La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN"— Transcripción de la presentación:

1 EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN
EBALUAZIO EREDUAK GORPUTZ HEZKUNTZAN EMAITZARI PROZESUARI BIDERATUTAKOAK BIDERATUTAKOAK

2 EMAITZARI BIDERATUTAKOAK
EGOERA FISIKOA-ABILEZI MOTRIZAK,KIROLAK. EBALUAZIOAREN OBJEKTUA IKASLEA. NEURTZEKO TRESNA OBJEKTIBOAK. TEKNIKA KUANTITATIBOAK. DATU NUMERIKOAK, TAULA ESTANDARIZATUAK. HELBURUA IKASLEA DENA NEURTZEA, EZ IKASTEN DUENA. EBALUAZIOA KALIFIKAZIO BEZALA, ZENTZU HEZITZAILERIK GABE. GURE EBALUAZIOAK EBALUAZIOAK ALA KALIFIKAZIO PROZESU HUTSAK DIRA?

3 KALIFIKAZIOAK ONDORIO SOZIAL ETA PERTSONAL LATZAK
KALIFIKAZIOAK ONDORIO SOZIAL ETA PERTSONAL LATZAK. IKASLE ASKORENTZAKO EBALUAZIOA=BELDURRA, HERSTURA. ANIZTASUNA EZ DUTE KONTUTAN HARTZEN. TESTAK (EUROFIT,ESKALA ESTANDARIZATUAK) ETA FROGA FISIKOAK. HEZKUNTZAREN IKUSPUNTU PSIKOESTATISTIKOA. NEURTZEKO ERRAZA DENA ERAKUSTEKO JOERA. LEHIAKETA ETA KIROL ERRENDIMENDUAREN MUNDUAREN ERAGINA. ZENTZU HONETAN GH KIROL ENTRENAMENDUA.

4 PROZESUARI BIDERATUTAKOAK
CURRICULUMAREN IKUSMOLDEA PROIEKTU ETA PROZESU BEZALA. (Ez soilik lortu behar diren helburuak bezala) METODOLOGIA KUALITATIBOA ETA INTERPRETATZAILEA (Porrota egon baldin bada ikertu zergatia) ARAZOAK ZEHAZTEAZ GAIN HAUEK GAINDITZEKO IRTENBIDEAK BILATZEKO AHALEGINA. PROZESUA ANALISIA, HAUSNARKETA, ELKARRIZKETA ETA HOBEKUNTZA BEZALA ULERTZEN DA. EBALUAZIOA IKASLEAREN ZERBITZURA DAGO. EBALUAZIOA ERREGULAZIO PEDAGOGIKO TRESNA BEZALA, IKASKUNTZA TRESNA.

5

6 EBALUAZIOA EREDU TEKNIKOA EREDU PRAKTIKOA CURRICULUM MOTA
ITXIA, MUGI EZINA IREKIA ETA MALGUA EBALUAZIOAREN HELBURUA HELBURUEN LORPENA OINARRIZKO KONPETENTZIAK LORTZEKO ERREGULAZIO PEDAGOGIKOA HEZKUNTZA KONTZEPZIOA KONDUKTISMOA IKASKUNTZA ESANGURATSUA (KONSTRUKTIBISMOA) EBALUAZIOA NOREN ZERBITZURA IRAKASLE ETA BOTEREAREN ZERBITZURA IKASLE ETA IRAKASKUNTZA/IKASKUNTZA PROZESUAREN ZERBITZURA IRAKASLEAREN FUNTZIOA TEKNIKOA EDUKI ETA IKASLEEN ARTEAN BITARTEKARIA. IKASLEAREN ROLA PASIBOA. EZ DU PARTE HARTZEN HAINBAT ARDURA HARTZEN DITU. TRESNAK OBJEKTIBOAK ETA KUANTITATIBOAK EDOZEIN MOTATTAKOAK ONARTZEN DITU BAINA GEHIEN BAT KUALITATIBOAK ZER EBALUATZEN DU? ERRENDIMENDUA AURRERAPENAK ETA IKASKUNTZAK

7 EBALUAZIOA JUSTUA ETA OBJEKTIBOA IZATEKO GUZTIOK FROGA BERDINA EGINGO DUZUE: BIGARREN ZUHAITZERAINO KORRI EGIN ETA ALTUEN DAGOEN ADARRERA IGOKO ZARETE. GUZTIOK PREST?? 1,2,3!!!

8 GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIOAN ARAZOAK
IRAKASLE BERAK JASO DUEN PRESTAKUNTZA EBALUAZIOAREN INGURUAN ETA BERA NOLA IZAN DEN EBALUATUA. EGOERA BAKOITZERAKO ZER TRESNA DIREN EGOKIENAK EZ JAKITEA. EBALUAZIO TRESNAK DISEINATZEA. IKASLEEN EMAITZAK BALORATZEKO EBALUAZIO IRIZPIDEAK EZARTZEA. EBALUAZIO PROZESUAK BEHAR DUEN DENBORA ONGI KUDEATZEA. LORTZEN DEN INFORMAZIOA JASOTZEA ETA HAU INTERPRETATZEA.

