses dins de l’àmbit de protecció civil D 82/2010 Llei 31/1995 PAU LPRRLL NORMATIVA SECTORIAL La normativa en matèria de prevenció de riscos laborals ha centrat els esforços en regular la seguretat dels treballadors, i per tant, ha contribuït a garantir la seguretat d’una part de la població però no és suficient per garantir la protecció a la població sotmesa al risc associat a determinades activitats

7 Plans de les administracions
Seguretat en les empreses, centres i instal·lacions CONDICIONANTS EXTERNS Hidrants, situació relativa, accessibilitat i facilitat d’intervenció, compatibilitat d’ús. MESURES ESTRUCTURALS DE PROTECCIÓ Compartimentació, reacció al foc, resistència al foc, evacuació, detecció control i extinció de l’incendis, altres mesures Normativa sectorial específica en diferents tipus d’activitats i instal·lacions RD 2267/2004 RSCIEI RD 314/2006 CTE ACCIONS FUNCIONALS Personals: prevenció, consells de prevenció Col·lectives: anàlisi i control de riscos, actuacions en emergència Plans de les administracions Plans d’autoprotecció RD 393/2007 NBA Decret 82/2010

8 Decret 82/2010, de 29 de juny, pel quaI s’aprova el Catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes mesures Decret del Departament d’Interior, (DOGC 5665 de ) 8

9 Àmbit del Decret, aspectes significatius
Elaboració i Tramitació: Programa Hermes

10 Objectius del decret Àmbits d’aplicació Aportacions del decret

11 Llei 4/1997 de protecció civil de Catalunya
Article 7. Obligació d’autoprotecció Les persones, empreses, organismes,.. que poden generar situacions de risc (..) i els centres que poden resultar afectats, són obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i mantenir mitjans per afrontar l’emergència. El govern determinarà per reglament el catàleg d’activitats que han d’elaborar PAU. Article 19. Els plans d’autoprotecció Els plans d’autoprotecció preveuen per a determinats centres, empreses i instal·lacions, les emergències que es poden produir com a conseqüència de llur pròpia activitat i les mesures de resposta davant situacions de risc, de catàstrofes i de calamitats públiques que els poden afectar. Els plans han de ser homologats per la Comissió de Protecció civil de Catalunya Article 72. Infraccions i sancions Són infraccions molt greus en protecció civil no adoptar els plans d’autoprotecció preceptius i sotmetre’ls al tràmit adient, no modificar, actualitzar, revisar i notificar la activació dels plans d’autoprotecció quan sigui procedent.

12 Decret 82/ 2010 Document que regula les actuacions destinades a assegurar l’aplicació de mesures d'autoprotecció en empreses, centres, establiments i instal·lacions, davant de riscos interns i externs i donar resposta adequada a les possibles situacions d’emergència garantint la integració d’aquestes accions amb el sistema públic de protecció civil. Reglament executiu de desenvolupament de la Llei 4/2010 Necessitat d’elaborar un catàleg de les instal·lacions de més risc Obligació que els titulars dels centres, establiments i dependències inclosos al catàleg estableixin mesures de seguretat i disposin d’un sistema d’autoprotecció Establir els caràcters essencials per a: La regulació de l’autoprotecció Definir les activitats que estan obligades a seguir aquesta regulació Elaborar, implantar i mantenir l’eficàcia del pla d’autoprotecció Sistema d’accions i mesures a adoptar pels titulars Orientades a prevenir i controlar riscos Donar resposta adient a possibles situacions d’emergència Garantir la integració d’aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil

13 1.- OBJECTIUS DEL DECRET Donar resposta als articles 7 i 20 de la Llei 4/97 de Protecció Civil de Catalunya: establir el catàleg d’activitats que poden pot generar o veure’s afectades per situacions de greu risc. Establir els sistemes de control per part de l’administració, tant local com autonòmica, respecte la validació del pla, el seu registre i el seu procés d’implantació Garantir els continguts mínims i de qualitat dels PAU de major risc mitjançant l’acreditació de tècnics competents. Establir els sistemes de coordinació entre les activitats i els serveis públics que formen el sistema de la protecció civil, en cas d’emergència.

14 2.- ÀMBIT D’APLICACIÓ i DIFERÈNCIES AMB LA NBA:
Empreses i en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també Centres i les instal·lacions, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d’aquest caràcter Annex IA: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA (Incloses a la NBA) Annex IB: CRITERIS per declarar com a activitats d’interès per a la protecció civil de Catalunya, activitats no incloses explícitament a l’annex IA Annex IC: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL LOCAL (No incloses a la NBA, que presenten menor risc que annex IA i IB però que són de gran impacte social en cas d’accident)

15 + RISC Annex IA: Activitats i centres de referència per a la protecció civil de Catalunya Activitats d’emmagatzematge de productes químics acollides a les ITC APQ Activitats de gestió de residus perillosos Aeroports Conductes per al transport de mmpp Instal·lacions nuclears Edificis d’importància estratègica per la gestió de les emergències Aparcaments de mmpp per carretera i ferrocarril Càmpings amb > 2000 persones ...

