La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta"— Transcripción de la presentación:

1 Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta
GERNIKAko Berritzegunea LEIRE DARRECHE ZURIÑE GAINTZA UPV/EHU

2 HELBURUAK Ebaluazioaren eta Gaitasunen inguruko ideiarik garrantzitsuenak ezagutu. Curriculum-ebaluazioak duen garrantzia baloratu. Hezkuntza-premia bereziei erantzuna emateko eskola eta gela inklusiboetan oinarritutako curriculum-ebaluazioa lehenetsi. Gelako curriculum-egokitzapena eta banakako curriculum-egokitzapena kontuan izanda ebaluazioa aztertu. Ebaluatzeko tresnak aztertu. Gelan curriculum-ebaluazioarekin koherentzia duten esku hartzeko estrategiak ezagutu.

3 OINARRIZKO GAITASUNAK
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN EZARTZEN DEN CURRICULUMA EZARTZEN DUEN DEKRETUAN OINARRIZKO GAITASUNAK HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA MATEMATIKA-GAITASUNA GAITASUN DIGITALA ETA INFORMAZIOAREN TRATAERARAKOA GIZARTE- ETA HIRITAR-GAITASUNA ARLOAK GAITASUNA KULTURA ZIENTIFIKOAN, TEKNOLOGIKOAN ETA OSASUN-KULTURAN Natura, Gizarte eta Kultura Ingurunearen Ezaguera Arte Hezkuntza Gorputz Hezkuntza Gaztelania eta Literatura Euskara eta Literatura Atzerriko Hizkuntza Matematika IKASTEN IKASTEKO GAITASUNA NORBERAREN AUTONOMIARAKO ETA EKIMENERAKO GAITASUNA GIZA ETA ARTE-KULTURARAKO GAITASUNA

4 NOLA LORTU GAITASUNAK ? GAITASUNAK IRAKASTEAK IKASLEAK BIZITZA ERREALEAN SORTUTAKO EGOERERI, GATAZKEI ETA ARAZOEI ERANTZUNA EMATEN TREBATZEA ESKATZEN DU ZAILTASUN PROGRESIBOKO ARIKETAK EGINEZ ETA BEHARREZKO LAGUNTZAK JASOZ, BETI ERE IKASLE BAKOITZAREN EZAUGARRIAK GOGOAN IZANEZ ONARTUKO DUGU ETORKIZUNEKO GAITASUN BERBERAK EZIN DIRELA IRAKATSI, BAINA BAI IRAKATSI AHAL DIEGULA JOKAMOLDE-ESKEMAK HAUTATZEN ETA GAUZATZEN TESTUINGURU JENERALIZATU DESBERDINETAN PENTSAERA KONPLEXUA EXIJITZEN DU: ARAZOAK ETA GAIAK IDENTIFIKATZEKO BEHARREZKOA DEN INFORMAZIOA IDENTIFIKATZEKO EGOKIENA DEN JOKAMOLDE-ESKEMA HAUTATZEKO ESKEMA HORI EGOERAREN EZAUGARRI ZEHATZEI EGOKITU ETA MOLDATZEKO

5 IKASLEEI BENETAKO GAITASUNA EMATEN DIENA AHAZTEN EZ ZAIEN IKASKUNTZA DA, ESKURA DAUZKATEN ESKEMETAN ETA EZAGUTZAN SARTZEN DENA, BERAIENTZAT ZENTZUDUN IZATERA AILEGATZEN DENA, ETA IKASTEN SEGITZEKO BIDE EMATEN DIENA UME BAKOITZAK BERE GAITASUN MAILA DU ETA NORK BERE GAITASUN MAILA ERDIETSI BEHAR DU BERAZ…

6 HEZKUNTZAK IKASLE GUZTIEK JAKINDURIA “BERA” IZATERA ETA SOZIALIZAZIO INKLUSIBOA BERMATU BEHAR DITU
JAKIN BADAKIGU, HEZKUNTZAN, GAITASUN, MOTIBAZIO, INTERES, ITXAROPEN, IKASTEKO ERRITMO ETA AFEKTIBOTASUN ZEIN HARREMANAK IZATEKO EREDU ASKO DAUDELA ETA… IKASLE DENEK IKASKUNTZA FUNTZIONALAK ETA ADIERAZGARRIAK IZATEA HELBURUA BADA OINARRIZKO CURRICULUM KOMUNA ERABILTZAILEEN BEHARRETARA ETA AUKERETARA EGOKITU BEHAR DA EGOKITZAPENA HEZKUNTZAKO TRESNA DA. HORREN BIDEZ, IKASTETXE BAKOITZAK ANIZTASUNERAKO ERANTZUNAK DISEINATUKO ETA EMANGO DITU

7 CURRICULUMA EGOKITZEKO PROZESUA
EGOKITZAPENEN BIDEZ, IKASTETXE BAKOITZAK ANIZTASUNERAKO ERANTZUNAK DISEINATZEN ETA EMATEN DITU INGURU SOZIOEKONOMIKOA GIZARTEA IKASTETXE EDO ESKOLA Ikastetxeek curriculum-proiektuan jasoko dituzte aniztasunaren trataerarako neurriak. Eskola inklusiboa CURRICULUMA EGOKITZEKO PROZESUA IKASGELA Ikasgelan aniztasunari erantzuteko metodologiak erabili. Gela inklusiboa IKASLE BAKOITZA Ikasle bakoitzak bere gaitasunen esparruaren barrenean lor dezakeen mailarik gorena erdiestea da Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta. EGOKITZAPENAK