9 EBALUATZEKO IKASLE KOPURU HANDIA.
KALIFIKATZEA ETA EBALUATZEA EZBERDINTZEA. POSIBLE DA EBALUATZEA ETA GERO EZ KALIFIKATZEA, ALDERANTZIZ EZ. IKASLEEN PARTAIDETZA EBALUAZIOAREN PROZESUAN. EBALUAZIO EREDU BAKAR, ONENA ETA UNIBERTSALA BADAGOELA PENTSATZEA. GURE LANA BAKARRIK BURUTZEA, LANKIDETZARIK GABE. (MINTEGIEN AUKERA) EZTABAIDA ANTZUAN ERORTZEA: EBALUAZIO ONENA OBJEKTIBOA ALA SUBJEKTIBOA? EBALUAZIOA KIROL TALENTUAK AUKERATZEKO BIDEA. BESTE EZAGUTZA ARLOEK EBALUATZEN DUTEN BEZALA EBALUATU NAHI IZATEA ARLOARI PRESTIJIOA EMATEKO.

10 NORMALEAN IKASLEA BAKARRIK KALIFIKATZEN EDO EBALUATZEN DA.
SOILIK IKASLEEN EMAITZAK EBALUATZEN DIRA. GEHIENETAN IKASLEAK DITUEN ALDERDI NEGATIBOAK EBALUATZEN DIRA. IKASKUNTZA/IRAKASKUNTZA PROZESUA EZ DA EBALUATZEN. KOHERENTZIA EZA ERABILITAKO METODOLOGIA ETA EBALUATZEKO ERAN. MAILA TEORIKOAN EBALUAZIOARI ALDERDI HEZITZAILEAK ONARTU BAINA GERO SOILIK EBALUAZIO GEHIGARRIA ERABILI. IKASLEEK EZ DUTE PARTE HARTZEN EBALUAZIO PROZESUAN. EZ DA METAEBALUAZIORIK EGITEN, EBALUAZIO SISTEMA BERA EZ DA EBALUATZEN.

11 EBALUAZIOAREN HELBURUAK ETA FUNTZIOAK
EBALUAZIOAREN HELBURU TRADIZIONALAK: KONTROL SOZIALA, KULTURALA, BOTEREARENA. EBALUAZIOAREN HELBURU KONTRAJARRIAK: - FUNTZIO SOZIALA, IKASLEEN AUKERAKETA ETA SAILKAPENA. - FUNTZIO PEDAGOGIKOA, EBALUAZIOA IKASKUNTZA TRESNA. EBALUAZIOAREN FUNTZIOAK EREDU TEKNIKOTIK: - EBALUAZIOA ERREPRODUKZIO SOZIAL, KULTURAL, IDEOLOGIKO BEZALA. - EBALUAZIOA SAILKAPEN, JERARKIZAZIO ETA HAUTAKETA BEZALA. - EBALUAZIOA BOTERE, KONTROL ETA ZIGOR TRESNA BEZALA. EBALUAZIOAREN FUNTZIOAK EREDU PRAKTIKOTIK: - EBALUAZIOA HAUSNARKETA KRITIKOA BEZALA - IKASLE ETA IRAKASLEEN ARTEKO ELKARRIZKETA BIDEA. - EBALUAZIOA ANALISI ETA HOBEKUNTZA BEZALA. - EBALUAZIOA ULERMEN ETA LAGUNTZA BEZALA. - ALDAKETARAKO MOTORRA, HOBEKUNTZA PROFESIONALA.

12 ZER DA EBALUAZIO HEZITZAILEA?
IKASKUNTZA/IRAKASKUNTZA PROZESUA HOBETZEKO BEHARREZKOAK DIREN ERABAKIAK HARTZEKO JARDUERA. (SCRIVEN 1967) EBALUAZIOA EDOZERREN GAINETIK IKASLEA PERTSONA BEZALA OSATU ETA PRESTATZEKO JARDUERA KRITIKOA DA. (ELLIOT, STENHOUSE 1987) INFORMAZIO BILKETA DATUEN INTERPRATAZIOA ERREGULAZIO PEDAGOGIKOA DATUAK JASO EBALUAZIOA ERABAKIAK

13 EBALUAZIOAREN KONTZEPTUA GAUR EGUN
PROZESU BATEN BALORAZIO IRITZIAREN PRESTAKUNTZA DA (PRODUKTU, JARDUERA, JARRERA, LAN, ...) HONETARAKO EBALUATZEA NAHI DUGUNAREN INGURUAN INFORMAZIOA JASO BEHAR DA. GERO, PROZESU, PRODUKTU EDO JARDUERAREN KALITATEAREN INGURUKO BALORAZIO IRITZIA EGITEA. AZKENIK, BALORAZIO IRITZI HORIEN ARABERA ERABAKIAK HARTZEA. IZAERA HEZITZAILEA DAUKA. IRAKASKUNTZA PROZESUAN TXERTATURIK DAGO CURRICULUMEKO BESTE OSAGAI BAT BEZALA.

