La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es."— Transcripción de la presentación:

1

2 Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es educar a niños y niñas para sentirse bien siendo lo que quieran ser Bi sexuak ordezkatzen dituen hizkuntza erabiltzea da. Es utilizar un lenguaje que represente a ambos sexos. Pertsona guztientzat hezkuntza eta prestakuntza aukerak zabaltzea da. Es ampliar las oportunidades de educación y formación para todas las personas. Gizon izateari edo emakume izateari balio bera ematea da. Es dar el mismo valor a ser mujer o ser hombre. Emakumeak artera, zientziara, informatikara, etab. egiten dituzten ekarpenak onartu eta zabaltzea da. Es aceptar y propagar las aportaciones que hacen las mujeres al arte, la ciencia, la informática, etc. Hezkidetza

3 Hezkidetzarako gakoak Claves para la coeducación Beste pertsonekiko arreta kontuan izatea da. Prestar atención a las otras personas. Etxeko erantzukidetasuna eta arretaren etika sustatzea da. Impulsar una ética de cuidado y corresponsabilidad en las tareas domésticas. Maskulinitate bortitzaren eredua errotik kentzea eta maskulinitatearen ordezko beste eredu batzuk indartzea da. Rechazar el modelo de masculinidad agresiva sustituyéndolo por otros modelos de masculinidad. Maitasun erromantikoaren estereotipoak haustea da. Romper los estereotipos del amor romántico. HezkidetzaCoeducación

4 Nola hitz egiten diegu gure seme-alabei? Cómo hablamos a nuestras hijas e hijos?

5 Mintzairaren erabilera ez sexista sustatzeko baliabideak Inbertsioaren araua aplikatzea: Regla de la inversión: “Lehenengo aukeratua Jeanne Cuchet izan zen, 39 urteko emakume ederra” “La primera elegida fue Jeanne Cuchet, una hermosa mujer de 39 años” “Lehenengo aukeratua Jean Cuchet izan zen, 39 urteko gizon ederra” “El primer elegido fue Jean Cuchet, un hermoso varón de 39 años” Recursos para un uso no-sexista del lenguaje

6 Etxeko lanen eta arduren banaketa Reparto del trabajo y cuidados domésticos

7 Aisialdia – Jolasak eta jostailuak ADIN BAKOITZERAKO EGOKIAK DIREN JOLASAK JUEGOS APROPIADOS PARA CADA EDAD años 0-2 urte bitartekoentzat Soinua duten mugikorrak, txintxarriak, txupeteak, haginkariak, forma eta kolore desberdineko lanparak, mantak, pilota handiak, trapuzko panpinak, panpinekin jolasteko akzesorio sinpleak, ipuinak dituzten plastikozko edo kartoizko liburu-jolasak… Móviles con sonido, campanillas, chupetes, mordedores, lámparas de formas y colores diferentes, mantas, pelotas grandes, muñecas de trapo, accesorios simples para jugar con muñecos, libros-juguete de cartón o plástico… años 2-3 urte bitartekoentzat Trizikloak, autoak, palak, kuboak, pieza handiko eraikuntzak, pieza handidun puzzleak (12ra artekoak), arbelak, margoak, musika-tresnak, bainurako jolasak… Triciclos, coches, palas, cubos, construcciones de piezas grandes, puzles de piezas grandes (hasta 12), pizarras, pinturas, instrumentos, juguetes para el baño… Tiempo libre – Juegos y juguetes

8 años 6-10 urte bitartekoentzat Bizikletak, autoak, patinak, pilotak, sokak, uztaiak, ehungailuak, panpinak, sukaldetxoak, txotxongiloak, makilajeak, mozorroak, esperimentuak, kromoak, musika tresnak, mahai jokoak, kartak, ipuinak, liburuak… Bicicletas, coches, patines, pelotas, cuerdas, aros, máquinas tejedoras, muñecas, cocinas, marionetas, maquillajes, disfraces, experimentos, cromos, instrumentos musicales, juegos de mesa, cartas, cuentos, libros… años 3-6 urte bitartekoentzat Trizikloak edota gurpil txikiak dituzten bizikletak, autoak, patinak, adin honetara egokitutako eraikuntza eta puzzleak, arotz baten tresneria, panpin txiki artikulatuak, mahai jolasak, kartak, ordenagailurako joku hezigarriak, bildumak, liburuak… Triciclos o bicicletas con ruedas pequeñas, coches, patines, construcciones y puzles apropiados a su edad, instrumental de carpintería, muñecos pequeños articulados, juegos de mesa, cartas, juegos educativos de ordenador, colecciones, libros… Aisialdia – Jolasak eta jostailuak Tiempo libre – Juegos y juguetes ADIN BAKOITZERAKO EGOKIAK DIREN JOLASAK JUEGOS APROPIADOS PARA CADA EDAD

