La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pau Vila

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pau Vila"— Transcripción de la presentación:

1 Alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pau Vila
El meu itinerari acadèmic Tria d’optatives de 4t d’ESO - Reunió informativa Alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pau Vila

2 I després de l’ESO, què?

3

4 Quin itinerari podem fer, després d’acabar L’ESO?
Batxillerat Universitat Cicle formatiu de grau mitjà (2 anys) Cicle formatiu de grau superior (2 anys)

5 4t d’ESO al Pau Vila Fins ara, a l’institut:
QA grup de reforç de cicles formatius QB i QC grup d’humanitats i socials QD i QE grups de ciències

6 4t d’ESO Matèries obligatòries Llengua i Literatura Castellana
Llengua i Literatura Catalana Matemàtiques Llengua Estrangera Educació Física Geografia i Història Projecte de recerca

7 4t d’ESO Matèries optatives Biologia i Geologia Cultura clàssica
Música Francès Tecnologia Imatge i comunicació (pròpia) Llatí Matèries optatives Biologia i Geologia Educació visual i plàstica Física i Química Economia i emprenedoria Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Informàtica

8 Com escollir l’itinerari
En funció de: Els estudis posteriors que es vulguin realitzar Les matèries Informació del contingut Ús respecte futurs estudis Resultats Les matèries que ponderen a selectivitat

9 Quadre ponderacions PAU

10

11 Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional (Itinerari 1)
Continguts teòrics, a la realització d'activitats i exercicis. Realització de pràctiques per treballar els aspectes TIC de la matèria i taller. Característiques funcionals de l’habitatge. Instal·lacions de l’habitatge. Representació gràfica i disseny en 3D. Edició d'imatge. Edició d'àudio. Introducció a la programació. Matèria de 4 hores

12 Informàtica d’usuari (Itinerari 1)
1. Entorn Drive Documents (text, presentacions, excel). Creació de formularis. Entorn Gmail (contactes, llistes, etiquetes, tipus d’enviament, etc.). 2. Blogger Creació del bloc personal. Creació d’articles (inserció d’imatges i vídeos). Gestió d’aplicacions en l’entorn blogger. 3. Pòsters Disseny i elaboració de materials per l’institut a través de programes d’edició de pòsters i mapes conceptuals (GIMP). 4. Edició d’àudio (Audacity) i vídeo (Movie Maker) Enregistrament i edició de sons i vídeo. Aplicació de la funcionalitat del programa als diferents treballs proposats. Preparació de documents audiovisuals per a graduació de 4t d’ESO. Matèria de 3 hores

13 Economia, emprenedoria, art (Itinerari 2 i 5)
Economia i emprenedoria: Creació d’una empresa de videojocs educatius. Creació d’una empresa. Fases de creació Creació d’un videojoc educatiu. Configuració del software programa Unity 3D. Història de l’art: Repàs dels diferents estils artístics Identificar-los en obres desconegudes. Anàlisi de les obres més conegudes de cada estil Curiositats Matèria de 4 hores

14 Física i química (Itinerari 3 i 4)
Basat en la resolució de problemes Continguts: FÍSICA 1. El moviment 2. Les forces 3. L’energia 4.La pressió QUÍMICA 1. Elements químics 2. La taula periòdica 3. L’enllaç químic 4. Reaccions químiques 5. Formulació química Matèria de 4 hores

15 Biologia i geologia (Itinerari 3)
Continguts: ● La reproducció cel·lular ● L’herència biològica. Gens i manipulació genètica ● L’evolució dels éssers vius ● Canvis en els ecosistemes ● L’estructura de la Terra ● El moviment dels continents ● L’edat de la Terra. Història de la Terra i de la vida Matèria de 3 hores

16 Tecnologia (Itinerari 4)
Matèria amb un component pràctic important. Pràctiques amb ordinador utilitzant diversos recursos TIC, simuladors, de sistemes electrònics, pneumàtics i altres. Continguts: Electrònica analògica. Electrònica digital. Pneumàtica. Introducció a la Robòtica. Robòtica amb simuladors. Robòtica amb LEGO EV3 mindstorms. Matèria de 3 hores

17 Llatí (itinerari 5) Apropament específic a la llengua i cultura llatines (Roma antiga). Comparació dels textos originals i traduïts de diferents moments de la seva història, en les llengües romàniques (català, castellà, francès, ...). Pràctiques de traducció. Iniciació en l’estudi de la història i cultura del món romà que és important per a entendre molts aspectes del món actual. Matèria de 3 hores

18 Bloc comú a tots els itineraris
Cal numerar-les de l’1 al 7 per ordre de preferència

19 Ed.Visual i plàstica Continguts:
● Producció d’imatges i propostes visuals bidimensionals i tridimensionals (dibuix artístic, pintura, volum…) ● Realització de croquis, projectes i maquetes. ● Aplicació dels sistemes de representació i normalització en diferents disciplines professionals, arquitectura, tecnologia i disseny. ● Realització de projectes visuals i artístics relacionats amb els mitjans de comunicació, els entorns multimèdia i la comunicació audiovisual. ● Ús de recursos digitals per treballar la fotografia, el vídeo, el disseny, la publicitat, etc.