14 EBALUAZIOA IKASKUNTZARAKO TRESNA DA
EBALUAZIOA IKASKUNTZARAKO TRESNA DA. IKASLEEN IKASKUNTZA ZAILTASUNAK IDENTIFIKATU. AKATSETATIK IKASI. IKASLEEN EBALUAZIOA EGITEKO GH ARLOKO HELBURU ZEHATZAK ETA EBALUAZIO IRIZPIDEAK HARTU. IKASLEEN IKASKUNTZAK ETA GURE LAN HEZITZAILEA EBALUATU. EBALUAZIO JARRAIA EGITEN BADUGU ETA HONEN BIDEZ IKASLE BATEN AURRERAPENA EGOKIA EZ DELA OHARTZEN BAGARA BEHARREZKO INDARTZE NEURRIAK EZARRI. EBALUAZIOA EGITEKO TRESNA ETA PROZEDURA EZBERDINAK ERABILI.

15 IKASLEEN HASIERAKO MAILA KONTUTAN IZAN BEHAR DUGU GERO GARAPENA BALORATZEKO.
GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIOAREN HELBURUA GORPUTZA HEZITZEA DA ETA EZ NEURTZEA. IKASLEEN IKASKUNTZAK EBALUATU BEHAR DIRA, ETA EZ IKASLEAK DIRENA.

16 ZER ETA NOLA EBALUATZEN DUGU?
EBALUAZIOAREN OBJEKTU NAGUSIENA IKASLEA DA. DBHn GEHIENBAT GAITASUN FISIKOAK ETA GUTXIEN EBALUATZEN DUGUN EDUKIA GORPUTZ ADIERAZPENA. AZKENEKO URTEETAN (LOGSE) JARRERA ETA BALOREETAN ZENTRATU GARA. EDUKI KONTZEPTUALAK IA EBALUATU GABE PASATZEN DIRA. BATUZUETAN ONARTZEN DUGU LANDU DITUGUN EDUKIAK ETA EBALUATZEKO HARTU DITUGUNAK BAT EZ DATOZELA. ORAINDIK GHn INTUIZIOZ ASKO EBALUATZEN DA. (EZ DAGO GAIZKI BAINA DATU ETA INFORMAZIO GEHIAGO JASO BEHAR DA)

17 GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIOAREN ETORKIZUNEZKO ERRONKAK
NOLA LORTU TXERTATZEA EBALUAZIO SISTEMA OHIKO IKASKUNTZA/IRAKASKUNTZA PROZESUAN ? NOLA PLANTEA DAITEKE FUNTZIO HEZITZAILEA DUEN EBALUAZIO SISTEMA? NOLA LORTU EBALUAZIO EREDU HAU IRAKASLEARENTZAT LAGUNTZA IZATEA ETA EZ BESTE KARGA BAT BERE EGINKIZUNEN BARNEAN?

18 GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIOAREN OBJEKTUA
IKASLEAREN EBALUAZIOA JAKIN (KONTZEPTUAK, EZ NAHASTU AZTERKETA TEORIKOEKIN) EGITEN JAKIN (MUGIMEN JARDUEREN TREBETASUNA, PROZEDURAK) EGOTEN ETA IZATEN JAKIN (JARRERA ETA BALOREAK) PROZESUAREN EBALUAZIOA EDUKIAK, HELBURUAK, OINARRIZKO KONPETENTZIAK, IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA JARDUERAK, EBALUAZIO JARDUERAK ETA IRIZPIDEAK, EDUKI ETA IKAS JARDUEREN DENBORA BANAKETA, BALIABIDE MATERIAL ETA DIDAKTIKOAK... IRAKASLEAREN EBALUAZIOA ARLOAREN INGURUKO EZAGUTZAK, IRAKASLEAREN PERFILA, IZAERA...

19 IKASLEEN PARTAIDETZA EBALUAZIOAN
NORK EBALUATZEN DU? KANPOKO EBALUAZIOA (BESTE IRAKASLEAK,...) BARNEKO EBALUAZIOA ( IRAKASLEA- IKASLEA) IKASLEEN PARTAIDETZA EBALUAZIOAN IKASLEAK EZ DU PARTE HARTZEN IKASLEAK IRAKASLEAK ESATEN DUENA IDAZTEN DU IKASLEAK BERE LANA ETA BERAIEN KIDEENA BALORATZEN DU. IKASLEA EBALUAZIOARI BURUZ IRITZIA EMATEKO GAI. IKASLEA EBALUAZIOKO ERABAKIAK HARTZEN. IKASLEAK EBALUAZIOKO ERABAKI GUZTIAK HARTZEN DITU.