8 CURRICULUM-EGOKITZAPENAK
HEZKUNTZA-PREMIA BEREZIAK DITUZTEN IKASLEEN PREMIEI ERANTZUTEKO, CURRICULUMAREN EDUKIETATIK ETA EBALUAZIO-IRIZPIDEETATIK ALDENDUZ EDO ETA ANTOLAKUNTZARAKO NEURRIAK HARTUZ, JARDUERA-PLAN BEREZI BAT EGITEA OINARRIZKO GAITASUNAK AHALIK ETA GEHIEN GARATZEA IKASLE HORIENGAN IKASLE HORIEK AUKERA IZAN DEZATEN BEREN AHALMENAK AHALIK ETA GEHIEN GARATZEKO ETA HEZKUNTZA-ETAPAKO HELBURUAK LORTZEKO EGOKITZAPEN HORIETAN FINKATUTAKO EBALUAZIO-IRIZPIDEAK IZANGO DIRA IKASLEEN EBALUAZIOA ETA PROMOZIOA ERABAKITZEKO ERREFERENTZIAK CURRICULUM-EBALUAZIOA

9 CURRICULUM-EBALUAZIOA
CURRICULUM-EBALUAZIOA EBALUAZIOA ETA ESKUHARTZEA (INSTRUKZIOA) LOTZEKO SISTEMA DA CURRICULUMAREN ZAILTASUN-MAILA INDIBIDUOAREKIN ERLAZIONATUKO DA CURRICULUMAREN ARLO DESBERDINETAN BAKOITZAK EGITEN DUENAREN ETA EGIN AHAL DUENAREN NEURKETA ZUZENA, NORK BERE AHALMENEN ARABERA IKASLE BATEN ERRENDIMENDUA KONTUAN IZANDA HEZKUNTZA PREMIAK IDENTIFIKATZEKO ETA HEZKUNTZA ERANTZUNA EGOKITZEKO OINARRIA DA NON / ZER / NOLA EBALUATU HPB-en TRATAERA METODOLOGIA

10 ALORREKO OINARRIZKO GAITASUNAK ERREFERENTZIA
NON / ZER / NOLA EBALUATU HPB-en TRATAERA ALORREKO OINARRIZKO GAITASUNAK ERREFERENTZIA GISA BALIATUKO DITUGU ETA EBALUAZIO-IRIZPIDEEN BIDEZ BALIOETSIKO DUGU GAITASUNAK LORTU OTE DITUGUN, DAGOZKION ADIERAZLEAK ERABILIZ. ADIERAZLEOK IRAKASLEEI BALIAGARRIAK IZANGO ZAIZKIE IRIZPIDEAK NOLA APLIKATU, ZEHAZTU ETA ARGITZEKO

11 OINARRIZKO GAITASUNAK
NON / ZER / NOLA EBALUATU OINARRIZKO GAITASUNAK Se pueden evaluar competencias? IRAKASGAIEN HELBURU OROKORREN (GAITASUNEN) BIDEZ ISLATZEN DIRA HELBURU OROKORRAK EBALUAZIO IRIZPIDEEN BIDEZ EBALUATZEN DIRA EBALUAZIO IRIZPIDEAK EBALUAZIO ADIERAZLEEN BIDEZ BEHATU DAITEZKE EBALUAZIO-ADIERAZLEAK BEHATU ETA NEURTU AHALDIREN JOKABIDEAK DESKRIBATZEN DITUZTE. ZENTZU HORRETAN LORTU DIREN ALA EZ IKUS DAITEKE

12 HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA
ADIBIDE: HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA OINARRIZKO GAITASUNAK IRAKASGAIEN HELBURU OROKORREN (GAITASUNEN) BIDEZ ISLATZEN DIRA GAZTELANIA ETA LITERATURA / EUSKARA ETA LITERATURA 1. Modu bateko edo besteko ahozko diskurtsoak eta diskurtso idatziak ulertzea eta interpretatzea, ulerpen hori komunikazio- eta ikaskuntza-egoera berriei aplikatzeko 10 HELBURU OROKORRAK EBALUAZIO IRIZPIDEEN BIDEZ EBALUATZEN DIRA 1. Ahozko diskurtsoen esanahia ulertzea, haien erabilerako testuinguruan kokatuta. Testu horien informazio garrantzitsua antzematea, eta beste egoera batzuetan aplikatzea ulertutakoa. 2. Haurren bizitzarekin loturako testu idatzi errazak ulertzea, aurrez emandako azterketa-jarraibideak erabiliz. 14. Ikasten ikasteko estrategia batzuk erabiltzea, eta hobeto ikasten lagunduko dioten alderdi batzuk identifikatzea. 14

