La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Curs 2012/13 Jornada informativa sobre el nou model TIC

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Curs 2012/13 Jornada informativa sobre el nou model TIC"— Transcripción de la presentación:

1 Curs 2012/13 Jornada informativa sobre el nou model TIC
Francesc Olabarri - Manel Diaz - Josep Ma Ciudad Barcelona, novembre de 2012

2 2 Marc contractual 1 Conceptes bàsics del nou model TIC 3 Transformació de l’esquema de servei 4 Articulació dels lots d’afectació directa als centres 5 El “perfil” peça clau del lot LT2A 6 Els diferents serveis del lot LT2A 7 Gestió de LAN (lot C6) 8 Altres lots (LT1 SAU, C1 Connectivitat, C2 i C4 Telefonia) 9 El procés de transició i transformació 10 Referents Coordinació TIC

3 Conceptes bàsics del nou model TIC
Es tracta d’un encàrrec que el Govern realitza al CTTI i que aplica a tota la Generalitat. Els objectius prioritaris d’aquest nou model son l'eficiència i l’estalvi, fites que es pretén assolir a través d’una transformació del model actual, on el CTTI esdevé l’organisme encarregat de la contractació centralitzada, la gestió i el subministrament de solucions TIC. Cal destacar que no es tracta només d’un canvi de proveïdors. Canvia la pròpia estructura (relacions, actors, model, etc) de la prestació del servei. El nou model es basa en identificar un nivell d'estandardització òptim que permeti millorar l'eficiència mirant d’adaptar-se a la realitat dels centres.

4 Marc contractual NOU MODEL TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 LT2B
A partir de 4 diàlegs competitius s’han elaborat una sèrie d’agrupacions de serveis: NOU MODEL TIC Aplicacions (6 anys de durada) Connectivitat i Telecomunicacions (10 anys de durada) Infraestructura de CPD (6-10 anys de durada) Lloc de treball i Suport a l’usuari (8 anys de durada) A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 LT2A-Lloc de treball Ens. (Telefónica) LT2B LT2C LT2D LT1-SAU UTE ICESA-INDRA C1-Connectivitat C2-Telefonia fixa C3 C4-Mobilitat (Vodafone) C5 C6-Gestió de LAN (T-Systems) C7 C8 C9 CPD Extern CPD Intern

5 Serveis connectivitat, telefonia
Nou model TIC 3/11 Transformació de l’esquema de servei ANTIC MODEL TIC Serveis connectivitat, telefonia Gestió Proveïdors infraestructures Centres educatius Aplicacions Informació - Comunicació Gestió Coordinació Suport

6 Transformació de l’esquema de servei
Nou model TIC 4/11 Transformació de l’esquema de servei NOU MODEL TIC Catàleg de serveis Centres educatius Aplicacions (6 anys de durada) Connectivitat i Telecomunicacions ( 10 anys de durada) Infraestructura de CPD Lloc de treball i Suport a l’usuari (8 anys de durada) A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 LT2A LT2B LT2C LT2D LT1-SAU C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 CPD Extern CPD Intern Proveïdors Entitats Gestores NOU MODEL TIC

7 A6 i A7-Aplicacions educatives
Nou model TIC 5/11 Articulació dels lots d’afectació directa als centres A6 i A7-Aplicacions educatives C1 C O N E T I V A Lloc de Treball C6 G E S T I Ó D L A N LT1-SAU: Servei Transversal d’atenció i suport a tots els usuaris de la Generalitat - SAU Serveis de col·laboració (correu, Comunicacions Unificades) i emmagatzematge de la documentació de treball Servei d’implantació de las eines de govern (tíqueting, portal autoservei, seguiment ANS i consolidació monitorització) LT2A-Lloc de treball i suport a l’usuari: Prestació dels serveis de provisió i operació de les plataformes tecnològiques per a desplegaments dels llocs de treball Suport presencial als usuaris dedicats (directors, comandaments) i desplaçament sota demanada. Servei integral d’impressió i digitalització. Serveis de provisió i manteniment dels equips i software que conformen els diferents llocs de treball de tots els usuaris de la Generalitat i el seu sector públic. C2-Telefonia Fixa C4-Telefonia Mòbil