16 Annex IB: criteris per incloure activitats, per resolució motivada de DGPC:
Elements vulnerables o molt vulnerables que estiguin ubicats a les zones de risc del Plaseqcat Elements vulnerables o molt vulnerables que estiguin ubicats a les zones de risc d’altres plans Activitats o centres que presenten dificultats d’accés per als serveis de rescat o que no poden rebre auxili en un temps inferior a 20 minuts Altres activitats

17 Annex IC: Activitats i centres de referència per a la protecció civil municipal Activitats amb reglamentació sectorial especifica Teatres, auditoris, sales de congressos o cinemes amb una ocupació entre 2000 > persones > 500 Discoteques, sales de festa i altres establiments oberts al públic amb una ocupació entre 2000 > persones > 500 Concerts o espectacles públics, activitats recreatives i activitats esportives en espais no tancats a l’aire lliure, amb un nombre d’assistents previst entre > persones > 1000 Les activitats d’espectacles públics, activitats recreatives i activitats esportives,a l’aire lliure, en espais tancats amb una capacitat o aforament entre 5000 > persones ≥ 500 Activitats en espais públics, de risc, de caràcter festiu, tradicional o popular. Establiments d’ús sanitari en els quals es presten cures mèdiques en règim d’hospitalització i/o tractament intensiu o quirúrgic, amb una disponibilitat inferior a 200 llits, i qualsevol altre establiment d’ús sanitari amb ocupació entre 2000 ≥ persones > 100 Centres comercials amb una ocupació entre 2000 > persones > 1000 Edificacions i instal·lacions aïllades situades en terrenys forestals (excepte les destinades a explotacions agrícoles i ramaderes i els habitatges que hi són vinculats). Aeròdroms i heliports:Aquells regulats per la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de seguretat aeroportuària, i per la normativa internacional (normes i recomanacions de l’Organització de l’Aviació Civil Internacional- OACI) i nacional de la Direcció General d’Aviació Civil aplicable. Aquells regulats per la Llei 14/2009, de 22 de juliol, d’aeroports, heliports i altres estructures aeroportuàries, permanents i que disposen d’instal·lacions fixes destinades al dipòsit i/o manteniment d’aeronaus o helicòpters, llevat els heliports.

18 Annex IC: Activitats i centres de referència per a la protecció civil municipal Activitats sense reglamentació sectorial especifica Establiments no afectats per la ITC 10 (Reial decret 230/1998, modificat pel Reial decret 277/2005) però on hi ha productes inclosos a la normativa esmentada, en una quantitat equivalent al 50% de les quantitats establertes a la ITC 10 Complexos o activitats industrials i d’emmagatzematge amb una ocupació entre 2000 > persones > 1000 Establiments d’us educatiu amb una ocupació entre 2000 > persones > 500 i les llars d’infants i les ludoteques Residències de gent gran o de persones amb mobilitat reduïda que no puguin realitzar una evacuació pels seus propis mitjans i que afecti menys de 100 persones. Qualsevol establiment d’ús residencial públic amb una ocupació entre 2000 > persones > 500, exceptuant aquells destinats a persones ancianes, amb discapacitat física o psíquica, o aquells en els quals hi hagi ocupants que no puguin realitzar una evacuació pels seus propis mitjans Tots aquells edificis que acullin activitats comercials, administratives, de prestació de serveis o de qualsevol altre tipus, sempre que tinguin una ocupació entre 2000 > persones > 500 i que l’alçada d’evacuació sigui inferior a 28 metres. Curses esportives fora del casc urbà o en trams. Curses esportives dins del casc urbà amb més de 100 participants Correfocs o actuacions de foc, exceptuant castells de focs amb més de 50 Kg de matèria explosiva, d’acord amb l’Ordre de 2 de març de 1989 que regula la manipulació i ús d’artificis en la realització d’espectacles públics de focs artificials. Càmpings amb capacitat inferior a 2000 persones que estiguin ubicats a menys de 500 metres de massa forestal Càmpings amb capacitat inferior a 2000 persones que estiguin ubicats a les zones de risc definides en els plans de protecció civil de la Generalitat de Catalunya Tallers ocupacionals o centres de treball de persones amb disminucions físiques, psíquiques o sensorials greus i permanents

19 3.- Aportacions del decret
El decret concreta: 1.- Obligacions per totes les activitats incloses 2.- Requisits que han de complir els PAU de les activitats 3.- Procediment administratiu que han de seguir les activitats, en funció del seu risc 4.- Participació de protecció civil en la gestió de les emergències associades a aquestes activitats 5.- Mitjans de prevenció 6.- Quins són els tècnics competents per elaborar PAU d’aquestes activitats 7.- Hermes

