Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porGonzalo Jiménez Crespo Modificado hace 10 años
1
26 de febrero de 2014
2
Escribe en español 1. My stepbrother and stepsister live in Oregon. 2. We like to dance and sing in class. 3. My grandmother likes to eat chocolate. 4. Your parents are tall, skinny and nice. 5. How old is your cousin?
3
Escribe en español 1. Mi hermanastro y hermanastra viven en Oregon. 2. Nosotros nos gusta bailar y cantar en clase. 3. Mi abuela le gusta comer chocolate. 4. Tus padres son altos, delgados y simpáticos. 5. ¿Cuántos años tiene tu primo? Participación # 1 Dibuja una piscina (swimming pool)
4
Con un compañero presenta el calendario a nuestra clase. Habla de: 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cuándo es tu cumpleaños? 3. ¿Cuántas personas hay en tu familia? 4. ¿Cómo es tu familia? 5. ¿De dónde son tus padres? 6. ¿Dónde vive tu familia? 7. ¿Que te gusta hacer con to familía? ¿Por qué? Preguntas del calendario Preguntas de la hora. Preguntas de la fecha. Preguntas de la estación. Preguntas del tiempo o del clima.
5
En compañeros: Parte A: Pasen tus papeles de tarea a tu compañero. Usa los dibujos y escribe una oración completa para describir el dibujo. Parte B: En grupos de cuatro- Comparte los dibujos y las oraciones. Evalua si las oraciones están correctas. Participación #2- Dibuja una iglesía- church
6
En tu sección de la canción escribe la fecha y el título de la canción. Completa el papel con las letras. la musica Luz Casal Participación #3 Dibuja un parque
7
Unit Speaking Targets I can ask and give details about What I do and where I go after school or on the weekend. I can invite someone to do something or go somewhere with me. I can give and find out information about when and where to go. I can accept or reject and invitation to do something or go somewhere. Unit Targets: Understanding I can understand a phone message about when and where to meet a friend. I can understand a short audo announcement about an event. I can understand invitations, posters, flyers or advertisements
8
Find the goal you set for yourself from the last unit. Answer the following questions in the Diario section. Did I complete my goal? If yes, how do you feel about your accomplishment. If no, what are you going to change. Set a new goal for Unit 6. Remember to make it a SMART goal. Be specific, make it measurable, attainable, realistic and timely. Share your goal with your partner on your table. Partners be sure to see if what they wrote is SMART! Participación #4 Dibuja un café.
9
Park- el parque Restaurant- el restaurante School – la escuela, el colegio Beach- la playa Pool- la piscina Church- la iglesia Neighborhood- el barrio, el vecindario Café- el café Library- la biblioteca Concert- el concierto Game- el partido Party – la fiesta My friend’s house- la casa de mi amigo My house- mi casa Stadium- el estadio Mall- el centro comercial Movie theater- el cine
10
Corta tus tarjetas de estudiar. Escribe el inglés en los nombres. Practica con una persona en tu familia con tus tarjetas de estudiar por 10 minutos cada día. Esa persona necesita firmar to papel de tarea y escribe un comentario. Necesita los dos para recibir tus apuntes. Cut out your flashcards and write the nouns in English. Practice with someone in your family for 10 minutes a day. Have the person sign your homework and make a comment Participación 5: Dibuja una biblioteca- library.
11
If you were absent please complete the following. 1. Do the Campana 2. Correct your campana. 3. Practice how you would do the calendar. 4. Be sure that your homework from last class period is complete. Do as much of the activity as you can on your own. 5. Complete the activity for the song. It is in the handouts you will receive. 5. Come and pick up the handouts you would have received today. 6. Check your goals from Unit 5 7. Write a new goal for Unit 6 8. Write the vocabulary in your notes and on your flashcards. 9.Do you homework for today. 10. Write a 125 word essay telling where you like to go with your family and what you like to do there. Be sure to include why you like to go there.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.