La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI

Presentaciones similares


Presentación del tema: "IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI"— Transcripción de la presentación:

1 IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI

2 Ikasketa kooperatiboari buruzko oinarrizko lau ideia
Sarrera Ikasketa kooperatiboari buruzko oinarrizko lau ideia 1a Eskolak eta gela inklusiboak ikasle guztiak hartzen ditu, inor baztertu gabe. 2a Lankidetza edo kooperazioa aniztasun giroan garatzen da. 3a Ikasketa kooperatiboak gaitasun pertsonalak, komunikatiboak eta giza-gaitasunak eskuratzea ahalbidetzen du inguru natural batean. 4a Ikasle guztien errendimentu akademikoa handiagotzen du. 2 2

3 Zer da ikasketa kooperatiboa?
“Ikasketa kooperatiboa ikasle-talde txikien erabilera didaktikoa da. Talde horietan ikasleek elkarrekin lan egiten dute norberaren eta besteen ikasketa maila maximizatzeko”. “Kooperatzeak elkarrekin lan egitea esan nahi du, helburu komun batzuk lortzearren. Egoera kooperatibo batean, ikasle bakoitzak emaitza onak lortu nahi ditu norberarentzat, baita taldeko gainontzekoentzat ere. Johnson, Johnson i Holubec (1999): El aprendizaje cooperativo en el aula. Buenos Aires: Paidós, p. 14.

4 Kolaboratu versus kooperatu
Kooperatzea eta kolaboratzea ez da gauza bera Kooperatzeak solidaritate-, adiskidetasuna- eta eskuzabaltasun-plusa gehitzen dizkio kolaboratzeari. Horrela, hasieran bakarrik eraginkorragoak izateko kolaboratzen zutenek, kooperatzean, amaieran, lotura afektibo sakona sortzen dute. Elkarrekin lan egiteak, elkar laguntzeak edo animatzeak, helburu komun bat lortzeko (ikasketan aurreratzea), taldea kohesionatu dezakete. 4 4

5 Aniztasunari erantzuteko hiru lan-ildo
Irakaskuntza pertsonalizatua: ikasle bakoitzaren ezaugarrietara moldatzen dena. Ikasleen autonomia: ikasten jakin behar dute gero eta autonomoagoak izateko. Hiru euskarri horietan oinarritzen da ikasle desberdinak atenditzea ahalbidetzen duen tresna pedagogiko konplexua hau (PROYECTO PAC). Ikasketaren egitura kooperatiboa: ikasleak haien artean laguntzen dira ikasteko. 5 5

6 Nola ulertu behar dugu ikasketa kooperatiboa?
Irakas-metodoa izateaz gain, ikasteko curriculumeko edukia ere bada. Eduki hau lortzeko, beharrezkoa da irakaskuntza metodo planifikatua eta egituratua. Gelako dinamikan ikaste mota bat eta aldaketaren prozesu bat suposatzen du, bai ikasleen aldetik bai irakasleen aldetik ere. Era tradizionalarekin alderatuta ikasleek oso rol aktiboa hartzen duten neurrian. .

7 Taldeen banaketa OINARRIZKO TALDEAK: Egonkorrak. Heterogeneoak.
JAKINTSUEN TALDEAK: Ez dira egonkorrak. Heterogeneoak ala ez. Lan autonomoa Irakasleak gidatutako lana NOIZBEHINKAKO TALDEAK: Ez egonkorrak. Homogeneoak. Berdin arteko tutoriak NOIZBEHINKAKO TALDEAK:

8 … ikaskuntza kooperatiboa gelan ezartzeko.
Eskuhartze-eremuak… … ikaskuntza kooperatiboa gelan ezartzeko. Kohesiorako, elkar ezagutzarako, lankidetzarako, distentsiorako eta gatazken konponbiderako talde-dinamikak. A Talde-kohesioa Talde handia, talde txikiak, bikoteak… Noizbehinkakoak edo Egonkorrak. B Taldean ikasi C Taldean lan egiten ikasi Noizbehinkako taldeak edo egonkorrak. Homogeneoak edo heterogeneoak Talde egonkorrak eta heterogeneoak (Oinarrizko taldeak) Taldeak antolatzeko, talde-lana planifikatzeko eta trebetasun sozialak irakasteko baliabideak. Egitura kooperatibo bakunak. Egitura kooperatibo konplexuak (Teknika kooperatiboak).

9 IK/KI programaren edukiak
1. Taldearen kohesioa A) esku-hartze eremua Taldeko dinamikak, estrategiak eta jarduerak: Erabakiak hartzeko unean adostasuna bultzatzeko Ikasleen arteko harremana eta haiek elkar ezagutzea bultzatzeko Ikasleek urritasuna duen kideren baten inklusioan parte har dezaten errazteko eta elkar ezagutzea bultzatzeko Taldeko lanaren garrantzia eta eraginkortasuna erakusteko Ikasleak modu kooperatiboan lan egiteko prestatzeko eta sentsibilizatzeko 2. Taldeko lana irakasteko baliabide gisa: taldeko lana txertatzea eta bultzatzea (B esku-hartze eremua) Lankidetza (jardueraren) egitura sinpleak Lankidetza (jardueraren) egitura konplexuak (= Kooperazio teknikak) 3. Taldeko lana irakatsi beharreko eduki gisa: taldean lan egiten ikastea (C esku-hartze eremua) Taldeen barneko antolaketa bultzatzeko baliabide didaktikoak (taldearen koadernoa eta taldearen planak) eta taldean lan egiten irakasteko.


Descargar ppt "IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI"

Presentaciones similares


Anuncios Google