20 3.1.- Obligacions per totes les activitats incloses en el Decret:
Garantir les condicions d’autoprotecció Elaborar el PAU de l’activitat (el PAU ha de complir determinats requisits) Presentar el PAU a l’òrgan competent Incorporar al PAU les modificacions pertinents i assegurar les actualitzacions Remetre al registre les dades Implantar el PAU: formació i simulacres (mínim 1 anual) Activitats incloses a l’Annex IA Per resolució del DGPC, activitats que compleixin els criteris de l’Annex IB Activitats incloses a l’annex IC

21 3.2.- Requisits que ha de complir el PAU:
El PLA D’AUTOPROTECCIÓ és el document que preveu, per una determinada activitat, instal·lació, centre, establiment o dependència, les emergències que es poden produir com a conseqüència de llur pròpia activitat i les mesures de resposta davant situacions de risc, de catàstrofes i de calamitats públiques que els poden afectar. ha de ser elaborat i firmat per un tècnic competent el decret contempla 2 índex possibles: 1 índex més detallat per les activitats de més risc (annex IA i IB) 1 índex més simplificat per les activitats de menys risc (annex IC) ha de ser revisat cada 4 anys. el manual d’actuació que especifiqui: com es detecta l’emergència? com s’alerta als actuants externs ? i com s’alerta als ocupants? com es rep als serveis externs? quines mesures caldria prendre en cada cas? quina informació es dóna a la població? permisos especials de treball, manteniment de les instal·lacions...

22 Índex del contingut d’un PAU
Document 1: Identificació de la instal·lació. Inventari, anàlisi i avaluació del risc Document 2: Inventari i descripció dels mitjans i mesures d'autoprotecció Document 3: Manual d'actuació Document 4: Implantació, manteniment i actualització Annex 1 Directori de comunicacions Telèfons d’emergències d’ajuda externa Telèfons del personal d’emergències de l’activitat Telèfons de les empreses de serveis i manteniment Annex 2 Formularis per a la gestió de les emergències Annex 3 Plànols. Recull dels plànols esmentats en els diferents documents del pla Annex 4 Fitxes d’actuació

23 3.3 Procediment administratiu que han de seguir les activitats, en funció del seu risc:
INSTAL·LACIONS DE RISC PER LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA Activitats incloses a l’Annex IA Instal.lacions que compleixin els criteris de l’annex IB i per a les quals hi ha una resolució de DGPC ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL DE LA GENERALITAT Control DGPC Homologació CPCC SOTMESES AL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU DE L’ART 15 ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL MUNICIPAL: Control municipis Homologació CPCM INSTAL·LACIONS DE RISC PER LA PROTECCIÓ CIVIL LOCAL Activitats incloses a l’Annex IC SOTMESES AL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU DE L’ART 16 - RISC

24 Presentació del PAU a la CPCC
Procediment administratiu activitats annex I A i B Homologació de la revisió del PAU: condicionada a la correcta implantació Comunicació a la DGPC que l’activitat està afectada pel decret En el termini de 3 mesos des de l’entrada en vigor del decret PAU elaborat (ja disponible a l’inici de l’activitat) Activitats NOVES: 6 mesos Activitats EXISTENTS sense PAU homologat: 1 any Activitats EXISTENTS amb PAU HOMOLOGAT: 4 anys (propera revisió) Presentació del PAU a la CPCC La CPCC sol·licita a l’Ajuntament/s les al·legacions sobre el PAU. L’ajuntament/s (consell comarcal o entitat externa acreditada) té 3 mesos per fer les al·legacions. La DGPC (o entitat externa acreditada) elabora informe tècnic (avaluat en el termini de 4 mesos. Silenci positiu) HOMOLOGACIÓ del PAU per la CPCC Procediment de CONTROL I AVALUACIÓ de la IMPLANTACIÓ per part de la Generalitat (en base a les notificacions de realització de simulacres + informe elaborat pel cap de l’emergència i signat també pel titular de l’activitat. Potestat d’assistir a simulacres.) REVISIÓ del PAU (cada 4 anys o sempre que hi hagi canvis importants en el risc)

25 Procediment administratiu activitats annex I C
Homologació de la revisió del PAU: condicionada a la correcta implantació En el termini de 3 mesos des de l’entrada en vigor del decret Comunicació a l’ajuntament que la instal·lació està afectada pel decret PAU elaborat (ja disponible a l’inici de l’activitat) Activitats NOVES: termini de 6 mesos Activitats EXISTENTS sense PAU homologat: 1 any Activitats EXISTENTS amb PAU HOMOLOGAT: 4 anys (propera revisió) Presentació del PAU a l’ajuntament Informe tècnic elaborat pel propi Ajuntament (consell comarcal o altres ens supramunicipals) o entitat externa acreditada avaluat en el termini de 3 mesos. Silenci positiu) HOMOLOGACIÓ del PAU per la Comissió Municipal de Protecció Civil ó en el seu defecte, per la Comissió Comarcal de Protecció Civil ó per la Comissió de Govern ó pel Ple de l’ajuntament Procediment de CONTROL I AVALUACIÓ de la IMPLANTACIÓ per part de l’ajuntament (en base a les notificacions de realització de simulacres + informe elaborat pel cap de l’emergència i signat també pel titular de l’activitat. Potestat d’assistir a simulacres.) HOMOLOGACIÓ de les revisions (cada 4 anys o sempre que hi hagi canvis substancials en el risc)

