La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN"— Transcripción de la presentación:

1 Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN
INDARTZE NEURRIAK GELA BARRRUAN: IRAKASKUNTZA KONPARTITUA 2011/02/23. ZARAUTZ Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN

2 KONTZEPTUAK KONPARTITZEN
Aniztasuna. Aniztasunaren trataera. Indartze neurriak. Integrazioa. Inklusioa. Aniztasunaren metodologia. Irakaskuntza konpartitua Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

3 IKASTETXEAREN EZAUGARRIAK
0-16 urteko proiektuaren bukaera DBH hasi talde talde D eredua. Eremu erdaldunean. Ikasleen %75 familia erdaldunak DBHn 454 ikasle Gero eta anitzagoa. %70a bekaduna HPB, EPO, HBEP, HIPI, CD 61 irakasle %55a behin behinekoa. Ikasturte honetan %39a berria %21a jardunaldi murriztuan edo erdian Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

4 ANIZTASUNA IKASTETXEAREN ERRONKETARIKO BAT: ANIZTASUNAREN TRATAERA
Kudeaketa Ikasleria Irakasleria ANIZTASUNA Familiak Antolaketa Metodologia Harremanak Kulturartekotasuna Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

5 IKASTETXEAREN GARAPENA
06-07 IKASTURTEA BAINO LEHENAGO Taldekatzeko irizpideak. Irakastaldeak eratu, antolatu, sakondu. Elkarbizitza positiboa. Bitartekotza. Berrikuntza ekintzak. Bi irakasle batera gelan (irakasgai bat – 4 ordu). Norbanako tutoretzak. Irakasle boluntarioak. Zuzendaritza proiektuan aniztasunaren trataeran sakontzeko helburuak finkatu. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

6 IKASTETXEAREN GARAPENA
06-07 IKASTURTEAN Irakasleriaren formakuntzan sakondu Aniztasunari erantzuteko plangintza, eztabaidarako dokumentua Bi irakasle batera gelan (bi irakasgai – 6 ordu) Norbanako tutoretzak zabaldu Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

7 IKASTETXEAREN GARAPENA. 07-08 ikasturtea
EGIN DEN GUZTIA PROIEKTU OSO BATEAN BILDU: GUZTIONA ETA GUZTIONTZAT DEN ESKOLA Irakasgaietan hartutako neurriak definitu Bi irakasle batera gelan (10 irakasgai – 60 ordu) HBEP: EZ DITUGU IKASLEAK ATERATZEN, BAIZIK ETA IRAKASLEAK SARTZEN GELAN, 2 TALDE EZBERDINETAN. Ebaluazioa irakasleak Ebaluazioa ikasleak HIPI PT Bestelako laguntzak ILI 22 ikasle. 3 ordu astean. 2 begirale Norbanako tutoretzak Zereginak Ordutegietan aurreikusita: 5 irakasle Helburuak eta ekintzak finkatuta. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

8 IKASTETXEAREN GARAPENA. 08-09 ikasturtea
Genituen egituretan sakondu: Bi irakasle batera gelan (10 irakasgai – 60 ordu) HBEP: Ebaluazioaren araberako aldaketak Ikasleak gela bakarrean Metodologia egokitzeko formakuntza trinkoa irailan: ikasketa kooperatiboa. Irakasleen koordinaziorako bi talde sortu. HIPI, PT, bestelako laguntzak ILI :19 ikasle. 3 ordu astean. 2 begirale Formakuntza: Ikasketa kooperatiboa. Norbanako tutoretzak 17 ikasturte hasieran, 20 apirilerako. Norbanako tutoreak Familien eskaerak. Gehienak gara, modu batean edo bestean, tutore. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

9 IKASTETXEAREN GARAPENA. 08-09 ikasturtea
Ordu kredituen inguruko hausnarketa: Pedagogia Batzordeak bideratuta, mintegietan aukera ezberdinak proposatu eta eztabaidatu. Hainbat aukera: bikoizketak, irakaskuntza konpartitua, laguntzak maila ezberdinetan, laguntzak eskola ordutik kanpo, laguntza aldakorrak, talde bat gehiago egin… Erabakia: orduak 1. eta 4. mailan banatu 6 arlotan, bikoizketak egin ordez gelan bi irakasle sartuz. (Ordurarte: bikoizketak 4. mailan 4 arlotan). Antolaketa neurriak finkatu: ordutegiak, gelak, formakuntza… Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

10 IKASTETXEAREN GARAPENA. 09-10 ikasturtea
BI IRAKASLE BATERA GELAN OROKORTU: Ordu kreditu guztiak horretara emanda: 1. maila: 6 irakasgaitan. 2. maila: HBEP + HIPI + PT ordu batzuk 3. maila: CD taldeko ordu batzuk. 4. maila: 5 irakasgaitan (lehen bikoizketa lautan). HBEP: Talde berria. Antolaketa aurrekoaren ebaluazioan oinarrituta. Koordinazio bilerak edukiz bete. Ikasleen jarraipen sistematikoa. Formakuntza: Irailean trinko. Teorikoa eta praktikoa uztartu. Lan tresna zehatzak sortu. MIntegietan UDak prestatzeko denbora utzi. Pedagogia Batzordetik jarraipen sistematikoa ikasturte osoan. Praktika onak konpartitu klaustroarekin. Ikasturte bukaeran ebaluazioa: irakasleak eta mintegiak. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