20 EBALUAZIOA IKASKUNTZA TRESNA BEZALA
EBALUAZIOA ANIZTASUNARI ERANTZUTEKO EZINBESTEKO TRESNA DA. IKASLE BAKOITZARI BERE IKAS ERRITMOA ERRESPETATU BEHAR ZAIO. IRAKASLEAK BERE LANA HOBETZEA BILATU BEHAR DU, EZ DA KALIFIKATZAILE HUTSEAN GELDITU BEHAR. EBALUAZIOAK PROZESU HEZITZAILEARI BURUZ INFORMAZIO BALIAGARRIAK ESKAINTZEN DITU:

21 KONTEXTUARI BURUZ (Diseinu curricularra, IHP, ikastetxeko ezaugarriak, ikasle taldea, baliabideak, programazioak. ASMO HEZITZAILEAK (Udak, EDUKIAK, HELBURUAK, ESTRATEGIA DIDAKTIKOAK, JARDUERAK, BALIABIDEAK, DENBORALIZAZIOA. PROZESUA (Etenik gabeko kontrola ikaskuntza-irakaskuntzako elememtuei buruz: edukiak, helburuak, jarduerak... PRODUKTUA: Lortutako emaitzen balorazioa. Eduki eta helburuen egiaztapena.

22 ALDEZ AURRETIK IKASLEEI AIPATU ZER ESPERO DUGUN BERAIETAZ, KOMENTATU EBALUAZIO IRIZPIDEAK.
EBALUAZIOAK IKASLEEK IKASTEN IKASTEKO TRESNA IZAN BEHAR DU. IKASLEEN HASIERAKO MAILA KONTUTAN IZAN BEHAR DUGU. EBALUAZIOA TXERTATU IRAKAS-IKASKUNTZA PROZESUAN EBALUAZIOA EZ ERABILI IKASLEA ZIGORTZEKO, EBALUAZIOAREN BIDEZ IKASLEAK IKASKUNTZA PROZESU KASKARRA DARAMALA OHARTUZ HONEN BIDEZ LAGUNDU HOBETZEN.

23 ERREGULAZIO ERAK EBALUAZIO HEZITZAILEAN
ERREGULAZIO PROAKTIBOA: HASIERAKO EBALUAZIOAREKIN LOTZEN DA. IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA PROZESU BEERIA HASTERAKOAN. (Irakasleak diseinatu jarduera egokiak arazoak aurreikusiz) ERREGULAZIO INTERAKTIBOA: IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA PROZESUAN BARNERATURIK DAGO. PROZESUAN ETENGABE EGITEN DIREN EGOKITZAPENAK. IKASLEEK DITUZTEN ARAZOEN FAKTOREAK DIAGNOSTIKATU ETA BANAKA ERANTZUTEN AHALEGINDU. ERREGULAZIO RETROAKTIBOA: BUKAERAKO EBALUAZIOA (Uda BUKATZERAKOAN...) EGIN ONDOREN EMATEN DA. ERREFORTZU JARDUEREN PROGRAMAZIOA EGIN, EGOKITZAPEN PEDAGOGIKOAK. IKASLEEK DUTEN MAILA ESATE HUTSAREKIN EZ DA ERREGULAZIORIK EMATEN.

24 NORI EMATEN ZAIO ERREGULAZIOA
ERREGULAZIO UNEA Klase orduetan Banakako arreta emateko orduak NORI EMATEN ZAIO ERREGULAZIOA -Talde osoari -Banaka -Binaka Talde txikietan ZER JARDUERA MOTAK -Prozedurazkoak, kontzeptualak, jarrerazkoak. -Hasteko, sakontzeko, errefortzua EGOKITZAPEN CURRICULARRAK ETA METODOLOGIKOAK -Helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazio tresna eta irizpideak. IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZAREN EGOKITZAPENA IKASLEEN EZAUGARRIETARA -Jolas eremuak egokitu -Arauen egokitzapena (Jolas arauak...) -Egokitzapenak eskuhartze hezitzailean. MATERIAL ETA BALIABIDE DIDAKTIKOEN ERABILPENA Material ezberdina erabili Ikaslearen koadernoa Lan osagarriak

25 EBALUAZIO NORMATIBOA-EBALUAZIO KRITERIALA
KIDE BATEN LEKUA KIDE BATEN LEKUA ADIERAZTEN DU ADIERAZTEN DU TALDEAREKIKO JARRERA MOTRIZEN KONTROLEN, EZAGUTZEN ARABERA SAILKAPENA KALIFIKAIZOA KIDEA BESTE BATZUEKIN KIDEA BERE BURUAREKIN KONPARATZEN DA KONPARATZEN DU OBJEKTIBOA EZARRITAKO IRIZPIDEAK KOANTIFIKAGARRIA BEHAKETA SUBJEKTIBOA KOALITATIBOA

26 EBALUAZIO KRITERIALA BANAN-BANAKO EBALUAZIOA.
IKASLEA EZ DU KONPARATZEN TALDEKIDEEKIN. JARRERA MOTRIZEN KONTROLA BALORATZEN DU. GUZTIENTZAKO EBALUAZIO BERDINA EGITEAREN AURKA DAGO. GARRANTZITSUENA IKASLEA DA EZ EDUKIAK, EZ HELBURUAK. IKASLEAK EGITEN DUEN GARAPENA BALORATZEN DU. IKASLEAK DITUEN AHALMENAK EBALUATZEN DITU, EZ EGOERA FISIKOA. PROZESUA EBALUATZEN DU EMAITZAK BAINO GEHIAGO. HELBURUA EZ DA IKASLEA KALIFIKATZEA, SAILKATZEA, INFORMAZIOA LORTZEA NAHI DA IKASLEAREN IKASKUNTZA PROZESUAN LAGUNTZEKO.

