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ADDRESSING BULLYING, TEASING,CONFLICT RESOLUTION AND CHARACTER EDUCATION BUILDING A POSITIVE SCHOOL CLIMATE.

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Presentación del tema: "ADDRESSING BULLYING, TEASING,CONFLICT RESOLUTION AND CHARACTER EDUCATION BUILDING A POSITIVE SCHOOL CLIMATE."— Transcripción de la presentación:

1 ADDRESSING BULLYING, TEASING,CONFLICT RESOLUTION AND CHARACTER EDUCATION BUILDING A POSITIVE SCHOOL CLIMATE

2 FRENTE A LOS AGRESORES, LA INTIMIDACIÓN, BURLAS, RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS Y LA EDUCACIÓN DEL CARÁCTER LA CONSTRUCCIÓN DE UN CLIMA ESCOLAR POSITIVO

3 WHAT IS HARASSMENT, INTIMIDATION OR BULLYING? It’s a serious problem that can happen anywhere, to any person, including online (text messages, social networks) It is a problem that affects all ages, races, and levels of education It is not a joke or a phase. It can be detrimental to someone’s life. It can occur once or many times

4 ¿ ¿ QUE ES EL ACOSO ESCOLAR (BULLYING)?  Es un problema muy serio. Puede pasar en cualquier lugar, en persona, por mensajes de texto, o en las paginas sociales en internet.  Es un problema afrontado por todas las edades, razas, y niveles de educacion.  No es una broma ni una etapa. El acoso escolar puede ser perjudicial para la vida de una persona.  puede ocurrir una o muchas veces

5 THE BULLYING TRIANGLE Victim Victim Witnesses / Bystanders Witnesses / Bystanders Aggressor Aggressor

6 EL TRIANGULO DE BULLYING Victima Victima Observadores o testigos Observadores o testigos Agresor Agresor

7 TYPES OF BULLYING Verbalteasing, calling names, slurs Socialexclusion, ending friendships, gossiping Physicalfighting, pushing, mistreating someone Cyberusing the internet, social networking, texting, or other technology to harass, intimidate or bully someone

8 TIPOS DE ACOSO ESCOLAR Verbalmolestar, bromear con sobrenombres, apodos Socialcircular chismes, terminar amistades, dejar a una persona por fuera apropósito Físicogolpear, empujar, maltratar Acoso Cyber usar el Internet, celulares, u otra tecnología para hacerle daño a otros

9 CYBER BULLYING Is a form of bullying using technology For example: Sending text messages that are malicious, offensive, hurtful Spreading gossip and rumors on social media (Facebook, Twitter, Instagram) Creating websites with videos or photos that humiliate someone

10 CYBERBULLYING Es una forma de acoso por medio de diferentes tecnologías Por ejemplo: Mandar mensajes de texto que son groseros, maliciosos y que hieren a la persona Circular chismes en paginas sociales (Facebook, Twitter, Instagram). Crear websites con videos o fotos que son humillantes para una persona

11 COMPREHENSIVE ANTI-BULLYING LAW Definition of HIB Bullying Prevention Programs or Approaches Reporting Timelines Investigation and Follow-up Staff Roles School Safety Team Professional Development

12 LEY CONTRA LA INTIMIDACIÓN Definición de HIB Programas de Prevención de la intimidación Plazos de presentación de reportes Investigación y seguimiento Funciones del personal Equipo Escolar de Seguridad Desarrollo profesional

13 CHARACTERISTICS Any characteristic that is real or perceived: Race Religion Origin Gender Sexual orientation Gender expression and identity Mental, physical, or sensory disability or any other distinct characteristic

14 CARACTERÍSTICAS Cualquiera característica real o percibida como: Raza Religión Ascendencia origen nacional Género orientación sexual Identidad de género y expresión Una discapacidad mental, física o sensorial o cualquier otra característica distintiva

15 WHERE DOES BULLYING OCCUR? On school property At any school sponsored function On a school bus Off school grounds (including cyberspace) In any place that substantially disrupts or interferes with the orderly operation of the school or the rights of the other students

16 ¿DÓNDE OCURRE EL “BULLYING?” Se lleva a cabo en la propiedad escolar En cualquier actividad patrocinada por la escuela En un autobús escolar Terrenos fuera de la escuela En cualquier lugar que sustancialmente interrumpe o interfiere con la operación ordenada de la escuela o los derechos de otros alumnos.

17 REPORTING TIMELINES Incidents of bullying must be reported to the principal the same day as the incident. A written account of the incident must be provided to the principal within 2 days. The principal must inform parents of students involved and discuss availability of counseling and intervention.

18 PLAZOS DE PRESENTACIÓN DE REPORTES Los incidentes de acosamiento debe ser reportado al director el mismo día del incidente. Un reporte escrito del incidente se debe entregar al director dentro de 2 días. El director debe informar a los padres de los estudiantes participantes, y examinar la disponibilidad de asesoramiento e intervención.

19 INVESTIGATION The principal must investigate the incident within one school day. The investigation must be concluded within 10 days. The superintendent must receive a report within 2 days of completion. The school board must receive a report at the next scheduled meeting. Parents must receive a report within 5 days after the school board has the opportunity to review it. Twice annually, school districts will be required to submit reports on HIB to the Dept. of Education.

