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Herramientas.

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Presentación del tema: "Herramientas."— Transcripción de la presentación:

1 Herramientas

2 Introducción Les interfícies gràfiques requereixen que el programador manipuli gràfics complexes, dispositius d'entrada asincrons, una interfície d'interacció lliure En un futur immediat veu, reconeixement de gestos, incorporarán agents en forma d'assistents personals, elements multimedia Es necessari disposar d'eines que ajudin en el disseny. Hi han hagut progressos significatius

3 Objetivos Conocer las arquitecturas de los sistemas interactivos
Conocer las diferentes técnicas de construcción de prototipos Conocer los diferentes tipos de herramienta de soporte a la implementación Aprender a razonar que herramienta utilizar durante el desarrollo

4 ¿ Que son? Herramientas que ayudan a un desarrollador a convertir especificaciones de interfase en un sistema interactivo y que implementan todas las fases de un sistema interactivo; prototipaje, implementación, test, mantenimiento y mejoras

5 Sistemas interactivos Arquitecturas
Seeheim Modelo vista-controlador Sistema multiagente

6 Arquitectura Modelo Seeheim

7 Arquitectura Modelo vista-controlador

8 Modelo vista controlador
Modelo: El modelo refleja la estructura del modelo conceptual. Modelo de usuario. El modelo es la información que manipula la aplicación, la representación de los objetos reales. Vista: Comparte la misma estructura y se encarga de la presentación sobre los dispositivos de salida (gráficos) del modelo de forma tangible. Representación visual. Controlador: Gestiona los eventos del usuario (dispositivos lógicos y eventos). Recibe los eventos, los interpreta y decide qué realizar con los mismos.

9 Arquitectura Multiagente
Abstracción: Representa la semántica de la aplicación. Presentación: Gestiona las entradas/salidas Control: Gestiona la el diálogo y la correspondencia entre la aplicación y presentación.

10 Gestión de eventos Los eventos es el principal mecanismo para la comunicación entre el usuario y el sistema interactivo Eventos de entrada. Son los generados por el usuario. Clasificación: Eventos del ratón. El evento del ratón siempre posee la posición actual del ratón. Teclado. Se puede considerar un array de botones de ratón (uso de modificadores)

11 Mac Eventos Servidor Leer entrada Procesar entrada Salir?
Aplicación cliente

12 Eventos Modelo basado en notificación
inicio Registrar callback Con notificación Leer entrada Llamar notificador fin Procesar evento Enviar al callback apropiado Callback request quit no si

13 Sistema de ventanas Niveles
UIMS Toolkit Sistema ventanas Sistema operativo Hardware

14 Toolkit Los toolkit suministran al programador rutinas de alto nivel que definen técnicas de interacción usuales denominadas controles (widgets) Ejemplos botones (ON/OFF), entrada de literales, ventana Pull-down, Pop-Up, Iconos, deslizadores, Ventanas formularios (para introducción de datos) Podemos crear elementos estructurados en jerarquías (menus cascada). Cada widget posee una apariencia específica (look) y comportamiento (feel), junto a un conjunto de rutinas para manipular su configuración

15 Generadores de IU Situados por encima de los toolkits, suministran un entorno WYSIWYG para la creación del GUI. Prototipado rápido. Se indican las llamadas apropiadas a la aplicación para cada elemento del interface Generación del código del IU en el toolkit nativo soportado (Motif, Windows, etc.).

16 UIMS Los UIMS se usan para describir aquellas herramientas software que permiten al diseñador crear un IU completo sin necesidad de usar un lenguaje de programación tradicional Permite el diseño interactivo y genera el código correspondiente para la plataforma deseada. Se basa en el concepto de independencia de I.U. (análogo al concepto de DBMS) Se basa en la de separación de los aspectos de diseño lógico de la implementación

17 Esquema d'un sistema de finestres

18 Sistemas de ventanas Windows OS/2 UNIX MacIntosh

19 Estructura Windows

20 Entorns de desenvolupament Windows
Entornos de desarrollo basados en C. Microsoft Visual C++ Borland C++ etc..

21 Microsoft Visual C++ Es un joc d’eines integrat per implementar i depurar aplicacions Windows i llibreries. Desenvolupament d'aplicacions ANSI C i C++. Incorpora una llibreria de classes. Disposa d’eines per editar recursos com caixes de diàleg, menús, barres d’eines i controls. Versió 1.5 soporta el desenvolupament en Windows 16 bits. Verió 2.0 desenvolupament d'aplicacions en 32 bits. API estandard tant per Windows'95 com per Windows NT.

