La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS."— Transcripción de la presentación:

1 L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
ESCOLA FLAMA IGNASI SOLER CABESTANY

2 INTRODUCCIÓ Tot seguit us oferim una mostra de les diferents activitats relacionades amb l’edat mitjana realitzada pels alumnes de cicle superior de l’escola pública Flama de Sant Fruitós de Bages. Aquestes diapositives són una mostra del treball interdisciplinari fet pels alumnes per tal d’aproximar-se a la descoberta del gran tresor, per tal d’esbrinar quin és aquest tresor hem necessitat la col·laboració de tota la comunitat educativa: pares i mares, nens i nenes i la implicació de tot el claustre; a tots ells moltes gràcies!. Per tal de facilitar la lectura hem referenciat els títols de les diferents diapositives amb les activitats que podeu observar en el treball escrit. Per aquest motiu potser una diapositiva és la 3.4 i la següent la 6.3 ja que fa referència al mateix punt del treball. Tots els mestres, nens i nenes... desitgem que us agradi!

3 5.3.2 Fris cronològic de les diferents etapes de la història –annex I-
5.3.1 Biografia personal 5.3.2 Fris cronològic de les diferents etapes de la història –annex I-

4 5.3.3 Gran LLIBRE DE L’EDAT MITJANA –Annex II vídeo I-

5 5.3.4 El racó del romànic “De Cluny a Barcelona” –Annex III-

6 5.3.5 Conferències –Annex IV-

7 5.4 Sortides pedagògiques:
5.4.1 Sortida 1: Pedret i Avià 5.4.2 Sortida 2: Recollida de pigments a Coll de Pal 5.4.3 Sortida 3: Observació de l’entorn: La Sèquia i Sant Iscle

8 5.4.3.1 Treball escrit sobre la Sèquia i punt original –Annex VI i VII-

9 5.4.3.2 Cartolina d’observació –Annex VIII-

10 Herbari –Annex IX- Exposició oral de la tasca realitzada –Vídeo II-

11 5.5 Matemàtiques: regla de tres –Annex X i XI-
Dibuixem l’església a mida real al pati de l’escola! –Vídeo III-

12 5.6 La maleta viatgera –Annex XII-
5.7 Conferència d’un pare especialista en l’extracció de minerals.

13 5.8 Música: Donna Nobis Pacem –Vídeo IV-
5.9 Taller de construcció d’una església romànica 5.10 Recursos en xarxa –Annex XIII- 5.11 Confecció d’un ungüent –Annex XIV-

14 5.12 Confecció d’una pintura romànica sobre taula.
Metodologia investigativa: l’aglutinant –Annex XV i Vídeo V-. El millor aglutinant és... l’ou!

15 5.12.5 Descripció de l’activitat
Busquem una imatge a la xarxa i pintem la fullola –taula- amb guesso. Tot seguit moldrem el pigment agafat a Coll de Pal.

16 PIGMENT + AGLUTINANT = PINTURA
Un cop fets els dibuixos, separen el rovell de la clara d’ou i el barregen amb diferents pigments i ja podem començar a pintar. PIGMENT + AGLUTINANT = PINTURA

17 ATZURITA + ROVELL = PIGMENT

18 Finalitzarem aquesta presentació agraint tot el treball fet als i les mestres de l’escola i també als pares i mares. Sense la seva implicació i col·laboració no hauria estat possible realitzar aquest projecte interdisciplinari. Desitgem que hagueu gaudit llegint, observant i ampliant els coneixement sobre l’edat mitjana. Ara ja sabreu quin és aquest fabulós tresor de més de mil anys! Per els nens i les nenes aquest tresor és tota la màgia i misteri que envolta l’edat mitjana. Per nosaltres el gran tresor ha estat fer canviar les percepcions que tenien els i les alumnes sobre l’edat mitjana. La visió que ofereix la televisió, el cinema i els videojocs sobre l’edat mitjana no gaire realista. El tresor pels que hem fet possible aquest seguit d’experiències és adonar-nos que els nens i les nenes veuen amb uns altres ulls el convuls període que va des del S. X al XV.


Descargar ppt "L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS."

Presentaciones similares


Anuncios Google