11 IKASTETXEAREN GARAPENA. 09-10 ikasturtea
ILI 23 ikasle. 3 ordu astean. 2 begirale NORBANAKO TUTORETZAK 23 hasieratik. Familien eskaerak. Gehienak gara, modu batean edo bestean, tutore. EBALUAZIO EZBERDINAK: 2 irakasle gelan. Elkarbizitza. Irakastaldeak. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

12 IKASTETXEAREN GARAPENA. 10-11 ikasturtea
BI IRAKASLE GELAN: Formakuntza: ebaluaziotik ateratako ondorioak. 10 irakaslek ordu bat ordutegi barruan irakaskuntza konpartitua bideratzeko: Ordu berdina denontzat, konpartitzeko foroa bihurtu ahal izateko. HBSP: Bi talde, bat 1. mailan eta bestea 2.ean. PROA: 23 ikasle. 3 ordu astean. 2 begirale NORBANAKO TUTORETZAK Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

13 Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua
LABURBILDUZ… Elkarbizitzaren bideak aniztasunaren eta inklusioaren bidera eraman gaitu. Egitura ezberdinak sortu eta uztartu ditugu. Irakaskuntza konpartituarena poliki poliki egindako bidea da, eta honakoak behar izan ditu: Irakasleen hausnarketa eta onarpena. Formakuntza. Denbora. Koordinazioa, mintegi zein klaustro mailan. Etengabeko ebaluazioa. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

14 Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua
EGINDAKOAREN ERAGINA IKASTETXEAN Orokorrean beste eskola kultura nabaritzen hasi da: konpartitzearena eta partaidetzarena. IKASLEENGAN Ditugun laguntzak ikasle gehiagorengan iristen dira. Irakaskuntza gehiago pertsonalizatzen dugu. Arreta zuzenagoa eskaintzen diegu. Aldaketa metodologikoak dakartzan egiteko modu berriak ikasten dituzte. Berdinen arteko laguntza ahalbideratzen da. Gelatik hainbeste atera gabe hobeto sentitzen dira. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

15 Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua
EGINDAKOAREN ERAGINA IRAKASLEENGAN Egiteko modu berriak metodologia berriekin ausartzea suposatzen ari da Konpartitzeko beharra ikusten ari gara (koordinazioa, praktika onak, ...) Formakuntza egiten behartu ez dauden irakasle batzuk ere (murrizketak, e.a.) parte hartzen dute. Irakasle izatetik hezitzaile izatera pasatzen ari gara. FAMILIENGAN Harreman estuagoa eta partehartze zuzenagoa ANTOLAKETAN Ordutegiak, baliabide komunak, koordinaketa uneak, .... Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

16 EGINDAKOAREN ERAGINA NEURTZEKO ADIERAZLEAK
Ikasleen artean: Beraien sentimenduak, pertzepzioak eta asebetetzea. Lortutako emaitza akademikoak. Talde bezala eta banaka eskainitako denbora. Irakastaldeen asebetetzea. Irakasleen partehartzea formakuntzan. Antolaketan egindako aldaketak. Eskola komunitate osoaren partaidetza. Kanpoko eragileekin izandako harremana. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

17 SORTUTAKO ARAZOAK ETA HOBETZEKO URRASPIDEAK
Formakuntzan sakondu Praktika onak konpartitu Mintegietan eztabaidarako denbora eman Antolaketa Ordutegiak egiterakoan irizpideak finkatu eta kontuan hartu. Koordinaketa Mintegietan eta ordutegietan koordinaketa guneak eta uneak finkatu Ez gaude ohituta aniztasunean lan egiten. Zaila izaten da beste lankide bat “zure” gelan onartzea eta honek dakarren metodologia aldaketa martxan jartzea. Aniztasunaren trataera ardatza bihurtu behar dugu ikastetxean Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

18 Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua
BENETAN SINISTEN DUGU Ume bat hezteko tribu oso bat behar da. Ikasleen inplikazioa lortu behar dugu, inportanteak direla sentiarazten. Ezberdintasunak aprobetxatu behar ditugu denok ikasteko. Elkarrekin asko ikasi dezakegu. Etorkizuneko ikastetxeak ikastetxe inklusiboak izango dira. Ikasle guztiak atera daitezke aurrera. Zailtasunak zailtasun.... ekin eta ekin, eutsi eta itxaropena izan. Indartze neurriak gela barruan: irakaskuntza konpartitua

19 Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN
MILA ESKER Harremanetarako helbidea: Eskola inklusiboa. Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN


Descargar ppt "Marta Irazoki eta Alberto Perez. Toki-Alai BHI. IRUN"

Presentaciones similares


Anuncios Google