27 EBALUAZIO KRITERIALAREN OINARRIZKO ELEMENTUAK
GORPUTZ HEZKUNTZAKO CURRICULUMETIK UNITATE DIDAKTIKO ZEHATZETAN ZER HELBURU LORTU NAHI DIREN ZEHAZTU, MUGATU = NEURTZEKO UNIBERTSOA- (”UNIVERSO DE MEDIDA”.) ONDOREN ZEHAZTU HELBURU BAKOITZAREN EXIGENTZI MAILA=MOZKETA MARRA-(”LINEA DE CORTE”). JARRERA ETA IKASKUNTZEN (oinarrizkoak-ezinbestekoak) GUTXIENEKO MENPERATZE MAILA. (EZ %50a) MOZKETA MARRA HONEN ARABERA ERABAKIKO DA IKASLEA AURRERATZEN ARI DEN ETA AIPATUTAKO EDUKIAK ETA HELBURUAK LORTZEN.

28 EBALUAZIO TRESNA KUANTITATIBOAK EBALUAZIO TRESNA KUALITATIBOAK
ABANTAILAK EBALUAZIO TRESNA KUANTITATIBOAK EBALUAZIO TRESNA KUALITATIBOAK ERABILTZEKO ETA GERO KALIFIKAZIOAK ATERATZEKO ERRAZA. IKASLEEN IKASKUNTZA PROZESUEN EZAGUTZA HOBEAGOA LORTZEKO AUKERA EMATEN DUTE. HAINBAT PARAMETRO FISIKO NEURTZEKO LOGIKOENA ETA EGOKIENA. EBALUAZIOAN IKASLEEN PARTAIDETZA ERRAZTU ETA BULTZATZEN DU. BIZITZAN DAUDEN EBALUATZEKO ERA ERREALAK DIRA ETA IKASLEAK EZAGUTU BEHAR DITUZTE TOKATZEN ZAIENEAN HAUEI AURRE EGITEN JAKITEKO. EBALUAZIOA IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA PROZESUAN TXERTATZEN LAGUNTZEN DUTE. LANDUTAKO EDUKI ETA JARDUERETARA EGOKITZEKO AUKERA. EBALUAZIO HEZITZAILEA EGITEN ERRAZTEN DU, PROZESUA HOBETZEKO ASMOAREKIN.

29 EBALUAZIO TRESNA KUANTITATIBOAK EBALUAZIO TRESNA KUALITATIBOAK
DESABANTAILAK EBALUAZIO TRESNA KUANTITATIBOAK EBALUAZIO TRESNA KUALITATIBOAK DENBORA ASKO ESKATZEN DU GURE SAIOETAN DENBORA ASKO ETA ARRETA HANDIA ESKATZEN DU ZAILTASUNAK DITU IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA PROZESUETAN TXERTATZEKO IRAKASLEOK PRESTAKUNTZA GUTXIAGO DUGU TRESNA HAUEN ERABILPENEAN. DATUAK ESANGURATSUAK IZATEKO FIDAGARRITASUN ETA BALIAGARRITASUN KONDIZIO INDARTSUAK BETE BEHAR DIRA ZORROZTASUN HANDIA ESKATZEN DU JASO DUGUNA ERREALA, SINESGARRIA ETA ZIENTIFIKO IRIZPIDEAK IZATEKO. EBALUAZIOA INPERTSONALA DA, ZENBAKIETAN GALTZEN DA. EBALUAZIOA ETA KALIFIKAZIOA NAHASTEN DITU. IKASLEA SAILKATU ETA KALIFIKATZEKO ERABILTZEN DA GH ENTRENAMENDU ETA ERRENDIMENDU FISIKORA MUGATZEN DU NEURTZEA ERRAZA DENEZ SOILIK IKASKUNTZA ANALITIKO ETA GAIATSUN OROKORRENAK EBALUATZEN DIRA. IKASKUNTZA KONPLEXUAK EBALUATZEKO ZAILTASUN HANDIAK

30 EBALUAZIO HEZITZAILEAREN UNEAK (Noiz ebaluatu?)
IRAKASKUNTZA ETA GERO IKASLEAK ZENBAT HOBETU DUEN IRAKASKUNTZA BAINO LEHEN IKASLEAREN HASIERAKO EGOERA JAKIN IRAKASKUNTZA PROZESUAN IKASLEAREN ERRENDIMENDUA HOBETZEKO BUKAERAKO EBALUAZIOA “SUMATIVA” HASIERAKO EBALUAZIOA EBALUAZIO HEZITZAILEA

31 NAHASMEN HANDIA DUGU EBALUAZIO ERAK ETA EBALUAZIO UNEEN ARTEAN:
JOERA DAGO: HASIERAKO EBALUAZIOA=EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EBALUAZIO JARRAIA=EBALUAZIO HEZITZAILEA AZKEN EBALUAZIOA=EBALUAZIO GEHIGARRIA (SUMATIVA) PARALELISMO HAUEK EZ DIRA ZUZENAK. HASIERAKO EBALUAZIOA IZAN DAITEKE DIAGNOSTIKOA EDO EZ, LORTZEN DUGUN INFORMAZIOA ZERTARAKO ERABILTZEN DUGUNAREN ARABERA.

