La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Dia de l’Emprenedoria a la UAB “L’art formatger, tot un plaer” Creació i desenvolupament d’una formatgeria artesanal Bellaterra, 22 de Novembre del 2012.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Dia de l’Emprenedoria a la UAB “L’art formatger, tot un plaer” Creació i desenvolupament d’una formatgeria artesanal Bellaterra, 22 de Novembre del 2012."— Transcripción de la presentación:

1 Dia de l’Emprenedoria a la UAB “L’art formatger, tot un plaer” Creació i desenvolupament d’una formatgeria artesanal Bellaterra, 22 de Novembre del 2012

2 Petita Història del formatge · Orígens: Forma molt antiga de conservació de la llet. · Fàcil pel transport, més bona conservació · Alt contingut en Greix, Proteïna, Calci i Fòsfor. · Anterior a la forma d’escriptura. · Imperi Romà va potenciar la seva elaboració. · La Llegenda diu: Un viatjant àrab que viatjava pel desert va posar la llet dintre un estómac d’un xai, va veure que havia coagulat i d’aquí va sortir el primer formatge...

3 1- On som? Sora · Límit Osona i el Ripollès · Província Barcelona · 185 habitants · Rural · Tradició ramadera Mas Rovira · Familia de tradició ramadera · Vaques “Bruna dels Pirineus” · Porcs Premi Porc d’Or i Diamants 2007 2- Tradició familiar

4

5 3. Plantejament de fer una formatgeria artesanal · volem continuar visquent a la nostra zona “IMPROMPTA de la terra” · Molts factors junts; - Andreu, va acabar el projecte Enginyeria Superior a Lyon, es va cansar de veure formatgeries i formatges - Antecedents familiars; àvia, la mare... ja feien formatge a casa per a consum propi. - Som grans apassionats dels formatges... La IL·LUSIÓ i GANES de que el projecte surti bé, son enormes... SI HO FEM... FEM-HO JA!! Estem bojos ara o què?? Tots els nostres estalvis de les vaques i més??

6 4. ON ho fem?

7 5. COM ho fem? - Projecte - Assessorament amb legislació; registres sanitaris, APPC... - Pressupost del projecte - Viabilitat econòmica del projecte - Petit estudi de mercat

8 6. Començem

9 6. Acabem.... de començar...

10

11 7. Temps de posada en marxa 15 Oct ‘117 Nov ‘1116 Març ‘1223 Maig ‘12 Decisió 1ª provaObres 1er formatge 1ª venta 29 Juny ‘12

12 8. Tradició familiar i origen del logotip · Tipografia de les lletres escrites per el nostre besavi a la façana de la casa familiar. Quina imatge utilitzem com a logo? · Marca de foc de les ovelles, des de 1845 Còpia al Monastir de Ripoll La original exposada a la formatgeria · La integració d’aquests dos símbols lligats a la nostra història familiar, ens permet la continuació de les nostres arrels i el nostre compromís amb la terra.

13 - Llet CRUA VS Llet Pasteuritzada Vaca Llet Crua Cabra Llet Pasteuritzada Llet Crua; permet obtenir millor gust al formatge 8. Quina llet utilitzem?

14 9. Tipus de formatges elaborats PEDRAFORCALlet crua de vaca Mínim 30 dies de maduració El nom?

15 QUARS Llet crua de vaca 60 díes mínims de maduració, escorça rentada amb llevats 9. Tipus de formatges elaborats

16 ROCALLISALlet crua de vaca Mínim 60 díes de maduració. Escorça amb fong gris natural 9. Tipus de formatges elaborats

17 GARROTXALlet crua de vaca Mínim 60 díes de maduració. Escorça amb fong gris natural

18 9. Tipus de formatges elaborats “ELS PETITS de Mas Rovira” Llet pasteuritzada de cabra, 15 a 20 dies de maduració Pasta tova de cabra.

19 · la nostra filosofia; Creiem en; -El NOSTRE EQUIP; la Carlota, l’ Andreu... Cadascú te la seva feina i tots la de tots! - Amb el nostre projecte - Productes Elaborats Artesanalment - Producte Km 0 - Producte de la terra, defensem per davant de tot, els ramaders i agricultors.

20 10. PLANTEJAMENT COMERCIAL treballem amb distribuïdor? Gama bàsica i variada de producte (6) Poc Volum i varietat 1 formatge suficient Volum suficient Preus molt ajustats, INVIABLEMarge ajustat però viable Informació del client final? 0Informació del client final? Depèn del client... Risc econòmicMenys risc (menys concentració del risc) Venta directa, sense distribuïdors Hores, vehicle Hores i desplaçaments

21 Comercialització, ESSENCIAL! 1- Ventes directes a la formatgeria 2- Botigues especialitzades de la zona (xarcuteries, cellers, vinoteques..) 3- Restauració i Hosteleria Que defensin el teu producte (complicat...) però si et coneixen, sempre és més fàcil 4- Intentar tenir presència a les fires artesanes més importants

22 Esforç, dedicació, constància i perseverància... Aprendre dels errors, i tornar a començar... L’esforç finalment té una recompensa!

23 Si ens aixequem ben d’hora, però ben d’hora ben d’hora... som un país imparable! Pep Guardiola. Encara que tot estigui trinxat, sempre hi ha la oportunitat!! Seguiu endavant!

24 MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ! Formatgeria Mas Rovira Pere Rovira pere@formatgeriamasrovira.com 626 368 333


Descargar ppt "Dia de l’Emprenedoria a la UAB “L’art formatger, tot un plaer” Creació i desenvolupament d’una formatgeria artesanal Bellaterra, 22 de Novembre del 2012."

Presentaciones similares


Anuncios Google