26 COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA:
3.4.- Participació de protecció civil en la gestió de les emergències associades Activitats incloses a l’Annex IA Per resolució del DGPC, activitats que compleixin els criteris de l’annex IB COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA: Nom de la instal·lació Emplaçament Descripció i abast del sinistre Mesures adoptades i previstes Mesures de recolzament de l’exterior 112 i CECAT COMUNICACIONS DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA: informe a la Direcció General de Protecció Civil, en un termini màxim de 7 dies hàbils: causes de l’emergència, cronologia de les actuacions, mesures de protecció preses, aspectes del PAU a modificar...

27 COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA:
Activitats incloses a l’annex IC COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA: El municipi valorarà la conveniència o necessitat d’activar els seus plans i d’avisar al CECAT 112 i CRA Si el municipi NO té CRA, l’avís es farà al CECAT !!! COMUNICACIONS DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA: informe a l’òrgan competent en matèria de protecció civil de l’Ajuntament en 7 dies hàbils

28 SIMULACRES: MÍNIM 1 ANUAL
Activitats incloses a l’annex I SIMULACRES: MÍNIM 1 ANUAL Han d’avisar mitjançant la plataforma Hermes a l’administració competent amb una antelació de 10 dies hàbils, si es requereixen 1 recurs extern 1 mes, i si es requereixen més d’1, 4 mesos L’Administració valorar la necessitat que personal tècnic al seu servei faci el seguiment de l’evolució del simulacre Després del simulacre, en el termini de 20 dies hàbils, l’activitat ha de trametre informes signat pel cap de l'emergència i el titular.

29 3.5.- Mitjans de prevenció (Annex III)
Cobertura de mancances normatives de prevenció: S’han establert mesures de protecció mínimes: vigilància de seguretat, serveis preventius sanitaris mitjans de prevenció en matèria d’incendis i salvaments. El contingut d’aquests annexes ha estat elaborat en col·laboració amb els cossos operatius catalans: Mossos d’Esquadra, SEM i Bombers de la Generalitat, respectivament.

30 Serveis preventius en matèria d’incendis

31 3.6.- Tècnics acreditats El pla d’autoprotecció ha de ser elaborat i signat per personal tècnic competent i ha d’estar subscrit igualment per la persona titular de l’activitat, si és una persona física, o per la persona que la representi, si és una persona jurídica Article 5.b Decret 82/2010 S’estableixen diferents alternatives per acreditar el personal tècnic competent per elaborar plans d’autoprotecció de les activitats i centres d’interès per a la protecció civil local en funció de la formació prèvia i de l’experiència que cada col·lectiu acrediti Així mateix, s’estableixen diferents alternatives per acreditar personal tècnic competent per elaborar plans d’autoprotecció de les activitats i centres d’interès pera la protecció civil de Catalunya d’acord amb l’annex I, epígrafs A i B Article 17 Decret 82/2010 Ordre IRP/516/2010, de 8 de novembre, sobre el procediment d’acreditació del personal tècnic competent per a l’elaboració de plans d’autoprotecció en l’àmbit de protecció civil

32 Tècnics acreditats Titulació universitària Curs de formació
Vies per acreditar-se com a tècnic competent Titulació universitària Acreditar experiència Examen lliure Curs de formació Presentació de sol·licitud a la direcció general competent en matèria de protecció civil Examen per a la redacció de plans d’autoprotecció de la protecció civil local Examen per a la redacció de plans d’autoprotecció de Catalunya Curs Basice Curs Superior

33 Activitats i centres per a la protecció civil de Catalunya
Tècnics acreditats Vies per acreditar-se com a tècnic competent: acreditació per experiència Activitats i centres per a la protecció civil de Catalunya Certificats emesos pel col·legi professional / titular de l’activitat de com a mínim 3 plans d’autoprotecció d’activitats i centres per a la protecció civil de Catalunya + títol compulsat que serà valorada per la Comissió Avaluadora Certificat emès per la direcció general competent en matèria de protecció civil per el personal que hagi prestat serveis com a tècnic/a a la direcció general competent en matèria de protecció civil durant un període mínim de tres anys.

34 Activitats i centres per a la protecció civil local
Tècnics acreditats Vies per acreditar-se com a tècnic competent: acreditació per experiència Activitats i centres per a la protecció civil local Certificats emesos per l’ajuntament / col·legi professional de com a mínim 3 plans d’autoprotecció d’activitats i centres per a la protecció civil local + títol compulsat que serà valorada per la Comissió Avaluadora Certificat emès per l’ajuntament, el consell comarcal o l’ens supramunicipal on hagin prestat servei com a tècnic de protecció civil del municipi, consell comarcal o d’altres ens supramunicipal mitjançant un contracte o nomenament de durada no inferior a 3 anys (total o acumulada).