32 HASIERAKO INFORMAZIOA IKASLEA NEURTU ETA SAILKATZEKO ERABILI ETA GERO AZKEN EBALUAZIOAN EMAITZAK KONPARATU ETA KALIFIKAZIOA IPINI. HORRELA ARITUZ GERO GURE EBALUAZIOAREN HELBURUA GEHIGARRIA DA, KONTROLATZAILE ETA KALIFIKATZAILEA. BAINA HASIERAKO INFORMAZIO HORI GUK DUGUN PROGRAMAZIOA, JARDUERAK ETA ESKAERA MAILA EGOKITZEKO EGITEN BADA ORDUAN BAI DA EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA ETA ZENTZU HEZITZAILEAREKIN. EBALUAZIO HEZITZAILEA ETA GEHIGARRIA EZ DIRA ZERGATIK HARTU BEHAR AURKARIAK BEZALA (BAT ONA ETA BESTEA TXARRA). EBALUAZIO GEHIGARRIA HEZITZAILEA BIHURTU DAITEKE. EBALUAZIO JARRAIA KALIFIKAZIO JARRAIA BIHUR DAITEKE.

33 IKASLEEN IKASKUNTZA PROZESUAN ZERREK OZTOPATZEN DUEN IDENTIFIKATZEN AHALEGINDU. (JARDUERETAN EGITEN DITUZTEN AKATSAK ANALIZATU ETA ZAILTASUNAK DIAGNOSTIKATU) JARRAIAN HORIEK GAINDITZEKO JARDUERAK ESKAINI IKASLEARI. EBALUAZIO HEZITZAILEAK IRAKASLEARI DENBORA ASKO HARTZEN DIO, HONEGATIK AHALEGINDU EBALUAZIO JARDUERAK IKASKUNTZA JARDUEREKIN BAT EGITEN. IKALEEI ERE EBALUAZIO HEZITZAILEAN GERO ETA PROTAGONISMO GEHIAGO ESKAINI, HORRELA IKASTEN IKAS DEZATEN. IKASLEEK EGITEN DITUZTEN AURRERAPENAK GORAIPATU, MOTIBAZIOAN HOBEKUNTZA ETA BERAIEN GARAPENEAN JARRAITZEKO BULTZADA.

34 IKASLEAK JARDUERA BATEAN ZAILTASUNAK BADITU EZ ERREPIKATU JARDUERA BEHIN ETA BERRIRO INOLAKO ERREGULAZIO PEDAGOGIKORIK EGIN GABE, BESTELA ZIUR ASKI AKATS BERDINAK ERREPIKATUKO DITU ETA DESMOTIBAZIOA AGERTU. IKASLEEI AZALDU ZER HELBURU LORTU NAHI DITUGUN, ZER EDUKI EBALUATUKO DITUGUN ETA ZER EBALUAZIO IRIZPIDE ERABILIKO DITUGUN. ALDI BEREAN ARGITU KALIFIKAZIO NOTA ZERREN ARABERA JARRIKO DUGUN.

35 GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIORAKO BALIABIDE ETA TRESNAK
“ GAKOA EZ DAGO ZER TRESNA MOTA ERABILI EBALUAZIOAN, GAKOA DAGO ERABAKITZEN ZER EBALUAZIO MOTA NAHI DUGUN GARATU GURE LANEAN ETA HONETARAKO GERO TRESNA EGOKIENAK AUKERATZEN”. ORAIN ARTE GEHIEN ERABILI DUGUN BEHAKETAREKIN JARRAITU, JARRAIAN KONTROL ZERRENDAN EDO PLANTILAN INFORMAZIO ESANGURATSUENAK IDAZTEKO. BATZUETAN HAU NAHIKOA IZATEN DA.

36 NEURTZEKO ESKALAK TRESNA HAUEK JARRERA MOTRIZAK NEURTU ETA KUANTIFIKATU EGITEN DITUZTE. GERO, HAINBAT IKERKETA ONDOREN LORTUTAKO BAREMOEKIN KONPARATZEN DITUZTE. NEURKETA FISIKOAK EGITEKO ESKALAK: IKASLEEN AHALMEN MOTRIZEN MAILA ZEHAZTU NAHI DUTE IKUSPEGI KUANTITATIBOTIK (DENBORA, DISTANTZIAK, ERREPIKAPEN KOPURUAK,...)- TESTAK (EGOERA FISIKOA, EZAUGARRI ANTROPOMETRIKOAK) EMAITZA GORENAK ESKATZEN DIRA (Abdominal kopuru handiena...) LEKU ETA DENBORAREN KONTROLA EGOTEN DA. EGOERAK BERDINAK DIRA IKASLE GUZTIENTZAKO. IKASLEEK BADAKITE EBALUATZEN ARI ZAIZKIELA. IKASLEAK EBALUAZIOA AZTERKETA ETA ZIGOR BEZALA HARTZEN DU.

