La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Composició IV Kandinsky.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Composició IV Kandinsky."— Transcripción de la presentación:

1 Composició IV Kandinsky

2 ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Expressionisme
Kandinsky Enllaços

3

4 Catalogació Obra: Composició IV. Autor: Wassily Kandinsky.
Cronologia: 1911. Tècnica i suport: Oli sobre tela. Dimensions: 1,59X 2,5 m. Estil: Expressionisme alemany. Localització: Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf.

5 Composició Espai Anàlisi formal Formes Color i llum

6 Anàlisi formal Composició Distribució d’escenes. Elements compositius.

7 Anàlisi formal Composició 1 Dues línies divideixen el quadre:
Tranquil·litat Confusió 1

8 Anàlisi formal Composició Taques de colors. Línies negres:
Rectilínies. Curvilínies.

9 Anàlisi formal Espai 4 Fons pla. Sense profunditat ni perspectiva.
Superposició de formes. 4

10 Anàlisi formal Formes No coincideixen formes i colors.
Les línies creen formes amb diversos colors. Colors sense contorn.

11 Anàlisi formal Color i llum
Cada color produeix un efecte emocional en l’espectador. Es preocupa per: La lluminositat i obscuritat del color. Per la calor (groc) o la fredor del color (blau).

12 Anàlisi formal Color Kandinsky relaciona cada color amb un instrument musical: Groc - trompeta. Blau clar - flauta, obscur - violoncel, més fosc - contrabaix. Verd - violí. Roig - tuba. Marró - tambor. Ataronjat - campana.

13 Relacions amb altres obres
Tema i iconografia Personatges Interpretació Significació Context històric Relacions amb altres obres

14 Interpretació Tema i iconografia El tema és una batalla.
Les línies que divideixen el quadre són dues llances sostingudes per dos cosacs travessen una muntanya i el castell. En el costat dret, l’ordre la tranquil·litat, descansen dos amants. En el costat esquerre es desenvolupa la batalla. Els temes preferits de Kandinsky en aquesta època són violents i apocalíptics, tenen el seu origen en les imatges religioses populars d’Alemanya i Rússia.

15 Interpretació Significació
Per a Kandinsky la pintura havia de proporcionar la mateixa energia emocional que una composició musical. La música proporciona sons que creen sensacions, la pintura mitjançant les relacions dels colors han de suggerir emocions.

16 Interpretació Personatges
S’identifiquen algunes figures molt esquemàtiques. Vaixell Cosacs, dos sostenen les seves llances Castell sobre la muntanya

17 Interpretació Context històric
En 1909 és elegit president de la Nova Associació d’Artistes de Munich (NKVM) i programa diverses exposicions. En 1911 Kandinsky y Marc es retiren del NKVM, per les crítiques als seus quadres de tendència abstracta. Aquest mateix any publica el seu llibre Sobre l’espiritual en l’art. Els dos artistes fundaran Der Blaue Reiter, (El genet blau), editant un almanac i organitzant una exposició a la galeria Thannhauser de Munich. Les obres d’aquesta època les divideix : Impressions. Improvisacions. Composicions. as primeras tres composiciones fueron destruidas durante la Segunda Guerra Mundial. Son representadas en la exposición por las reproducciones fotográficas a gama completa, blancas y negros. Una de las fuerzas de la exposición es el montaje de los estudios preliminares para la mayoría de los trabajos. Éstos fueron hechos en aceite, watercolor, tinta y lápiz. Este la ayuda transporta un sentido de las tres composiciones perdidas, pero no puede esperar substituir los sondeos reales. El espectador se deja con una sensación profunda de la pérdida para los trabajos destruidos.

18 Relacions amb altres obres
Interpretació Relacions amb altres obres En Kandinsky comença una sèrie de quadres de genets en combat amb cosacs, castells i vaixells Cosacs, 1910. Estudi de la Composició II, 1910. Quadre sobre vidre amb sol, 1910.

19 Relacions amb altres obres
Interpretació Relacions amb altres obres Castell Quadre sobre vidre amb sol Vaixells

20 Relacions amb altres obres
Interpretació Relacions amb altres obres Cosacs

21 Biografia Estil Vasili Kandinsky Etapes Obres

22 Vasili Kandinsky Biografia 1866-1944
Néix a Moscou en 1866 en el si d’una família burgesa. En 1896 es traslladà a Munich per a estudiar pintura i en 1906 viatja a París i durant la seva estada d'un any se sent influenciat pel fauvisme i l'expressionisme. En 1910 pinta la seva primera pintura abstracta. En 1911 fundà el grup Blaue Reiter i l’any següent publica, De l'espiritual en l'Art. Durant la I Guerra Mundial torna a Moscu, la seva obra es veu influenciada per les formes geomètriques de l’avantguarda russa (suprematisme i constructivisme) En 1922 es cridat per Gropius per ser professor de la Bauhaus. La seva pintura es torna més geomètrica i els nous principis racionalistes propugnats per la Bauhaus que va recollir en el seu llibre Punt i línia sobre el plànol.