13 EBALUAZIO IRIZPIDE 1. Ahozko diskurtsoen esanahia ulertzea, haien erabilerako testuinguruan kokatuta. Testu horien informazio garrantzitsua antzematea, eta beste egoera batzuetan aplikatzea ulertutakoa. EBALUAZIO IRIZPIDEAK EBALUAZIO ADIERAZLEEN BIDEZ BEHATU DAITEZKE AHOZKO TESTUEN GENERO OHIKOAK EZAGUTZEN DITUEN. GAIA ETA IGORLEAREN HELBURUA ANTZEMATEN DITUEN. ENTZUTE-HELBURUAREN XEDEKO INFORMAZIOAK ANTZEMATEN ETA BEREGANATZEN DITUEN. ANTZEMATEN DITUEN GAI AKADEMIKOAK JORRATZEN DITUZTEN AHOZKO TESTU ERRAZ ETA LABURREN GAIA ETA IDEIA NAGUSI BATZUK. DATU ZEHATZAK ANTZEMATEN ETA ERABILTZEN DITUEN, HAINBAT JARDUERA OSATZEKO, BANAKAKO EDO TALDEKAKO IKASTE-EKINTZETAN; ETA EA HORIEK JASOTZEN DITUEN, INFORMAZIOA ERREGISTRATZEKO ZENBAIT BITARTEKO ERABILIZ. ENTZUNDAKO TESTUEN IDEIA NAGUSIAK GOGORATZEN DITUEN ETA HITZEZ ADIERAZTEN. GOGOZ ENTZUTEKO JARRERA DAUKAN. BEHATU ETA NEURTU AHALDIREN JOKABIDEAK

14 Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta
33. artikulua.– Ebaluazioa …. JARDUERA-PLANEK ARLO EDO IRAKASGAI BAKOITZEAN FINKATUTAKO OINARRIZKO GAITASUNEKIKO EZARRITAKO EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ERABILIKO DIRA HEZKUNTZA-PREMIA BEREZIKO IKASLEAK EBALUATZEKO GAITASUNEK EBALUAZIOAREN ERREFERENTEA GAITASUNAK EBALUATZEAK INFORMAZIOA BILTZEA ESKATZEN DU, ETA HORI EGOERA NORMALETAN ETA INGURUNEA KONTUTAN HARTUTA EGIN BEHAR DA GAITASUNAK EBALUATZEAK IKASITAKOA NOLA ERABILTZEN DEN EPAITZEA ESAN NAHI DU (IKASKUNTZAREN DIMENTSIO FUNTZIONALA) IRAKASKUNTZA EBALUAZIOARI EGOKITUA DAGO

15 HPB-en TRATAERA GIZARTE GLOBALIZATU HONETAN ANIZTASUN HANDIA DUGU ESKOLETAN ESKOLAK " INKLUSIBOAK " BIHURTU BEHAR DITUGU DENEI HEZIKETA BERDINA JASOTZEKO ESKUBIDEA ESKEINIZ DENOK DENEKIN HEZITU BEHAR GARA IKASLE BAKOITZA BERE EZAUGARRI BEREZIAK IZAN ARREN Nola? GELA EGONKORRA? BARRUAN? KANPOAN? BANAKA? TALDEAN? Pujolás (2008).9 ideas clave. El aprendizaje Cooperativo Pag Grao

16 HPB-en TRATAERA KANPOAN? LAGUNTZA-GELA BATEAN LAGUNTZEA
BARRUAN? KANPOAN? BANAKA? TALDEAN? KANPOAN? LAGUNTZA-GELA BATEAN LAGUNTZEA ESKOLA INKLUSIBOAREN PLANTEAMENDUAK ESAN NAHI DU IKASLE GUZTIAK ELKARREKIN HEZI BEHAR DIRELA ARRAZOI SOZIAL ETA CURRICULUMEKOENGATIK. LAGUNTZA IKASGELATIK KANPO EMATEA ONURAGARRI DELA FROGATZEN DUEN EZER EZ DAGO (Thomas, Walker eta Webb, 1998)

17 BERAZ, IKASGELA ESPEZIALIZATUETAKO LAGUNTZARI BURUZ HITZ EGITEAN, OSO JARDUERA ESPEZIFIKOA BALITZ BEZALA HITZ EGINGO DA. HAU DA HAREN IZATEKO ARRAZOIA: IKASLEAREKIN EGINGO DEN JARDUERA HAINBAT ARRAZOIRENGATIK IKASGELA ARRUNTEAN BURUTZEA ZAILA DENEAN; ARRAZOI HORIEN ARTEAN, ADIBIDEZ, OSO MATERIAL EDO BITARTEKO ESPEZIALIZATUAK ERABILTZEAREN ONDORIOZKOAK DAUDE. HORREZ GAIN, LAGUNTZA-IKASGELEN INGURUAN PLANTEAMENDU INKLUSIBOTIK HARRERA ONENA IZAN DUEN PROPOSAMENA IKASKUNTZARI LAGUNTZEKO ESPAZIO BIHURTZEA DA; HORRI ESKER, IKASLEENGAN OINARRITUTAKO ESPAZIOAK EZ DIRELA ETA ESKOLA-KOMUNITATE OSOARI (IRAKASLEAK ETA IKASLEAK) ZABALDUTAKO ESPAZIOAK DIRELA NABARMENDU DA.

