Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porΔανάη Ζαΐμης Modificado hace 6 años
1
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials
2
Índex Òrgans unipersonals Òrgans col·legiats
Criteris organitzatius i de funcionament Comunicació interna
3
Òrgans unipersonals Presidència Vicepresidència Secretaria
4
Òrgans unipersonals: presidència
Titular: Alcaldessa o Tinent d’Alcalde amb les competències de Serveis Socials. Competències: Convocar les sessions del Consell i fixar l’ordre del dia (consensuat amb la Vicepresidència). Presidir, obrir, aixecar o suspendre les sessions Vetllar per l’execució dels acords presos. 4
5
Òrgans unipersonals: vicepresidència
Titular: Un/una vocal de les entitats ciutadanes del Consell. Competències: Presidir les sessions del Consell (en absència de la Presidència). Presidir grups o comissions de treball sobre temes que afectin tot el Consell. Participar en l’elaboració de l’ordre del dia (consensuat amb la Presidència). 5
6
Òrgans unipersonals: secretaria
Titular: Oficina Tècnica del Pla Local d’Inclusió Social Descripció: Òrgan auxiliar de suport tècnic i administratiu Competències: Convocar les sessions del Consell. Preparar la documentació per a les sessions de treball. Assistir amb veu sense vot a les sessions. Coordinar el pla de treball de les taules i informar-ne al Ple. Redactar i trametre les actes i acords. Impulsar la comunicació entre òrgans. 6
7
Òrgans col·legiats Plenari Taules Sectorials Comissions temporals
8
Òrgans col·legiats: Plenari
Composició: Presidència, vicepresidència i vocalies Descripció: Òrgan de màxima representació del Consell Competències: Promoure la creació de Taules de Treball i de Comissions de treball que consideri adients. Encarregar documents, informes, estudis. Nomenar un/a representant al Consell de Ciutat 8
9
Òrgans col·legiats: Plenari
Funcionament: Es reunirà 2 cops a l’any, com a mínim. Les sessions es convocaran amb 15 dies d'antelació, junt amb l’ordre del dia. S’arribarà als acords per consens. Si no és possible, s’emetrà un dictamen amb els pros i contres exposats. La Secretaria aixecarà l’acta de cada sessió. 9
10
Òrgans col·legiats: Taules sectorials
Grup promotor Composició: Presidència o vicepresidència Vocalies dels àmbits directament implicats en el tema Vocalies interessades i/o que han proposat la creació de la Taula. Secretaria del Consell Competències: Preparar la creació de la Taula: composició, metodologia... Preparar una proposta inicial de pla de treball de la Taula Proposar la constitució formal de la Taula al plenari 10
11
Òrgans col·legiats: Taules sectorials
Taula Sectorial Composició: Presidència o vicepresidència Vocalies dels àmbits directament implicats en l’àmbit de la Taula Vocalies interessades en l’àmbit de treball de la Taula. Entitats de la ciutat que intervenen en l’àmbit de treball, incloses representacions de persones afectades Organitzacions públiques i privades que intervenen en l’àmbit de treball Experts: tècnics municipals o d’altres organitzacions Secretaria del Consell 11
12
Òrgans col·legiats: Taules sectorials
Funcionament Cada Taula establirà el seu pla de treball i la freqüència de les trobades. Cada Taula ha de reunir-se 2 cops l’any, com a mínim Funcions Debatre i fer propostes d’actuacions o de millora Elaborar propostes i dictàmens pel Plenari Debatre propostes i actuacions de l’Ajuntament en l’àmbit d’actuació 12
13
Òrgans col·legiats: Comissions temporals
Composició El Plenari acordarà en cada cas la composició. Funcions Elaborar propostes i dictàmens a proposta del Plenari Funcionament El Plenari establirà l’encàrrec per a cada Comissió Temporal i un termini orientatiu de realització La Comissió es dissol quan acaba l’encàrrec. La Comissió pot proposar al Plenari la creació d’una Taula sectorial o Comissió permanent si de l’encàrrec es deriva un pla de treball a mig termini (1 – 2 anys). 13
14
Criteris organitzatius i de funcionament
Persones membres del Consell Informes, documents i estudis Sessions plenàries
15
Criteris organitzatius
Membres del Consell Durada dels nomenaments: 3 anys (opcional, ampliació 2 anys). Substitució dels membres: Canvi de persona representant: l’entitat comunicarà la nova persona proposada. Canvi d’entitat (en vocalies sectorials): el conjunt d’entitats de l’àmbit proposaran una nova entitat i persona per assumir la vocalia. Baixa del Consell: Per voluntat de l’entitat Per dissolució de l’entitat Per voluntat de la persona: es procedirà la substitució Per dissolució del Consell 15
16
Informes, documents i estudis
Informe anual sobre «Les necessitats socials i els serveis socials a Santa Coloma de Gramenet» El Plenari pot encarregar l’elaboració de documents, informes o estudis sobre temes específics 16
17
Sessions plenàries Convocatòria: Ordinària: Presidència
Extraordinària: Presidència o 1/3 de les vocalies Ordre del dia: Ordinària: a proposta de Presidència, Vicepresidència, Vocalies , Secretaria Temes urgents: a proposta de qualsevol dels membres El Plenari pot encarregar l’elaboració de documents, informes o estudis sobre temes específics
18
Comunicació interna Canals de comunicació
19
Comunicació interna del Consell
PRESIDÈNCIA VICEPRESIDÈNCIA VOCALIES Directe/ Secretaria Directe / Secretaria Directe / 19
20
Gràcies! Per a més informació
Gemma Jaumandreu / Tere Martín de Villodres Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials Oficina tècnica Pla local per la inclusió social Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Pg. Llorenç Serra, núm.50, Local 3 Tel ext / 3724 Correu e:
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.