37 NEURKETA MENTALAK EGITEKO ESKALAK.
BEHAKETA EGITEKO TRESNAK DIRA. IKASLEAK DITUEN JARRERETAN OINARRITUTA. EZ DAGO DENBORAREN KONTROLIK, PROZESUAN ZEHAR. IKASLEA EZ DA OHARTZEN EBALUATUA IZATEN ARI DELA. EBALUAZIOA IRAKAS-IKASKUNTZA PROZESUAN TXERTATUTA. ESKALA HAUEK ZAILTASUN HANDIAGOA DUTE IRAKASLEARENTZAT. BERAK OSO ONGI KONTROLATU BEHAR DU MENTALKI IKASLEA LANTZEN ARI DEN SEKUENTZIA. (JAUZIA, JAURTIKETA...)

38 GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIORAKO BALIABIDE ETA TRESNAK
GOGORATU EBALUAZIO TRESNAK EZ DUELA EBALUAZIO EREDUA DEFINITZEN. HAUETATIK ATERATZEN DITUGUN EMAITZEN ERABILPENAK DEFINITUKO DU HORI. ESPERIMENTAZIO TRESNAK: AHAL DEN EBALUAZIO OBJEKTIBOENA BILATZEN DUTE. IKASLEAK FROGAK BURUTU BEHAR DITU, LABORATEGIAN EGONGO BALITZ BEZALA.TESTAK DIRA. (EUROFIT) EMAITZA GORENAK NEURTU NAHI DITUZTE ETA FROGA BERDINAK DIRA GUZTIENTZAT. GAITASUN FISIKOAK, MOTRIZAK ETA ABILEZIAK NEURTZEN DITUZTE GEHIENBAT. EMAITZAK ESTATISTIKOKI KONPARATZEN DIRA-BAREMOAK. ONDOREN IKASLEA SAILKATU-KUANTITATIBOKI. EMAITZEN ARABERA KALIFIKATZEN DA.

39 BEHAKETA TRESNAK: ESPERIMENTAZIO TRESNEN (TESTAK) ALTERNATIBA GISA. IRAKAS-IKASKUNTZA PROZESUAN TXERTATUTA. SUBJEKTIBITATE HANDIA DUTE BAINA OBJEKTIBITATEA BILATZEN DUTE JARRERA MOTRIZAK BEHATZERAKOAN. NEURKETA MENTALAK EGITEKO TRESNAK ERABILTZEN DIRA, EDONORK EZIN DU HAUEN BIDEZ EBALUATU. IRAKASLEA IZAN BEHAR DA, JARDUERA MENTALKI KONTROLATU BEHARRA.

40 ERAIKI AURREKO ERABAKIAK
- AUKERATU ZER EBALUATU NAHI DUGUN, EZAUGARRIAK EZAUGARRI HORIEK BEHATZEKO MODUKOAK IZATEA ZENTZUEN BIDEZ ERRAZ BEHATZEKO MODUKOAK ERABAKIAK ERAIKITZERAKOAN - IKASLEEN JARRERA MOTRIZAK BEHATZEA NAHI DITUGUN EZAUGARRI HORIEN ARABERA IDATZI. JARRERA HORIEK ERA ARGIAN ETA ZEHAZTASUNEZ IDATZITA EGON BEHAR DIRA, NAHASKETARIK GABE. MOZKETA MARRA ZEHAZTU BEHAR DUGU, EBALUAZIORAKO ERREFERENTEAK. ERABAKIAK ERABILTZERAKOAN - FIDAGARRITASUN HANDIEN EMATEN DIGUN INFORMAZIOA IDATZI. HURBILKETAREN BIDEZKO IDAZKETAK EZ EGIN. SEGURTASUNEZ IDATZI IDAZTEN DUGUNA. ERABAKIAK INTERPRETAZIOAN - MOZKETA MARRAN ERABAKI DITUGUN IRIZPIDEAK ERABILI.

41 BEHAKETA TRESNA MOTAK BALIOZTATZEKO TRESNAK:
PASADIZOZKO ERREGISTROA: IRAKAS-IKASKUNTZA PROZESUAN ZEHAR ESPERO GABE GERTATZEN DIREN GERTAERA, JARRERA... ESANGURATSU HORIEN IDAZKETA. GAUZA PUNTUALAK JASOTZEN DITU. EZ DA SISTEMATIKOA. KONTROL ZERRENDAK: JARRERA, EKINTZA EDO PORTAERAK ESALDIEN BIDEZ IDATZI ETA GERO BEHAKETA SISTEMATIKOAREN BIDEZ EGIAZTATU EMATEN DIREN EDO EZ. ESALDI BAKOITZEAN BAI, EZ, BATZUETAN IDAZTEN DUGU. SAILKAPEN ESKALAK: ABILEZI EDO JARDUERA BATEN PORTAERA MOTRIZAK SAILKATZEA BILATZEN DA. HONETARAKO PORTAERA ESKALAN KOKATZEN DA, MUGAK OSO ZEHAZTUTA. ORDINALAK-KUALITATIBOAK, ZENBAKIKOAK, GRAFIKOAK ETA DESKRIPTIBOAK DAUDE.