18 BEHARREZKO LAGUNTZA BEREZIAK SOILIK ESKAINTZEA PLANTEATU DUTE
HPB-en TRATAERA BANAKA? HPB-dun IKASLEAREKIN SOILIK ARITZEA ONDORIO NEGATIBO UGARI: IKASLEEN ARTEKO ELKARREKINTZARI ESKAINITAKO DENBORA MURRIZTEN DU JARDUEREN GARAPEN NORMALA ETETEN DU HELDUEN ARTEKO KOORDINAZIOA ETA KOMUNIKAZIOA ZAILTZEN DU PROFESIONAL UGARI INGURUAN IZANDA FAMILIAK KEZKATZEN DIRA HORREGATIK, BEHARREZKO LAGUNTZA BEREZIAK SOILIK ESKAINTZEA PLANTEATU DUTE

19 HPB-en TRATAERA IKUSPEGI INKLUSIBO BATETIK, ANIZTASUNA BANAKAKO ARAZOTZAT SOILIK PLANTEATZEA EZ DA NAHIKOA –ETA OKERRA DA– ANIZTASUNA ULERTU ETA AZALTZEKO ANIZTASUNARI EMATEKO ERANTZUNA EZIN DA IKASLE BATI BANAKAKO ERANTZUN BATEAN GERATU (ADIBIDEZ CEI BATEN BIDEZ); IKASLEAK KIDE DIREN SISTEMA –IKASGELA– HARTU BEHAR DA X BARRUAN? KANPOAN? BANAKA? TALDEAN? X

20 HPB-en TRATAERA PLANTEAMENDU BARNE-HARTZAILEAK BARRUAN / BARRUTIK
IKASGELAN, NORMALA DENEZ, IRAKASLEEK BEREHALA ERANTZUN EZINGO DIETEN ESKAERA ETA PREMIAK SORTUKO DIRA. BAINA, PLANTEAMENDU BARNE-HARTZAILEAK IZAERA BEREIZIKO ESKU-HARTZE BEREZIAK MUGARAINO ATZERATZEN DITU

21 HPB-en TRATAERA BARRUAN / BARRUTIK IKASGELAN TALDEAN
EZ ZAIO PROFESIONALAK ETA BALIABIDEAK ERABILTZEARI UKO EGIN BEHAR; ALDATU EGIN BEHAR DIRA, BAI ETA BALIABIDE HORIEK GUZTIAK ERABILI, LANA ANTOLATZEKO MODU BERRIAK PENTSATU, PROFESIONAL HORIEK IKASGELA ARRUNTAREN IRAKASKUNTZAN INTEGRATU ERE (Stainback eta Stainback, 1999) IKASTETXEAN HEZKUNTZA BEREZIKO BALIABIDE ETA PROFESIONALEN ERABILERA eta FUNTZIOAK AZTERTZEKO BEHARRA 1. ADITU BATEN LAGUNTZA IKASGELA BARRUAN Idei berriak: 2. IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-SAREAK

22 HPB-en TRATAERA IKASGELAN HORRENBESTEZ,
ADITU BATEN LAGUNTZA IKASGELA BARRUAN HPB-en TRATAERA IKASGELAN HORRENBESTEZ, IKASLE BATEN BEHARREI ERANTZUTEKO IKASGELATIK KANPOKO ADITUAK BEHAR DIREN KASUETAN, IKASGELA ALDATU EGITEN DA BALIABIDE PERTSONAL HORIEK, IKASLE HORIEN BEHARREI ERANTZUTEAZ GAIN, GAINERAKO IKASLEEI LAGUNTZEKO SAIATZEN ANTOLATUKO DIRA HORI DA IKASGELARI ERRONKA GARRANTZITSUA ERAGITEN DION LAGUNTZA ULERTZEKO MODU BERRIA, GIZARTERATZEAREN ALDEKO BULTZADA ETA BEHIN BETIKO APUSTUA

23 HPB-en TRATAERA IKASGELAN
ADITU BATEN LAGUNTZA IKASGELA BARRUAN HPB-en TRATAERA IKASGELAN IKASLE JAKINAK EZ KANPORATZEN SAIATZEKO TESTUINGURUETAN EMAN BEHARREKO LAGUNTZA AZTERTU ZUTENEAN, LAGUNTZA ESPEZIALIZATUA BEHAR DENEAN, IRTENBIDE ONENA LAGUNTZA HORI IKASGELAN BERTAN BARNE HARTZEA DELA ADIERAZI ZUTEN Thomas, Walker eta Webbek, 1998 “ESKOLARA ZUZENDUTAKO LAGUNTZAK EZIN DU IKASLE JAKIN BATZUEN ONURARAKO SOILIK IZAN. HALABER, GELAKO BESTE IKASLEEI ETA IRAKASLEARI ERE LAGUNDU BEHAR DIE”