35 Tècnics acreditats Vies per acreditar-se com a tècnic competent: formació Curs de formació bàsica per elaborar plans d’autoprotecció de les activitats i centres d’interès de la protecció civil local 130 hores = 117 teòriques + 13 pràctiques Curs de formació superior per elaborar plans d’autoprotecció de les activitats i centres d’interès de la protecció civil de Catalunya 75 hores = 45 teòriques + 30 pràctiques L’acreditació a nivell de Catalunya engloba l’acreditació a nivell local La superació del curs comporta elaborar un projecte final (PAU) d’una activitat concordant al nivell. De forma alternativa, es pot optar per realitzar un examen per demostrar els seus coneixements.

36 Acreditació de tècnics
A - EN L’ÀMBIT DE LES ACTIVITATS I CENTRES D’INTERÈS PER A LA PROTECCIOÓ CIVIL MUNICIPAL Engloba tots els Sectors B - EN L’ÀMBIT DE LES ACTIVITATS I CENTRES D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA PER SECTORS D’ACTIVITAT 1.- Industries químiques i d’emmagatzematge de matèries perilloses, explosives 2.- Matèries biològiques 3.- Transport de persones i mercaderies 4.- Activitats nuclears, radioactives i d’energia 5.- Preses i embassaments 6.- Publica concurrència, us administratiu, sanitari educatiu i altres

37 Generalitats del Decret 82/2010
Preguntes freqüents de mesures d’autoprotecció Sessió informativa UCH - 31 de març de 2011

38 GUIES PER ELABORAR PANS D’AUTOPROTECCIÓ
Centres hospitalaris Centres educatius Edificis municipals Ordenació d’activitats en espais oberts en zones de platja i/o línees ferroviàries Estan a disposició de consulta a la pàgina web de la Direcció General Es preveu que surtin més guies Sessió informativa UCH - 31 de març de 2011

39 Entrada en vigor Decret
DECRET 82/2010, (DOGC de ). (ENTRADA EN VIGOR L’ENDEMÀ DE LA SEVA PUBLICACIÓ) Entrada en vigor Decret Interès Generalitat mesos publicació DOGC Interès Municipal 6 mesos publicació DOGC 1 any publicació DOGC A) COMUNICAT AFECTACIÓ 3 mesos entrada vigor Decret Interès Generalitat o B) PRESENTACIÓ PAUS 1 any entrada en vigor Decret o Noves activitats Comunicat d’activitat: 3 mesos des de l'inici de l’activitat. Presentació de PAU: 6 mesos des de l’inici de l’activitat. Totes les Activitats (Interès Generalitat i Ajuntaments) Completar Annex III s/mesures d’autoprotecció: termini màxim 4 anys des de l’entrada en vigor del Decret. TITULARS AMB MES DE 10 ACTIVITATS MODIFICACIÓ TERMINIS. 39

40 DECRET 127/2013, de 5 de març (DOGC 6330 de 07.03.2013)
De fixació d’un nou termini per presentar determinats plans d’autoprotecció d’àmbit local i d’adequació dels plans d’autoprotecció dels espectacles públics, de les activitats recreatives i dels establiments i espais oberts al públic al Decret 82/2010, de 29 de juny 1. Ampliació dels terminis de presentació dels plans d’autoprotecció d’interès local prèvia sol·licitud del titular del centre o activitat. • Les activitats de caràcter no extraordinari i els centres d’interès per a la protecció civil local, disposen fins el 31 de desembre de 2014, d’un nou termini per a la tramitació dels plans d’autoprotecció a què fan referència la Disposició transitòria tercera i la Disposició final tercera (apartat 1), del Decret 82/2010. • El termini a què fa referència l’apartat anterior també és aplicable a les activitats i centres d’interès local que iniciïn la seva activitat a l’entrada en vigor del present decret.

41 La persona titular de l’activitat o centre a què fa referència l’Annex I, apartat C, del Decret 82/2010, pot presentar, sempre que abans hagi comunicat l'afectació de l’activitat, una sol·licitud per demanar l’aplicació del nou termini a l’ajuntament corresponent, a través del Registre electrònic de plans d’autoprotecció, acompanyada d’una declaració del responsable de l’activitat en què declari: a.- Que les dificultats econòmiques i tecnològiques li impedeixen presentar el pla d’autoprotecció, b.- Que disposa de les mesures necessàries en matèria de primers auxilis, lluita contra incendis i evacuació en supòsits d’emergències derivades de la normativa de prevenció de riscos laborals, c.- Que les condicions de l’activitat o centre són suficients per assegurar el ompliment de les obligacions que concreta l’article 4.1.a) del Decret 82/2010, d.- El compliment de la resta d’obligacions derivades de la normativa sectorial d’aplicació al centre o establiment corresponent. Silenci positiu: El nou termini s'entén atorgat si transcorregut tres mesos des de la presentació de la sol·licitud d’ampliació, no s’ha notificat a la persona sol·licitant, la resolució expressa de l’òrgan municipal corresponent. L’Ajuntament ha de comunicar l'ampliació concedida a la DG de Protecció Civil