42 SAILKAPEN ESKALA ORDINALAK EDO KUALITATIBOAK:
SAILKAPEN ERDIKO ETA MUTURRETAKO MUGAK EZ DAUDE ZENBAKIZ DEFINITUAK, BALORAZIO KUALITATIBOEN BIDEZ. ZENBAKIZKO SAILKAPEN ESKALAK: SAILKAPENAREN MUGAK ZENBAKIZ ZEHAZTUTA DAUDE, 0 ETA 10. SAILKAPEN ESKALA GRAFIKOAK: BEHATUTAKO JARDUERA KOKATU ETA ADIERAZTEKO GRAFIKOA ERABILTZEN DUTE. SAILKAPEN ESKALA DESKRIPTIBOAK: JARRERA ZEHATZEN DESKRIPZIOA EGITEN DA, MAILA BAXUENETIK HASI ETA MAILA GORENERAINO. BI MUGEN ARTEAN ERDIKO MAILAK KOKATU DAITEZKE. INFORMAZIO ASKO ESKAINTZEN DIGUTE BAINA PRESTATZEKO EDO DISEINATZEN DENBORA ESKATZEN DIGU. DENA DEN BEHAKETA TRESNA HOBERENETAKOA DA GORPUTZ HEZKUNTZAKO EBALUAZIORAKO.

43 EGIAZTATZEKO TRESNAK:
NEURTZEKO ABIAPUNTUA ERA KUANTITATIBOAN EGITEN DA BAINA BERE INTERPRETAZIOA KUALITATIBOKI ETA KRITERIALKI EGIN BEHAR DA. GERTAEREN ERREGISTROAK: IKASLEEN JARREREN INGURUKO BEHAKETA EGITEN DA ETA DATU ESTATISTIKOAK PLANTILAN IDATZI. (ADIBIDEZ: ZENBAT ALDIZ BALOIA IZAN ETA KIDEEKIN JOLASTU LANKIDETZAN) KRONOMETRAJEA: IKASLEAK DUEN JARRERA ZEHATZAREN NEURKETA. (ADIBIDEZ: ZENBAT DENBORAN MANTENTZEN DUEN BALOIAREN JABETZA) EXEKUZIO FROGAK: HAINBAT JARDUERETAN IKASLEEN ABILEZI MAILA NEURTZEKO PRESTATUTAKO JARDUERAK (ADIBIDEZ: ZIRKUITOA)

44 OROITZAPEN ETA SINTESI TRESNAK
GEHIENETAN EDUKI KONTZEPTUALAK EBALUATZEKO ERABILTZEN DIRA, BAINA ERABILI DAITEZKE ERE PROZEDURAK ETA JARRERAK EBALUATZEKO. KPSI (KNOWLEDGE AND PRIOR STUDY INVENTORY): TRESNA HAUEN BITARTEZ IKASLEAK GAI BATEN INGURUAN BERE USTEZ DAKIENA ADIERAZTEN DU. TRESNA ONA AURREBALUAZIORAKO ETA EBALUAZIO GEHIGARRIRAKO. MAPA KONTZEPTUALAK: KONTZEPTUEN ARTEKO ERLAZIOAK IRUDIKATZEKO TRESNAK. ABIAPUNTUA KONTZEPTU NAGUSIA, JARRAIAN HORREN AZALPENA EGITEKO BESTE KONTZEPTUAK LOTUREN BIDEZ ELKARTURIK. ARLOKO KOADERNOA: DESKRIPZIO EDO NARRAZIOAREN BIDEZ GURE KLASEETAN GERTATZEN DENA IDATZI ETA JASOTZEKO. IRAKASLEARENA EDO/ETA IKASLEENA IZAN DAITEKE.

45 ELKARRIZKETAK: IKASLE BAKOITZAREKIN ELKARRIZKETA EGITEKO AUKERA
ELKARRIZKETAK: IKASLE BAKOITZAREKIN ELKARRIZKETA EGITEKO AUKERA. IKASLE, IRAKASLE ETA PROZESUAREN EBALUAZIORAKO LAGUNGARRIA. IDEIEN ZAPARRADA (“BRAIN STORMING”): GAI EDO EDUKI ZEHATZETAZ IKASLEEI GALDETZEKO. IRAKASLEAK IKASLEEN ERANTZUNAK JASO ETA IDAZTEN DITU. APROPOSA HASIERAKO EBALUAZIORAKO. KONTRATU DIDAKTIKOA: KONTRATUAREN BIDEZ IKASLEAREKIN IRAKAS-IKASKUNTZA EGOERA ZEHATZA NEGOZIATZEN DA. GALDEKETA TRESNAK: IRAKASLEAK ESAN EDO PASATAKO GALDEREI IKASLEAK ERANTZUNAK EMATEA. ADIBIDEA: BETIKO AZTERKETAK.


Descargar ppt "EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN"

Presentaciones similares


Anuncios Google