24 HPB-en TRATAERA IKASGELAN
ADITU BATEN LAGUNTZA IKASGELA BARRUAN HPB-en TRATAERA IKASGELAN EDONOLA ERE, IKASGELAN IKASLE BATI ESKAINIKO DIOTEN LAGUNTZA MOTARI BURUZKO ERABAKIA ERREFERENTE BERRIETATIK AZTERTU BEHAR DA LAGUNTZEKO ERABAKIA EZ DA LAGUNTZA ESKAINTZEN DUEN PROFESIONALARENA SOILIK, ESKU HARTZEN DUTEN GUZTIENA BAIZIK; HORIEK GUZTIAK DIRA LAGUNTZA ESKAINI BEHAR DIOTEN PERTSONAREN HEZKUNTZAN PARTE HARTZEN DUTEN HEZKUNTZA TALDEKO KIDEAK (York, Giangreco, Vandercook eta Macdonald, 1999) IZAN ERE, LAGUNTZA EDONORK EMAN DEZAKEELA PLANTEATU IZAN DA (Gallego, 2000)

25 HPB-en TRATAERA BARRUAN / BARRUTIK PLANTEAMENDU BARNE-HARTZAILEAK
IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-SAREAK HPB-en TRATAERA BARRUAN / BARRUTIK PLANTEAMENDU BARNE-HARTZAILEAK ADITU BATEN LAGUNTZA IKASGELA BARRUAN IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-SAREAK PREMIA BEREZIDUN IKASLEA OHIKO GELAN ETA IKASTETXEETAN ARRAKASTAZ ARITZEA NAHI BADUGU, ARRUNTA DEN IKASLERIARI PROZESU HORRETAN PARTEHARTZEA IRAKATZI BEHARKO DIOGU Pujolás (2008).9 ideas clave. El aprendizaje Cooperativo Pag Grao

26 HPB-en TRATAERA IKASGELAN IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-SAREAK
IKASTETXEAN EDO IKASGELAN IKASLEEN INKLUSIOA (SOZIALA ETA AKADEMIKOA) ERRAZTEKO IKASLE BATZUEK BESTEEI ESKAINTZEN DIETEN LAGUNTZAN OINARRITZEN DEN ESTRATEGIA-MULTZOA LAGUNTZAILE-PAPERA BETETZEN DUTEN IKASLEAK IKASTETXEKO IRAKASLE BATEK ZUZENTZEN DITU

27 IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
HPB-en TRATAERA BARRUAN / BARRUTIK ETA… METODOLOGIA? IKASKUNTZA KOOPERATIBOA Zergatik?

28 IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
EZIN DA EGUN BATETIK BESTERA DENA ALDATU AURREZ FORMAKUNTZA BEHAR DA; GELA BATEAN SARTZEN DIREN PROFESIONALEI ZUZENDUTA GELA HORRETAKO IKASLERIA ERE PRESTATU / TREBATU BEHAR DA ARIKETAREN EGITURAREN ALDAKETA POLIKI POLIKI POLIKI POLIKI POLIKI POLIKI POLIKI POLIKI

29 Universidad de Vic. Laboratorio de Psicopedagogía (2008)
Ekintzaren egitura Ariketaren egituraketa gela jakin bateko ezaugarri diren elementuen eta haien arteko erlazioen multzoak (nolabaiteko iraunkortasuna dutenean) sortzen duen eragina edo ondorio izango da; irakasleak egiten duena, ikasleek egiten dutena eta nola egiten duten Gelako ariketaren egituraren arabera, erabateko edo bestelako ondorioa izango dugu. EKINTZAREN EGITURA; indibidualista, lehiakorra edo kooperatiboa Universidad de Vic. Laboratorio de Psicopedagogía (2008) 29

30 IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
A Irakaslea B Irakaslea D Irakaslea Ikasle bakoitzak banaka lan egiten du besteak kontuan hartu gabe Ikasle bakoitzak banaka lan egiten du besteekin norgehiagoka arituz Ikasleek, euren artean laguntzeko asmoz lantalde txikiak osatzen dituzte Ikasle bakoitzak irakasten dena ikastea eta bere kideek ikasten laguntzea espero da Ikasle bakoitzak irakaslea irakatzitakoa ikastea espero da Ikasle bakoitzak irakaslea irakatzitakoa besteak baino lehenago edo hobe ikastea espero da Helburu hori lortuko du besteek lortzen duten edo ez kontutan hartu gabe, (NO HAY interdependencia de finalidades) Helburu hori lortuko du soilik besteek ERE lortzen badute, (Interdependencia de finalidades POSITIVA) Helburu hori lortuko du soilik besteek lortzen EZ badute, (Interdependencia de finalidades NEGATIVA) Ekintzaren egitura lehiakorra Ekintzaren egitura indibidualista Ekintzaren egitura kooperatiboa 30 Universidad de Vic. Laboratorio de Psicopedagogía (2008) 30