9 Aisialdia – Jolasak eta jostailuak EDOZEIN JOSTAILU EROSI AURRETIK, HURRENGO GALDERAK EGIN BEHAR DIZKIOGU GEURE BURUARI PREGUNTAS QUE DEBEMOS HACERNOS ANTES DE COMPRAR CUALQUIER JUGUETE BAIEZ Jostailu honekin denek jolas dezakete genero roletan sartu gabe? Se puede jugar con este juguete sin entrar en roles de género? Jostailu hau aproposa da haurrak duen adinerako? Adinaren araberako gomendioak al ditu? Este juguete es apropiado para su edad? Tiene recomendaciones según la edad? Jostailu honekin gustura egongo al da? Estará a gusto con este juguete? Behin eta berriro jolas daiteke berarekin? Se puede jugar con él una y otra vez? Interesa piztuko al dio? Minutu batzuetarako bakarrik eta hainbat ordutan jolasteko modukoa da? Despertará su interés? Sirve para jugar tanto unos minutos como unas horas? Erraz apurtuko al da? Luzaroan iraungo al du? Se rompe fácilmente? Durará mucho? Jostailu honekin lagunekin jolastu ahal izango du era kooperatiboan eta gainontzeko haurren berezitasunak errespetatzen al ditu? Podrá jugar de forma cooperativa con los demás respetando las particularidades de todos y todas? Tiempo libre – Juegos y juguetes

10 EDOZEIN JOSTAILU EROSI AURRETIK, HURRENGO GALDERAK EGIN BEHAR DIZKIOGU GEURE BURUARI PREGUNTAS QUE DEBEMOS HACERNOS ANTES DE COMPRAR CUALQUIER JUGUETE BAIEZ Jostailuaren bidez haurrak irudimena landuko al du? Se avivará su imaginación mediante este juguete? Erabilera anitzeko jostailua al da? Es un juguete que puede usarse de distintas maneras? Lagunduko al dio haurrari estereotipo sexistak ez errepikatzen? Le ayudará a no reproducir los estereotipos sexistas? Jostailu hau nire umeekin konpartitu al dut? Puedo compartir este juguete con mis hijas e hijos? Kultur aniztasuna eta naturarekiko errespetua errazten duen jostailua al da? Es un juguete que fomente el respeto por la naturaleza y la interculturalidad? Telebistan iragartzen al dute? Zer nolako iragarkia da? Estereotiporik gabeko iragarkia al da? Iragarritakoa betetzen al du? Se anuncia en televisión? Qué tipo de anuncio es? Es un anuncio no sin estereotipos? Cumple lo prometido? Erabilpenerako gomendiorik al du? Nolakoak dira gomendioak? Tiene consejos de utilización? Qué clase de consejos? Aisialdia – Jolasak eta jostailuak Tiempo libre – Juegos y juguetes

11 Tiempo libre – Cuentos

12

13 Aisialdia – Ipuinak Ipuinak aukeratzeko jarraibideak: Pautas para la elección de cuentos: Ipuin ugaritasuna eskaini. Ofrecerles variedad. Neska-mutil, familia, jarduera, sexualitate, rol eta bestelako eredu berriak eta berdintasuna sustatzen dutenak aukeratu. Elegir aquellos que fomenten la igualdad y nuevos modelos de sexualidad, rol, actividades, familias, niñas y niños: Generoen arteko rol eta jarduera tradizionalak hausten dituztenak. Los que rompan con actividades y roles de género tradicionales. Eredu berriak proposatzen dituztenak. Los que propongan nuevos modelos. Pertsonen baloreak azpimarratzen dituztenak. Los que subrayan los valores de las personas. Tiempo libre – Cuentos

14 Los cuentos sexistas también pueden ser educativos. Con la regla de la inversión se puede fomentar el intercambio de opiniones críticas. Aisialdia – Ipuinak Tiempo libre – Cuentos Ipuin sexistak ere hezitzaileak izan daitezke. Inbersioaren arauarekin, haurren eta gurasoen iritzi kritikoa sustatzea dago eta.

15 Telebista Aldez aurretik, haurrak ikusiko duenari buruzko planak egin. Hay que planificar de antemano lo que se verá en televisión. Eduki sexista duten programak ekiditen saiatu. Hay que procurar evitar programas con contenido sexista. Ez jarri telebistarik haurren gelan. No debe haber televisión en el cuarto. Telebista zinemara joatea bezela hartu. Haurrekin erabaki zein programa ikus dezaketen. Tratar la televisión como el hecho de ir al cine, acordando qué programas pueden ver. Denbora mugatu. Limitar el tiempo. Telebista ikusteko eredu ona izan. Ser un buen ejemplo viendo la televisión. Aukerak eskaini. Ofrecer otras alternativas. Afektua arau-mugekin uztartu. Combinar afecto y normas-límites.

16 Aisialdia – Bechdel Testa Tiempo libre – Test Bechdel

17 Aisialdia – Bechdel Testa

18 Tiempo libre – Televisión Aisialdia – Telebista

19 Bibliografia Emakundeko kanpaina, 2016 Campaña de Emakunde, 2016 “Genero-berdintasunean hezteko gida” – Luixa Reizabal Ipuin eta jostailu ez sexisten gidak. Lekeitioko udala. Guías de cuentos y juguetes no-sexistas – Ayuntamiento de Lekeitio Junta de Andalucía, Instituto de la Mujer


Descargar ppt "Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es."

Presentaciones similares


Anuncios Google