Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porGabriel Olivera Bustamante Modificado hace 9 años
1
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s
2
Tarea del timbre How do you say the following question words in Spanish? 1.Who? 2.What? 3.When? 4.Where? To where? From where? 5.How? 6.Why? 7.How much? 8.How many? 9.Which?
3
Calentamiento
4
Tarea del timbre - repaso 1.Who? 2.What? 3.When? 4.Where? To where? From where? 5.How? 6.Why? 7.How much? 8.How many? 9.Which? When asking a question, what form(s) of a verb should we use? How do you ask a yes or no question in Spanish?
5
Preguntas – Lluvía de ideas Can we think of some questions we already know? ¿Quién(es)… ¿Qué … ¿Cuándo … ¿Dónde … ¿Adónde … ¿De dónde … ¿Cómo … ¿Por qué … ¿Cuánto/a … ¿Cuántos/as … ¿Cuál(es) …
6
Una entrevista con una celebridad As we go over vocabulary and questions today, you will be writing a script for an interview with a celebrity who has decided to come spend a week as a CHHS student as preparation for his/her next role. As you prepare questions, you must also prepare answers.
7
Yo-go’s: Tener Only the yo form ends in “go” Tener is also an e-ie stem changer How can we complete, then answer, the following questions: ¿Qué… ¿Dónde… ¿Cuándo… ¿Cuánto/a/os/as… ¿Quién(es)… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
8
Yo-go’s: Traer After the yo form, traer is regular. How can we complete, then answer, the following questions: ¿Qué… ¿Adónde… ¿Quién… ¿Cuántos/as… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
9
Yo-go’s: Poner After the yo form, poner is regular. How can we complete, then answer, the following questions: ¿Qué… ¿Dónde… ¿Quién… ¿Cuántos/as… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
10
Yo-go’s: Salir After the yo form, salir is regular. How can we complete, then answer, the following questions: ¿Adónde… ¿De dónde… ¿Con quién… ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
11
Yo-go’s: Venir Venir conjugates like tener, but it is an –IR verb. How can we complete, then answer, the following questions: ¿De dónde… ¿Quién(es)… ¿Por qué… ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
12
Yo-go’s: Decir Decir is also an e-i stem changer. How can we complete, then answer, the following questions: ¿Quién(es)… ¿Qué… ¿Por qué… ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
13
Yo-go’s: Oír Oír is a tricky verb. It is a yo-go, it has an extra “y” in the tú, él, and ellos forms, and the “i” in the nosotros form has an accent. How can we complete, then answer, the following questions: ¿Qué… ¿Cuándo… ¿Cuántos/as… ¿Dónde… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes
14
Práctica de conjugación With your partner, decide on one person to be “persona A” and the other to be “persona B.” When it’s your turn, you will have 10 seconds to write the conjugation of the verb that appears on the screen on your white board. You will earn a popsicle stick for each one you get right. The number of popsicle sticks you have at the end determines your grade. http://www.miniwebtool.com/random-picker/ http://www.miniwebtool.com/random-picker/
15
Entrevista con una celebridad Using the questions we have come up with, work with your partner to write a 15-question interview with a celebrity who is attending CHHS for the week. Use at least 7 different question words and at least 5 yo- go’s. You and your partner will present your interview to the class for a grade.
16
Tarea In your notes, make a list (in Spanish) of the 8 classes you are taking this year, in order. At the bottom of your list, write lunch (almuerzo). Next to the name of each class, make a list (in Spanish) of the materials you need for that class. Include words from Spanish 1 and words from our vocab. list.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.