31 Ekintzaren planteamendua eta ikaskuntza kooperatiboa
? Zer gertatzen da hezkuntza premia berezidun ikasleekin Ekintzaren plateamendu indibidualista B Irakaslea Ekintzaren planteamendu lehiakorra A Irakaslea Ekintzaren plateamendu kooperatiboa D Irakaslea Hpb-dun ikasleek gelako irakaslearen gana edo laguntza irakaslearengana jo behar dute. Beharbada, ikaskideren batek laguntza eman diezaioke… Hpb-dun ikasleek gelako irakaslearen gana edo laguntza irakaslearengana jo behar dute. Nekez, ikaskideren batek laguntza emango dio Hpb-dun ikasleek gelako irakaslea eta laguntzarako irakaslearen laguntza izateaz gain, beste ikaskideen laguntza ere badute 31 Universidad de Vic. Laboratorio de Psicopedagogía (2008) 31

32 HPB-en TRATAERA IKASKUNTZA KOOPERATIBOARI HELDUKO DIOGU , IKASLEAK BERAIEN ARTEAN IKASKUNTZA PROZESUA AURRERA ERAMATEKO, DENOK DENEKIN METODO KOOPERATIBOEN OINARRIAN JOKABIDE-PSIKOLOGIA ETA PSIKOLOGIA SOZIALA ELKARTZEN DIRA JOKABIDE-PSIKOLOGIAREN IKUSPUNTUTIK, IKASKUNTZA KOOPERATIBOAK “GERTAKIZUN TALDEAN” OINARRITUTAKO IKASKUNTZA MODUA ERAKUSTEN DIGU, IKASLEA TALDEAREN LORPENEN ARABERA SARITZEN BAITUTE; PERTSONEN ARTEKO SARI-EGITURA SARTZEN DU. IKASLEAK SARITZERAKOAN, TALDE OSOAREN ERRENDIMENDUAN OINARRITZEN BAITA. PSIKOLOGIA SOZIALAREN IKUSPUNTUTIK, BERRIZ, IKASKUNTZA KOOPERATIBOA IKASLEEN BERAIEN ARTEKO ELKARREKINTZETAN OINARRITZEN DA; BATEZ ERE, IKASLEEK EUREN ARTEAN ELKARRERAGINA ETA ELKARTASUNA ERAKUTSI BEHAR DUTE, ETA ELKAR ULERTU ETA ONARTU. (Slavin, 1987)

33 IRAKASKUNTZA KOOPERATIBOA IKASLEEN ARTEKO ELKARLANEAN OINARRITZEN DA
HPB-en TRATAERA IRAKASKUNTZA KOOPERATIBOA IKASLEEN ARTEKO ELKARLANEAN OINARRITZEN DA IRAKASKUNTZA MOTA HONETAN, BURUTZEN DIREN EKINTZAK EDO ARIKETAK TALDETAN EDO GUTXIENEZ BINAKA EGITEN DIRA BAKOITZAK IKAS DEZAN BERE IKASKIDEEN LAGUNTZAZ KOMUNIKAZIOA LAN TALDEAREN OINARRIA DAGO

34 IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA SAREAK
HPB-en TRATAERA LANKIDE ETA LAGUNEN SISTEMA. HARREMANETARAKO ETA EGOKITZEKO ARAZO LARRIAK DITUZTEN (HAMAIKA ARRAZOIREN ONDORIOZ) IKASLEEN KIDE ETA LAGUN BEZALA JARDUTEN DUTEN LAGUN BOLUNTARIOEN ZIRKULU BAT SORTZEN OINARRITZEN DEN LAGUNTZA-SARE MOTA BAT DA. LAGUN TALDEA. IKASTETXERA HELTZEAN, HEZKUNTZA-PREMIA SAKONAK DITUEN IKASLE BATEN INGURUAN “LAGUN TALDE” BAT JARTZEA DA. ESTRATEGIA HORREK IKASLEARI LAGUNTZA ESKAINTZEAZ GAIN, BESTE IKASLEEI, ZENBAITEK LAGUNTZA BEHAR DUTELA, ETA EUREKIKO DUTEN KONPROMISOA ERAKUTSI NAHI DIE. IKASKIDEEN ARTEKO LANKIDETZA TALDEAK. AUKERA UGARI AIPATZEN DITU (IKASLE-KOOPERATIBAK SORTZETIK HASI ETA IKASLE EDO PROIEKTU JAKIN BATI LAGUNTZEKO OSO EKIMEN MURRIZTUAK ARTE). IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-BATZORDEAK. IKASGELAN BERTAN IKASKIDEZ OSATUTAKO BATZORDEA SORTZEN DA Parrilla (2000). Gelakideak? Heziketa Inklusiboaren Gakoak Ikasgelan