8 El “perfil” peça clau del lot LT2A
Nou model TIC 6/11 El “perfil” peça clau del lot LT2A El serveis que oferirà l’adjudicatari del lot de Lloc de Treball s’articularan al voltant de la definició de perfils tipus que permeten estandarditzar i estructurar el servei en funció de les característiques de l’usuari i el seu espai de treball. Els perfils de centre són: bàsic, administratiu, docents, comandament i direcció. A banda d’aquests, a l’entorn educatiu s’afegeixen els perfils d’aula informàtica i aula digital. S’està estudiant la inclusió d’un nou perfil més ampli per a PC singulars (laboratori, estacions meteorològiques).

9 Els diferents serveis del lot LT2A
Nou model TIC 7/11 Els diferents serveis del lot LT2A Suport presencial: inicialment, es mantindrà un servei de suport presencial que, progressivament, i en funció de l’adequació de la infraestructura de centre, perdrà protagonisme en favor de la gestió remota. Funcions de recolzament a d’altres serveis. Servei d’impressió: servei integral d’impressió que contempla des de la substitució de consumibles fins a la gestió del maquinari. El número d’impressions estarà limitat en funció del perfil (accounting) Servei de plataformes: Servei de backup extern i monitorització per a servidors Implementació d’una eina de gestió remota Gestió de plataformes de lloc de treball (homologació de maquinari i gestió de maquetes i aplicacions) Servei de seguretat del lloc de treball (antivirus) Implementació del programari de gestió d’aula (opcional) Servei d’aprovisionament: renovació tecnològica progressiva de l’equipament del centre en funció dels perfils

10 Nou model TIC 8/11 Gestió de LAN (lot C6) L’empresa adjudicatària, T-Systems s’encarregarà de fer la definició de la topologia de xarxa, de la configuració dels seus elements i de la seva provisió. També s’encarregarà d’elaborar els procediments per tal que l’adjudicatari de Lloc de Treball, Telefónica, munti les infraestructures que posteriorment T-Systems configurarà remotament.

11 Altres lots (LT1 SAU, C1 Connectivitat, C2 i C4 Telefonia)
Nou model TIC 9/11 Altres lots (LT1 SAU, C1 Connectivitat, C2 i C4 Telefonia) Properament, a mesura que es vagi consolidant el model us anirem donant informació sobre aquests lots

12 El procés de transició i transformació
Nou model TIC 10/11 El procés de transició i transformació Per a dur a terme el canvi de model, s’està abordant un Pla de Transició de proveïdors de serveis TIC. Due Diligence Signatura del contracte + 2 mesos Transició del Servei Nova Prestació Signatura + 6 mesos 31-des Inici Transició Transferència de Servei Prestació en Transició Millora Continua Transformació 01 - gen

13 Referents Coordinació TIC
Nou model TIC 11/11 Referents Coordinació TIC Contacte Correu electrònic Extensió Francesc Olabarri Fernández 6622 Manel Diaz Blanch 6598 Josep Ma Ciudad 6704 Correu electrònic corporatiu

14 Torn obert de preguntes
Adreceu-nos totes aquelles preguntes o dubtes que hagueu tingut durant la presentació.

15 Moltes gràcies per la seva atenció!
Des de Coordinació TIC del Consorci d’Educació de Barcelona, els agraïm la seva atenció i els recordem que estem a la seva disposició. Aviat podreu descarregar aquesta presentació al web de tecnologia educativa del Consorci d’Educació de Barcelona Moltes gràcies per la seva atenció!


Descargar ppt "Curs 2012/13 Jornada informativa sobre el nou model TIC"

Presentaciones similares


Anuncios Google