20 Música Repàs dels elements de la música (ritme, melodia, dinàmiques, instrumentació , textures i harmonia). Reflexió i expressió verbalitzada de les nocions musicals amb la interpretació i realització pràctica de fragments musicals. Es treballarà l’escriptura de la música com a mitjà per a interpretar-la i comprendre-la millor. El fil conductor del curs seguirà la dimensió històrica del fet musical, des de l’Edat Mitjana fins al s. XXI. Es treballaran de manera específica l’audició atenta i activa, a partir del silenci, i la interpretació musical en grup. Matèria de 3 hores

21 Informàtica de programació
Tres eixos principals: Aprofundiment en el coneixement de l'ordinador, tant dels seus components físics com del seu funcionament lògic. Introducció dels coneixements bàsics per al muntatge, configuració i utilització d'una xarxa local. Creació de continguts multimèdia mitjançant aplicacions informàtiques Continguts: U1: Maquinari. U2: Sistemes Operatius U3: Administració de Sist. Operatius Lliures U4: Creació i edició d'imatges amb Gimp. U5: Presentacions multimèdia. U6: Creació d’un servidor web U7: Llenguatges de Marques (HTML) i Llenguatges incrustats (PHP) U8: Disseny d’una Base de dades (E-R). U9: Fulls de càlcul. Matèria de 3 hores

22 Arts escèniques i audiovisuals
Interpretar i produir missatges que facin servir codis audiovisuals. Coneixements sobre descodificació, narrativitat i elements de retòrica audiovisual: fotografia, publicitat, mass media, ficció audiovisual. Producció de petits elements comunicatius en fotoperiodisme, publicitat o, si es pogués, producció de petits curtmetratges. Es treballaran elements d'anàlisi narratiu i d'una breu història del cinema. Matèria de 3 hores

23 Filosofia Matèria de 3 hores
La reflexió filosòfica. Filosofia ciència i pseudociència. Les estructures de l’argumentació. La dimensió personal de l’ésser humà. Determinants biològics i determinants culturals. El llenguatge. Ment i cos. Què és la persona? Emotivitat, sentiments i pensament. Què és actuar com a persona? Relativisme moral i absolutisme moral. La felicitat i el bé. La dimensió social de l’ésser humà Per què hi ha comunitats polítiques? Origen i necessitat de l’Estat. La justícia i el dret. Matèria de 3 hores

24 Cultura clàssica Coneixements sobre la contribució del món clàssic a la civilització occidental en els àmbits literari, artístic, cultural i científic. Els continguts de cultura clàssica s’organitzen en tres blocs: Grècia i Roma com a civilitzacions històriques. Iniciació als elements bàsics de les llengües i literatures grega i llatina. Societat, mitologia i religió grega i llatina. Matèria de 3 hores

25 Francès Es treballen les competències comunicatives (comprensió i expressió oral i escrita), cançons i pel·lícules. Es preveu una/dues sortides: Perpignan o Collioure (França), per tal de posar l’alumnat en situació real de comunicació en un context francòfon Participació en activitats que programa l’Institut Français de Barcelone Permet seguir els estudis de Batxibac Matèria de 3 hores

26 El meu itinerari acadèmic
La veu dels alumnes El meu itinerari acadèmic

27 (Cicles Formatius Grau Mitjà)
CFGM (Cicles Formatius Grau Mitjà) Pau

28 Cicles Formatius Grau Mitjà
3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Pau

29 CFGM (Cicles Formatius de Grau Mitjà)
Famílies Professionals: Pau

30 Itineraris per CFGM 1a optativa
Informàtica Sanitat Tecnologia Imatge i so 2. CFGM Administració Turisme Comerç i màrqueting 1a optativa Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia emprenedoria i història de l’art 2a optativa Informàtica d’usuari 3a optativa (a escollir-ne una) Música Arts escèniques i audiovisuals Visual i plàstica Francès Informàtica de programació Filosofia Cultura clàssica Pau

31 Exemples de CFGM ITINERARI CFGM 2 ITINERARI CFGM 1
Jardineria i floristeria Preimpressió digital Cures auxiliars d’infermeria Atenció a persones en situació de dependència Confecció i moda Instal·lacions de telecomunicacions Electromecànica de vehicles automòbils Cuina i gastronomia Sistemes microinformàtics i xarxes Conducció d'activitats físicoesportives en el medi natural ITINERARI CFGM 2 Activitats comercials Activitats comercials, perfil professional logística Activitats comercials, perfil professional productes frescos Activitats comercials, perfil professional de moda Gestió administrativa Gestió administrativa, perfil professional d'àmbit jurídic Pau

