La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà."— Transcripción de la presentación:

1 EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà.
Consell Comarcal del Pallars Jussà Donem solucions a la creació i comercialització dels nostres productes turístics Dies: 14 i 21 de desembre de 2009. Lloc: Museu Comarcal de Ciències Naturals de Tremp. Auditori. Passeig del Vall, 13. Tremp. EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà. A càrrec de Neus Molins i Judit Pardos. CEDRICAT. Tremp, 21 de desembre de 2009

2 Viatge tècnic d’intercanvi d’experiències a la Toscana
Promogut pel Consell Comarcal del Pallars Jussà i l’Ajuntament de Tremp, i amb la coordinació del CEDRICAT. Objectiu: veure una experiència exitosa en la projecció del patrimoni com a recurs turístic, el desenvolupament de petites regions vitivinícoles i amb producció agroalimentària de qualitat i la utilització dels antics trens com a recurs turístic. Dies 27, 28 i 29 de desembre de 2009. 18 persones assistents al viatge. Perfil dels assistents: sector primari, sector terciari i administració

3

4 EXPERIÈNCIES VISITADES
Finca agrícola Il Ciliego: producció de vi + visites guiades a la finca adreçades a escolars i famílies + venda directa + restauració Fondazione Qualivita: promoció i difusió dels distintius de qualitat (DOP, IGP, ETG, etc). Associació Coldiretti: organització de representació agrícola a nivell italià, valorització de la vida a pagès + venda directa + visites a les explotacions agràries + mercats locals + campanyes de comunicació (Campgana Amica, km 0) + v. Associació Terranostra: organització d’agroturisme dins de Coldiretti, que promou l’agroturisme en què es possibilita l’allotjament en cases vinculades directament amb explotacions agràries, i es dóna a conèixer l’activitat d’aquestes explotacions.

5 EXPERIÈNCIES VISITADES
Associació Ferrovia Val d’Orcia. Treno Natura: promoció del territori a partir de l’aprofitament d’una antiga via de tren. Voluntariat. Azienda Capanna. DO Brunello di Montalcino: funcionament de la DO + visita a la finca + degustació i tast de vins + venda directa. Agriturismo Vergelle: coneixement de l’agroturisme a la Toscana + visita a les instal·lacions d’elaboracio de formatge + venda directa + restauració. Visita guiada pel casc antic de Siena: importància històrica de la ciutat de Siena + dinamisme del comerç de productes locals i de qualitat.

6

7 Claus d’èxit de la Toscana
Objectiu clar: manteniment i valorització de l’activitat agrària Pol d’atracció: productes agroalimentaris de qualitat Claus d’èxit basades en: Producció Xarxa i associacionisme Promoció Comercialització Producte turístic estructural en base a l’activitat agraria, el patrimoni arquitectònic, la cultura, la natura i l’enogastronomia.

8 Valoracions i reflexions positives dels i les participants al viatge
El viatge ha de servir com a punt d’inici per tal de desenvolupar nous projectes turístics al Pallars Jussà, d’una forma coordinada entre els diferents sectors. La qualitat en la seva vessant més àmplia, i el valor afegit junt amb l’especialització són els factors claus d'èxit per desenvolupar turisme al Pallars. Hi ha possibilitats de treballar junts entre el sector primari, el tren (turístic) dels llacs, i agències de viatge. Iniciatives com Coldiretti poden ser interessants, però a una escala més gran que el Pallars per tenir un impacte important. Hem après que un dels problemes més importants que trobaven els productors a la Toscana és la normativa limitant. Per això, les administracions poden ajudar mitjançant manteniment de contacte amb els sectors primari/terciari.

9 Valoracions i reflexions positives dels i les participants al viatge
Els productors del Pallars han d’enfocar la seva estratègia de comercialització en la venda directa, per crear més riquesa. Hi ha oportunitats d’associacionisme al Pallars. S’hauria de crear una xarxa associativa amb els diferents sectors: Pagesos i ramaders, Productors agroalimentaris, d'establiments i empreses del sector turístic, Empresaris i comerciants (ja existents), Fundacions i obres socials d'entitats financeres altres Administracions públiques. Aquesta xarxa, o patronat hauria de coordinar els diferents projectes de promoció socioeconòmica. El viatge a la Toscana ha permès constatar que una regió rural, agrícola i d'interior (sense platja) té molta força i atracció, i, per tant, que és possible desenvolupar turísticament una regió d'interior compatibilitzant el turisme amb la vida rural i agrícola. Aquesta visió s'hauria de poder traslladar al Pallars.

10 Claus d’èxit per al Pallars Jussà.
METODOLOGIA DEL TALLER EN GRUP: Formació dels grups de treball heterogenis Identificar els EIXOS D’ATRACCIÓ de la comarca. Analitzar QUÈ S’ESTÀ FENT. Pensar QUÈ MÉS ES POT FER. Veure QUI HI PARTICIPA. Identificar QUI HO LIDERA. Exposició al grup general.

11 Moltes gràcies per la vostra atenció
Tremp, 21 de desembre de 2009.


Descargar ppt "EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà."

Presentaciones similares


Anuncios Google