23 Vasili Kandinsky Estil 1866-1944
«La relació inevitable entre color i forma ens duu a observar els efectes que té la forma sobre el color. La forma mateixa, tot i que sigui completament abstracta, que pugui reduir-se una forma geomètrica, posseeix el seu so intern». «El color és un mitjà per a exercir una influència directa sobre l'ànima. El color és la tecla, l’ull el martell, l'ànima és el piano amb les seves cordes. L'artista és la mà que per aquesta o aquella tecla, fa vibrar adequadament l'ànima humana». Sobre l’espiritualitat en l’art Vasili Kandinsky Estil Kandinsky arribà a l’abstracció mitjançant la reflexió, en 1912 publica Sobre l’espiritualitat en l’art. Fruit d’aquestes reflexions classifica les obres en: Impressions. Improvisacions. Composicions. Relaciona la pintura que basa en el color amb la música, resultat de la seva amistat amb A. Schönberg, creador de la música dodecafònica. Considera l’art una forma d’expressar les emocions i els sentiments.

24 Vasili Kandinsky Etapes 1866-1944 Primera etapa (1910- 1921):
Predomini del color. Dissolució de les formes. Formes irregular obertes i tancades Segona etapa ( ): Formes geomètriques. Apareixen cercles, triangles... Tercera etapa ( ): Predomini de formes polimorfes. Superfícies i formes multicolor.

25 Vasili Kandinsky Obres 1866-1944 Improvisació 6, (Africana), 1909.
Església en Murnau, 1910. Primera pintura abstracta, 1910. Estudi de la Composició II, 1910. Cosacs, 1910 Quadre sobre vidre amb sol, 1910. Composició VI. Composició VIII, 1923 Composició X, 1939.

26 Vasili Kandinsky Obres Primera pintura abstracta, 1910.

27 Vasili Kandinsky Etapes 1866-1944 Camí cap a l’abstracció (1910-1920).
Composició II, 1910 Composició IV, 1911 Composició VI, 1913

28 Vasili Kandinsky Estil i Obres Impressions: 1866-1944
És visible la impressió directa de la natura. Església en Murnau, 1910.

29 Vasili Kandinsky Estil i Obres Improvisacions: 1866-1944
Expressió de l’inconscient i d’emocions espontànies. Dues figures africanes. Predomini del color. Improvisació 6, (Africana), 1909:

30 Vasili Kandinsky Estil i Obres 1866-1944 Composicions :
S’identifiquen: Grups de figures. Paisatge. Cases. Genets. Composicions : El pintor parteix del conscient i realitza diversos estudis. Estudi de la Composició II, 1910.

31 Vasili Kandinsky Etapes i Obres Composició VI

32 Vasili Kandinsky Etapes i Obres Composició VIII, 1923.

33 Vasili Kandinsky Etapes i Obres Composició X, 1939.

34 Expressionisme Context històric Característiques Artistes
El genet blau Context històric Característiques Artistes

35 Expressionisme Context històric El genet blau
El 1911, Kandinsky fundà a Munich, juntament amb Franz Marc, un grup artístic, Der Blauer Reiter. La seva finalitat era la renovació de l’art. Les seves activitats més importants va ser: Publicació d’una Almanac on explicaren la seva concepció de l’art. Organitzar dues exposicions. L’inici de la guerra provocà la dissolució del grup.

36 Expressionisme Context històric 1 El genet blau
Les primeres avantguardes es van succeir des de principi de segle fins la II Guerra: Fauvisme ( ) El pont ( ) El genet blau ( ) Cubisme ( ) Futurisme ( ) Dada ( ) Suprematisme ( Constructivisme ( ) Neoplasticisme ( ) Surrealisme ( ) 1

37 Expressionisme Característiques El genet blau
El Genet Blau no va ser un moviment unitari amb una unitat estilística. Volien establir una base teòrica a partir de les reflexions sobre la forma i el color. L’artista mitjançant la seva obra plasmava les seves inquietud interiors. Aquest investigació els portà cap a l’abstracció.

38 Expressionisme Artistes El genet blau El principals pintors van ser:
Vasily Kandinsky. Frank Marc. August Macke. Poc després s'afegiren: P. Klee. A. Jawlensky.

39 Expressionisme El genet blau Frank Marc Cavalls blaus, 1911.

40 Expressionisme August Macke, El genet blau
Senyoreta amb jersei veda, 1913.

41 Enllaços http://www.glyphs.com/art/kandinsky/


Descargar ppt "Composició IV Kandinsky."

Presentaciones similares


Anuncios Google