Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porVíctor Manuel Belmonte Ortíz Modificado hace 5 años
1
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca
2
Presentació del Projecte
Aquest projecte va sorgir fa dos cursos a la nostra escola. Gràcies a l’enginy d’un professor, les idees dels alumnes i el seu treball conjunt hem fet possible la TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL SEGON PIS, enguany els alumnes treballen per instal·lar-ho al primer pis.
3
Tenim un problema... La regulació de la temperatura de cada classe es feia per plantes, això donava com a resultat: aules amb molta temperatura i aules fredes, creant un consum innecessari i sense tenir confort a certes aules.
4
+ PROBLEMA: REGULACIÓ DE TEMPERATURA PER PLANTES AULES FREDES
AULES AMB MOLTA TEMPERATURA NO CONFORT + CONSUM INNECESSARI
5
CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI
Solució CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI TENINT EN COMPTE: EL SEU ÚS (LA PROGRAMACIÓ HORÀRIA DE CADA DIA DE LA SETMANA) LA TEMPERATURA EN AQUELL MOMENT DE CADA AULA
6
COM? Aquest va ser el repte que un professor de l’escola es va posar, i ho va resoldre amb un sistema de termoregulació individual en el qual els alumnes de 4rt d’ESO de Tecnologia col·laboren. La Conselleria de Medi Ambient ens va atorgar una subvenció per a desenvolupar el projecte.
7
Els elements d’aquest projecte són:
El capçal que obre i tanca el radiador El sensor de temperatura a cada aula/espai El mòdul central al passadís de cada planta Un sistema amb 3 programes informàtics
8
El capçal del radiador El capçal de cada radiador s’obre o tanca en funció de l’ordre que envia el sensor
9
El sensor de temperatura
FUNCIONS: Controlar els radiadors en funció de la programació horària de cada dia de la setmana i de la temperatura dins l’aula. Indicar la temperatura d’aquell moment i la intensitat a la qual els radiadors funcionen.
10
Consta de diferents elements:
L’elaboració dels sensors de temperatura la realitzen els alumnes de 4rt d’ESO a la classe de tecnologia. A més, han participat en el seu disseny en col·laboració amb el professor. Consta de diferents elements: Una placa de baquelita Una pantalla de cristall líquid Una capsa de plàstic
11
EL FOTOLIT AQUEST DISSENY ÉS ORIGINAL DEL TREBALL A L’AULA DE TECNOLOGIA. EL FOTOLIT ES FA EN PAPER DE TRANSPARÈNCIA
12
INSOLACIÓ PER MARCAR EL FOTOLIT A LA PLACA DE BAQUELITA
13
PLACA DE BAQUELITA REVELADA
REVELAT DE LA PLACA PLACA DE BAQUELITA REVELADA
14
DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR
15
DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – FENT FORATS A LA PLACA
16
DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – SOLDANT COMPONENTS
17
DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – INSTAL·LACIÓ DE LA PANTALLA DE CRISTALL LÍQUID
19
DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART POSTERIOR
20
MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA
LA CAPSA DEL SENSOR MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA
21
El resultat: El sensor instal·lat a l’aula
22
CONNEXIÓ AMB EL MÒDUL CENTRAL DEL PASSADÍS
SENSOR CAPÇAL
23
El mòdul central FUNCIONS
Guardar tota la programació horària de funcionament de cada classe. Enviar als sensors de les aules l’activació dels radiadors.
24
Consta de diferents elements:
Un rellotge de temps real Una bateria per mantenir l’hora en cas de manca d’alimentació. Un xip amb un programa informàtic fet en llenguatge C, gravada en una memòria no volàtil (no s’esborra si marxa el llum)
25
El sistema informàtic Consta de tres programes informàtics i ha estat dissenyat pel professor de l’escola.
26
2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”.
1r: Situat dins l’ordinador que serveix per programar tot el sistema i veure el seu estat en temps real. Consta de: Una base de dades (Access) Un programa en Visual basic que extrau la informació de la base de dades i l’envia al mòdul central de cada planta. 2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 3r: Situat dins de cada sensor de temperatura. Fet en llenguatge “C”.
27
XIPS PROGRAMADOR
28
Pantalla per veure l’estat de les aules
En vermell les aules en funcionament
29
Programació Acces que s’envia al xip del mòdul central
30
Programació Acces dels dies festius
31
Funcionament del sistema
32
Envia l’hora i la programació a
EL SISTEMA CENTRAL Envia informació a EL MÒDUL CENTRAL Envia l’hora i la programació a EL SENSOR DE CADA AULA Mesura la temperatura i té en compte la programació per CONNECTAR O DESCONNECTAR ELS RADIADORS INFORMA AL MÒDUL CENTRAL SI HA DE CONNECTAR O NO LA CALDERA LA SEVA TEMPERATURA
33
Moltes gràcies per la vostra atenció
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.