32 Alternatives després dels Cicles Formatius de Grau Mitjà
Incorporació al món laboral. Accés a altres cicles formatius de grau mitjà. Accés als cicles formatius de grau superior. Accés als ensenyaments d'arts plàstiques i disseny (cicles de grau mitjà o superior + prova d'accés). Accés als ensenyaments esportius (cicles de grau mitjà + prova d'accés). Accés al batxillerat (convalidació de crèdits optatius i treball de recerca). Altres ensenyaments no reglats. Pau

33 Què passa si no aproves l’ESO?
PFI: Programa de Formació Inicial Durada: 1 curs acadèmic OBJECTIU: Proporcionar la possibilitat de tornar al sistema educatiu (a la formació professional). Proporcionar l'aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball. Nota 8 +: Accés directe a CFGM – Si no: Preparació prova accés cfgm Pau

34 Famílies professionals PFI
Pau

35 PFI’s de Sabadell Aux. d’hoteleria, cuina i serveis de restauració.
Aux. de vendes, oficina i atenció al públic. Aux. de pastisseria i fleca. Aux. de reparació i manteniment de vehicles lleugers. Auxiliar de muntatges d'instal·lacions elèctriques i d'aigua i gas Auxiliar d'activitats d'oficina i en serveis administratius generals Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lació de mobles. Auxiliar d'imatge personal: perruqueria i estètica. Pau

36 Batxillerat científic
Mireia

37 Quines matèries hauré de triar, a 4t d’ESO?
Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Mireia

38 Batxillerat científic (Ponderacions PAU)
-Biología -Ciencies de la terra -Física -Química - Matematiq ues -Electrónica Mireia

39 Graus universitaris G. en agroecologia i sistemes alimentaris
G. en biologia G. en biologia ambiental G. en bioquímica G. en bioquímica i biologia molecular G. en biotecnologia G. en ciència i tecnologia dels aliments G. en ciències ambientals G. en ciències biomèdiques G. en ciències del mar G. en enologia G. en estadística aplicada G. en física G. en genètica G. en geologia G. en matemàtica computacional i analítica de dades G. en matemàtiques G. en microbiologia G. en nanociència i nanotecnologia G. en química G. en ciències i tecnologies del mar Mireia

40 Graus universitaris (Ciències de la salut)
G. en bioinformàtica G. en biologia humana G. en ciència i tecnologia dels aliments G. en ciències aplicades en imatge radiològica i radioteràpia G. en ciències biomèdiques G. en ciències de la activitat física i de l'esport G. en farmàcia G. en fisioteràpia G. en infermeria G. en logopèdia G. en medicina G. en nutrició humana i dietètica G. en odontologia G. en òptica i optometria G. en podologia G. en psicologia G. en teràpia ocupacional G. en veterinària Mireia

41 CFGS (Cicle Formatius de Grau Superior)
CFGS Dietètica CFGS Higiene bucodental CFGS Salut Ambiental CFGS Radioteràpia i Dosimetria CFGS Laboratori Clínic i Biomèdic CFGS Ortopròtesi i Productes de Suport CFGS Documentació i Administració Sanitàries CFGS Anatomia Patològica i Citodiagnòstic Mireia

42 Batxillerat tecnològic
Laura

43 Batxillerat Tecnològic
Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Laura

44 Batxillerat tecnològic (Ponderacions PAU)
-Biología -Ciencies de la terra -Física -Química - Matematiq ues -Electrónica Dibuix tècnic Matemàtiques Física Química Tecnologia industrial Ciències de la Terra Laura

45 Graus universitaris (Tecnològic)
G. en arquitectura G. en arquitectura tècnica i edificació G. en bioenginyeria G. en ciència de dades aplicada G. en ciència i enginyeria de dades G. en ciències i tecnologies aplicades a l'esport i al condicionament físic G. en continguts digitals interactius G. en disseny digital i tecnologies creatives G. en disseny i desenvolupament de videojocs G. en enginyeria agrària i alimentària G. en enginyeria agroalimentària G. en enginyeria alimentària G. en enginyeria biomèdica G. en enginyeria civil G. en enginyeria de bioprocessos i alimentaris G. en enginyeria de ciències agronòmiques G. en enginyeria de dades G. en enginyeria de disseny industrial G. en enginyeria de disseny industrial i desenvolupament del producte Laura

46 CFGS (Cicle Formatiu Grau Superior)
CFGS Organització i control d'obres de construcció CFGS Projectes d'edificació CFGS Projectes d'obra civil CFGS Automatització i robòtica industrial CFGS Electromedicina clínica CFGS Manteniment electrònic CFGS Sistemes electrotècnics i automatitzats CFGS Sistemes de telecomunicació i informàtics CFGS Construccions metàl·liques CFGS Disseny en fabricació mecànica CFGS Programació de la producció en emmotllament de metalls i polímers CFGS Programació de la producció en fabricació mecànica CFGS Programació de la producció en fabricació mecànica, perfil professional en motlles i matrius Laura