42 2. El decret estableix que els plans d’autoprotecció dels espectacles públics, de les activitats recreatives i dels establiments i espais oberts al públic a què fa referència el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, aprovat pel Decret 112/2010, de 31 d’agost, s’han d’ajustar en la seva elaboració, tramitació, contingut, implantació, revisió i simulacres al que disposa el citat Decret 82/2010. En els supòsits d’espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari i en el cas d’activitats temporals, el pla d’autoprotecció s’ha de presentar, quan escaigui, amb anterioritat a la realització de les citats espectacles o activitats, a traves del Registre electrònic. Aquestes previsions tenen com a finalitat unificar la regulació d'ambdós Decrets

43 Requisits dels Consells Comarcals per a la delegació d'actuacions dels Ajuntaments
Disposar d'un PAS amb informe tècnic favorable Disposar d'un tècnic comarcal responsable donat d'alta a Hermes – Cal que un responsable del consell comarcal faci la petició als serveis territorials de protecció civil de la Generalitat corresponents Els municipis podran delegar: L'elaboració d'informes tècnics d'avaluació dels PAU d'interès per a la protecció civil local que afectin el seu municipi. La redacció d'informes d'al·legacions de PAU d'interès per a la protecció civil de Catalunya. L'homologació dels PAU d'interès per a la protecció civil local que afectin el seu municipi. El tècnic comarcal responsable podrà donar d’alta altres tècnics comarcals.

44 HERMES 44

45 Registre electrònic HERMES
Ordre INT/193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d’autoprotecció.

46 Registre electrònic HERMES
Tramitació completa: Alta de la instal·lació, comunicació de l’afectació, lliurament del pla d’autoprotecció, informe d’implantació i manteniment, sol·licitud de participació de mitjans externs en simulacres, informe de simulacre, revisió del pla... Sistema d’avisos del resultat dels tràmits: resolució d’homologació, resposta a la petició de mitjans per al simulacre, informe d’avaluació de l’informe d’implantació del pla... Conèixer en qualsevol moment la situació dels tràmits Supressió dels documents en paper i tramitació sense necessitat de desplaçaments Servei en línia permanent Accés a la informació i la documentació en qualsevol moment de tot aquell personal autoritzat. El registre electrònic HERMES és una plataforma creada per el tràmit dels plans d’autoprotecció Des de HERMES el titular de l’activitat/centre afectat pot fer tot el tràmit administratiu: comunicar l’afectació, lliurar el pla, presentar els informes d’implantació, revisar el pla, comunicar els simulacres... A més, a partir d’aquesta plataforma, el titular rep els avisos i resultats dels tràmits. HERMES és un servei continu, sempre obert, que permet suprimir l’ús del paper alhora que agilitza els tràmits: tant per als titulars (x tot el que he comentat) així com per els tècnics, òrgans administratius i altres entitats o cossos operatius que tenen accés i estan involucrats bé amb el tràmit o amb la documentació del pla

47 Registre electrònic HERMES
Rols d’usuari Titular de l’activitat: Persona que explota l’establiment, espai, dependència o instal·lació on es desenvolupen les activitats afectades per un PAU o qui pugui acreditar que actua com a tal segons el Decret 82/2010 Responsable Tècnic: Tècnic acreditat a qui el titular de l’activitat autoritza - dins HERMES - per actuar en nom seu en la tramitació dels PAU Cap de l’emergència: Persona que, conjuntament amb el titular de l’activitat, és responsable d’informar de les actuacions d'implantació i manteniment del PAU i a qui el titular de l’activitat autoritza Gestor de l’Ajuntament i/o Consell Comarcal Tècnic de la Direcció General de Protecció Civil Comissió de Protecció Civil de Catalunya ... Rol de consulta (general / mateixa informació per a les aplicacions dels grups operatius). Així, a HERMES hi poden accedir tant qualsevol titular (i el personal que aquest autoritzi) per part de les activitats, com serveis públics d’emergències, els ajuntaments, la DGPC, la CPCC... Per part de les enitats que tenene centres afectats (tant siguin privades com públiques), a HERMES entrarà: Titular de l’activitat (o qui se’n designi dins de l’organització) que és la persona que explota... És el titular el que autoritza l’entrada a altre personal per a participar en HERMES. Responsable Tècnic, un tècnic acreditat autoritzat per entrar i tramitar el pla a HERMES. Cap de l’emergència. Persona de la empresa que marca les actuacions en cas d’emergència. Pot participar a HERMES en tasques d’implantació i manteniment del pla Per part d’altres organismes tenim: Gestors de l’Ajuntament = informe de plans del terme de la part C, homologació plans, recepció i avaluació dels informes post-simulacre, post-emergència, d’implantació Tècnics de la DGPC = informe plans elaborats de la part A de l’Annes I, recepció i avaluació dels informes post-simulacre, post-emergència, d’implantació Comissió de PC Catalunya = homologació PAUs de la part A Cossos Operatius = mossos, bombers... Subdirecció General de Seguretat Industrial = per a les indústries SEVESO

