Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
2
En aquest moment disposem de la versió 2.
Logo centre Aplicació pel Registre i Seguiment d’afectats IMA i postIMA INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls Els pòsters rebuts s’exposaran a la Sala d’Actes del Palau Macaya el dia 14 de desembre de 2018 Mida del pòster DIN A1 de 594 mm × 841 mm Tipografia recomenada : - Títol: Arial de cos - Autor: Arial de cos - Contingut: Arial de cos Podeu inserir el logotip de la vostra organització al marge superior esquerra del document. L’aspecte més complex de la gestió d’un Incident amb múltiples afectats (IMA) i del seu postIMA te a veure amb el maneig de les seves dades: in situ, en el moment d’ocurrència, en les transferències, durant el tractament i seguiment, en la continuïtat assistencial i en la informació a la població. Assegurar, des d’una perspectiva assistencial i amb cobertura sanitària i legal, l’acurat registre de les dades dels afectats/des físics i psicològics en aquestes situacions es clau per la continuïtat assistencial des de qualsevol punt d’atenció i per la comunicació en un sentit ampli. No obstant, cal considerar la necessària protecció de la intimitat de les persones i de les seves dades. Per donar-hi resposta el Departament de Salut a travès del SEM i del CSB creen l’app de Registre i Seguiment d’afectats IMA i postIMA amb la intenció de que sigui la font única d’informació sanitària formal i oficial dels afectats/des d’un IMA per a totes les Administracions, Organismes, Institucions, Entitats públiques... implicades i que la requereixin. Presentat al’Òrgan tècnic d’Urgències i emergències del CSB en data 23 de març de 2018. En aquest moment disposem de la versió 2.
3
Per què un registre diferent del Sistema d’informació dels Centres sanitaris
Per que, en aquestes situacions, cal immediatesa en les decisions i, per tant, en la informació quasi instantaneïtat en els primers moments no podem esperar a l’alta dades homogènies procedents de Centres, llocs i moments diversos poder gestionar globalment el incident amb una única font de dades continuïtat informacional: durant el IMA: SEM i desprès: trasllat, derivació… agilitat i facilitats per dur a terme actuacions complexes: localització, repatriació, reagrupament… reduir la pressió informativa sobre els Hospitals traslladant-la al Departament de Salut transparència informativa però, a l’hora, seguretat en la gestió de les dades minimitzar errades i contradiccions en moments especialment sensibles
4
Cobertures Objecte Legal
Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Factual El fet de l’activació formal d’un IMA per CECAT i/o SEM ( o CECOPAL a Barcelona). Objecte Institucional El registre es du a terme en format electrònic, per un canal segur on line i on time amb els estàndards de seguretat informàtica del Departament de Salut Operativa El CSB i els centres SISCAT l’incorporen als respectius Plans IMA i postIMA.
5
Subjectes Abast del Registre
Son els sobrevivents afectats directes (assimilables als físics -víctimes- amb l’afectació psicològica associada) psicològics (únicament els atesos individualment): indirectes o secundaris intervinents acompanyants atesos i categoritzats pel vincle indicat per l’afectat exitus ocorreguts desprès de l’entrada o de l’entrada en aturada a un Hospital o un CUAP Els exitus in situ, durant l’evacuació i/o abans de l’entrada a un Centre sanitari correspon registrar-los a l’IMLCFC; en l’app s’habilitarà un espai reservat per incorporar-hi la xifra no la filiació. Abast del Registre Des de l’entrada d’un afectat/da en el Centre (evacuada o espontània) fins a la seva alta o trasllat assistencials. Pel que fa als afectats/des psicològiques s’allarga fins al primer mes.
6
Perfils professionals relacionats amb l’app
Administrador: SEM Centres SISCAT: responsable (coordinador) i gestor (registre). Tots els Hospitals i CUAPs de Barcelona han designat els Responsables i Gestors de l’app Requeriments operatius Designats per la Direcció assistencial/mèdica/infermeria... Amb consentiment explícit del designat. Presents en el Centre en el moment d’ocurrència del IMA. Activats com a Responsable o Gestor de l’app per qui correspongui. Amb l’acceptació explícita de l’afectat. Per aquell episodi IMA en concret. Base operativa Manual funcional consensuat amb l’Òrgan tècnic d’Urgències i emergències del CSB. Disponible a
7
Procés detallat
8
Programa de Formació 2019 Combina
Formació on line basada en un tutorial amb dues versions: de responsable de Centre gestor de Centre Disponible a Sessions presencials optatives: de servei, organitzatives...: revisions, dubtes, suggeriments... Exercicis reals simultanis de realització periòdica: Simulacre de despatx Prova de l’app: mecànica Posta en crisi: ‘petits’ IMA activats pel SEM o per l’Autoritat sanitària. Compromís del Centre: El Programa de Formació s’incorpora al del Centre. Planificació: CSB d’acord amb els Centres i SEM.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.