La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies."— Transcripción de la presentación:

1 LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘tener+que+infinitive,‘creer + que’ and ‘deber+infinitive’ conjugate regular & irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… conjugate all regular verbs with ease ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem- changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, (as well as creer, deber, hacer, ver) ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tu pupitre. SHOW SRA.M. before the bell rings! 2.Hagan la frente de la hoja de la conjugación. Do the front of the conjugation sheet before the bell rings! 5

2 ¡Adelante! ¿Cuáles cognados comprenden Uds.? Vamos a compartir cognados. ¿Comprenden? ¿Qué vitaminas tienen las frutas en la página anterior? De las frutas y verduras en el artículo, ¿cuáles te gustan? ¿Cuáles no te gustan? ¿Qué otras frutas te gustan? ¿Comes estas frutas en el desayuno o en el almuerzo? ¿Qué fruta no es originalmente de las Américas? 10

3 Pr á ctica con los consejos – Practice Giving Advice La práctica con ‘deber’ 1)You are going to work with a partner. Each student will have a different sheet (estudiante A or estudiante B). 2) Each person is going to take turns sharing one lifestyle habit from their sheet. 3) The partner who is listening must evaluate the statement and provide advice, completing the sentence starter provided ‘Tú debes…’. They should both state the advice aloud and write it on their sheet of paper. ESTUDIANTE AESTUDIANTE B 1. A mí me gustan mucho las galletas porque son sabrosas. 1. Tú debes… 10

4 creer + que deber yo tútú é l, ella, Ud. nosotros ellos, ellas, Uds. que Infinitivos: 5

5 “Me encantan las hamburguesas y yo como cada d ía para el almuerzo. ¿Qu é debo hacer?” ____________________________________________ I think that you should eat less burgers. You have to eat less food that is bad for your health.

6 “Yo bebo los refrescos todos los d ías y nunca bebo el agua. Es asqueroso…” __________________________________________________ We think that you should drink more tea because it’s healthy. You have to drink water more.

7 “Desp úes de escuela, yo uso la computadora por horas y horas. Me encanta Facebook y Instagram. Nunca hablo con mi familia.” ____________________________________________ I think that you should spend more time with your family and talk to your friends on the phone.

8 “Nunca hago ejercicio. Nunca camino o corro or levanto pesas. No me gusta el gimansio para nada.” ______________________________________________ We think that you should play basketball for exercise. You have to be more active.

9 “Me encanta el helado de Leon’s porque es muy delicioso y mi favorito. ¿Qu é debo hacer?” _________________________________________________ I think that you should eat more fruit instead of ice cream.

10 “El caf é es mi vida. Me encanta, me encanta, me encanta. Yo bebo con mi desayuno, mi almuerzo, y la cena…¿Tienes más café para compartir?

11 “La pizza es muy rica y me encanta comer la pizza frecuentemente. ¿Qu é debo hacer?”

12 Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your table partner. Complete the sentences on your exit slip. Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque… 10

13 ¿Qué haces para mantener la salud? Vocabulario extra: – …para mantener la salud: – …para ser saludable: Yo como ________________________________ Yo bebo ________________________________ Yo no como _____________________________ Yo no bebo ______________________________ Yo hago ejercicio. Yo _______________________ Yo debo ________________________________ 3

14 How we get healthy depends… on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS! https://www.youtube.com/watch?v=qJ9 VUP12FaM 2

15 Stem-changing verb: preferir* yoprefiero nosotros preferimos túprefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren These verbs get their nickname because they look like a boot! 15

16 5


Descargar ppt "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies."

Presentaciones similares


Anuncios Google