Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
El currículum a l’educació primària
Novembre 2007
2
ÍNDEX Marc normatiu La finalitat de l’educació primària
Els conceptes bàsics de l’enfocament competencial. Què cal treballar des de totes les àrees? Quins són els aspectes rellevants de la intervenció educativa? Calendari d’aplicació Què cal canviar en la programació? Què cal canviar en la metodologia? Conclusions
3
1. MARC NORMATIU índex LO 2/2006, de 3 de maig d’Educació
Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària. Ordre EDU/221/2007, de 29 de juny, per la qual s’estableixen els principis generals que s’han de tenir en compte per a l’aplicació de l’article 4.4 del Decret 142/2007 Orden ECI/1845/2007, de 19 de junio, por la que se establecen los documentos básicos de la evaluación índex
4
2. LA FINALITAT DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
...“proporcionar a tots els nens i les nenes les competències que els permeten assegurar el seu desenvolupament personal i social...” índex
5
3. ELS CONCEPTES BÀSICS DE L’ENFOCAMENT COMPETENCIAL
El currículum Les competències bàsiques Els 4 eixos que emmarquen els processos d’ensenyament-aprenentatge Les àrees de coneixement índex
6
El currículum Art 6. LOE i art 7 Decret 142/2007
S'entén per currículum de l'educació primària “el conjunt de competències bàsiques, objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació”. conceptes bàsics
7
Les competències bàsiques
Art 8 Decret 142/2007 S'entén per competència “la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que (impliquen) comprensió,... reflexió...”
8
Les 8 competències bàsiques que cal desenvolupar
COMUNICATIVES Competència comunicativa lingüística i audiovisual. Competència artística i cultural. METODOLÒGIQUES Competència en el tractament de la informació i competència digital. Competència matemàtica. Competència d’aprendre a aprendre. PERSONALS Autonomia i iniciativa personal. CONVIURE I HABITAR EL MÓN Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic. Competència social i ciutadana. conceptes bàsics
9
Els 4 eixos que han d’emmarcar els processos d’ensenyament-aprenentatge
Aprendre a ser i actuar de manera autònoma. Aprendre a pensar i a comunicar. Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa. Aprendre a conviure i habitar el món. conceptes bàsics
10
Les àrees de coneixement
LOGSE LOE Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i aranès, a la Val d'Aran Llengües estrangeres Matemàtiques Coneixement del medi: Social i cultural Coneixement del medi natural, social i cultural Coneixement del medi: Natural Educació física Educació artística: Música Educació artística Educació artística: visual i plàstica Ed. per la ciutadania i els drets humans Religió (voluntària)/Alternativa (hores d’estudi a l’àrea de Coneix del medi Social i cultural) Religió (voluntària) /Atenció educativa conceptes bàsics
11
4. QUÈ CAL TREBALLAR DES DE TOTES LES ÀREES?
La comprensió lectora (“els centres han de garantir una mitjana mínima de 30 minuts diaris destinats a la lectura”) L’expressió oral i escrita. Les tecnologies de la informació i la comunicació. L’educació en valors índex
12
Es realitzarà, com a mínim, un treball o projecte interdisciplinari de caire competencial sobre un aspecte de la realitat, amb activitats que requereixin l’aplicació de coneixements de diverses àrees.
13
5. QUINS SÓN ELS ASPECTES RELLEVANTS DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA?
La immersió lingúística L’atenció a la diversitat L’acció tutorial Les actuacions dels equips docents de cicle L’avaluació i promoció índex
14
6. CALENDARI D’APLICACIÓ
Curs Implantació de la nova ordenació dels ensenyaments CICLE INICIAL CICLE MITJÀ CICLE SUPERIOR índex
15
7.QUÈ CAL CANVIAR EN LA PROGRAMACIÓ?
LOGSE LOE Objectius generals d’etapa Competències bàsiques de l’educació obligatòria Objectius generals d’àrea Competències bàsiques de l’àrea Continguts: Procediments, fets, valors… Continguts Objectius terminals Criteris d’avaluació per cursos Orientacions didàctiques: (ens.aprenentatge/ avaluació) índex
16
COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
UNITAT 1: TÍTOL OBJECTIUS: - CONTINGUTS: COMPETÈNCIES BÀSIQUES: ACTIVITATS D’AVALUACIÓ: (Davant, en full apart, podríem posar la metodologia i darrera les activitats d’aprenentatge)
17
8. QUÈ CAL CANVIAR EN LA METODOLOGIA?
Plantejar l’aplicació de coneixements i habilitats a situacions de la vida quotidiana. Integrar els diferents aprenentatges: tractament transversal dels coneixements. Impulsar metodologies interactives que prioritzin la reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de consciència en el procés d’aprenentatge. Fomentar la participació de l’alumnat en la dinàmica del centre i en el seu procés d’aprenentatge. índex índex
18
9. CONCLUSIONS És un decret de continuïtat que pretén donar autonomia i estabilitat als centres. Cal utilitzar totes les experiències positives que han fet funcionar el sistema LOGSE: programes, adaptacions, diversificacions… índex
19
No podem fer un cop de volant, podríem perdre la direcció!
Cal anar a poc a poc … No podem fer un cop de volant, podríem perdre la direcció!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.