20 INVESTIGACIÓN El director debe investigar el incidente dentro de un día escolar. La investigación debe concluir dentro de 10 días. El superintendente debe recibir un reporte entre 2 días de su finalización. La junta escolar deberá recibir un reporte en la próxima reunión programada. Los padres deben recibir un informe dentro de 5 días después de la Junta Escolar tiene la oportunidad de revisarlo. Dos veces al año, los distritos escolares estarán obligados a presentar informes sobre HIB para el Departamento de Educación.

21 STAFF ROLES District Anti-bullying Coordinator Coordinate District efforts with anti-bullying specialists, BOE, superintendent, principals, and school safety teams Meets with Anti-bullying Specialists at least twice each year Provides data to BOE and NJDOE in collaboration with the superintendent Gathers feedback on the policy and procedures at least annually for continuous improvement School Anti-bullying Specialists Chair School Safety Team Lead investigation of reported HIB incidents Provide input to Anti-bullying Coordinator and administration on policy and procedures

22 FUNCIONES DEL PERSONAL Especialista contra el acosamiento: cada escuela debe publicar información de contacto de su especialista contra el acosamiento en su página del web. Coordinador contra el acosamiento A nivel de distrito el superintendente deberá designar a un coordinador para el distrito.

23 SCHOOL SAFETY TEAM Composed of the principal or his or her designee, a teacher in the school, a parent of a student in the school, and any other members determined by the principal.

24 EL EQUIPO DE SEGURIDAD ESCOLAR: compuesto por el director, un maestro en la escuela, un padre o madre de un estudiante en la escuela, y cualquier otro miembro determinado por el director.

25 SCHOOL CLIMATE-RELATIONSHIPS Student to Student Student to Adult Adult to Adult

26 RELACIONES DE CLIMA ESCOLAR Estudiante a estudiante Estudiante a adultos Adulto a adulto

27 CLIMATE FOR STUDENTS A physical environment that is welcoming and conducive to learning. A social environment that promotes communication and interaction. An affective environment that promotes a sense of belonging and self-esteem. An academic environment that promotes learning and self-fulfillment.

28 EL CLIMA PARA LOS ESTUDIANTES Un ambiente físico que es agradable y conducente a el aprendizaje. Un ambiente social que promueve la comunicación y la interacción. Un ambiente afectivo que promueve un sentido de pertenencia y autoestima. Un ambiente académico que promueva el aprendizaje y realización personal.

29 FOCUS ON A CONNECTED PROCESS A comprehensive approach deals with bullying and normal conflict. Empower students: Make the Silent Majority the Caring Majority. Provide Character Education in context.

30 CENTRARSE EN UN PROCESO RELACIONADO Un enfoque integral contra el acosamiento intimidación y los conflictos típicos. Capacitar a los estudiantes: Cambiar la mayoría silenciosa a la mayoría cariñosa. Proveer la educación del carácter en el contexto.

31 CONFUSION: BULLYING OR NORMAL CONFLICT? What is the difference? Embrace a common definition. When do we use conflict resolution steps?

32 CONFUSIÓN: EL ACOSAMIENTO O CONFLICTO NORMAL? Cuál es la diferencia? Adoptar una definición común ¿Cuándo debemos utilizar los pasos de resolución de conflictos?

33 A FRAMEWORK FOR OWNERSHIP AND COHERENCE IMPLEMENTATION

34 UN GUÍA PARA SU PROPIEDAD Y LA COHERENCIA IMPLEMENTACIÓN

35 WHAT STUDENTS NEED TO KNOW TO FEEL SAFE BALANCING THE POWER! We recognize that bullying occurs. Bullying will not be tolerated. They have the tools to deal with conflict It is safe to tell an adult. We admire and recognize the caring majority. We will protect the right of every child to feel safe and comfortable. They have a responsibility for the school climate.

36 LO QUE LOS ESTUDIANTES NECESITAN SABER PARA SENTIRSE SEGURO EQUILIBRAR EL PODER! Reconocemos que el acosamiento ocurre. La intimidación no serán tolerada. Ellos tienen las herramientas para lidiar con el conflicto. Es seguro decir a un adulto. Admiramos y reconocemos la mayoría cariñosa. Vamos a proteger el derecho de todos los niños a sentirse seguros y cómodos. Ellos tienen una responsabilidad para el clima escolar.