22 Que són les clases base de Microsoft
És un marc d’aplicació, que és una col·lecció integrada de components de programari orientat a objectes que ofereix tot el necessari per a poder fer una aplicació genèrica Una llibrería de classes éss un conjunt de classes C++ relacionades entre si, que es poden utilitzar en una aplicació

23 Classes base Una interficie orientada a objectes per Windows permet desenvolupar aplicacions d'una forma mes intuitiva que la forma tradicional Estan estretament lligades a objectes com finestres, quadres de diàleg. botons, caixes de text, context de dispositiu i dispositius gràfics com llapis, brotxes, etc

24 Que són les RAD Tenen un cicle de desenvolupament més ràpid, flexible permetent anar del prototip a l'aplicació definitiva. Un usuari final ben format, pot desenvolupar aplicacions Exemples: Visual Basic Delphi Uniface

25 Visual Basic Entorno de desarrollo visual que integra el diseño de la interfase de usuario con codigo Basic que procesan las acciones del usuario Objeto tiene propiedades que se pueden modificar a través de una barra de propiedades Los eventos permiten añadir módulos escritos en Basic para procesar las acciones del usuario

26 X-Windows UNIX S'ha convertit en l'estandard industrial dintre de l'entorn UNIX per aplicacions basades en finestres. Un dels factors diferencials de X-Windows respecte de Windows per exemple, es que no inclou un estil específic d'interfície d'usuari, sinó que suporta un conjunt extens d'eines per desenvolupar interfícies

27 Componentes X-Windows

28 Llibrería Xlib Xlib es la llibreria de procediments de sistema que consisteix amb una colecció de funcions C que s'utilitzen per fer gràfics i finestres. Xlib defineix un conjunt extens de funcions que dona accés i control de la pantalla, finestres i dispositius d'entrada. Encara que es pot utilitzar per que programes es de molt baix nivell i es bastant pesat de programar.

29 Intrinsics i conjunts de widgets
El joc d'eines de X consisteix de dos parts: Una capa coneguda com els Xt intrinsics i un conjunt de components de la interficie d'usuari coneguts com widgets. El conjunt de widgets X consisteix en components de la interficie d'usuari, incloent barres de desplaçament, menús i botons, mentre que els intrinsics es donen un marc que permet en el programador combinar aquests components per donar una interficie d'usuari complerta.

30 Motif i Open Look Els dos jocs d'eines més populars

31 Juego de herramientas MOTIF
Motif està dissenyat d'acord amb les normes CUA, el que permet una transició immediata des de els entorns PC a un entorn d'estació de treball. La compatibilitat amb les normes CUA permet una equivalència de teclat per entorns sense ratolí

32 Open Look Esta suportat per AT&T i té un estil propi, diferents de tots els altres, per exemple les barres de desplaçament utilitzats en Open Look son diferents dels utilitzats en altres sistemes. Utilitza la imatge d'un ascensor en un cable amb ancles superiors i inferiors com a representació visual. Open Look introdueix nova terminologia i comportament que no ha estat gaire usat fins ara com "push pins" i "button stack".

33 Builder Xcessory Es una eina de desenvolupament d’interficies per Motif de Integrated Computer Solutions que permet implementar interficies Motif ràpida i eficientment. Disposa d’eines per organitzar el projecte, permet desenvolupar tant en C com en C++, permet implementar aplicacions internacionalitzades.

34 OS/2 i Presentation Manager
Presentation Manager es l'entorn gràfic de OS/2. La interficie d'usuari de Presentation Manager es la mateixa que utilitza Windows i esta basat en les normes CUA. Per implementar aplicacions existeix un conjunt d'eines de desenvolupament que permet desenvolupar aplicacions utilitzant el llenguatge C.

35 Java Borland Jbuilder Cosmo Code IBM VisualAge for JavaTM
Metrowerks CodeWarrior Microsoft VisualJ++ Sun JavaTM WorkShopTM SuperCede Sybase PowerJ

36 Multiplataforma Els conjunts d'eines multiplataforma en principi son les ideals per que permeten el desenvolupar programes independentment de la plataforma final. Una de les mes conegudes es XVT que permet la construcció d'aplicacions en Windows, Windows NT, OS/2 Presentation Manager, Open Look, Motif. i sistemes orientats a caràcters.

37 3D VRML Tiempo real Realidad virtual

38 Computación ubicua Dispositivos Java
Information appliances Tarjetas Dispositivos embebidos RTOS Etc..

39 Computación ubicua Windows CE
Windows CE es un sistema operativo multiplataforma de Microsoft, diseñado como un sistema multihilo, completamente preemptive y multitarea para plataformas con recursos limitados Su diseño modular permite adaptarlo a productos que varían desde dispositivos de consumo electrónico a controladores industriales especializados 

40 Realidad aumentada

41 Conclusiones Actualmente vamos a más alla del desktop
Esto implica el uso de nuevos paradigmas y por tanto nuevas herramientas


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