47 Batxillerat Humanístic-Social
Saray i Cristina

48 Batxillerat Humanístic-Social
Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Saray i Cristina

49 Batxillerat Humanístic-Social (Ponderacions PAU)
-Biología -Ciencies de la terra -Física -Química - Matematiq ues -Electrónica Dibuix Tècnic Cultura Audiovisual Economia i organització d’empresa Llatí Grec Saray i Cristina

50 Graus universitaris (Humanístic-Social)
G. en administració i direcció d'empreses G. en història, política i economia G. en ciència política i gestió pública G. en ciències culinàries i gastronòmiques G. en ciències de l'activitat física i de l'esport G. en ciències empresarials - management G. en ciències urbanes G. en educació infantil G. en educació primària G. en ciències polítiques i de l'Administració G. en ciències socials G. en comptabilitat i finances G. en comunicació G. en comunicació audiovisual G. en economia G. en comunicació experiencial interactiva G. en criminologia G. en dret G. en direcció d'empreses Saray i Cristina

51 CFGS (Cicle Formatiu Grau Superior)
CFGS Animació sociocultural i turística CFGS Educació infantil CFGS Integració social CFGS Mediació Comunicativa CFGS Promoció de la igualtat de gènere Saray i Cristina

52 Batxillerat artístic Júlia

53 Batxillerat Artístic Cicles Formatius 2. Cicles Formatius
Podria triar l’optativa de Música, Arts escèniques i audiovisuals o Educació Visual i Plàstica per completar el meu itinerari Batxillerat Artístic Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Júlia

54 Batxillerat Artístic (Ponderacions PAU)
-Biología -Ciencies de la terra -Física -Química - Matematiq ues -Electrónica Dibuix Tècnic Disseny Cultura Audiovisual Anàlisi musical Dibuix artístic Llatí Grec Júlia

55 Graus universitaris (Arts)
G. en disseny i creació digital G. en disseny, animació i art digital G. en estudis de cinema digital G. en història de l'art G. en història de l'art i arqueologia G. en història de l'art i gestió de patrimoni artístic G. en història, geografia i història de l'art G. en humanitats i estudis culturals G. en musicologia G. en producció de música i so per a la indústria de l'entreteniment G. en arts G. en arts escèniques G. en arts i disseny G. en belles arts G. en cinematografia G. en comunicació cultural G. en comunicació i periodisme audiovisual G. en conservació-restauració de béns culturals G. en creació artística per a videojocs i jocs aplicats G. en disseny Júlia

56 CFGS (Cicle Formatiu Grau Superior)
Aparadorisme Arquitectura efímera Elements de jardí Moblament Projectes i direcció d'obres de decoració Disseny industrial Mobiliari Escultura Ebenisteria artística Escultura aplicada a l'espectacle Motlles i reproduccions escultòriques Tècniques escultòriques Esmalts artístics Joieria artística Teatre Tècniques d'actuació teatral Art Floral Estilisme d'indumentària Gravat i tècniques d'estampació Arts aplicades al mur Ceràmica artística Comunicació gràfica i audiovisual Animació, perfil professional de videojocs i entorns virtuals Còmic Fotografia Gràfica audiovisual, perfil professional d'infografia en 3D Gràfica impresa Gràfica publicitària Il·lustració Disseny d'interiors Júlia

57 Batxibac Arnau

58 Batxibac Permet obtenir a la vegada el títol de Baccalauréat francès (prova externa) i el títol de Batxillerat espanyol. Cal acreditar un nivell de coneixement de la llengua francesa equivalent al B1 del Marc comú europeu de referència per a les llengües. ⅓ del currículum en francès (Llengua i la literatura franceses i la Història de França i d’Espanya). Intercanvis a França. Es pot accedir a les universitats d'ambdós països. Arnau

59 Batxibac Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic
Es pot fer triant qualsevol dels 3 itineraris de Batxillerat (amb particularitats). Cicles Formatius 2. Cicles Formatius 3. Batxillerat científic 4. Batxillerat tecnològic 5. Batxillerat humànistic- social Cultura científica i ciències aplicades a l’activitat professional Economia, emprenedoria i història de l’art FIQ i ciències aplicades Informàtica d’usuari Biologia i geologia Tecnologia Llatí Arnau

60 Dubtes És normal no tenir clar encara què es vol fer
Valorar què saben fer millor Cultura de l’esforç

61 Gràcies per la vostra atenció!


Descargar ppt "Alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pau Vila"

Presentaciones similares


Anuncios Google