37 THE KEY TO A SUCCESSFUL ANTI-BULLYING PROGRAM: BYSTANDERS

38 LA CLAVE PARA EL ÉXITO DEL PROGRAMA CONTRA EL ACOSAMIENTO: LOS ESPECTADORES

39 WHO ARE THE BYSTANDERS? Why won't they get involved? Fear of retaliation Afraid to lose social status Don't know what to do Don't believe adults will help

40 ¿QUIÉNES SON LOS ESPECTADORES? ¿Por qué no van a participar? Miedo a las represalias Miedo a perder el estatus social No saben qué hacer No creen que los adultos le ayudará

41 KEY LESSONS- A TIMELINE FOR SUCCESS We are all on the same page. Everyone is speaking the same language. Continuous reinforcement

42 LECCIONES-LAS CLAVES PARA EL ÉXITO Estamos todos en la misma página. Todas las personas en la escuela está hablando el mismo idioma. Refuerzo continuo

43 ESSENTIAL LESSON 1: WHAT IS BULLYING? WHAT IS NORMAL CONFLICT? Bullying Concept Web Identifying Myths Definition Scenarios/Quizzes Concrete Examples

44 LECCIÓN ESENCIAL 1: ¿QUÉ ES EL ACOSAMIENTO? ¿QUÉ ES UN CONFLICTO TÍPICO? El Concepto del Web de Acosamiento Identificar Mitos Escenarios / Pruebas Ejemplos concretos

45 ESSENTIAL LESSON 2: THE MOUSE, THE MONSTER, OR ME Aggressive, Passive, Assertive Scenarios Concrete Examples

46 LECCIÓN 2 ESENCIAL: THE MOUSE, THE MONSTER, OR ME Agresivo, pasivo, asertivo Escenarios Ejemplos concretos

47 ESSENTIAL LESSON 3: THE "I" MESSAGE Three Parts The feeling The reason The request Informal and Formal Messages

48 LECCIÓN BÁSICA 3: EL MENSAJE "YO" Tres piezas El sentimiento La razón La solicitud Los mensajes formales e informales

49 ESSENTIAL LESSON 4: THE DIFFERENCE BETWEEN TELLING AND TATTLING Trust and Follow-Up In or Out Major Effect on Instructional Time

50 LECCIÓN 4 ESENCIAL: LA DIFERENCIA ENTRE CONTAR Y CHARLAR Confianza y la próxima etapa Dentro o fuera Efecto importante sobre el tiempo instruccionál

51 ESSENTIAL LESSON 5: BYSTANDER ACTIONS Don't Join in, Take Action Tell them to stop. Group together-Use a "We" Message Tell an Adult. Include someone who is left out.

52 LECCIÓN 5 ESENCIAL: ACCIONES DE LOS ESPECTADORES No se unan, toma acción Dígales que paren. Agrupar-Utilice un mensaje de “nosotros” Decirle a un adulto. Incluir a alguien que esta fuera.

53 ESSENTIAL LESSON 6: THE WIN/WIN GUIDELINES Active Listening Strategies Role-play Build Independence- Peace Tables Never use conflict resolution in a bullying situation.

54 LECCIÓN ESENCIAL 6: LAS PAUTAS DE GANAR / GANAR Las estrategias activas de escuchar Juego de roles Apoyar la independencia- mesas de paz Nunca utilice el método de la resolución de conflictos en una situación de acosamiento.

55 RULES FOR WIN/WIN Treat each other with respect. No blaming or put-downs. Listen with an open mind. No interrupting, negative faces or body language. Attack the problem, not the person. Work together toward a fair solution. Tell the truth.

56 REGLAS PARA GANAR / GANAR Tratar a los demás con respeto. No culpar o degradaciones. Escuchar con una mente abierta. No interrumpir ni usar lenguaje corporal negativo. Atacar el problema, no la persona. Trabajar juntos para lograr una solución justa. Decir la verdad.

57 THE 6 C'S OF AN EFFECTIVE PROGRAM Concerted Effort Consistency Caring Majority Conflict Resolution Celebrations Culture: It's not just an activity

58 LOS SEIS CS DE UN PROGRAMA EFECTIVO Esfuerzo concertado Consistencia Mayoría cariñosa Resolución de Conflictos Celebraciones Cultura: No es sólo una actividad

59 RESOURCES MSD Coordinator of Harassment, Intimidation and Bullying Prevention: Ms. Debora Engelfried Morris School District 31 Hazel Street, Morristown, NJ 973-292-2300 ext. 2123 debora.engelfried@msdk12.net Parent resources: http://www.morrisschooldistrict.org/ http://www.morrisschooldistrict.org/ content2/parentres/bully2012.html

60 SCHOOL RESOURCES PrincipalAnti-bullying specialist MHS Ethel MinchelloDave Gelber (973) 292-2000 Dave.gelberl@msdk12.net TJ Cristina FrazzanoDawn Wallace 973-292-2090 dawn.wallace@msdk12.net SX Pete FrazzanoElizabeth Lee 973-292-2080 elizabeth.lee@msdk12.net AV Janet KellmanBryn Markovich 973-292-2080 bryn.markovich@msdk12.net FMS Mark ManningSandra Caruso 973-292-2200 x8074 sandra.caruso@msdk12.net AH Josephine NooneMaryEllen DiCataldo 973-292-2090 maryellen.dicataldo@msdk12.net HC Erin O’ConnellBryn Markovich 973-292-2240 bryn.markovich@msdk12.net NPS Kelly HarteCheryl Berek 973-889-7960 ext. 6137 cheryl.berek@msdk12.net WD Dave GidichMichelle Lombardi 973-292-2230 michelle.lombardi@msdk12.net LLC Lora ClarkKaren Gill Phone:973.292.1111 karen.gill@msdk12.net


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