48 Registre electrònic HERMES
Certificats digitals necessaris per accedir a HERMES Personal de les Administracions Públiques: Certificat personal d'identificació i signatura reconeguda (certificat d'empleat públic) classificat amb nivell 4 (certificat de maquinari) emès per l'Agència Catalana de Certificació – CatCert. La informació dels requisits i dels documents que s'han d'aportar per obtenir el certificat es poden consultar a: Personal d’entitats privades Certificat corporatiu de persona física classificat amb nivell 4 (certificat de maquinari). El NIF/CIF de l'empresa/institució del certificat ha de ser el de l'empresa/institució o activitat autònoma del tècnic acreditat. La informació dels requisits i dels documents que s'han d'aportar per obtenir el certificat es poden consultar respectivament a: i   Per tal d’accedir i poder signar els tràmits a HERMES cal que el rol tingui el certificat digital corresponent. Així, en el cas de personal de les Administracions públiques o vinculat ha de disposar del Certificat personal d’identificació i signatura recogneguda classificat amb nivell 4 emès per l’Agència Catalana de Certificació. Per personal d’entitats privades el certificat s’anomena certificat corporatiu de persona física de nivell 4 (es a dir, ha de ser un dispositiu físic) de persona física (no persona jurídica). En aquest certificat hi constaran les dades personals i les de l’empresa. Avui en dia, hi ha dos empreses de certificació que s’anomenen CAMERFIRMA i FIRMAPROFESIONAL.

49 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Els tràmits a HERMES segueixen l’esquema següent Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

50 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Es busca l’acces al registre electrònic Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

51 3 4 5 2 7 1 8 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 7 Es troba a la pàgina del Departament d’Interior – Protecció Civil – Registre Electrònic HERMES Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 8

52 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Ens demana identificar-nos Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

53 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 Certificat de pertinença a entitat en format hardware (nivell 4) Distribuïts per l’empresa Camerfirma, Firmaprofesional 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Certificat personal T-Cat de CATCert Entitat privada Segons si l’usuari és treballador de l’administració o d’una entitat privada utilitzarà un o altre certificat, tal i com em mencionat anteriorment Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

54 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Cada tramit és un formulari que cal omplir Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

55 4 3 5 2 7 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 7 Per exemple, el formulari d’alta de la instal·lació Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

56 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Signar els documents, si fos necessari (x exemple el PAU o els informes han de ser enviats signats) Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

57 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Per tal de signar, es facilita una eina (es troba a l’esquerra de la pantalla de HERMES). El programa presenta el format de la figura de la dreta. Aquesta eina també està disponible fora d’HERMES (a la pàgina de Protecció Civil) Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

58 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Els documents que calgui presentar, signats si fos necessari, s’adjunten al formulari Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

59 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Per exemple Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

60 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

61 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Per últim, el formulari es signa i s’envia Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

62 4 3 5 2 6 1 7 Registre electrònic HERMES
Esquema de la seqüència d’un tràmit Si és el cas, signar els documents electrònics Seleccionar el tràmit Completar el formulari electrònic o la pàgina web. Si és el cas, incloure els documents electrònics al formulari electrònic 3 4 5 Identificació i autenticació amb certificat electrònic. 2 Signar el formulari o acceptar la pàgina web 6 Si voleu, el formulari i el comprovant es pot desar i/o imprimir Connexió i accés a la tramitació electrònica 1 Imprimir i/o desar el formulari i el comprovant 7

63 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Per tal de facilitar els primers passos que les entitats amb activitats afectades han de fer per HERMES, a continuació es presenten pas a pas alguns del tràmits inicials

64 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació

65 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació L’ordinador ens demana que escollim un certificat, i un cop designat, posem la contrasenya

66 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació En cas de que l’usuari tingués més d’un rol, demana que s’escolli.