35 ESKOLA INKLUSIBOA vs IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
OINARRIAK: ESKOLA INKLUSIBOAREN ETA IKASKUNTZA KOOPERATIBOAREN ARTEKO ERLAZIOA IKASKUNTZA KOOPERATIBOA INKLUSIORAKO EZINBESTEKOA DA KOOPERATZEN IKASTEKO “DESBERDINAK” IKUSGAI IZAN BEHAR DIRA 2. BALOREAK: ikasle “desberdinak” batera ikastea BIDEZKOA DA (legeak adierazten duelako) BEHARREZKOA DA (guztion onurako delako) POSIBLEA DA (ikerketak horrela esaten digulako) 3. ESTRATEGIAK: BANAKAKO IRAKASKUNTZA IKASLEEN AUTONOMIA IKASKUNTZAREN PLATEAMENDU KOOPERATIBISTA Nuestra concepción del aprendizaje cooperativo, con lleva una opción de Valores, de Principios i de Procedimientos, muy determinada. En función de la cual hay que entender el objetivo con el que formulamos el Programa Aprendre Cooperar – Cooperar para Apre Todo estos valores, principios y procedimientos parte de una finalidad general de nuestra propuesta en función de la cual se han de entendre todo el resto, o dicho de otra manera cuando encontremos alguna dificultat al interpretar els resto debemos mirar a esta finaldiad general. Inclusión (en general ) i en concreto en este caso escolar y aprendizaje cooperativo para nosotros son dos conceptos indisociables extrechamente relacionados. La inclusión collerva diferent4es opcions curriculares, metodlogicas i de procesos de evaluacion, dentro de elles entendemos que una de ellas e indispensable es el aprendizaje cooperativo. Cualqueir projecto inclusivo ha de incluir-ho una opció de major o menor profundiad sobre el aprendjezaje cooperativo. Del mismo modo que qualquier opción de aprendizaje coopertivo para nosotro implica una opción o tiene como consequencia la inclusión de persones diifernetes i Las aulas inclusivas, y los centros inclusivos y por extensión posiblemente cualquier institutució. Si no se tiene en cuenta sino se reconeocer la diferencia i segurament la desigualdad entre los participantes, dificilmente podremos hablar de aulas, centros o o de instituciones inclusivas . I no se reconoce la posibilidad y la necesidad de que esas persones diferentes puedan aprender apoyandose entre ellos , dificilmente esa aula, centro o institución serà inclusiva. Aprender a cooperar- tal y como nosotros lo entendemos- sólo es possible en un contexto, en una aula donde sea visibles y tenidos muy presentes los alumnes “diferentes” y muy desiguales. Solidaridad con los menos favorecidos, capacidad para incluir al diferents, corresponsabilización en las tareas colectives a partit de la individual Cuando decimos alumnos “diferentes” quiero decir alumnos diferentes aunque sean “muy diferentes”, es decir, me refiero también a alumnos que tengan alguna discapacidad, por grave que sea, que hace que necesiten recursos no corrientes –que no necesitan la mayoría de alumnos– para conseguir las cotas más altas posibles en su desarrollo. Por lo tanto, también nos referimos a los estudiantes que tienen una discapacidad psíquica grave y permanente. Dicho de otra manera, aún más clara si cabe: nos referimos a una escuela que no excluye absolutamente a nadie, porqué no hay distintas categorías de alumnos que requieran diferentes categorías de centros. Cuando decimos “juntos”, quiero decir que deben aprender, juntos, alumnos diferentes, aunque sean muy diferentes, no sólo en la misma escuela, sino en una misma aula, tantos alumnos como sea posible, tanto tiempo como sea posible, Y si sólo hay una “clase” de alumnos, sólo puede haber una “clase” de centros: ya no hay escuelas corrientes y escuelas especiales, sino simplemente escuelas, escuelas para todos. Y si no hay selección del alumnado entre centros, tampoco debe haberla entre aulas. La composición de los grupos de estudiantes es conscientemente heterogénea y debe seguir la distribución normal de la población, de modo que una clase debe ser el reflejo de la escuela, y ésta el reflejo, a pequeña escala, de toda la sociedad: una sociedad que es diversa, plural, no homogénea. participando tanto como sea posible en las mismas actividades de enseñanza y aprendizaje comunes. Quizás sea necesario –como es necesario, por otra parte, con muchos otros estudiantes– que alguien sea atendido de una forma más individual para satisfacer alguna necesidad educativa específica (recuperación logopédica o psicomotriz, por ejemplo), pero el lugar ordinario donde deben ser atendidos todos los alumnos es el aula común, al lado de sus compañeros de la misma edad. ES obvio que la inclusió puede ser cuestión de grado , peró estos tres referentes tienen que se muy explícitos, reconocibles y en aumento progresivo, sino dificilmente podemos hablar de inclusión. Esto no debe desembocar, sin embargo, en un relativismo absurdo que suponga negar la diversidad y las consecuencias de esta diversidad, algunas de ellas muy negativas, contra las cuales debemos luchar y no hacer como si no existieran... Lo dice muy claramente José Gimeno Sacristán (2005): una cosa es ser “diversos” y otra muy distinta ser “desiguales”: (...) también denominamos diversidad lo que no es diverso sino que es desigual. Es decir, nosotros tenemos categorías por las cuales establecemos (...) diferencias horizontales que son equivalentes, pero también denominamos diversidad a las diferencias verticales de capacidad, de poder, de tener posibilidades, de tener disponibilidades, etc. Y, así como a las concepciones de la diversidad como manifestación de la creatividad universal hay que contraponer ideas pedagógicas como la tolerancia, la apertura, la comprensión, el acercamiento, delante de las diferencias que son desigualdades, hay que aplicar las políticas de igualación, de compensación, etc. (Gimeno Sacristán, 2005, p. 24). Andrea Canevaro (1985) advierte que, de la misma manera que no podemos tener una actitud de rechazo de una diferencia considerada no aceptable en la relación entre personas, tampoco podemos tener una actitud de aceptación del otro creyendo que la diversidad no existe, cerrando los ojos a la realidad, proclamando una igualdad falsa que niega, o minimiza, los eventuales efectos de la discapacidad o de la diferencia en general: “De la primera actitud puede nacer, a través de un sentimiento de culpa, la aceptación del otro sin ninguna expectativa. En cambio, en el segundo caso, la expectativa va dirigida hacia otro ideal, no real y no histórico. Ambos casos, que se complican en sus detalles particulares, son un rechazo del encuentro entre persona y persona, para refugiarse en predeterminaciones incluso de signo opuesto. (Canevaro, 1985, p. 58). Interdependencia positiva de finalidades Interdependencia positiva de roles Interdependencia positiva de tareas Interacción estimulante cara a cara Responsabilidad individual 35

