La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Composició IV Wasily Kandinsky

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Composició IV Wasily Kandinsky"— Transcripción de la presentación:

1 Composició IV Wasily Kandinsky

2 1.- Documentació Títol: Composició IV Autor: Wassily Kandinsky
            Cronologia: 1911             Estil: Art abstracte             País: Rússia- Alemanya            

3 2.- TEMA Paisatge de conte de fades.                       

4 3.- Descripció - Oli i aquarel·la sobre tela.
Aquarel·la: el pigment es barreja amb aigua. Els colors són clars i lluminosos. - Conjunt de línies i colors. Encara que es tracta d’una obra abstracta i, per tant, no objectiva, hi podem endevinar algun element com un arc de Sant Martí, una muntanya i un castell. Sabem que el quadre s’inspira en una escena d’un conte de fades. Al centre apareix una muntanya blava coronada per la silueta d’un castell. A l’esquerra, sobre un arc de Sant Martí, s’enfronten uns cavallers. En primer terme uns cosacs fan guàrdia.      El mateix autor renuncià a aquesta descripció del seu quadre i digué que es tractava solament d’una lluita entre línies (corba i recta) i colors (groc i blau).

5 4.- Elements formals i compositius
Forma: Kandinsky ha utilitzat els dos elements bàsics de la composició pictòrica, la línia i el color, de manera totalment lliure, sense plegar-se a la determinació acadèmica que estableix que la línia serveix per a definir un contorn, el contorn dels objectes que després il·luminarem amb el color, i el color serveix per a definir una superfície. Aquí la línia és un traç i el color una taca, funcionen com a elements autònoms, sense que sigui necessari relacionar-los amb un objecte representat. Composició: Tancada Perpectiva: No n’hi ha Línia d’horitzó: No n’hi ha Simetria: Observem que les dues línies negres que travessen el quadre en vertical són un motiu bàsic per a l’artista, un motiu que funciona com a eix de simetria -són l’element agressiu que trenca l’harmonia del blau en forma ovalada ascendent.

6 Geometria: Diagonals Llum: No hi ha una font lumínica externa; la llum sorgeix dels mateixos colors. Cromatisme: Domini dels colors purs i de la definició dels contorns en negre (influència molt clara de la pintura popular russa i de la pintura d’icones). Predomini del groc i del blau juntament amb tocs de vermell i verd.

7 5.- Antecedents i influències posteriors.
5 Fotocòpia

8 6.- Relacions amb obres similars de l’autor
L’obra és una mostra molt representativa del treball de l’artista durant els anys en que formava part del grup El genet blau, anys de recerca i d’investigació que el dugueren a la formulació de les seves teories sobre la possibilitat d’un art abstracte. Les obres d’aquesta primera etapa ( ) de Kandinsky es basen en els principis exposats en la seva obra teòrica "Sobre l'espiritualitat en l'art", on relaciona principis de la música i de la pintura, especialment el concepte de ritme. Són unes obres de gran creativitat i dinamisme en les quals els colors són els protagonistes absoluts. Són les obres que l'autor va anomenar Impressions, Improvisacions i Composicions. La Composició IV és un pas en l’evolució de Kandinsky cap a una pintura totalment abstracta. Aquesta evolució culminà en la Composició VII, en la qual, després de més de trenta dibuixos i estudis preparatoris on encara apareixien objectes del món real, el resultat final, una forma oval intersectada per un rectangle irregular, s’estructura com un conjunt de formes totalment abstractes.

9 Autumn in Bavaria, 1908

10 Improvisation VII. 1910

11 Composition V. 1911

12 Primera aquarela abstracta. 1912

13 Yellow, Red, Blue 1925

14 Composition X 1939

15 7.- Diferències amb altres solucions coetànies
Aquesta obra coincideix en el temps amb altres moviments de les Primeres Avantguardes. (Fauvisme, expressionisme......)

16 8.- Significat i funció Significat:   Kandinsky diferencia tres estadis en l’elaboració de l’obra pictòrica: la impressió directa a partir de la natura, que el pintor expressa en forma pictòrica, la improvisació, que és una impressió inconscient que sorgeix espontàniament del món interior de l’artista, i la composició, que és el resultat d’una elaboració lenta a partir d’impressions i improvisacions prèvies, com per exemple aquesta Composició IV (1911). Kandinsky deia que les Composicions eren simfonies, insistint en el seu aspecte sintètic i polifònic, on totes les formes s'uniran per donar el màxim de cohesió al conjunt. (com els instruments musicals interpretant una simfonia). Kandinsky deia que les Composicions eren assajos de síntesi totalment alliberats de qualsevol relació amb la realitat. La pintura sortia de l'ànima del pintor que només percep aquesta necessitat interior que podrà expressar al final d'una llarga elaboració que el portarà a un resultat plàstic que compara amb una polifonia. Les composicions representen el camí del figurativisme a l'abstracció. El tema objectiu de la pintura es converteix en el tema subjectiu del creador que ha d'extreure de la forma la sonoritat interior pura. Funció: Estètica

17 9.- Context històric i artístic
Fotocòpia Primeres avantguardes


Descargar ppt "Composició IV Wasily Kandinsky"

Presentaciones similares


Anuncios Google