67 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació L’aspecte de HERMES es aquest. A banda esquerra tenim un menu (Avisos, per cada un dels tràmits, les meves dades i per separat l’acces a les notificacions i l’eina per signar fitxers). Aquests últims els explicarem més endavant. Al centre apareixen els formularis i les accions de cada un dels tràmits Així, el formulari per donar d’alta (Nova instal·lació) l’activitat, centre o instal·lació s’obre per defecte directament en entrar per primer cop. S’omplen els camps

68 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació El titular ha de signar en el quadre, simplement fent clic a sobre

69 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació Demana quin certificat. L’hi indiquem i signem

70 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Declarar instal·lació Quedaria així. Per últim, caldria enviar i esperar a que el sistema ens asseguri que el tràmit s’ha fet correctament

71 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Comunicar afectació El següent tràmit es indicar quin és l’epígraf de l’Annex del Decret que engloba l’activitat o centre, es a dir, comunicar l’afectació. Per fer-ho, cliquem sobre la pestanya “Comuniqueu afectació”. Ens demana fer una cerca (HERMES accepta més d’una instal·lació o activitat per titular). Omplim un camp, el nom o el municipi, i un cop la trobi veurem que al quadre ens permet una acció. Cliquem sobre la bareta.

72 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Comunicar afectació S’obre doncs el formulari d’afectació. Omplim les dades que calguin

73 Tràmit: Comunicar afectació
En aquest formulari, es troba un desplegable on cal dir quin epígraf és addient per l’activitat o centre afectat. El busquem, signem el formulari i li donem a enviar.

74 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Lliurament pla d’autoprotecció Si seguim el procediment, el següent tràmit es el de lliurar el pla. Ara buscariem la pestanya ·Comunicacions d’afectació i lliurament del PAU”, fem la cerca de la instal·lació o activitat (ja que podria haver mes d’una) i un cop la troba, cliquem sobre el botó de la bareta.

75 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Lliurament pla d’autoprotecció S’obre doncs el formulari de lliurament del pla. Omplim les dades necessàries, adjuntem els documents que calgui, es signa el formulari i s’envia Recordo que el pla que es presenti, a banda d’estar elaborat per un TC, ha d’estar signat per aquest i subscrit pel titular de l’activitat. Es per això, que cal que el pla que es presenti vingui signat, per una banda, pel TC i que la tramesa fos subscrita pel titular. Calen les dues assignatures.

76 Institucions privades
Registre electrònic HERMES. Tràmits Tràmit: PAU lliurat i en curs Empreses Institucions privades Un cop lliurat, les entitats privades poden veure les notificacions a través de l’accés directe que es mostra

77 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: PAU lliurat i en curs Empreses / institucions privades Aquest els porta a l’oficina virtual de tràmits

78 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Designar Responsable Tècnic A banda dels tràmits, el titular autoritza a entrar i actuar a l’HERMES a altres usuaris com són el Responsable tècnic i el CE Per designar un Responsable Tècnic, cal buscar el centre o activitat a la pestanya “instal·lacions” i clicar al botó d’accions que és una persona

79 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Designar Responsable Tècnic Aquest botó ja us porta directament al formulari de designació. Cal seguir el procediment habitual: omplir, signar i enviar

80 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Autoritzar Cap de l’Emergència / Proposar nou titular En cas d’autoritzar el cap de l’emergència (o proposar un nou titular, si hi ha un de nou) també ho farem per instal·lacions. Aquest cop fem la cerca del centre o instal·lació i hi cliquem sobre el nom de la instal·lació

81 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Autoritzar Cap de l’Emergència / Proposar nou titular Aquest ens permet consultar les dades, la documentaicó existent i les persones autoritzades.

82 Registre electrònic HERMES. Tràmits
Tràmit: Autoritzar Cap de l’Emergència / Proposar nou titular A la pestanya de persones autoritzades, podem anar al formulari corresponent

83 Notificacions electròniques a empreses/institucions públiques
Registre electrònic HERMES Notificacions electròniques a empreses/institucions públiques Totes les notificacions electròniques entre administracions públiques es fan per correu electrònic Se sol·licita acceptació explícita Es disposa de 10 dies per la recepció des de la notificació

84 Registre electrònic HERMES
Requisits tècnics Navegador: versió d’Internet Explorer 7.0 o posterior Programari Adobe Reader 9.3 o posterior Programari per tractar les claus de Camerfirma o Firmaprofesional i/o de CATCert Mida dels documents Cada un dels documents que s'annexin als formularis: ≤ 2 MB   Respecta als PAUs total pel conjunt de documents: ≤ 50 MB Conjunt d’informació geogràfica: ≤ 4 MB Elements vulnerables: ≤ 2 MB

85 Per possibles fallades a HERMES (errors, avaries etc),
Elements de suport Atenció telefònica al 012 Atenció telefònica o presencial als Serveis Territorials / Serveis Centrals Web de Protecció Civil (Departament d’Interior) Per possibles fallades a HERMES (errors, avaries etc),

86 CURS FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ
Mòdul B CURS FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ Bloc 2 Normes tècniques d’autoprotecció Josep M Feliu 2013

87 Normativa RD 314/2006 CTE D 112/2010 s/ Reglament d’Espectacles públics i activitats recreatives RD 393/2007 Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials O 323/2010 sobre Prevenció d’incendis (SP 8) RD 842/2002 Reglament de BT GC → Interior → Institut → Publicacions de l’Institut


Descargar ppt "FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ"

Presentaciones similares


Anuncios Google