36 Aniztasunari Erantzuteko Estrategiak
ESKOLA INKLUSIBOA vs IKASKUNTZA KOOPERATIBOA Aniztasunari Erantzuteko Estrategiak Ikaskuntzaren Plateamendu Kooperatibista (ikasleek ikasteko elkar laguntzea) Banakako Irakaskuntza (ikasle bakoitzaren ezaugarrietara egokitzea) Ikasleen Autonomia (ahalik eta era autonomoan ikasteko gai izatea) Ikasle “desberdinak” batera ikasteko beharrezkoak diren pedagogi tresna konplexu baten hiru ardatzak dira Es evidente que la inclusión de alumnos con alguna discapacidad importante en los centros corrientes comporta, o puede comportar, consecuencias que hay que tener muy presentes. Susan Bray Stainback, señala las siguientes: El cambio que supone la inclusión de este alumnado en un centro ordinario genera miedo, ansiedad, incertidumbre…, b) Aumentan los problemas de conducta y los conflictos entre los estudiantes, generados, directa o indirectamente ,c) Algunas familias de los estudiantes corrientes muestran el temor de que el tiempo que el profesorado dedica a los estudiantes con capacidades diferentes sea en detrimento de la atención que también d) Es difícil concretar el currículum del alumnado con capacidades diferentes. E) Al mismo tiempo también hay dificultades para determinar y concretar la participación de los estudiantes con capacidades diferentes en las actividades de aprendizaje dirigidas al alumnado. En nuestra opinión frente a estas “consecuencias no deseadas” o “efectos colaterales” de la inclusión, es encontrar la forma de evitarlas o, si se dan, de contrarrestarlas. El simple contacto con los alumnos discapacitados no produce la aceptación de éstos por parte de sus compañeros de la escuela o del instituto (Parrilla, 1992). Para evitar los efectos negativos de la inclusión. Ángeles Parrilla (1992), tres tipos de programas: (1) Programas para enseñar y desarrollar las habilidades sociales apropiadas a los alumnos con discapacidades, (2) Programas para enseñar y motivar a los alumnos corrientes a participar activamente en la integración de sus compañeros discapacitados. (3) programas para promover y optimizar la interacción entre iguales de los alumnos con alguna discapacidad y de los alumnos corrientes: unos y otros sólo podrán poner en práctica las habilidades sociales que les hemos enseñado en la medida que tengan la ocasión de compartir de forma continuada espacios, tiempos, actividades, Se trata de articular, dentro de cada aula inclusiva, un dispositivo pedagógico basado en tres puntales: 1. La personalización de la enseñanza: es decir, la adecuación, el ajuste, de lo que enseñamos, y cómo lo enseñamos, a las características personales de los estudiantes 2. La autonomía de los alumnos y alumnas (estrategias de autorregulación del aprendizaje): cuantos más alumnos tengamos que sean autónomos, o como mínimo más autónomos, a la hora de aprender, más tiempo podremos dedicar a los que de entrada son menos autónomos. La estructuración cooperativa del aprendizaje: estructurar la clase de manera que el maestro o la maestra no sean los únicos que “enseñan”, sino que también los alumnos, en pequeños equipos de trabajo cooperativo, sean capaces de “enseñarse” mutuamente, de cooperar y ayudarse a la hora de aprender. Si bien son tres tipos de estrategias que pueden darse de forma aislada, independientemente unas de otras, hemos podido comprobar la eficacia de un dispositivo pedagógico que integre, dentro el aprendizaje cooperativo, las estrategias relacionadas con los dos primeros puntales: la programación múltiple y la autonomía del alumnado. Por otra parte, esta manera de organizar y estructurar la clase –la estructura de aprendizaje cooperativa– se opone radicalmente a las otras dos formas de organizarla y estructurarla, que, aún hoy, son las más habituales (la estructura de aprendizaje individualista y la estructura de aprendizaje competitiva Son los tres puntales de un dispositivo pedagógico complejo que permite atender juntos a alumnos diferentes (PROYECTO PAC) Universidad de Vic. Laboratorio de Psicopedagogía (2008) 36

37 IKASTEKO KOOPERATU ETA KOOPERATZEN IKASI (IK-KI)


Descargar ppt "Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta"

Presentaciones similares


Anuncios Google